Bmw BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
İki motoru da kullandım, (2004 hala bende) sürüşde hiç bir fark yok.
Hatta yakıtta, (uzun yol) 2002 model 3,2 lt/100 Km. yakarken, 2004 model 3,5 lt/100 km yakmıştı.
Tabi yakıt tüketimini etkileyen başka faktörler de var.

Ama daha sonraki kulanımda da yakıtta fark göremedik.

(2002 model olan, teror nickli moderatörümüzünyeni sattığı motordu.)
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
7
verdiğiniz bilgiler için çok sağolun,
2004 ler için bütçem yeterli değildi, 2000-03 arası bakınacağım. motoru borusana ekspertize götürmeyi düşünüyorum, gözle ve bilgisayara bağlayarak (her biri 32€) muayene edebileceklerini söylediler, tavsiye eder misiniz?
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
Hayır demem tabiki. Faydası olur, zararı olmaz.
Güzel, temiz bir makina bulup almanızı, keyifle binmenizi dilerim.
 
Katılım
11 Eyl 2008
Mesajlar
118
Tekrar depoyu fulledim, 12 lt aldı, 37 Ytl ödedim. Daha önce dediğim gibi 220 km yapmıştım. Tabi sürekli şehir trafiğinde kullandım, arabalardan kaçacam diye ani gaz açmalar yapıyorum, ilk kalkışta arabaların arasında kalmayayım diye ani gaz açmalar dışında 300-3500 devirde kullanmaya özen gösterdim. 12 Lt için 220 km ise 100 km de 5,4 lt yaparki :salut: oldukça çok geldi. Benim aklıma hava filtresi geliyor...bunu değiştirmek gerekirmi sizce...
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
Tekrar depoyu fulledim, 12 lt aldı, 37 Ytl ödedim. Daha önce dediğim gibi 220 km yapmıştım. Tabi sürekli şehir trafiğinde kullandım, arabalardan kaçacam diye ani gaz açmalar yapıyorum, ilk kalkışta arabaların arasında kalmayayım diye ani gaz açmalar dışında 300-3500 devirde kullanmaya özen gösterdim. 12 Lt için 220 km ise 100 km de 5,4 lt yaparki :salut: oldukça çok geldi. Benim aklıma hava filtresi geliyor...bunu değiştirmek gerekirmi sizce...

Sadece şehiriçi kullandığım ve ölçüm yaptığım zamanlarda 5,5 lt/100 km. tüketime rastlıyorum.

motorum bakımsızdı.
hava filtresini (K&N) temizledim, şimdi yeni bir ölçüm yapacağım, ama bu aralar fazla yol yapmıyorum. sürekli dar bir bölgede kullanıyorum.

sizinkiyle benzer özellikler sergiliyor benim motor.
siz de sürekli takibe alın, bir müddet karşılaştıralım.

2m8164l.jpg
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
gultekin(abi)
bu excel dosyasinda herhangi bi formul fln varmi
yoksa gorduklerimizmi var:)
yani farkli bisiler varsa bende bole bi dosya ariyodum cetele tutmak icin
imkanin varsa mailime atarmisin
[email protected]
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
basit bir formülü var. ben anlamam yeğenim hazırlamıştı.
mailine atayım, siler kullanırsın.
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Eline emeğine sağlık süper olmuş. Gecikmiş bir teşekkür olsada, şu anda ilgileniyor olduğum motor için bu kadar ayrıntılı bilgi derlemiş olman bu teşekküre layık kılıyor. Tekrar teşekkürler.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
11 Eyl 2008
Mesajlar
118
Ankara' da hava son bir haftadır kapalı ve yağmurlu olduğundan motora binemedim (sezonda kapnmış gibi gözüküyor), bu sabah işe gitmeden önce motoru bi çalıştırayım dedim hava sabahları 4-5 derece oluyor. Başta biraz hırıltıdan sonra ateşleme yaptı, daha önce de bir kaç denemeden sonra çalışmıştı. motor biraz çalışsın bari dedim 1500-200 devir aralığında rolanti ağır ağır gezinmeye başladı yaklaşık 1 dakika sonrada devir 1000 ' in altına inince motor stop etti. Tekrar çalıştırdım biraz gaz verdim 3000 devirde 5-6 saniye kadar çalıştırdım sonrasında sorun çıkmadı. Daha önce motorsiklet tecrübem olmadığından soğuk havalarda motorda bu tip sorunlarla karşılaşılırmı bilemiyorum, bilgilerinizi paylaşabilirseniz sevinirim...

YARDIM LÜTFEN...

Sol elciğin ucundaki vida(elcik korumayı tutan) yolda giderken düştü. Nasıl oldu bende bilemiyorum, bu vidayı Ankara' da bulabileceğim bir yer varmıdır bildiğiniz..
yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Sol elcik vidası titreşim nedeniyle düşmüş arkadaşlar bunu f 650 gs sahibi olan birisi söyledi. Zaten periyodik bakımlarında en küçük vidaya kadar kontrolü yapılması gerekrmiş, titreşim nedeniyle özellikle elciklerin vidalarında gevşeme oluyormuş. Yola çıkmadan önce bunları el yordamıyla bi kontrolünü yapmakta fayda var.

