- Katılım
- 27 Mar 2006
- Mesajlar
- 458
Yan çanta ve artçı varken motorun performansı ve son hızı nasıl etkileniyor?
Al işte kardeşim de geldi.Üst cc'ye geçmek isteyen bir cbf 150 sahibi daha.Kardeşim takıl bana hayatını yaşa.2 aydır şu cbf 150'den kurtulup üst cc'ye geçmeye uğraşıyorum.Hepsini araştırdım.Biz niye üst cc'ye geçip cbf150'den kurtulmaya uğraşıyoruz (keşke satmasak da ikinci motor olarak kenarda dursa).Çünkü uzun yola çıktığımızda sürekli dip gaz , hele rüzgara karşı 80 km hızın üzerine çıkamamak.Tek sebep bu.Ancak ybr 250'nin de rüzgara karşı zayıf olduğunu duyunca bütün ümitlerim söndü ve o anda 250 cc haram bize dedim.Direk 600 cc'ye geçmek lazım.CBF 150'nin yakıt ekonomisine alışmışken nasıl olacak bu iş onu da bilmiyorum.Ancak şu aralar yamahanın tek silindirli 600'lüğü MT03'e takmış durumdayım.Fiyatı 13.500 YTL.Hem de 100 km'de 4 litre yakıyo.Ya da 2.000 Ytl fazla verip Fazer alabilirim.Ya da 2.000 Ytl daha koyup 18.000 Ytl'ye Suzuki dl 650 V-strom alabilirim.Ya da 2.000 Ytl daha koyup CBF 600 s alabilirim (Ama abs frenleri çok dandik ,zor duruyo alet diyolar).Ya da 4.000 Ytl daha koyup Honda VFR 800 alabilirim.Ya da en iyisi 4.000 daha koyup ikinci el bi tane BMW gs 1200 alabilirim........Yok ben en iyisi MT03 alayım 13.500 Ytl ye....
Bu kısır döngü böyle gider ancak rüzgara karşı 95-100 km'nin üzerine çıkamayan bir motoru hiçbir zaman almam.Bizim bir kere CBF 150'den ağzımız yanmış.O kabusu tekrar yaşatacak bir motora verecek beş kuruş param yok...
Arkadş ÜBDEH olmüş geçmiş olsun kardeşim
ÜBDEH : Üzerine Biraz Daha Ekleyeyim Hastalığı
Beldeyama Son Demlerını Yaşıyor Ondan Bu Hareketlerıde Son Cırpınışları Cok Paraya Satınca Cok Para Kazanacagız Sanıyorlar
Yurt Dısında Ybr 250 Yi Fazer 250 Diye Satıyorlar)
Fazer Diyip Satsalar Daha ıyı Olurdu Aslında
Honda Hayat Onda! :cat:
2525252525
:rendeer::cat: İlk başta seni tebrik etmekte fayda var, bizi anladığın için -beni- Şehiriçi ideal, örneğin 600 cc düşünüyorum ama şehir içinde ne kadar kullanışlı düşünmüyo değilim, YBR250 ile artçı ile sabah yola çıktık, tekdirdağ çanakkale edirne yaptık geldik otoyolda hızımız 120 km/h ile motorda bir zorlanma ve deli gibi yakma diye bişi yok yozgata gittim geldim tık yok km 0,10 kuruş yaktı uzun yolda 120 km/h ile ha, kimse yanlış anlamasın, zorlanmadımda yolun o keyif ve heyecanla nasıl bittiğini anlamadım, ama bunu diğer arkadaşlara bir türlü anlatamadım, anlatamıyorum :mrgreen:![]()
Bak üstad, YBR 250 ile 150 ye ramak kalayı gördüm Hyosungu kovaladım, noldu bana farkmı attı hayır kıçındaydım düşün. Ben arabamıda zorlamam motorumuda bazı anlar hariç, ybrde max 9.000 devire kadar kullanıyorum, sonrası motora yazık birader, R1 300 basıyor, basan arkadaşlar R1 kaç devirde kullanıyor ve max devirde kaç saat kullanıyorlar, aşırı zorlanır ise her makinada piston krank kem küm sağdan soldan çıkar dikkatli olmak lazım bir yerimize girmesin. Hyoları övdüler bitiremediler, krank kran kaçtane ybr duydunuz, yada sorun çıkaran, tecrübeli değilim kral sürücü değilim ama 12.000 kmdeyim yağ buji yağ filtresi değiştirdim hava filtresi bile değiştirmedim kardeşim, 6.000 km bakıma giriyorum o da ayıp olmasın diye, Japon 10.000 km demiş gerçi kimse inanmıyo ama, kitapçıkda yazan o. Bi depo 400 km minimum yol aldırıyor max değil ha. Ben yatakdan kalkerken hep şunu düşünürüm nereye gitsem, şunu düşünmem yolda kalırmıyım, motor çalışırmı acaba havada soğudu biraz. Yaw oralarda ıssız kardeşim ya yolda kalırsam demedim hiç, ha lastik patlar ekstrem bişi olur anlarım, 800 km yolda sadece 10 dk motor dinlendirdim yakıt aldım devam R1 bile kafa tutarım, kaç km gidiyor yakıt almadanben 400 en az koyalım yakıtları biten beklesin R1 2 kat yol farkı takarım. Honda CBF250 kaç para birader, 6.000 ytlmi sıfırı hyo 5.000 bunlara bakın kardeşim,Hiçbirşeyi kötülememeye çalışıyorum ama ybrye bu kadar taş atılmaz yukarda allah var, keşke vergileri az olsa ülkeye rahat girse herkes alabilsede 125 lik kullananların hepsi Yamaha Ybr250 alabilse, bak ne kadar memnun bahtiyar olacaklar. Hak hukuk hayatta, hak yemem yemekte nasip olmasın, Adamlar yapmış, eleştiren ler yapsın bakalım, Türküz hepimiz evelallah ama kim yapabiliyo Kanuni görüyoruz değil mi. Sonuç itibariyle alırım değiştirmem çok yol alırım binerim gezerim düşerim yaptırırım, ufkumu zorlarım, sınır değiştiririm derseniz korkmayın.
![]()
Kingman, o yamaha bayisinin gözlerinden öperim ayrıca bu motordan bıkanlarında. Nedense ben pişman olamadım, ayrıca bizde cbf150 olupda benim motora hasta olan arkadaşıda anlamadım, manyakmı delimi ne!
Alın fazeri doldurun depoları keyifli keyifli yollara çıkın basın kardeşim 2,50 görmezseniz YBR250 yakarım, sonra lastikde alın 850 Ytl, 10.000 km sonra tekrar alın, düşmeyin, kafa grenajına dikkat edin, akrapoviç taktırın çok değil $1.000 cık, üzerine yatın virajlara dalın
Aslında haklısın YBR250 verilen para haram, çok yakıyor kardeşim ben eşşek gibi yükledim 800 km de 2 kere yakıt aldım fazla durmadım, km 10 kuruş yaktı enayi, 120 altınada düşmedi, enterasandır yormadı da, ha fazerda 120-140 rahat gidersin ybr250ye göre o hızda az da yakıyomuş, siteden merte sormak lazımda neyse uyuyodur şimdi, aslında fazerla uğraşacağıma gider r1 alırım o 190 beygir fazer 98 beygir hemen hemen fazer kadar yakıyor 2,90 görüyor it gibide ivmeleniyor, ondan almak lazım fazerada takılmamak lazım, aaaaaaa bişey dikkatimi çekti bunların hepsi YAMAHA be kardeşim, acaba fazeri r1 iyi yapan yamaha YBR250 yi tırt olarak mı yaratmıştır. Neyse biz bırakalım Hayabusa alalım en temizi ve sonuncusu canım az yakar çok kaçar, servis masraflarıda azdır 4 silindir makinaların, yakıtları vergileride.:wiinkk:
Unutmayın ki, bu motoru kullanan insanlar, hayal eden insanlar var, alırsın yada almazsın, sürekli olarak kötülemeye hakkınız yok, bir ara hani hep çinlileri kötülerlerya yahu çin malımı aldık naptık diye düşünmedim değil! Ben bu motoru yamaha bayinde ilk gördüğümde en büyük hayalim olmuştu, Ltf bazı konu ve duygulara saygı duyalım. Saygılar![]()