Suzuki Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
Herkeze selam bu hafta içinde 2002 model BMW F650gs mi maddi nedenlerden dolayı 2004 burgman 400 ile takaslıyorum.Umarım yeni motorum ile mutlu mesut yol yapabilirim.Hiç aklımda olmayan bir motordu o yüzden çok derin bilgilere sahip değilim.İnşallah bu topic sayesinde burgman hakkında geniş bilgi bulucam.Kısacası artık bende aranızdayım :p:rendeer:

Hayırlısı olsun. Aramıza hoşgeldin. Merak etme Burgman seni üzmez :cat:
 
Katılım
14 Haz 2005
Mesajlar
584
iyi tercih .... üzülmezsin memnun kalırsın.... alışkanlık yapıyor bırakamıyorsun baştan söliyelim .
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
1,328
Umarım öyle olur.Bu motor çok süpriz oldu açıkçası ilk denediğimde baya bi acayip geldi.rahatlığı ve kalitesine diyecek bişeyim zaten olamaz kendini kanıtlamış bir motosiklet fakat bu kadar rahatlık BMW den sonra bana biraz fazla :p
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
260
Umarım öyle olur.Bu motor çok süpriz oldu açıkçası ilk denediğimde baya bi acayip geldi.rahatlığı ve kalitesine diyecek bişeyim zaten olamaz kendini kanıtlamış bir motosiklet fakat bu kadar rahatlık BMW den sonra bana biraz fazla :p

almayı dusundugun burgman kaç model ve kaç kmde..
Bu konuda bilgi veririsen daha fazla yardımcı olmaya çalışırız...
Birde alırken sagna soluna iyi bakman lazım.birkaç arkadaş motoru aldı ve sorun yasıyor..
Dikkatli olmak lazım...
Genel olaak iyi motordur.km yapmış burgilerde standart problemler yag yakması varyatör problemleri başı çeker....
Şahsi yorumum 650 le arazi dışında ne yaparsan bunlada yapabilirsin son hız dahi çok yakındır 650 ye...Frenleri kombinedir ve abs ye ihtiyaç duyulmaz...

hayırlı olsun
cabriolet sende hoşgeldin..
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
339
Herkeze selam bu hafta içinde 2002 model BMW F650gs mi maddi nedenlerden dolayı 2004 burgman 400 ile takaslıyorum.Umarım yeni motorum ile mutlu mesut yol yapabilirim.Hiç aklımda olmayan bir motordu o yüzden çok derin bilgilere sahip değilim.İnşallah bu topic sayesinde burgman hakkında geniş bilgi bulucam.Kısacası artık bende aranızdayım :p:rendeer:


Aramıza hoşgeldiniz. Evet Burgman F650'den daha rahattır. Yakıt tüketimleri hemen hemen aynıdır. Tabiki hacminden dolayı F650 daha hızlı ve ataktır.

Takaslayacağınız motor eğer 20bin km civarlarındaysa kayış, debriyaj balatasının ve varyatör takımının değişip değişmediğini sorgulayın. Hatta bir servise gösterseniz daha iyi olur. Eğer değişmişse bir 20bin daha sorunsuz binersiniz. Hayırlı olsun...

Bu arada 200. sayfamızda hayırlı olsun...

km yapmış burgilerde standart problemler yag yakması

Bu yağ yakma olayını BurgmanUSA'de biraz araştırdım. Olay açıkçası kilometre yapmayla alakası yok, tüm AN400'lerin sorunu. Tamamen Suzukinin tasarımından kaynaklanan bir durum. Anladığım kadarıyla motor çalışırken oluşan yağ buharı motor bloğuna bağlı ince bir hortum vasıtasıyla hava filtresinin bulunduğu kutuya veriliyor. Bu sayede hava filtresi nemli tutularak tozu daha iyi tutması sağlanıyor, tabi bu arada da buharın bir kısmı yanma odasına gittiğinden yakılıyor. Bazısı çeşitli modifikasyonlarla bu yağ buharını kısıtlayıcı şeyler yapmış ve yağ yakma olayının önüne geçmiş. Bakınız link1 ve link2

http://burgmanusa.com/gallery/Oil-ioss-Solution-part-1by-kfir/

http://burgmanusa.com/gallery/album109
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
Aramıza hoşgeldiniz. Evet Burgman F650'den daha rahattır. Yakıt tüketimleri hemen hemen aynıdır. Tabiki hacminden dolayı F650 daha hızlı ve ataktır.

Takaslayacağınız motor eğer 20bin km civarlarındaysa kayış, debriyaj balatasının ve varyatör takımının değişip değişmediğini sorgulayın. Hatta bir servise gösterseniz daha iyi olur. Eğer değişmişse bir 20bin daha sorunsuz binersiniz. Hayırlı olsun...

Bu arada 200. sayfamızda hayırlı olsun...



Bu yağ yakma olayını BurgmanUSA'de biraz araştırdım. Olay açıkçası kilometre yapmayla alakası yok, tüm AN400'lerin sorunu. Tamamen Suzukinin tasarımından kaynaklanan bir durum. Anladığım kadarıyla motor çalışırken oluşan yağ buharı motor bloğuna bağlı ince bir hortum vasıtasıyla hava filtresinin bulunduğu kutuya veriliyor. Bu sayede hava filtresi nemli tutularak tozu daha iyi tutması sağlanıyor, tabi bu arada da buharın bir kısmı yanma odasına gittiğinden yakılıyor. Bazısı çeşitli modifikasyonlarla bu yağ buharını kısıtlayıcı şeyler yapmış ve yağ yakma olayının önüne geçmiş. Bakınız link1 ve link2

http://burgmanusa.com/gallery/Oil-ioss-Solution-part-1by-kfir/

http://burgmanusa.com/gallery/album109

Nomarka, paylaşımın için çok teşekkürler. Bende senelerdir Burgman yağ yakar diyorum yeni sahipleri uyarıyorum. Bu yağ yakma olayı sekmanlardan dolayı değil. Km. ile alakası yoktur. (Km. arttıkça segmandan dolayıda yağ yakma olabilir) Burgman'ım 380 km'sinde de böyleydi.:cat:
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
1,328
almayı dusundugun burgman kaç model ve kaç kmde..
Bu konuda bilgi veririsen daha fazla yardımcı olmaya çalışırız...
Birde alırken sagna soluna iyi bakman lazım.birkaç arkadaş motoru aldı ve sorun yasıyor..
Dikkatli olmak lazım...
Genel olaak iyi motordur.km yapmış burgilerde standart problemler yag yakması varyatör problemleri başı çeker....
Şahsi yorumum 650 le arazi dışında ne yaparsan bunlada yapabilirsin son hız dahi çok yakındır 650 ye...Frenleri kombinedir ve abs ye ihtiyaç duyulmaz...

hayırlı olsun
cabriolet sende hoşgeldin..

Takasladığım motosiklet 2004 model 17500 km de sağında solunda bişey yok sadece ön panel plastiğinde çok az bir açıklık var.Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.söylediğiniz şeyleri tekrardan gözden geçiricem.

Yağ yakma derken bir miktarı varmı mesela 5 bin km de 1 lt gibi?
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
862
valla benim burgi 3000km de rahat bir litre yağı afiyetle içiyor. bu yüzden her 6bin km bakımında iki litre fazladan motül yağ alıyorum fevzi ustadan.dükkanda bulundurup bin km de bir eksileni tamamlıyorum.

atalarımız ne demiş tarıkçım fazla yağın zararı olmaz dimi:)

Günaydın arkadaşlar!

günaydın ozzcum. sen uzak kaldın bizden var mı bir sebebi bizim bilmediğimiz caanım kardeşim? varsa bir hatamız düzeltelim hemen.:cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
Kullanımla alakalı biraz da yüsek süratlerde kullanılırsa 1lt. eksiltiyor. Ancak daha sakin şehir içi kullanımda 500-800ml. bulur. Vedat sağolsun bol kepçe olduğundan dolduruyor karteri:mrgreen:
 
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
338
Günaydın arkadaşlar!

Günaydın kardeş özletiyorsun kendini..

valla benim burgi 3000km de rahat bir litre yağı afiyetle içiyor. bu yüzden her 6bin km bakımında iki litre fazladan motül yağ alıyorum fevzi ustadan.dükkanda bulundurup bin km de bir eksileni tamamlıyorum.

atalarımız ne demiş tarıkçım fazla yağın zararı olmaz dimi:)



günaydın ozzcum. sen uzak kaldın bizden var mı bir sebebi bizim bilmediğimiz caanım kardeşim? varsa bir hatamız düzeltelim hemen.:cherry:

Evet burgman yağ eksiltiyor ama kullanıma göre biraz daha fazla yada biraz daha az eksiltebilir.
Mesela vedat delifişek gibi kullandığı için onunki 1 lt eksiltiyor bizlerinki 500gr:queen::queen:

Biz vedatla yağı tepeleme dolduruyoruz eksildikçe tamamla prensibi:p:p
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
1,328
:D demekki bizde en az 1 lt eklicez :p

Bu arada kayış, debriyaj balatasının ve varyatör takımının ortalama fiyatları hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.

Ben motosikleti limitlerinde kullanmayı seviyorum birazda agresif kullanıyorum fakat bir okadarda motosikletimin temizliğine ve mekanik aksamına çok önem veriyorum.Bakımlarını normalden daha sık yapıp çalışma sistemini sürekli kontrol ederim.Hiç üşenmem saatlerce en ince noktalarına kadar bakar,temizler parlatırım.ben motoruma iyi bakarım baktığım motordanda iyi performans bekler gazlarım :p.
 
Katılım
25 Ara 2006
Mesajlar
184
Günaydın kardeş özletiyorsun kendini..



Evet burgman yağ eksiltiyor ama kullanıma göre biraz daha fazla yada biraz daha az eksiltebilir.
Mesela vedat delifişek gibi kullandığı için onunki 1 lt eksiltiyor bizlerinki 500gr:queen::queen:

Biz vedatla yağı tepeleme dolduruyoruz eksildikçe tamamla prensibi:p:p

Ben de sizi özledim arkadaşlar, kaç haftadır şu taşınma yerleşme işleri bağladı elimizi kolumuzu... Nihayet yerleştik. En kısa zamanda görüşmek üzere...
 
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
:D demekki bizde en az 1 lt eklicez :p

Bu arada kayış, debriyaj balatasının ve varyatör takımının ortalama fiyatları hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.

Ben motosikleti limitlerinde kullanmayı seviyorum birazda agresif kullanıyorum fakat bir okadarda motosikletimin temizliğine ve mekanik aksamına çok önem veriyorum.Bakımlarını normalden daha sık yapıp çalışma sistemini sürekli kontrol ederim.Hiç üşenmem saatlerce en ince noktalarına kadar bakar,temizler parlatırım.ben motoruma iyi bakarım baktığım motordanda iyi performans bekler gazlarım :p.

Kayış: 200ytl civarı
Balata ve Tas: 500ytl civarında
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
1,328
Kayış: 200ytl civarı
Balata ve Tas: 500ytl civarında

verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim :cat:parçalar biraz tuzluymuş.Gerçi çok sık kullanmayı düşünmüyorum.yeniden satılık ilanlarına koyucam umarım hayırlı bir kısmeti çıkar ama o vakite kadar motorun eksikleri var ise tamalayıp satana kadar zevkini çıkartmak lazım:)
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
260
hehehehheheeh...
ne oldu burgmancılar sizi..
burgman650 yi sattıktan sonra salcanomla 1500 km ye yakın yol yaptım.
geçen yagını kontrol edeyim dedim.Bir damla yag eksiltme yokkkkk.
O kadarda hor kullanıyorum zincir yagsız frenler bakımsız ,dag ,tas,camur, deniz kumu,son hız(110:)) dakkalarca gittim banamısın demedi...
Ayrıca yag buharı için ayrı bir delik yapmıslar vebir hortumla motor bloğunun arkasından aşagıya iniyor......
Teknoloji farkı ne yaparsınnn:queen::salut::):p
Evet deniz bey cevapları bekliyorum...
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
862
hehehehheheeh...
ne oldu burgmancılar sizi..
burgman650 yi sattıktan sonra salcanomla 1500 km ye yakın yol yaptım.
geçen yagını kontrol edeyim dedim.Bir damla yag eksiltme yokkkkk.
O kadarda hor kullanıyorum zincir yagsız frenler bakımsız ,dag ,tas,camur, deniz kumu,son hız(110:)) dakkalarca gittim banamısın demedi...
Ayrıca yag buharı için ayrı bir delik yapmıslar vebir hortumla motor bloğunun arkasından aşagıya iniyor......
Teknoloji farkı ne yaparsınnn:queen::salut::):p
Evet deniz bey cevapları bekliyorum...

demek dakikalarca gidiyorsun banamısın demiyor haa:cyclopsan

birde yedek deliği var haa:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

ne diyorsuuuun:queen:
 
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
hehehehheheeh...
ne oldu burgmancılar sizi..
burgman650 yi sattıktan sonra salcanomla 1500 km ye yakın yol yaptım.
geçen yagını kontrol edeyim dedim.Bir damla yag eksiltme yokkkkk.
O kadarda hor kullanıyorum zincir yagsız frenler bakımsız ,dag ,tas,camur, deniz kumu,son hız(110:)) dakkalarca gittim banamısın demedi...
Ayrıca yag buharı için ayrı bir delik yapmıslar vebir hortumla motor bloğunun arkasından aşagıya iniyor......
Teknoloji farkı ne yaparsınnn:queen::salut::):p
Evet deniz bey cevapları bekliyorum...

Yani eski dizellerdeki gibi tahliye hortumu var giderken şimdi oradan dumanda atıyordur o :queen:
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
260
Yani eski dizellerdeki gibi tahliye hortumu var giderken şimdi oradan dumanda atıyordur o :queen:

Valla denizcim duman atması için oncelikle yag yakması lazım..Biliyorsun 15/40 yag koydum banamısın demiyor..Bu arada biliyorsun yagı kontrol etmek için kapak açmaya gerek yok camı var ordan bakıyorsun:cat::queen:
 
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
Valla denizcim duman atması için oncelikle yag yakması lazım..Biliyorsun 15/40 yag koydum banamısın demiyor..Bu arada biliyorsun yagı kontrol etmek için kapak açmaya gerek yok camı var ordan bakıyorsun:cat::queen:

İşte cevap soruda gizli :mrgreen:
Motor gitmediği için ne yağ ne benzin yakıyor. Çünkü benzin yaksa yağ yakacak o zaman motor gidecek.
Bu arada cam buğulanmış görünmüyor. :cherry::rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst