Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Eki 2008
Mesajlar
94
slm arkadaşlar benim macit 3 aydır garajda yatıyordu dün çalıştırmak istedim çalışmadı bende aküyü şarza verdim bugün bastım bastım çalışmadı nasıl çalıştıracam cikle falan da fayda etmedi bende marşa fazla yüklenmek istemedim bilgisi olanlardan yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

benimkide ilk çalıştırmada ugraştıryor , cikleyi sonuna kadar çekip , hiç gaz vermeden epey marş basmak gerekiyor.arada bir stop ediyor. motor ısınına kadar tırmalamak gerekiyor.


Bugün itibarı ile ehliyeti cebimize koyduk.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Eyvallah uğur abi. bizim burdada 5 gündür kesintisiz yağıyo desem yalan olmaz. Bu gün 2 defa üstümü değiştirdim ve saat daha 16.00 akşamda çıkıcam yola mecbur. Ama umrumda değil 10 defada olsa yine binerim motora...

Daha öncede yazmıştım bu yaz senin memleketinde idim erdek ocaklarda 15 gün kaldım ufak yer Erdeğin içinede üç sefer gittim ocaklardan.
pek bilemicem ama oralarda motosiklete binmek çok güzel olmalı istanbul gibi karmakarışık değil gibi geliyor bana.
Ben akşamları zeytinburnundan üsküdara gitmek için 45 dakka düşünüyorum ondan sonra yola çıkıyorum gittiğim yolda 21 Km.
Perşenbe Pazarından 45tl ye fosforlu yağmurluk aldım giydimmi yağmurluğu zaten kiloluyum 2 km den fark ediliyorum yağmurluk karizmayı bozuyor ama önce sağlık değilmi.
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
125
Daha öncede yazmıştım bu yaz senin memleketinde idim erdek ocaklarda 15 gün kaldım ufak yer Erdeğin içinede üç sefer gittim ocaklardan.
pek bilemicem ama oralarda motosiklete binmek çok güzel olmalı istanbul gibi karmakarışık değil gibi geliyor bana.
Ben akşamları zeytinburnundan üsküdara gitmek için 45 dakka düşünüyorum ondan sonra yola çıkıyorum gittiğim yolda 21 Km.
Perşenbe Pazarından 45tl ye fosforlu yağmurluk aldım giydimmi yağmurluğu zaten kiloluyum 2 km den fark ediliyorum yağmurluk karizmayı bozuyor ama önce sağlık değilmi.
Erdekte motosiklet en güzel ulaşım ve eğlence aracı. Hele yazın kapıdağdaki köylere, koylara yüzmeye gitmek için bire bir. Kıyafet konusu en önemli şey bencede nasıl göründüğün hiç önemli değil, önemli olan korunmak ve görünmek...
 
Katılım
10 Şub 2009
Mesajlar
2
motorum 12000 de allah herkeze kazasız belasız surusler versın benımde hepınız gıbı kucuk sorunlar yasadım mesela bujı kesme arka jant telı kırılması baska sorun yasamadım motorum 2005 model sadece ıse gıdıp gelıyorum motorcu arkadaslarla tanısıp gruplar halınde uzun yol surus keyfı yasamak ısterım
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
motorum 12000 de allah herkeze kazasız belasız surusler versın benımde hepınız gıbı kucuk sorunlar yasadım mesela bujı kesme arka jant telı kırılması baska sorun yasamadım motorum 2005 model sadece ıse gıdıp gelıyorum motorcu arkadaslarla tanısıp gruplar halınde uzun yol surus keyfı yasamak ısterım

Hoş geldin arkadaşım.
Neden olmasın bir gün gezi olabilir baharda mesela buji kesme olayı başıma gelmedi ama arka jant tellerinin tamını değiştirdim.
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
950
slm arkadaşlar benim macit 3 aydır garajda yatıyordu dün çalıştırmak istedim çalışmadı bende aküyü şarza verdim bugün bastım bastım çalışmadı nasıl çalıştıracam cikle falan da fayda etmedi bende marşa fazla yüklenmek istemedim bilgisi olanlardan yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Aynı sorunu her kış çıkışı bende yaşıyorum. Bujiler ve yuvası yağlandığı için ateşleme yapmıyor bu yüzden çalışmıyor. Çaresi ise çok kolay.
Önce tek taraf bujiyi sök. Daha sonra çıkardığın bujiyi ateşe tut varsa kurumunu fırça ile temizle takmadan önce boş olan bujinin yuvasını temiz ve iplik bırakmayacak bir bezle kapatarak (yanlış ama ben orta parmağımla kapatıyorum)br kez marş yap. Buji yuvası içindeki yağı atacaktır. Daha sonra temizlediğin bujiyi tak ve aynı işlemi diğer bujiye de yap.Tabiki marş yaparken cikle çekili olsun.
Saygılarımla
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Merhaba arkadaşlar. Benim Macit çıktı çıkacak. Bloktaki kırdığım parçayı nihayet kaynattırdım çok sağlam oldu. Beklediğime değdi. Ama hiç ummadığım bi sorun çıktı. ELimdkei hiçbir dişli uymadı şanzımana. Komple değiştireyim dedim gene olmadı. Çaresiz yeni dişli bekliyorum. Ben de bu boşlukta motorla uğraşayım dedim ve kafamdaki bi kaç değişikliği yapmaya başladım. ip ucu vereyim mesela; göstergelerimin yerini değiştirdim. Yeni gelen arkadaşlar aramıza hoşgeldiniz.

Sağlıcakla
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
125
Merhaba arkadaşlar. Benim Macit çıktı çıkacak. Bloktaki kırdığım parçayı nihayet kaynattırdım çok sağlam oldu. Beklediğime değdi. Ama hiç ummadığım bi sorun çıktı. ELimdkei hiçbir dişli uymadı şanzımana. Komple değiştireyim dedim gene olmadı. Çaresiz yeni dişli bekliyorum. Ben de bu boşlukta motorla uğraşayım dedim ve kafamdaki bi kaç değişikliği yapmaya başladım. ip ucu vereyim mesela; göstergelerimin yerini değiştirdim. Yeni gelen arkadaşlar aramıza hoşgeldiniz.

Sağlıcakla

Merakla bekliyoruz değişiklikleri haberin olsun. Kolay gelsin...
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Dün Akşam üstü motoru çalıştırayım bu günde işe motorla geleyim dedim 6,7 gündür motor yatıyordu Çalıştırmak için anamdan emdiğim süt burnumdan geldi aküyüde bitirdim son bir gayretle motoru vurdurdum calıştı adi.
Bu sabah da tek marşta aldı oh be.
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4
Selam merhaba 250 mct taksitlendirme hakkında bilgi verebilirmisiniz 24 ay taksitle alınabiliyormu acaba ? Alınabiliyor ise hesaplarıma göre haziran ayı gibi almayı düşünüyorum inşallah alacağımda.
 
Katılım
22 Şub 2009
Mesajlar
1
arkadaşlar merhaba 250 mct motorum var motorun sol silindiri saga göre daha geç ısınıyor ve performansı solun düşük çabuk buji eskitiyor,1 lt benzinle 24 km yol alıyorom bilgisi olan arkadaşların ilgisine teşekkür ederim
 
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
18
Arkadaşlar yatan mct'leri çalıştırmak için işte size çözüm.Motorun sol tarafından eğilip bakınca altta karbüratörü göreceksiniz.Bu karbüratörlerin tahliye vidaları var.Normal bir tornavida ile bunları iki tur gevşetin.Aşağıya uzanan tahliye borusunun altına küçük bir bardak koyun.Tahliyeden akan benzin boşa gitmesin.Yanlız benzin musluğunuz kapalı kalsın yoksa tüm benzin akar.macit ler çift karbüratör olduğu için onada aynı işlemi yapın.Sonra tek marşta çalışır.Bu motora 3 sene bindim.20.000 km yaptım.Hiç sorun yaşamadım.Akü bile değiştirmedim sattığımda orjinal aküsü duruyordu.Sdece tel kırmıştım ilk aldığımda.Kolay gelsin.
 