Bu arada vidayı Ankara Borusan dan aldım İstanbul' dan siparişle geldi, sol elcik koruma için küçük parçada dahil olmak üzere 18 ytl ödedim. Bir küçük vidaya 18 ytl...

Yola çıkmadan rutin kontrolleri ihmal etmemek lazım demekki...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
312
bende bi zamanlar F650GS almak için baya bi uğraşmıştım... mali durumlar ancak 2000 modellere el veriyordu. fiyatlar, yedek parça fiyatları falan fahiş..

başımdan geçen bi olayı anlatayım..

motosiklet bakıyordum ama bu kez eşimle beraber bineceğimiz onunda sevdiği
bi motosiklet olmasını istiyordum..

aydında 2000 model 7000YTL ye sarı renkte f650gs ilanı dikkatimi çekti.
fiyat olarak çok güzeldi. sonra eşimle silverwing denedik. eşim hayran kaldı ve silverwing aldım.. biz 400 lük düşünürken abs li diye 600 lük aldık. iyikide öyle yapmışız. motoru üstüme almak için tespit yaptırmaya gittim. aydında 7000 ytl ye satılık olan motosikletle karşılaştık.. oda yeni almış. 6500 e bitirmiş.
yalnız motosiklet kullanmasını bilmiyo çok acemi..

üstelik motoru almaya giderken yanında kimseyi götürmemiş. motor önceden kırmızıymış sonra sarı olmuş.. cantlar filan küflü gibi. heryerinde derin çizikler var filan. motor dökülüyo...

iyikide o motoru almamışım.. motoru deneme fırsatımda oldu. eksoz sesi iğrençti. sw 600 de sanki racing bi makine gibi mükemmel bi ses var en azından.

bmw alıcak arkadaşlar muhakkak motordan anlayan birisiyle gidin..
motoru borç harçla krediyle alıp sonra yedek parça alamayınca motoru yatırmak zorunda kalmayın.
 
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
3
Topik hortlatan geldii...
fuar oncesi abilerimizden yorumlarini duymak isterim almak icin dogru zamanmidir? fuarda ikinci el piyasasi nasil olacak acaba? GS ailesine katilmak uzereyim otv indiriminin 2. ele nasil yansiyacagi konusunda fikirlerinizi merak ediyorum
Ilgilerinize simdiden tesekkurler
Saygilarimla
Ferit
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Şub 2009
Mesajlar
427
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
çokk sağol hocam iiiki varsınız...20 yaşındayım moto'lara meraklıyım ilerde,yani ilerde dediysek yakında moto almayı planlıorum bilgilerinizle kıyaslama yapıyoruz böylelikle sizler;ön ayak'ı oluşturan sizler olmasanız kim bilir kaç motor deiştirecez istediğimize ulaşana kadar...umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
bu topiğe savaş kayan beyi bekliyoruz...roadstarı kalbiinden söküp atması dileğiyle...:p
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu topiğe savaş kayan beyi bekliyoruz...roadstarı kalbiinden söküp atması dileğiyle...:p
topic kirliliği yaratmamak için bir şey yazmıyorum olum:)
ben sadece 250-300 km kullandım henüz,ne öğrendim de yazayım?.
Roadstar'a gelince 2.motor düşünen F650GS sahiplerine bile tavsiye edilir.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Konuyu Toplam 7 üye okuyor. (5 Kayıtlı üye ve 2 Misafir)
mete_han, yunuskocak, MrSandman, SpearHEAD, poseidonz


geyikler değilde bu topikler ana sayfada olmalı bence...birileri okurda belki bilgi sahibi olur faydamız olsun...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Konuyu Toplam 7 üye okuyor. (5 Kayıtlı üye ve 2 Misafir)
mete_han, yunuskocak, MrSandman, SpearHEAD, poseidonz


geyikler değilde bu topikler ana sayfada olmalı bence...birileri okurda belki bilgi sahibi olur faydamız olsun...

Al işte benden de bi katılım olsun
bu gün motoruma çanta seti yaptım.
Touratech alamazsak inadınatech yaparız:p
Givi olmazsa savaskayann tur camı yaparız :)





işte bu da benim mekan haftanın 6 günü hukuk bürosu,1 günü atolye:)
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
monte etmek için yaptığım 3 mm aluminyum aparat bu,yukarıdan tek bir hareket ile kappa yan çanta demirlerine oturuyor sağa,sola,aşağıya hareket etmesi imkansız.
şimdi sadece kilit eklemek kaldı onu da elimde oksijen kaynağı olmadığı için takmadım henüz

iç destek 3 mm aluminyum
3 yan ve alttan monteli,


---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:26 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:25 PM ----------

59 plaka..?

INADINATECH süper olmuş yahu! :queen:

elinize sağlık!

ne yani olmasın mı 59
arabamda da 34 AV 0059 plaka var :)
inadınatech bi şey mi
bi inatla bunu yaptım ben:)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst