42 dişle 120 yaparsan 38 dişle 140 yaparsın diye bi mantık yok. 38 dişle çok iyi performans alınabilmesi için motorada bi kaç beygir güç kazandırabilecek modifler yapmak lazım aslında. Veya motorun rodajının çok güzel yapılmış ve bakımlı, açılmış olması lazım. Yoksa motorun gücü yetmediği için 5. viteste çoğu kez devrini tamamlayadığı için bu dişli değişiminden memnun olmayan, bunun faydasını göremeyen arkadaşlar var. Bununda biri benim

. Motor devrini tamamlayabilse, her koşulda düzde 140 basılabilmesi lazım 38 arka diş ile. Ben arkaya 40 dişli takmıştım. Düzdeki hızım değişmedi. yükselmedi, yine 110-115 ti. Ama bu hızlarda motor düşük devir kullanmaya başlamıştı. Yani kendi hesabıma göre. ben 40 arka dişli ile motoru düz yolda devir kesiciye sokmayı başarabilseydim 130-135 arası bişey yapabilmem lazımdı. Ama gücü yetmiyor. Ve dik bayırlarda arkada 90 kg adamla dişli modifi olmuyor. Yani benim deneyimim şu; dişli değiştiren herkez aynı performansı beklemesin. Motordan motorada değişiyor. Memnun olanda var, olmayanda. Genelde yolculu kullanılıyorsanız ve şehir içi kullanımınız çoksa, devamlı kullanılan istikamette yer yer dik bayırlar mevcutsa benim deneyimim: Cbf 150 nin orjinal dişlileriyle oynamayın.