Katılım
18 Eki 2007
Mesajlar
12
"oksijen" isimli arkadaş lütfen;

"Arkadaşlar yatan mct'leri çalıştırmak için işte size çözüm.Motorun sol tarafından eğilip bakınca altta karbüratörü göreceksiniz.Bu karbüratörlerin tahliye vidaları var.Normal bir tornavida ile bunları iki tur gevşetin.Aşağıya uzanan tahliye borusunun altına küçük bir bardak koyun.Tahliyeden akan benzin boşa gitmesin.Yanlız benzin musluğunuz kapalı kalsın yoksa tüm benzin akar.macit ler çift karbüratör olduğu için onada aynı işlemi yapın.Sonra tek marşta çalışır.Bu motora 3 sene bindim.20.000 km yaptım.Hiç sorun yaşamadım.Akü bile değiştirmedim sattığımda orjinal aküsü duruyordu.Sdece tel kırmıştım ilk aldığımda.Kolay gelsin."

şeklinde belirttiğin motor çalıştırma tekniğini biraz daha açık olarak yazabilirmisin. Teşekkürler.
 
Katılım
20 Mar 2007
Mesajlar
234
Ben Macıtımı Satalı Uzun Zaman Oldu Ama Macıt Bu Askı Baska Unutamıyorum Macıtımı Sımdı Scooter Mt Var Nerde Benım Kara Sahın ım Off Of Hıc Bısey Macıtın Verıdıgı Tadı Vermıyor Bambaska Bı Motor Ya ıkıde Orjınal Alemınyum Jant Atıp Tubless Lastık Yaptınmı Bın Dag Tepe Yollar Senın Hele Bıde Yazın Deyme Keyfıne Yakıt Yakıs Az Serı Atak Hızlı Of Macıtım Of
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Haftasonu tırtılla beraber dolaştım.Güzel olmasına güzeldi ama çok soğuktu.

*Lastikler çok iyi tutmuyor yol kuruda olsa.Zannediyorum belli bir ısıda daha iyi performans veriyor.

*Motor soğuk havayı daha çok seviyor. Acayip atak fırlayıp gidiyor.

Yağda aldım Castrol actevo . aşağıdan keçeden contadan 1-2 damla bişey damlıyor.ikisini bir değiştireceğim. Birazcıkta sağını solunu sıktımmı bu yazı götürür.

Buji ,akü hiç sorun olmadı,2005 model.İyiki kriz var ve yenilememişim motoru.Zaten satmam herhalde babama armağan ederim. Javadan sonra biraz daha rahat ve gösterişli bir motor kullanır.(çift silindir,4 zamanlı yağ sorunu yok,elektronik marş ,disk fren,19 beygir ,inanmayabilirsiniz ama daha az titreşimli:) ) yeterde artar bile.Mis:cat:

Havalar düzelsin toplaşıp mangal yapalım.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Haftasonu tırtılla beraber dolaştım.Güzel olmasına güzeldi ama çok soğuktu.

*Lastikler çok iyi tutmuyor yol kuruda olsa.Zannediyorum belli bir ısıda daha iyi performans veriyor.

*Motor soğuk havayı daha çok seviyor. Acayip atak fırlayıp gidiyor.

Yağda aldım Castrol actevo . aşağıdan keçeden contadan 1-2 damla bişey damlıyor.ikisini bir değiştireceğim. Birazcıkta sağını solunu sıktımmı bu yazı götürür.

Buji ,akü hiç sorun olmadı,2005 model.İyiki kriz var ve yenilememişim motoru.Zaten satmam herhalde babama armağan ederim. Javadan sonra biraz daha rahat ve gösterişli bir motor kullanır.(çift silindir,4 zamanlı yağ sorunu yok,elektronik marş ,disk fren,19 beygir ,inanmayabilirsiniz ama daha az titreşimli:) ) yeterde artar bile.Mis:cat:

Havalar düzelsin toplaşıp mangal yapalım.

Mangal fikrine sıcak bakıyorum. Maciit özledim seni. marş motorunu düzeltelim derken elimizde kaldı ama onun dışında çok güzel oldu. tamirhaneden çıkınca sissy bar ve egzos için başka bir atölyeye girecekyeni depoyu son anda takmaktan vazgeçtim. Adaptasyon süresini uzatacağı için. en geçperşembe çıkarmayı düşünüyorum. Sıkıldım naked sırtlarında :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst