Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
115
Aynı sorun benim motordada var ama öyle aman aman bir yağ kacır ma yok altunzade den zeytinburnuna geliyoum her saban motoru park ettiğimde iki veya üç damla bi yağ damlatıyor hatta motorun altına kap koydum ne kadar yağ damlatıyor diye üç damla bilemedin dört.
Sabahın erken saatinde yola cıktığım için motoru biraz sıkıştırıyorum mecburen o sebepten olabilir gibi geliyor bana.
Bir Arkadaş burada yazmıştı Bu motorda burç yok tamamen rulman üzerine kurulu mekanik aksam var diye acaba sebep bu da olabilirmi.

sebebini bilmiyorum şimdi mondiale meil attim bakalım 2-3 gün içinde dönerler galiba bana konuşacağim olmadı fabrikasına gidip yaptirtacağim bakalım sonuç ne çikacak sizede bilgi veririm
tüm contaları yeni ama yağ kaçiriyo yine bugun baktim bir damla bile yağ kalmamiş benim tahminimce göbekte bi yamulma var içerdeki milde yamulma da olabilir milin geçtiği yerde bi yayli conta var milde de yamukluk varsa her dönmeye kapağin oraya yağ kaçırır ve keçeyi zorlayıp oradan akıtabilir tabi bunlar tahmin sonucunu botoru söktürünce anlıcam
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Hadi Hayırlısı Bu Günekadar ne zaman meil atsam beni aradılar inşallah yardımcı olurlar .
Bu arada Motorun Km si Nekadar
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
sebebini bilmiyorum şimdi mondiale meil attim bakalım 2-3 gün içinde dönerler galiba bana konuşacağim olmadı fabrikasına gidip yaptirtacağim bakalım sonuç ne çikacak sizede bilgi veririm
tüm contaları yeni ama yağ kaçiriyo yine bugun baktim bir damla bile yağ kalmamiş benim tahminimce göbekte bi yamulma var içerdeki milde yamulma da olabilir milin geçtiği yerde bi yayli conta var milde de yamukluk varsa her dönmeye kapağin oraya yağ kaçırır ve keçeyi zorlayıp oradan akıtabilir tabi bunlar tahmin sonucunu botoru söktürünce anlıcam

Dostum sorunun şu olabilir. İlk hareket kavrama dşlininin keçenin içine geçtiği kısımda çapak flan kalmış olabilir. Zamanla keçeyi yırtıyordur tekrardan kaçırmaya başlıyorur. Benimkinde çapak vardı çünkü 2 kere değiştirmek zorunda kaldım. Yada detaylı bir kontrol yap çatlak vs var mı blokta.
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
115
Dostum sorunun şu olabilir. İlk hareket kavrama dşlininin keçenin içine geçtiği kısımda çapak flan kalmış olabilir. Zamanla keçeyi yırtıyordur tekrardan kaçırmaya başlıyorur. Benimkinde çapak vardı çünkü 2 kere değiştirmek zorunda kaldım. Yada detaylı bir kontrol yap çatlak vs var mı blokta.


sende de varmıydı böyle yağ problemi nerde yaptırttın motoru
birde motor 5.000 km de daha
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
sende de varmıydı böyle yağ problemi nerde yaptırttın motoru
birde motor 5.000 km de daha

Bence Bu km Olan bir motorun Karterde yağ bırakmayacak gibi bir sorunu varsa bu da fabrikasyon bir hata olasılığıdır garantisi devam ediyorsa bu olayı mondial ile çözmen şart.
benimde sağ bujide topak oluşuyordu yani sağ buji resmen kurum kaplıyordu buji yi 400 km de bir cıkarıp temizliyordum sorunu mondial le bildirdim yeni bir servise yönlendirdi sorunsa bir sibop kecesi hatalı imiş garanti olsun diye 4 sibop ve keceleri değiştirdiler bir lira almadan çok şükür şimdi öyle bir sorun yok
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
Arkadaşlar, 2006 ve üzeri modellerde bu jant tellerindeki kırılma sorunun olmadığı söyleniyor. Teller kalınlarıyla değiştirilmiş 2006 ve sonrasındaki modellerde. Doğrumudur..? Bilginiz varmı bu konuda?
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
115
Bence Bu km Olan bir motorun Karterde yağ bırakmayacak gibi bir sorunu varsa bu da fabrikasyon bir hata olasılığıdır garantisi devam ediyorsa bu olayı mondial ile çözmen şart.
benimde sağ bujide topak oluşuyordu yani sağ buji resmen kurum kaplıyordu buji yi 400 km de bir cıkarıp temizliyordum sorunu mondial le bildirdim yeni bir servise yönlendirdi sorunsa bir sibop kecesi hatalı imiş garanti olsun diye 4 sibop ve keceleri değiştirdiler bir lira almadan çok şükür şimdi öyle bir sorun yok

TEŞEKKÜRLER VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN MONDİALLE Bİ KONİŞİYİM BAKALIM NE OLACAK
 
Katılım
18 Eki 2007
Mesajlar
12
herkese iyi günler. kış şartları gereği 1.5 aydır motor yatıyor idi. motoru silmek için örtsünü açtım ve sildim. bazı nikelaj parçalarında ufak tefek karıncalanmalar olmuş. bir pas çözücü ile sildim büyük oranda geçti .bu arada akü bitmiş, onu şarj ettireceğim. ancak esas sorun arka tekerlek hiç dönmüyör, park halinde motorun vitesini genellikle boşta bırakırım acaba fren mi sıkıştırıyor yoksa vites mi takılı kaldı anlayamadım. arkadaşlardan bir çözüm bilen varsa beni aydınlatması rica edilir.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
herkese iyi günler. kış şartları gereği 1.5 aydır motor yatıyor idi. motoru silmek için örtsünü açtım ve sildim. bazı nikelaj parçalarında ufak tefek karıncalanmalar olmuş. bir pas çözücü ile sildim büyük oranda geçti .bu arada akü bitmiş, onu şarj ettireceğim. ancak esas sorun arka tekerlek hiç dönmüyör, park halinde motorun vitesini genellikle boşta bırakırım acaba fren mi sıkıştırıyor yoksa vites mi takılı kaldı anlayamadım. arkadaşlardan bir çözüm bilen varsa beni aydınlatması rica edilir.

debriyaja basıp denedin mi? uzun süre yatmalarda o şekilde sıkışmalar oluyor. debriyaja basıp ileri geri hareket ettir motoru açılacaktır elbet.
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
95
Arkadaşlar cant tellerine en iyi çözüm bir gününüzü ayırıyorsunuz ve kalın jant telleriyle değiştiriyorsunuz bence bir deneyin ben bu şekilde bir sendir bir problem yaşamıyorum gayette fazla kullanıyorum motorumu :D
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Arkadaşlar cant tellerine en iyi çözüm bir gününüzü ayırıyorsunuz ve kalın jant telleriyle değiştiriyorsunuz bence bir deneyin ben bu şekilde bir sendir bir problem yaşamıyorum gayette fazla kullanıyorum motorumu :D

Genelde kırılan arka jant teli. Ben o sorunu çoktan maziye gömdüm. Arka jantım dökümdür benim. :)
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
95
<a href="http://img292.imageshack.us/my.php?image=asasjk9.jpg" target="_blank"><img src="http://img292.imageshack.us/img292/333/asasjk9.th.jpg" border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" /></a><br /><br /><a href="http://img604.imageshack.us/content.php?page=blogpost&files=img292/333/asasjk9.jpg" title="QuickPost"><img src="http://imageshack.us/img/butansn.png" alt="QuickPost" border="0"></a> Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!











Arkadaşlar eleştirilerinizi bekliyorum :)
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
<a href="http://img292.imageshack.us/my.php?image=asasjk9.jpg" target="_blank"><img src="http://img292.imageshack.us/img292/333/asasjk9.th.jpg" border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" /></a><br /><br /><a href="http://img604.imageshack.us/content.php?page=blogpost&files=img292/333/asasjk9.jpg" title="QuickPost"><img src="http://imageshack.us/img/butansn.png" alt="QuickPost" border="0"></a> Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!











Arkadaşlar eleştirilerinizi bekliyorum :)

Ben bu resimleri sahibinden.com da görmüştüm galiba. Bende köklü değişiklikler yaptım motorumda. Yakında göreceksiniz :)
 
Katılım
18 Eki 2007
Mesajlar
12
arkadaşlar arka teker balatası muhtemelen soğuktan sıkışmış, tamirci arkadaş freni gevşetip ileri geri ileri geri yaparak zorlukla hareket ettirdi, motora/karbiratratöre giden kanallardaki benzin tamamen çekildiği için çalışmadı, buji bozuldu ve jikle teli de bağlantı yerinden koptu. nihayetinde tamirci zorlukla çalıştırıp tamirhaneye götürdü. üstü örtülü olduğu halde motor/sanzımanın nikelajlı kapaklarında hafiften karıncalanma-küflenmeler oluşmuş.
jant telinin birisi kırılmış idi bakımda komplesini değiştireceğim. zinciri, fren ve debriyaj balatasını da değiştirmeyi düşünüyorum MCT (Macit) daha 3900 km. tamirhananede yapılması gerekenler ve paslanmalara karşı tavsiyelerinizi, özellikle "Arbetrus'" ve ve diğer tüm arkadaşlardan bekliyorum. herkese selamlar.
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
125
Arkadaşlar elimde 30 luk arka dişli var, elinde 32 lik olupda değişmek isteyen varsa ben burdayım. Ben genelde artçımla kullandığım için ve evim biraz bayır bir yerde olduğu için bana fazla oldu. Ama tek binen arkadaşlara tavsiye ederim hıza baya bir etkisi oluyor. ( bana bu dişliyi sağolsun sametagir arkadaşım vermişti, dişli suverdirilmiş çelik sağlam anlıcanız.)
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Kıymetli Arkadaşlar Bu Gün Kazlıçeşmede Deki Mitinge Katıldım Katılım Gercekten Görülmeye Değerdi .
10,05 De Salı Pazarında Toplandık ve 10,55 de Yola Cıktık 11,45 Ömür Ün Oradaydık Oldukca Kalabalık Bizleri bekliyordu 12,35 de Ömür ün O Radan Hareketle Polis Eskortunda Kazlıçeşmeye gittik En Az 450 500 Motorlu ve hemen hemen o kadarda artcı si ile mitinge katılım oldu Umarım Başarılı Olmuştur
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Haberlerinizi okudum Uğur abi...Sınav dolayısı ile katılamadım.Umarım sadece gezi olunca görüşürüz.!!!
Barış merak ettik kuşa ne yaptın...:)
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
arkadaşlar arka teker balatası muhtemelen soğuktan sıkışmış, tamirci arkadaş freni gevşetip ileri geri ileri geri yaparak zorlukla hareket ettirdi, motora/karbiratratöre giden kanallardaki benzin tamamen çekildiği için çalışmadı, buji bozuldu ve jikle teli de bağlantı yerinden koptu. nihayetinde tamirci zorlukla çalıştırıp tamirhaneye götürdü. üstü örtülü olduğu halde motor/sanzımanın nikelajlı kapaklarında hafiften karıncalanma-küflenmeler oluşmuş.
jant telinin birisi kırılmış idi bakımda komplesini değiştireceğim. zinciri, fren ve debriyaj balatasını da değiştirmeyi düşünüyorum MCT (Macit) daha 3900 km. tamirhananede yapılması gerekenler ve paslanmalara karşı tavsiyelerinizi, özellikle "Arbetrus'" ve ve diğer tüm arkadaşlardan bekliyorum. herkese selamlar.

Karıncalanmalar için brandalamadan önce üstüne wd40 marka sprey yağ ile bir katman oluştur. yerli malı kalın jant tellerinden alırsan daha randımanlı olur.debriyaj bnalatası olarak orijinal honda titan ya da ASK marka balata tavsiye ederim. Zincir mutlaka oringli olmalı.

Sağlıcakla.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst