Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
pahallı ve kaliteli bir parçanın değerini sıkışınca anlarsın..Allah sıkıştırmasın ama kazanın teğet! geçtiği anlardan sonra balatalara çok şükredersin yada ucu ucuna bir acil frenden sonra ,kaygan zeminde lastiklere.....

Valla haklısın ama bu fiyatlar da canımı yakmadı desem yalan olur.

Samura Motor'a gittim. Orijinal balata taktık. Bu arada motorda meşhur soket de yokmuş onu da taktırdım = 256 TL.

Ön diskte eğrilik varmış. Ya düzeltilecek ya da yenisini takacağız, bilemiyorum. Lastik değişiminde yapacağız bu işi (Yani 450 TL daha!). Ama şöyle bir durum var: Mart 29 itibariyle motoru muayeneye sokmam lazım, ama bu lastiklerle muayeneden geçeceğimi hiç sanmıyorum. :(

Önerdiğiniz bir lastik markası var mı? Pirelli GTS hakkında ne düşünüyorsunuz?

Akü de değişecek ama Yuasa çok pahalı. Daha ucuz bir alternatif bilen var mı? Bir arkadaş Power Map gibi bir akü olduğundan söz etti. Yuasa'nın markasıymış galiba?..
 
Son düzenleme:

CBA

Katılım
19 May 2008
Mesajlar
1,601
Valla haklısın ama bu fiyatlar da canımı yakmadı desem yalan olur.

Samura Motor'a gittim. Orijinal balata taktık. Bu arada motorda meşhur soket de yokmuş onu da taktırdım = 256 TL.

Ön diskte eğrilik varmış. Ya düzeltilecek ya da yenisini takacağız, bilemiyorum. Lastik değişiminde yapacağız bu işi (Yani 450 TL daha!). Ama şöyle bir durum var: Mart 29 itibariyle motoru muayeneye sokmam lazım, ama bu lastiklerle muayeneden geçeceğimi hiç sanmıyorum. :(

Önerdiğiniz bir lastik markası var mı? Pirelli GTS hakkında ne düşünüyorsunuz?





Abi valla kullanıcıları gts serisi için çok memnunlar. hiç kötü bişey duymadım..
 
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
159
böyle elektrik problemleri üretebilen bir motorda akünün ucuzuna kaçma derim ben...sonra:pr: :)
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
emrello arkadaşım yeni maxi scooterin hayırlı olsun.
Yalnız çok km.li bir scooter almışsın o yüzden bu tip sorunlarla karşılaşıyorsun galiba..
Sorunları hallettiğinde kazasız belasız sürüşler dilerim.:)
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
ewet vibrasyon olayını zaman zamn bende yaşadım.bws de de vardı,9binde x maxte de vardı hala zamn zamn var.bakımda balataların üzerini ve bastığı yere ince zımpara atınca düzeliyor ama ufak tozlanmada yine başlıyor.dediğim gibi herzaman olmuyor.fazla durkalk ve yol şartlarına göre varyatörün ısısı ile ilgili olduğunu düşünüyorum fazla takmıyorum.o hissi yaşamamak için biraz ani kalkıyorum ne kadar yavaş ivme verirsem okadar titretiyor gıcıklığı tutunca.

ben bişi keşfettim o bahsettiğin titreme kalkışta bendede var ama sadece motor soğukken oluyor,motor sıcakken kesinlikle titremiyor,bende motor ayaktayken ısınıncaya kadar calistiriyorum ve o şekilde kullanıyorum titreme kayboluyor ve birde özellikle soğuk havalarda daha çok titriyor nedense,benim tahminim balatanın aşınmasından değilde kalitesiz oluşundan kaynaklanıyor bu iş

bu arada lastik mevzusuna gelince michelin den şaşma derim baya bi araştırmıştım bende,pirelli gts michellin gold un yerini doldurmuyor şeklinde yorum yapmışlar gavur forumlarında birde en çok michellinin pilot sport scooter serisini çok tutuyorlar ama fiyatları çok tuzlu bence gold serisine devam
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
pdf'in linki maalesef çalışmıyor, sayfa açılıyor ve hata veriyor. İndiremedim dosyayı. Çok büyük değilse mailime ek olarak göndermeniz mümkün mü: [email protected]

bu sefer de ön frenden kazıntı sesi geldiğini fark ettim.

Hemen Yıldız servis'e gittim. Oradaki usta "akü Çin aküsü ondan olmuştur" dedi, inşallah Xmax'lerin şu meşhur problemi değildir.

Akü: 155 TL
Balatalar: 250 TL + İşçilik
Lastikler: 300 civarı (Sanırım lastiklere biraz daha zaman var)

balatalar konusunda yan sanayi balatayı nereden bulabiliriz? Küçükköy'deki servis nerede oluyor tam olarak?

Parçaları çok pahalıymış, bu kadar tahmin etmiyordum açıkçası... :(

pdf linkini ekledikten sonra kontrol etmiştim şimdide ettim yükleyip kaydettim bi sorun yok ama yinede mail ile yolluyorum.

daytona fren balatalar için http://www.aytanmotor.com/index.php?page=kategori&kat=47&motosiklet=Motosiklet%20Balatalar%FD
diğer yedek parçalar için www.motoliz.com (kardeşler motor netten satış var uygun ve ilgililer)

Valla haklısın ama bu fiyatlar da canımı yakmadı desem yalan olur.

Samura Motor'a gittim. Orijinal balata taktık. Bu arada motorda meşhur soket de yokmuş onu da taktırdım = 256 TL.

Ön diskte eğrilik varmış. Ya düzeltilecek ya da yenisini takacağız, bilemiyorum. Lastik değişiminde yapacağız bu işi (Yani 450 TL daha!). Ama şöyle bir durum var: Mart 29 itibariyle motoru muayeneye sokmam lazım, ama bu lastiklerle muayeneden geçeceğimi hiç sanmıyorum. :(

Önerdiğiniz bir lastik markası var mı? Pirelli GTS hakkında ne düşünüyorsunuz?

Akü de değişecek ama Yuasa çok pahalı. Daha ucuz bir alternatif bilen var mı? Bir arkadaş Power Map gibi bir akü olduğundan söz etti. Yuasa'nın markasıymış galiba?..

ne ara gittin taktırdın balataları çok hızlısın.ben forumda paylaşmıştım balata değişimini.o kadar basitki hem balatayı satıp hemde işçiliğini mi aldılar?
bende çift akü var biri yuasa diğeri uzak doğu ikisininde performansı aynı ama ilerki zamanda yuasa öne geçer:)alternatif olarak taiwan malı parçalar çinlilere göre daha iyi.
lastik konusunda michelin gold standart önde gidiyor adresi www.buzmotor.com alırken üretim tarihine bakmayı unutmayın.arka 160tl ön 140 tl liste fiyatı.pirelli lere burda 140 istediler.bu arada lastikğin çeşitli kanallarının arasında min.kullanımı belirleyen çentikler var.görebilirseniz ne kadar aşındığını anlayabilirsiniz.

ben bişi keşfettim o bahsettiğin titreme kalkışta bendede var ama sadece motor soğukken oluyor,motor sıcakken kesinlikle titremiyor,bende motor ayaktayken ısınıncaya kadar calistiriyorum ve o şekilde kullanıyorum titreme kayboluyor ve birde özellikle soğuk havalarda daha çok titriyor nedense,benim tahminim balatanın aşınmasından değilde kalitesiz oluşundan kaynaklanıyor bu iş

bu arada lastik mevzusuna gelince michelin den şaşma derim baya bi araştırmıştım bende,pirelli gts michellin gold un yerini doldurmuyor şeklinde yorum yapmışlar gavur forumlarında birde en çok michellinin pilot sport scooter serisini çok tutuyorlar ama fiyatları çok tuzlu bence gold serisine devam
bugün titreme işinin balatayı ittiren yaylardan kaynaklandığını söyledi servis ben sormadan:silent:bakımda bi ayar çekecekler görecez bakalım.orta ayakta ısıtma işini vaktim oldukça bende yapıyorum sana katılıyorum işe yarıyor ama motor genelde yolda ısınmak zorunda kalıyor iş nedeniyle.
lastik konusunda da sana katılıyorum ama pirelli de de karta 5 taksit olayı var:bounce:super sport scooter ürünlerinde 14'' ile 15'' lastik var 250 ila 320 lira liste fiyatı:sunny:destek için teşekkürler.

benim gibi yakıt sarfiyatı biraz arttıysa sorun hava filitresi olabilir:







geçen senelerde kullandığım led stopları modifiye ettim.önceden ışığı aynaya yansıtmadan direk karşıya veriyordu gündüz sorun olmuştu.bende söktüm bacaklarını uzatıp açı verdim.eskisinden iyi oldu ama beni tatmin etmedi.









 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
emrello arkadaşım yeni maxi scooterin hayırlı olsun.
Yalnız çok km.li bir scooter almışsın o yüzden bu tip sorunlarla karşılaşıyorsun galiba..
Sorunları hallettiğinde kazasız belasız sürüşler dilerim.:)

Teşekkürler, almadan önce ustaya da göstermiştim ama beklediğim gibi olmadı hiç. Biraz masraf etmeyi bekliyordum ama hiç yoktan 800 lira gibi bir masrafla karşılaştım.

Ben araba olsun, motor olsun kusursuz kullanmak isteyenlerdenim. Yani aracın özellikle mekaniği konusunda hastalık derecesinde titizim. O yüzden yarım yamalak kullanmaktansa galiba bu masrafa katlanacağım. Ama moralim çok bozuk... İlk haftadan hevesim kaçtı resmen.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Yine ben!!

ARKADAŞLAR ACİL YARDIMINIZA İHTİYACIM VAR.

Benim Xmax'in ön fren diski yamukmuş ve değişmesi gerekiyor. Beldeyama'daki tek ön fren diskini de gün farkıyla kaçırdım ve Avrupa'dan gelmesi için 6 hafta kadar beklemem gerekiyormuş.

Motor 29 Mart'ta muayeneye girecek ve bu diskle geçer mi bilmiyorum... Aradığım hiçbir bayinin elinde fren diski yok. Bunu başka nereden bulabilirim veya muadili var mıdır? Ya da en azından eski disk falan bulabilir miyim bir yerden, taşlatıp kullanabilirim belki?

Çok acı bir tecrübe oldu bu Xmax, söz dinlemedim ben... :(
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
Yine ben!!

ARKADAŞLAR ACİL YARDIMINIZA İHTİYACIM VAR.

Benim Xmax'in ön fren diski yamukmuş ve değişmesi gerekiyor. Beldeyama'daki tek ön fren diskini de gün farkıyla kaçırdım ve Avrupa'dan gelmesi için 6 hafta kadar beklemem gerekiyormuş.

Motor 29 Mart'ta muayeneye girecek ve bu diskle geçer mi bilmiyorum... Aradığım hiçbir bayinin elinde fren diski yok. Bunu başka nereden bulabilirim veya muadili var mıdır? Ya da en azından eski disk falan bulabilir miyim bir yerden, taşlatıp kullanabilirim belki?

Çok acı bir tecrübe oldu bu Xmax, söz dinlemedim ben... :(

dostum sendeki düzeltilemeyecek kadar yamuk durumda mı?bi tornacıya göstermedin mi,uğraşacak bi tornacı bulabilirsen oralarda gerekeni yapacaktır yenisi elinde olana kadar.bu forumda kendi diskini kendi yapanı bile gördüm:wiinkk:sonuçta siz bu motoru bakıp almadınız mı bu kadar görünen sorunu kimse size söylemedi mi.pişman olmanıza gerek yok fazla kafanıza takmayın banada ocak ayında parkta çarptılar hala parça bekliyorum:pale:geçenlerde akü markası sormuştunuz almadıysanız yarı fiyatına VLM işinizi görecektir.ben kullanıyorum belki yuasa kadar gitmez ama sorun yok 1 senedir.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
dostum sendeki düzeltilemeyecek kadar yamuk durumda mı?bi tornacıya göstermedin mi,uğraşacak bi tornacı bulabilirsen oralarda gerekeni yapacaktır yenisi elinde olana kadar.bu forumda kendi diskini kendi yapanı bile gördüm:wiinkk:sonuçta siz bu motoru bakıp almadınız mı bu kadar görünen sorunu kimse size söylemedi mi.pişman olmanıza gerek yok fazla kafanıza takmayın banada ocak ayında parkta çarptılar hala parça bekliyorum:pale:geçenlerde akü markası sormuştunuz almadıysanız yarı fiyatına VLM işinizi görecektir.ben kullanıyorum belki yuasa kadar gitmez ama sorun yok 1 senedir.

Kdzli cevabın için teşekkürler.

Motoru bugün Hasanpaşa'daki ERD ağır bakım servisine bıraktım. Oradaki Kenan usta düzeltebileceğini söyledi. Akşam alacağım. Umarım bir problem olmaz.

Motoru bakarak aldım tabii, ama motor konusunda acemi olduğumdan çok fazla anlamıyorum. Ayrıca Ümraniye'deki Yıldız servise götürdüm ve oradaki ustada almamı söyledi. Fiyatı da çok uygun buldu. Bana motoru satan arkadaşın da samimiyetine inandım. Ama durum bunun tamamen tersi çıktı. Motora neredeyse hiç bakım yapılmamış. 27000'de orijinal lastikleri duruyordu! Daha filtrelerine falan bakmaya vaktim olmadı, sakinleştirici bir şey aldıktan sonra bakacağım. :pr:

Yani aslında sorun pek Xmax modeli ile ilgili değil. Benim kazıklanma durumumla ilgili. Yamaha ile ilgili olan sorun ellerinde stok olmaması, parçalarının aşırı pahalı olması ve gelmesinin çok zaman alması. Bunu da yaşamadan öğrenemiyorsun.

Makine düzgün çalışmaya başladığında kullanmasının zevkli olacağına hiç şüphem yok. Yine de aklımda hep bir soru işareti kalacak gibi... :pale:

Arkadaşlar forumu çok meşgul ettim biliyorum ama Xmax konusunda yeni olduğum için tecrübelerinize çok ihtiyacım oluyor.

Motorumun genel bakımını kendim yapmaya karar verdim. En azından yağını, bujisini ve filtrelerini kendim değiştireceğim.

Xmax'te yağ filtresi yok bildiğim kadarıyla, bir arkadaş bunun yerine mıknatıs olduğunu söylemişti. Bu mıknatısı veya süzgeci nasıl temizliyoruz? Bilgisi olan var mı?

Ayrıca bujiyi (NGK DR8EA) Kadıköy'de alabileceğim bir yer biliyor musunuz?
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
ikinci el araç almayışımın sebebi emrello kardeşimin yaşadıklarıdır,ya gidip 0 alıyorum yada hic almıyorum mesela arabam yok bu yüzden :)
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
ikinci el araç almayışımın sebebi emrello kardeşimin yaşadıklarıdır,ya gidip 0 alıyorum yada hic almıyorum mesela arabam yok bu yüzden :)

Sevgili Tolme, benim buradaki hatam çok iyi tanımadığım bir modeli yüksek km'li olarak tanımadığım bir kişiden almak oldu.

Bugüne kadar hep ikinci el araba kullandım ve her seferinde de "üç beş fazla vereyim ama az km ve temiz olsun" ilkesini izledim. Hiçbirinden de en ufak şikayetim olmadı.

Önceki motorum da 3600'de aldığım bir Agility idi. En ufak sorun çıkarmadı.

Şu anki durumum bile bile lades aslında... Elimdeki paranın üzerine biraz daha koymak için sabredemedim. Yine de motoru biraz toparladıktan sonra fena olmayacak.

Xmax'ı sıfır almayı ise kesinlikle düşünmezdim. Motora 10,000 TL ayırmak çok ciddi bütçe işi. Tabii benim şahsi fikrim bu.

Ama sıfır tercih edenlere de diyecek bir şeyim yok, kişisel yaklaşım ve zevk meselesi tamamen...
 
Katılım
18 May 2007
Mesajlar
401
2006 da sıfır aldığım x-max imin aküsü 14.ayında bitince ölçüm raporlarıyla beraber YUASA nın türkiye yetkilisine başvurdun ve aynen şu cevabı aldım.
''Yamaha nın kar ortağımıyız ki yenisini verelim '' nasıl yani deyince de'' Bize mi sordun da yamaha aldın'' dediler ENTEL enerji beyaz yakalı uzmanları....

O yüzden orjinal aküyü gözünüzde fazla büyütmeyin,tabii ki YUASA yı kötülemiyorum en itibarlı markalardandır ama türkiye bacağındaki çok şerefli
yetkilieri maalesef ticari ahlakı öğrenme fırsatı bulamamışlar.

Ama işin acı yanıysa beldeyama denen firmanın aslında bu işin arkasında durabilmesi ve malına sahiplenmesi beklenir ama işte yamaha nın maalesef bu ülkedeki en zayıf halkası beldeyamadan başlıyor.Akü bitiren hatalı bağlantı setini 3. yılım dolmasına rağmen henüz değişemedim,yetkili bayine git ,çayını içip geyik yap dön lerle bugünlere geldim,ruhsat ve tüm bilgiler belliyse satan bayine kablo setini yollarsın değişir sorunu çözersin,gerisi tabiri caizse amele muhabbetinden öte geçmez...
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Sevgili Tolme, benim buradaki hatam çok iyi tanımadığım bir modeli yüksek km'li olarak tanımadığım bir kişiden almak oldu.

Bugüne kadar hep ikinci el araba kullandım ve her seferinde de "üç beş fazla vereyim ama az km ve temiz olsun" ilkesini izledim. Hiçbirinden de en ufak şikayetim olmadı.

Önceki motorum da 3600'de aldığım bir Agility idi. En ufak sorun çıkarmadı.

Şu anki durumum bile bile lades aslında... Elimdeki paranın üzerine biraz daha koymak için sabredemedim. Yine de motoru biraz toparladıktan sonra fena olmayacak.

Xmax'ı sıfır almayı ise kesinlikle düşünmezdim. Motora 10,000 TL ayırmak çok ciddi bütçe işi. Tabii benim şahsi fikrim bu.

Ama sıfır tercih edenlere de diyecek bir şeyim yok, kişisel yaklaşım ve zevk meselesi tamamen...

arkadaşım sende haklısın aslında birde bende şöle bi şans var gökten kasnak yağsa benim kafaya sopa düşer hesabı birazda o yüzden 2.el den korkuyorum,yoksa iş tamamen maddiyatta bitiyor seninde dediğin gibi
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS



amcanın ayna kolları baya büyük olmuş :silent:

yaw ben anlamıyorum bu bizim milleteki cesareti ,bana deseler para verces o direkleri devirmeden 100 metre götür diye cesaret edemem yinede,düşünsenize giderken devrildiğini,aynen adamın bi yerine geçer valla :) şişte motosiklet barbekü olursun
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
km göstergesi bozulan var mı aranızda yoksa ben bir ilk miyim?herşey normal ama sensörden gelen bilgi yok,sanırım kabloda prblem var.
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
km göstergesi bozulan var mı aranızda yoksa ben bir ilk miyim?herşey normal ama sensörden gelen bilgi yok,sanırım kabloda prblem var.

sanırım ilksin ne güzel işte yol gitmene rağmen km ilerlemio motorun hiç eskimicek :queen:
 
Katılım
27 Tem 2007
Mesajlar
223
Bende Honda Ps150i den sonra 250i arayışına girdim xmax yakından inceledigimde ısınmaya başlamıştım fakat, problemlerini, yedek parca sıkıntısını, ucuk parca fiyatlarını gorunce buz kesti beni ve eledim.Bir motora 8000-10000tl veriyorsam problem,yedek parca sıkıntısı ve parca fiyatları cok onemli faktordur.Benim param var sorun degil demek veya xmax havası yeter veya adı yeter mantıgıda cok yanlıştır. Ben marka alayım,japon alayım sorun cıksın servise gotureyim elinde olmasın 45 gun bekleyeyim :silent: hoş birşeymi?

Arkadaşlar Xciting 250i ve Satelis 250 arasında gidip gelseniz ne alırdınız?
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Bende Honda Ps150i den sonra 250i arayışına girdim xmax yakından inceledigimde ısınmaya başlamıştım fakat, problemlerini, yedek parca sıkıntısını, ucuk parca fiyatlarını gorunce buz kesti beni ve eledim.Bir motora 8000-10000tl veriyorsam problem,yedek parca sıkıntısı ve parca fiyatları cok onemli faktordur.Benim param var sorun degil demek veya xmax havası yeter veya adı yeter mantıgıda cok yanlıştır. Ben marka alayım,japon alayım sorun cıksın servise gotureyim elinde olmasın 45 gun bekleyeyim :silent: hoş birşeymi?

Arkadaşlar Xciting 250i ve Satelis 250 arasında gidip gelseniz ne alırdınız?

ben yinede xmax 250i alırdım,çünkü memnunum arkadaşım :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst