Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
146
arkadaşlar ben vitesten boşa geçmekte hep zorlanıyorum bir türlü ayırmıyo bu bendemi kaynaklanıyo böyle problem yaşayan arkadaşlar varmı ya da bi sorunmu var yardımcı olursanız sevinirim birde bunun yağini ne zaman değişmem gerekiyo kaç km de bir değişiyo nasil değişiyo çok şey sordum dimi neyse bi soru daha resim nasil yükleniyo benim düldülü paylaşmak isterim :)

resim yükleme: www.imageshack.us sitesini açıyoruz. sağ kısımda "Gözat..." butonunu tıklıyoruz. Kendi bilgisayarımızdaki resimi seçmek için bir pencere açılır. Resmimizi seçiyoruz. resmimizi seçtikten sonra o pencere kapanacaktır. "Gözat..." ı tıkladığımız yerin 8 satır altında, turuncu çerçeveli "host it!" butonuna tıklıyoruz. Şimdi internet bağlantımıza ve resmimizin büyüklüğüne göre bir kaç dakika beklememiz gerekir (resim karşı tarafa yüklenmesi genelde uzun sürer). Resim yüklenince bize resmin adresini verir o site. sitenin üst kısımları hep reklamdır, bunları aldırmayın. "Hotlink for forums (1)" isimli alandaki uzuunca olan adresi kopyalıyoruz. Bu adres bize resmimizin internette ulaşacağımız adresi gösterir. Kopyaladığımız adresi bu foruma msj yazarken olduğu gibi yapıştırabiliriz. Mesaj yazarken resim butonuna felan tıklamamıza gerek yok. Olduğu gibi yapıştırım. Taaamaaam :)

Bu motorların şanzımanı biraz sorunlu (hepsinde değil anladığım kadarıyle) Bendede vites geçişlerinde sorun var. Boşa hiç alamıyorum. Ustayla konuştum, debraj ayarını felan denedi, nafile. Bu modellerde hep bu sorunlarla karşılaşıyoruz diyor. En sağlıklı çözüm komple şanzımanı değiştirmekmiş. Tek dişli değiştirirriz fakat diğer dişliler sorun çıkarı ilerde, diyorlar.


Burda şanzıman dişlisini değiştiren arkadaşlar mutlaka vardır. Tecrübelerini paylaşırlarsa çok sevinirim.

Başka konu: Eksozu açtıktan beri titreşimin ÇOK azaldığını farkettim. Aslında eksozla ne alakası var anlamış değilim. Belkide tesadüftür. Şu an titreşim yok denilecek kadar az.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Fatih Bence şanzımanı değiştirmeye kalk ma derim aynı sorun bendede var sorun bence SEKROMENC denilen parçada bunuda değiştiremiyeceğine göre bu sorunla yaşayacaksın hangi motorun şanzımanını takacakmış
eksoz işini pek bende anlamadım
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
resim yükleme: www.imageshack.us sitesini açıyoruz. sağ kısımda "Gözat..." butonunu tıklıyoruz. Kendi bilgisayarımızdaki resimi seçmek için bir pencere açılır. Resmimizi seçiyoruz. resmimizi seçtikten sonra o pencere kapanacaktır. "Gözat..." ı tıkladığımız yerin 8 satır altında, turuncu çerçeveli "host it!" butonuna tıklıyoruz. Şimdi internet bağlantımıza ve resmimizin büyüklüğüne göre bir kaç dakika beklememiz gerekir (resim karşı tarafa yüklenmesi genelde uzun sürer). Resim yüklenince bize resmin adresini verir o site. sitenin üst kısımları hep reklamdır, bunları aldırmayın. "Hotlink for forums (1)" isimli alandaki uzuunca olan adresi kopyalıyoruz. Bu adres bize resmimizin internette ulaşacağımız adresi gösterir. Kopyaladığımız adresi bu foruma msj yazarken olduğu gibi yapıştırabiliriz. Mesaj yazarken resim butonuna felan tıklamamıza gerek yok. Olduğu gibi yapıştırım. Taaamaaam :)

Bu motorların şanzımanı biraz sorunlu (hepsinde değil anladığım kadarıyle) Bendede vites geçişlerinde sorun var. Boşa hiç alamıyorum. Ustayla konuştum, debraj ayarını felan denedi, nafile. Bu modellerde hep bu sorunlarla karşılaşıyoruz diyor. En sağlıklı çözüm komple şanzımanı değiştirmekmiş. Tek dişli değiştirirriz fakat diğer dişliler sorun çıkarı ilerde, diyorlar.


Burda şanzıman dişlisini değiştiren arkadaşlar mutlaka vardır. Tecrübelerini paylaşırlarsa çok sevinirim.

Başka konu: Eksozu açtıktan beri titreşimin ÇOK azaldığını farkettim. Aslında eksozla ne alakası var anlamış değilim. Belkide tesadüftür. Şu an titreşim yok denilecek kadar az.

Fatih bey sizi en kısa zamanda kliniğimize bekliyoruz :) sendeki sorun neydi tam olarak boşa alamamak mı? duran motorda vitesi boşa alamamk kadar doğal bir şey yok. komple şanzıman değiştirmene gerek yok. benim rulman için motor indiğğinde 5. vityes dişlisinin dişlerinde hasar görünce tek dişliyi değiştirdik 5. vitesle ilgili sorun yaşamadım. arada sapıttığı doğru ama ben uslu durmuyorum ondan. uzun yolda debriyajı kullanmadan vites değiştirmekteyim. Arada acele edip devirsiz atmaya çalışınca sapıtıyor haliyle bazen bir alt vitese atıyor. Hatta geçen gün bir üst vitese attı kendi kendine. Ama bunun dışında mekanizma olarak en güzel şansıman bizimki. Bunu bizim ustadan duydum çünkü atölyede beraber ramzey jinlun fym söktük. Komple şanzımanı değiştirelim sözü bence servislerin satış stratejisi. Başka bişey değil. piyasada dişlileri tek tek satan tek firma mondial. Eski mzlerde jawalarda her zaman bozulan dişli değiştirilir 3. vites dişlisi için hiç şanzıman değiştirildiğine şahit olmadım mz lerde.
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
146
Arkadaşlar zaten öyle dedi. Bu şekilde git, Tamamen bozulduğunda komple değiştirmek (dişlileri) daha mantıklı dediler. bana değiştirelim felan demediler. Şimdi adamların günahını almayım :)

Duran motorda boşa almak zordur evet. ama ileri geri iteleyincede alamıyorum :salut:
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Arkadaşlar zaten öyle dedi. Bu şekilde git, Tamamen bozulduğunda komple değiştirmek (dişlileri) daha mantıklı dediler. bana değiştirelim felan demediler. Şimdi adamların günahını almayım :)

Duran motorda boşa almak zordur evet. ama ileri geri iteleyincede alamıyorum :salut:

dostum bu şeye benziyor. Hastamız şu an grip böyle yaşasın zatüree ye çevirince bakarız demek gibi bişey. Hali hazırdaki problemin çöümünü üretmek yerine motor işlemez hale gelince komple şanzıman değiştirmeyi düşünüyorlar. iş o hadde geldiğinde sadece şanzımanmı sorun çıkartacak sanıyorsun. allah korusun sen E5 de sol şeritte giderken kilitlenirse ne oalcak debriyajı sıksan bile çözemezsin arka tekeri. sağ salim durdun diyelim o aşamada mil kırılıp bloğu parçaladığını düşün? felaket tellalı gibi oldum ama bunlar arkadaşlarımın başına gelenler illa çin malı olacak diye bir kural da yok yani. Öyle düşünme. yani bunlar da senin ustanın söylediği çıkartacağı sorunlar arasında. En kısa zamanda toplanalım ve bi durumd eğerlendirmesi yapalım motorlarımıza.

Sağlıcakla.
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
162
merhaba arkadaşlar,
sol arka ayaklık düştü benim, servisine sordum 25 ytl dedi, fiyat normalmi sizce sadece tek ayaklık için.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
yaw kenan o parçadan yibada bulursun be. ikisini birden bile değiştirirsin. bende yan ayak zannettiydim.
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
162
ARBETUS 10 liraya almış istanbulda ben ankarada 25 e alıyorum :)
bulunur bulunmasınada o servis e gitmek istemiyorum, yibada bulabilecegime eminmisin ?
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
emin değilim, şekli denk gelmeyebilir. ama 25 lirada çok fazla bi tanesi için. telyakarı bi ara sor. telefonu 320 40 44.
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
162
aradım, oda yan tarafın numarasını verdi orayı aradım 23 ytl dedi :D neyse başka çare yok gidip alcas
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
otm motorun bir ara msn desteği vardı ordan sipariş veriyordum ben parçaları. Bulamazsanız bana haber verin arkdişler.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Arkadaşlar dün eve gidişte anadolu yakasına yağmur yağmış her halde benim köprüye girişimden beş dakka önce yağış kesilmiş köprü üstü ıslaktı güneşte olunca bir ara aynadan baktığımda arka tekerden püskürtülen camuru ve su zerreçiklerini gördüm inanın arkamda neredeyse pus oluşmuş vaziyette idi daha öncede yağmurda motor kullandım ama arkada ğüneş olunca daha fazla dikkatimi cekti motorun orjinalliğini bozmadan buraya nasıl önlem alalımda sırtımıza kadar bu camur gelmesin bu konuda ne yapabiliriz buda günün MCT sorusu olsun :)
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Mikey, Uğur abi selamlar.
Herşey yolunda gezintiye devam ediyoruz. Kaza bela olmadığı sürece tırtıla devam kış geldi bırakmakta istemiyorum keratayı. Bakalım nasıl başedeceğim.
Keşke imkanlarım biraz daha iyi olsaydı.Evimin altında garaj vs. gibi.Ne yapalım bişekilde yolunu bulacağım.:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst