Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
55
Tum x-max cılara selamlar,

Nasipse bnde aranıza katılmak uzereyim.Ilk motorum olucagı için,x-max boyut ve agırlık olarak baslangıcta beni cok zorlar mı?Yasım 33 ve 1.84 boy ve 92 kg dayım bilmiyorum fark eder mi,sehir içi işimden eve 4-5 km gibi mesefelerde kullanmayı dusunuyorum..Aranızda bnm gibi ilk motoru x-max olan arkasların yorumları ve tavsiyelerini bekliyorum.

Cevap yazanlara simdiden tesekkurler.
 
Katılım
26 Ara 2008
Mesajlar
1,205
Zorlamaz diye düşünüyorum.Boyunuz uygun 4-5 km x-max'e az gelir bol bol gezersiniz bence.:)
 
Katılım
2 Haz 2008
Mesajlar
6
Ben videonu sahibinden de 2. el x-max bakarken motorunla ne yaptıgını izledim ve şok oldum, bilmiyorum ama motor dengeli diye (60-90km) o hızlarda akrobasi yapmaya degermi? :farao:

Tamam hayatını cılgın deli dolu yaşayan birisin:cat: ama sonucta altındaki 2 teker ve koruman 0.0 bu yaptıgın bence yanlış. akıl veriyormuşum gibi algılama beni sakın, ama en azından sahibinden.com'dan kaldır o videoyu motorun satış sureci hızlansın!!!



eyw emınım art nıyetsız ve tum samımıyetınle bunları yazdın :D ama ben motorda bazen uc olma k gerektıgını dusunuyrum akrobası veyatta show degıldı yaptıgım sadeceeglenmek ıcın yapılan bır vıdeo bu bazen korku zevk verıyor ne yapıyım :queen:
 
Katılım
27 Tem 2007
Mesajlar
223
eyw emınım art nıyetsız ve tum samımıyetınle bunları yazdın :D ama ben motorda bazen uc olma k gerektıgını dusunuyrum akrobası veyatta show degıldı yaptıgım sadeceeglenmek ıcın yapılan bır vıdeo bu bazen korku zevk verıyor ne yapıyım :queen:

O zaman once allah kaza bela vermesin diyorum ve yolun acık olsun, zevk senin :mrgreen:
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Tum x-max cılara selamlar,

Nasipse bnde aranıza katılmak uzereyim.Ilk motorum olucagı için,x-max boyut ve agırlık olarak baslangıcta beni cok zorlar mı?Yasım 33 ve 1.84 boy ve 92 kg dayım bilmiyorum fark eder mi,sehir içi işimden eve 4-5 km gibi mesefelerde kullanmayı dusunuyorum..Aranızda bnm gibi ilk motoru x-max olan arkasların yorumları ve tavsiyelerini bekliyorum.

Cevap yazanlara simdiden tesekkurler.

Merhaba,

Yaklaşık olarak aynı boy ve kilodayız. Xmax benim ikinci motorumdu. İlk motor olarak biraz fazla güçlü ve ağır sayılabilir. Sonuçta hafif bir motor değil. Yakıtla beraber ağırlığı 180 kiloyu buluyor. Küçük bir motor da değil. 220 cm boyuyla 600cc'lik herhangi bir endurodan aşağı kalmıyor.

Düz yolda gidişi çok dengeli ama çok dik yokuşlarda manevra yapma veya kaldırıma çıkma, dar alanlarda denge sağlama konusunda acemileri oldukça zorlayacaktır. Beni zorladı. (Yani acemiler için motoru durduğu yerde devirme tehlikesi var.)

Xmax'ı İstanbul trafiği gibi riskli yerlerde kullanmayı düşünüyorsan, ilk motor olarak biraz zorlayıcı olacaktır.

Ben olsam daha küçük bir motorla başlardım (ki öyle yapmıştım zaten). Ama alma konusunda kararlıysan ilk birkaç hafta trafiğin az olduğu yerlerde motora alışmanı tavsiye ederim. Ayrıca uzunca bir süre arkana artçı almamalısın.

Xmax'ın güçlü bir motoru var. Ne olduğunu anlamadan 80'e varmış oluyorsun. Virajlara girmeden hızını düşürmeye çok dikkat et. Hiç fark etmeden çıkmak istemeyeceğin hızlara çıkabilirsin. Aslında bir süre 70'in üzerine hiç çıkmasan daha iyi edersin.

Kendini acemi sayan bir Xmaxçı olarak şimdilik aklıma gelenler bunlar. Merak ettiğin başka noktalar varsa onları da cevaplamaya çalışırım.
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
Tum x-max cılara selamlar,

Nasipse bnde aranıza katılmak uzereyim.Ilk motorum olucagı için,x-max boyut ve agırlık olarak baslangıcta beni cok zorlar mı?Yasım 33 ve 1.84 boy ve 92 kg dayım bilmiyorum fark eder mi,sehir içi işimden eve 4-5 km gibi mesefelerde kullanmayı dusunuyorum..Aranızda bnm gibi ilk motoru x-max olan arkasların yorumları ve tavsiyelerini bekliyorum.

Cevap yazanlara simdiden tesekkurler.

Alsanızda almasanızda şimdiden hayırlı olsun.ilk motorunuzun x max olması yada x bi motosiklet olmasının zorluklarını ancak kendinize olan güveniniz belirleyebilir.bize de başımızdan geçenleri anlatmak kalır.ilk motosikletim bws idi.bws yi ilk kullanmaya başladığım zamanlarda x max le tanışma fırsatım oldu ve düşüncem trafikte çok zor olacağı doğrultusundaydı.aradan vakit geçti bws oyuncak gibi gelmeya başladı x max e artık olabilir gibi bakmaya başladım.ilk bindiğim günü hatırlıyorum:giderken daha kolay dururken daha zordu.şimdi x max oyuncak oldu fazer le tanışma fırsatım oldu.aynı duygular onun içinde geçerli.bide olayın olağan dışı yönü var:eşim bws yi normal kullanırken bi gün xmax ı kullanıcam dedi:hay hay dedim verdim,baya da güzel durdu kalktı gitti geldi.başka bi gün aynı mekanda tam durduğu esnada arka tekere denk gelen ufak bir taşın kayması yüzünden motoru yatırdı.işin özü olay tecrübe ile gerçekleşiyor.tecrübe ise olacağını sandığınız olayın gerçekleşmemesiyse kötü bir anıya dönüşebiliyor.iyi tecrübeler edinmeniz dileğiyle.
 
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
55
Emrello ve Kdzli

Yorumlar ve tavsiyeleriniz gercekten cok mantıklı.İstanbul degil izmir ksk yasıyorum ama genede sehir içi trafiği sonucta.X max agırlıgının park,manevra ve dusuk surat esnasında ne kadar buyuk bir handikap yaratabilecegini tahmin edebiliryorum (en azından bnm gibi bir acemi için) Esasında dylan ve sym hd 200 arasında kalmısken bir anlık acaba x max nasıl olur gibi bir dusunceye kapıldım bazı motorcu arkadasların da cesaretlendirmesiyle.

Sizin tavsiyeleriniz ne olurdu fikir verebilir msinz? Birde x city desem hani tek fark 16 inç ama sonucta gene aynı agırlık var,ilk scooter için dogru bir secim olmaz herhalde degil mi?
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
Emrello ve Kdzli

Yorumlar ve tavsiyeleriniz gercekten cok mantıklı.İstanbul degil izmir ksk yasıyorum ama genede sehir içi trafiği sonucta.X max agırlıgının park,manevra ve dusuk surat esnasında ne kadar buyuk bir handikap yaratabilecegini tahmin edebiliryorum (en azından bnm gibi bir acemi için) Esasında dylan ve sym hd 200 arasında kalmısken bir anlık acaba x max nasıl olur gibi bir dusunceye kapıldım bazı motorcu arkadasların da cesaretlendirmesiyle.

Sizin tavsiyeleriniz ne olurdu fikir verebilir msinz? Birde x city desem hani tek fark 16 inç ama sonucta gene aynı agırlık var,ilk scooter için dogru bir secim olmaz herhalde degil mi?

dylan gerçekten sağlıklı ve güçlü bir scooter.daha hafif olması acemilinizi üzerinizden atmanız için yardımcı olurken çılgın motoruda kontrolsüz biçimde kullanıldığında hüsrana neden olabilir.seçme şansım olsa bagaj çok sorun olmayacaksa ikinci el düşük modelli bir dylan la başlar,tecrübe edindikten sonra yüksek modelli 250cc yada 400 cc bi scooterla devam ederdim.ve bence 2 kişi uzunyol düşünülüyorsa en az 400cc derdim.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Emrello ve Kdzli

Yorumlar ve tavsiyeleriniz gercekten cok mantıklı.İstanbul degil izmir ksk yasıyorum ama genede sehir içi trafiği sonucta.X max agırlıgının park,manevra ve dusuk surat esnasında ne kadar buyuk bir handikap yaratabilecegini tahmin edebiliryorum (en azından bnm gibi bir acemi için) Esasında dylan ve sym hd 200 arasında kalmısken bir anlık acaba x max nasıl olur gibi bir dusunceye kapıldım bazı motorcu arkadasların da cesaretlendirmesiyle.

Sizin tavsiyeleriniz ne olurdu fikir verebilir msinz? Birde x city desem hani tek fark 16 inç ama sonucta gene aynı agırlık var,ilk scooter için dogru bir secim olmaz herhalde degil mi?

Kymco Agility 125 veya Agility City 125 de düşünebilirsin. Benim ilk motorum Agility 125 idi. Sağlam, güvenilir ve parçası ucuz bir makinedir. Tavsiye edebilirim. Nispeten uygun fiyatlara ikinci el bulabilirsin.

Kullanması ise çok kolaydır. Hatta birisi "alışveriş sepeti kadar kolay kullanılıyor" demişti. Bu görüşe aynen katılıyorum ben de. Anlamsız hareketler yapılmadığı sürece ve 80'in altı süratlerde gayet tatminkar bir motordur. İlk hızlanması ve frenleri özellikle çok iyidir. Tüketimi de son derece azdır. Tek sorunu, 120 civarına çıkabilmesine rağmen yüksek süratlerde rahat hissettirmemesi. Ama zaten bu sınıftaki (125) makinelerde 80'in üzerinde gitmek bana biraz amacın dışına çıkmak gibi geliyor.
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Tum x-max cılara selamlar,

Nasipse bnde aranıza katılmak uzereyim.Ilk motorum olucagı için,x-max boyut ve agırlık olarak baslangıcta beni cok zorlar mı?Yasım 33 ve 1.84 boy ve 92 kg dayım bilmiyorum fark eder mi,sehir içi işimden eve 4-5 km gibi mesefelerde kullanmayı dusunuyorum..Aranızda bnm gibi ilk motoru x-max olan arkasların yorumları ve tavsiyelerini bekliyorum.

Cevap yazanlara simdiden tesekkurler.

arkadaşım şehir içi 4-5 km lik mesafelerde kullanacaksan x-max alıp motoru ve paranı boşa harcama,ben xmax ten önce 150cc lik bir çinli ile 8000km gittim ondan sonra bile xmax çok farklı ve kuvvetli geldi,150cc lik scooterler xmaxin yanında bisiklet gibi kontrolü çok kolay ve hafif geliyor ,3-4 ay kullanımdan sonra xmax e tam uyum sağlayabildim,ilk motor olarak bence 150cc lik bir motorda tecrübe edindikten sonra xmax e geçmeni tavsiye ederim,illa ben xmax alcam diyorsanda motora alışana kadar çok dikkatli ve yavaş gitmeni öneririm cihaz benzin dolu halde 185 kg park etmek durmak kalkmak u dönüş yapmak hepsi çok farklı,
 
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
55
Kymco Agility 125 veya Agility City 125 de düşünebilirsin. Benim ilk motorum Agility 125 idi. Sağlam, güvenilir ve parçası ucuz bir makinedir. Tavsiye edebilirim. Nispeten uygun fiyatlara ikinci el bulabilirsin.

Kullanması ise çok kolaydır. Hatta birisi "alışveriş sepeti kadar kolay kullanılıyor" demişti. Bu görüşe aynen katılıyorum ben de. Anlamsız hareketler yapılmadığı sürece ve 80'in altı süratlerde gayet tatminkar bir motordur. İlk hızlanması ve frenleri özellikle çok iyidir. Tüketimi de son derece azdır. Tek sorunu, 120 civarına çıkabilmesine rağmen yüksek süratlerde rahat hissettirmemesi. Ama zaten bu sınıftaki (125) makinelerde 80'in üzerinde gitmek bana biraz amacın dışına çıkmak gibi geliyor.

Merak ettiğim bir konuda 2006 ve 2007 modellerdeki kronik elektrik ve akü probleminin yeni modellerde de olup olmadıgı?2008 den sonrası enjeksiyonlu sanırım?

Emrello,kucuk bir scooter la baslamayı dusundum alternatiflerden ornek olarak,sıfır honda ps150 6.300 sym hd 200 6.000 tl.X max kampanyada su an 2008 sıfır 8.500 lerde,yani 2000 tl daha verip yamaha alıyım diyorum,uzun sure nasip kısmet olursa değistimeden binebilecegim super bir motorum olur.Ben ist degil,izmir de yasıyorum ksk da kullancam yerde yollar da hani oyle geniş ve rahat sayılır.Yavas yavas alıstıkca trafiğe girerim diyorum.Bu dusuncelerimle seninle paylasmak isterim.

Birde alır almaz hemen özel ders ve sıkı bir eğitim aldıktan sonra kullanmak istiyorum.Sence o zaman x max deki acemiliğimi ve agırlık manevra gibi dezavantajları daha kolay aşmaz mym? Yorumlarına şimdiden tesekkurler..
 
Katılım
18 May 2007
Mesajlar
401
Bahsettiğin x-max modelini 3 senedir keyifle kullanıyorum ve son derece
memnunum,evet başta biraz ağırlığa bağlı sıkıntılar yaşarsın ama senin boy ve kilonda biri için aşılmayacak şey değil.4-5 km ler den bahsediyorsun ama ben
300-500km lik etapları hiç yorgunluk duymadan aşabileceğini rahatlıkla söyleyebilirim.
90-110km hızda ve tek kişiyle şehir dışında 2.69 lt şehirdeyse 3.55-3.70lt
yakar,dozlaması son derece keyifli frenajı ve yol tutuşu ile sınıfından beklenmeyen bir konstrüktif yapıya sahiptir.Devasa bagajı sana çanta gibi
şeyleri düşündürmez.Mola verdiğim yerlerde hep 400mü 500 lük mü sorularına muhatap olmuşumdur,yani çocuksu ve masum görünmeyip adam gibi motordur
hatta bence çok büyük beklentileri yoksa kişinin uzun yıllar son motoru bile
rahatlıkla olabilir.Zaten tecrübe limitlerini biilmek değilmidir,işte bu yüzden
keyif alacağın bir seçenektir.
 
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
55
Bahsettiğin x-max modelini 3 senedir keyifle kullanıyorum ve son derece
memnunum,evet başta biraz ağırlığa bağlı sıkıntılar yaşarsın ama senin boy ve kilonda biri için aşılmayacak şey değil.4-5 km ler den bahsediyorsun ama ben
300-500km lik etapları hiç yorgunluk duymadan aşabileceğini rahatlıkla söyleyebilirim.
90-110km hızda ve tek kişiyle şehir dışında 2.69 lt şehirdeyse 3.55-3.70lt
yakar,dozlaması son derece keyifli frenajı ve yol tutuşu ile sınıfından beklenmeyen bir konstrüktif yapıya sahiptir.Devasa bagajı sana çanta gibi
şeyleri düşündürmez.Mola verdiğim yerlerde hep 400mü 500 lük mü sorularına muhatap olmuşumdur,yani çocuksu ve masum görünmeyip adam gibi motordur
hatta bence çok büyük beklentileri yoksa kişinin uzun yıllar son motoru bile
rahatlıkla olabilir.Zaten tecrübe limitlerini biilmek değilmidir,işte bu yüzden
keyif alacağın bir seçenektir.


Beni cesaretlendirici yorumların için tesekkurler.Yakıt tuketimi gercekten cok dusuk,arabamı hiç kullanmam heralde :) Bagajına 2 tane full face olmayan kask,mont,eldiven cok rahat sığıyor die duymustum bende,cok buyuk avantaj
gittiğim bir yerde elde kask mont dolasmayı hiç istemezdim zaten.Yazın cesme ye gidip gelmeyi planlıyorum uzun yol olarakta.

Soyle bir yazı okumustum,majesty lerin orjinal japon montaj ama x max avrupa yalan olmasın ispanya galiba ole bir yerde montajlandıgı,bu yuzden majesty cok daha kalite ve sorunsuz olduguydu.Bu konuda herhangi bir bilgin var mı acaba,x max ler nerden geliyor turkiye ye?
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
36
Beni cesaretlendirici yorumların için tesekkurler.Yakıt tuketimi gercekten cok dusuk,arabamı hiç kullanmam heralde :) Bagajına 2 tane full face olmayan kask,mont,eldiven cok rahat sığıyor die duymustum bende,cok buyuk avantaj
gittiğim bir yerde elde kask mont dolasmayı hiç istemezdim zaten.Yazın cesme ye gidip gelmeyi planlıyorum uzun yol olarakta.

Soyle bir yazı okumustum,majesty lerin orjinal japon montaj ama x max avrupa yalan olmasın ispanya galiba ole bir yerde montajlandıgı,bu yuzden majesty cok daha kalite ve sorunsuz olduguydu.Bu konuda herhangi bir bilgin var mı acaba,x max ler nerden geliyor turkiye ye?

x max ler ispanyada montajlanıyo arkadaşım.(dydukların doğru:))
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Merak ettiğim bir konuda 2006 ve 2007 modellerdeki kronik elektrik ve akü probleminin yeni modellerde de olup olmadıgı?2008 den sonrası enjeksiyonlu sanırım?

Emrello,kucuk bir scooter la baslamayı dusundum alternatiflerden ornek olarak,sıfır honda ps150 6.300 sym hd 200 6.000 tl.X max kampanyada su an 2008 sıfır 8.500 lerde,yani 2000 tl daha verip yamaha alıyım diyorum,uzun sure nasip kısmet olursa değistimeden binebilecegim super bir motorum olur.Ben ist degil,izmir de yasıyorum ksk da kullancam yerde yollar da hani oyle geniş ve rahat sayılır.Yavas yavas alıstıkca trafiğe girerim diyorum.Bu dusuncelerimle seninle paylasmak isterim.

Birde alır almaz hemen özel ders ve sıkı bir eğitim aldıktan sonra kullanmak istiyorum.Sence o zaman x max deki acemiliğimi ve agırlık manevra gibi dezavantajları daha kolay aşmaz mym? Yorumlarına şimdiden tesekkurler..

Madem alma konusunda kararlısın eğitimin mutlaka yararı olacaktır.

Dediğim gibi, başlarda çok dikkatli olmalısın. Mümkün olduğunca dik yokuşlardan ve yoğun trafikten uzak dur. Diğer araçlarla mesafeni uzun tut. Boş yollarda kullan. 70'i geçmemeye çalış. Uzaktan kolay görünen bir viraj senin limitlerinin dışında olabilir. Kaldırıma fazla çıkma veya çıkacağın kaldırımların geniş, eğimsiz ve manevraya izin verebilecek şekilde olmasına dikkat et. Xmax'ın ağır bir motor olduğunu unutma ve riskli manevralara girme (park manevraları dahil). Kalkışlarda ve parklarda yavaş gaz ver. Kesinlikle kask, eldiven, ceket ve dizliksiz motora binme. Ve sakın arkanı kontrol etmeyi unutma.

(Biraz uzun bir nasihat listesi gibi olduysa özür dilerim ama bu işin şakası yok. Önce güvenlik sonra eğlence... :) )

Xmax bu fiyat aralığında bence de en iyi tercih. Ben hala ilk motor olarak fazla iddialı olduğunu düşünüyorum, ama iyi bir eğitim ve mantıklı, limitlerinin farkında bir kullanım tarzıyla ağırlık ve gücün getireceği zorluklarla daha kolay baş edebilirsin.
 
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
55
Madem alma konusunda kararlısın eğitimin mutlaka yararı olacaktır.

Dediğim gibi, başlarda çok dikkatli olmalısın. Mümkün olduğunca dik yokuşlardan ve yoğun trafikten uzak dur. Diğer araçlarla mesafeni uzun tut. Boş yollarda kullan. 70'i geçmemeye çalış. Uzaktan kolay görünen bir viraj senin limitlerinin dışında olabilir. Kaldırıma fazla çıkma veya çıkacağın kaldırımların geniş, eğimsiz ve manevraya izin verebilecek şekilde olmasına dikkat et. Xmax'ın ağır bir motor olduğunu unutma ve riskli manevralara girme (park manevraları dahil). Kalkışlarda ve parklarda yavaş gaz ver. Kesinlikle kask, eldiven, ceket ve dizliksiz motora binme. Ve sakın arkanı kontrol etmeyi unutma.

(Biraz uzun bir nasihat listesi gibi olduysa özür dilerim ama bu işin şakası yok. Önce güvenlik sonra eğlence... :) )

Xmax bu fiyat aralığında bence de en iyi tercih. Ben hala ilk motor olarak fazla iddialı olduğunu düşünüyorum, ama iyi bir eğitim ve mantıklı, limitlerinin farkında bir kullanım tarzıyla ağırlık ve gücün getireceği zorluklarla daha kolay baş edebilirsin.

Ne özürü aksine yazdıklarının hepsi cok mantıklı ve insanın kafasına yatan seyler.

Verdiğin tavsiyeler ve baslangıc olarak x max zorlugu..peki x city için de aynı şeyler gecerli mi? Hani 16 jantlı olusu sana az buz değil baya bir rahatlık saglar der miydin?
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Ne özürü aksine yazdıklarının hepsi cok mantıklı ve insanın kafasına yatan seyler.

Verdiğin tavsiyeler ve baslangıc olarak x max zorlugu..peki x city için de aynı şeyler gecerli mi? Hani 16 jantlı olusu sana az buz değil baya bir rahatlık saglar der miydin?

Valla X city için bir fikrim yok. Forumda X city kullanan bir arkadaşımız vardı galiba. Belki kendisi yardımcı olabilir sana.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
4
arkadaşlar merhaba

yeni aldığım x-max'im ile aranızdayım.

herkese kazasız sürüşler...
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
2
bende aranıza bir x-max alarak katıldım ilk motorum burgman400 ardından 650 ye geçiş yaptım gerçekten unutamayacağım bir motor ancak sıkıntılardan dolayı 2. yazında satmak zorunda kaldım 10 gün önce de tavsiye üzerine x-max aldım-06 çook temiz bir motor ve hakkaten övgüyü hakediyor ancak biraz yorucu olduğunu söyleyebilirim herkese saygılar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst