Keeway Keeway KW250-H SUPERSHADOW Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 May 2007
Mesajlar
419
Bizim motorların lastikleri sadece sübap değiştirerek tubeless (dublex) oluyormu ve verimli olurmu arkadaşlar?

Ayrıca belki çoğunuz bilirsiniz ama sanırım bilmeyen arkadaşlarımızda var, olabilir. Ben bu tubeless (dublex) terimine açıklık getirmek isterim;
Tubeless, ingilizce bir kelime ve tüpsüz manasına yakın bir anlamı var. yani şamriyelsiz lastik anlamında. Ancak sanayide bizim ustalarımız bunun sadece okunuşunu benzettikleri için bu tür lastiklere dublex diyor ki hiç bir anlamı yok.. Kısacası asıl şekli tubeless, okunuşu da tubles dir.. ;)
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
285
eyvallah adasel beni aydınlattın o zaman sen benden daha iyi biliyorsundur bizim lastikler olur mu olmaz mı ?
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
yelken_786 dostum tüketimde bende senin verdiğin rakam civarını telafuz etmiştim 100 km de ama arkadaşlardan inanamayanlar olmuştu. Doğru olan bakımlı motor ve devamında bilinçli kullanıcıdır.:bounce:
Lastikleri henüz yanlış hatırlamıyorsam 1000 km de söküp söktüğüm yere atmıştım. Duro kullandım çifti 110 ytl. Dubless iyidir patlasada yola devam...



İnce belli nazlı kızımın yeri bambaşka vazgeçmedim ondan.Suzuki 750 sıratla bile yollarda uymlular.:)

 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
201
yağ filtresi soran arkadaş k&n filtrenin sayfasına bakarsan hangileri oluyor görebilirsin kn145s idi yanlış hatırlamıyorsam
 
Katılım
28 Mar 2005
Mesajlar
142
bende viceroy gibi lastikleri hemen değiştirdim duro marka ön ve arka ucuz ve güvenli oldu. jantlar alaşım olduğundan sadece sübapları değiştirerek tubeles e terfi edebiliyoruz
 
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
419
yelken_786, amacım ukalalık etmek değil. Öyle bir yazmışsınki. Bu topiclerin amacı bu değilmi arkadaşım? yani bilgi paylaşmak. bende küçük bir bilgi paylaştım sizlerle..
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
266
abi biris bana yardım edebilirmi ben motoru yeni aldım roadstar sizinkinin aynısı ve ben ilk baslarda devirsiz kulanmak için yuksek viteste yavas gittim 350-400 km sonra birisinin tavsiyesiyle biraz bagırtmaya basldım daha ilk bakımı yapılmadı yarın yaptırıcam birinci viteste 30 2.de 60 ve ustu için 3 cu vitese geciyorum bir zarar olurmu yanlış bişiy yapmış olabilirmiyim acıklarsanız sevinirim hepinize tesekurler
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
rodaj yağı değiştikten sonra 1000 km ulaşıncaya kadar, sürekli değişen vites ve hız aralıklarında kullanman lazım. Hızlanmalar birden değil sakin olacak.1000 km den sonra ilk 2 vites hariç diğerlerinde zaman zaman hakkını verebilirsin. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yakıt tüketimi

Arkadaşlar dün Şarköy'e gezi yaptık,
Benim motorumun eksozları açık ve 170 km de 5,27 Lt,yani 3.1 Lt/100 km
yaktı.
Yine Bir arkadaşımda Bisan var,genellikle aynı anda benzin alırız.Onun motorunun eksozları açılmadı,Onunla da kıyasladık dün.

124 km de benim motor 15,85 YTL,
124 km diğer motor 15 YTL yaktı.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
285
savaskayan seninde yakıt konusunda motorun cimri:) demek ki motorlarımız 100km de 3,1 civarı yakıyor.Bu arada bu hafta içi bir terslik çıkmazsa lüleburgaz'a geleceğim kısmetse görüşürüz.
vıceroy benim motorum önceden daha fazla yakıyordu,ve hiç ellenmemişti.Ama şu anda öncekinden daha iyi.
Motorun rodajı bitmediği için sıkıştırmadın.Birde benim kilometre saatinde bir anormallik var ibre yaklaşık10-15km arası oynuyor inip çıkıyor kaç kilometre hızla gittigini bilemiyorsun.Bulabilirsem saati değiştireceğim kafaya koydum.
adasel ben bişi demedim estagfurullah kardeş sıkma canını.Ben o şekilde çantalar dolu hatta artçımında sırtında çanta vardı 2 kişi bazı yerlerde yol yapımı oldugu halde stabilize yollardan mıcırlardan gitmek zorunda kaldıgımız şekilde bir sorun yaşamadım.Paran varsa bizim lastiklerin yol tutuşunu herkes biliyor at yerine vıceroy gibi duro tak.Ben param olmadıgı için taktıramadım.

Şİmdi yarım kaldığım yazımın devamına ve hem kendi hem sizim yorumlarınıza açık bırakıyorum;Belki ben kadar uzun yola çıkan arkadaşım yok yada varsa ben bilmiyorum.Anlattığım gibi en sonki yolculuktada artçım arka koltuk yüzünden baya acılı bir yolculuk yaptı.Arka süspansiyonlar sert malumunuz oda sıkıntı yaratan bir diger konu.Gece kilometre saatimizin aydınlatması biraz zayıf.Farın aydınlatması fene değil.Orta sehpa olmadıgı için yağ seviyesini kontrol ederken egilip dizinizi yere koyarak kontrol ediyorsunuz tabi motoru tutmak gerekecek kendim tutuyorum çogu zaman tek elle.Orjinal zincir 6700km de kullanılmaz hale gelmiş hem uzamış hemde kırık vardı 2 tane baklasında ayrı ayrı.Kontrol edilmesinde ve bence değiştirilmesinde fayda var.Motorun taşıma kapasitesini 140kg diye hatırlıyorum.2 kişi ve eger çantalarımızda tatil içinde doluysa ve avadanlıkları hesaplarsak(benim lastik şişirme pompası,kaynak makinesi,2 yıldız 2 düz tornavida,1 tane 10inc'lik kurbagacık,açık agız anahtar takımı,zincir spreyi,küçük bir lokma takımı el çantası büyüklüğünde)bu kapasiteyi geçtiğimizi düşünüyorum.DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN BİR HUSUS!Arka dişlinin vidalarının geçmeşemediğini ve servisin söylediği kadarıyla burçlala esneme payı ayarladıgıdı ve zamanla bu boşlugun arttıgı(Benim motorda şu anda dişli normalden çok çok fazla oynuyor)elle oynattıgınızda hissediliyor.Genelde çok fazla kontrol edilen bir yer değil bunuda kontrol etmek gerektiği.Motor yağını sol taraftaki tıpadan değil sağ tarafta kartelin altındaki tıpadan boşaltmanında faydalı oldugu. (sökmek ve takmak oldukça zor) gibi bazılarını bildiğim bazılarını
yeni ögrendiğin bilgiler aldım.Bunları kontrol etmek hem bizim hemde motorumuz
için yararına olacak.Önceden repsol 10/40 tam sentetik yağ kullanıyordum.Şu anda repsol 15/50 yarı sentetik yağ var.Bizim motorlara 10/40 ince geldiği için ve uzun yolda daha eksilteceği için servis 15/50 koydu.
Merak eden arkadaşlar oluyor bazen vibrasyon konusunda da bişi söylemek istiyorum.Motorum yapılmadan önce oldugu yerde rolantide bile hiç hissetmediğim vibrasyonu şu anda motorun üzerine oturduğum zaman değil ama rolantide gene kendi halinde çalışırken didonun azda olsa sallandıgını fark ettin.Giderken falan hissedilmiyor rahatsızlık hissetmedim.Ama bazı arkadaşların dediği gibi yok denecek kadar da olsa var demeliyim.Motorum 7800km oldu rodajı 50km geçti sadece 8000km ye kadar zorlamadan kullanmaya devam edeceğim.
Yararlı olurmu olmaz mı bilmiyorum ama edindiğim bilgileri ve deneyimleri sizlerle
paylaşmak istedim.
Bilgisi olan arkadaşlardan bir kaç konuda bende yardım almak istiyorum.
1.Kilometre saati orjinali yada başka takan varmı düzğün gösterecek aydınlatması daha iyi falan.
2.Hangi yağı kullanıyorsunuz ve yağ eksiltme konusunda ne durumdasınız.
3.Did zincirle beraber dişlilerin fiyatını bilen yada değiştiren varmı?
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Arka dişlileri sabitleyen vidalar zaman içinde gevşiyor. Benim usta 7 ay kadar önce oje şişesine benzer bir kaptan adını hatırlamadığım birşey sürmüştü. Sorun orada kapandı. Elle tutup salladığınız boşluk takozların öldüğünü gösteriyor 15 ytl ye mct 250 ninkileri mondi servisinden alıp taktırırsınız sorun biter. :cat:
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
285
Birebir aynısımı peki keeway da artık bişi bulmak oldukca zor sanırım bu hafta içi trakya ya gideceğim eger fırsat olursa istanbulda motomax a ugramayı düşünüyorum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
savaskayan seninde yakıt konusunda motorun cimri:) demek ki motorlarımız 100km de 3,1 civarı yakıyor.Bu arada bu hafta içi bir terslik çıkmazsa lüleburgaz'a geleceğim kısmetse görüşürüz.
dostum,'mal sahibine benzer' derler ama bu motor hakikaten cimri.Dün 2 bisan Roadstar.2 mondial.1 cbf.1 tvs Şarkoy yolundaydık.arkadaslar da şahit oldular yukarıda anlattıgım duruma.
bu tarafa gelirsen beklerim

abi biris bana yardım edebilirmi ben motoru yeni aldım roadstar sizinkinin aynısı ve ben ilk baslarda devirsiz kulanmak için yuksek viteste yavas gittim 350-400 km sonra birisinin tavsiyesiyle biraz bagırtmaya basldım daha ilk bakımı yapılmadı yarın yaptırıcam birinci viteste 30 2.de 60 ve ustu için 3 cu vitese geciyorum bir zarar olurmu yanlış bişiy yapmış olabilirmiyim acıklarsanız sevinirim hepinize tesekurler

motoru yorma.vites gecişlerin yumusak olsu n ve olabildigince sık sık vites degistirerek surmeye calıs ilk bin km ye kadar gorugun tum somunları sıkmayı unutma.
ara sıra da zincirin gerginligini kontrol et
hepsi bu.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
266
dostum,'mal sahibine benzer' derler ama bu motor hakikaten cimri.Dün 2 bisan Roadstar.2 mondial.1 cbf.1 tvs Şarkoy yolundaydık.arkadaslar da şahit oldular yukarıda anlattıgım duruma.
bu tarafa gelirsen beklerim



motoru yorma.vites gecişlerin yumusak olsu n ve olabildigince sık sık vites degistirerek surmeye calıs ilk bin km ye kadar gorugun tum somunları sıkmayı unutma.
ara sıra da zincirin gerginligini kontrol et
hepsi bu.

cok sagol abi (25 karakter)
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
285
savaskayan trakyaya geleceğim zaten tayinde oraya çıktı:) Ankara'dan yarın çıkmayı düşünüyorum bir terslik çıkmazsa İstanbul'da kalmayı düşünüyorum bir gece ama tam karar veremedim.
Gezini okudum güzel bir gezi olmuş umarım bu sefer hava kapalı olmaz:wiinkk:
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
441
Selam Arkadaşlar,
Bilgi ve paylaşım; 6900 e gelen motorumun zincirini kontrol ettim ve değişimi gerektiğinin kendimce kararını verip ustama götürdüm (Zincir germe payı kalmamış, halen 3 cm kadar sallanıyordu) Ustam zinciri 250 mct için olan çekoslavak marka zincir ile değişimini yaptı ancak 3 bakla eksik geldiğinden dolayı bozdugu fiğer zincirden ekleme ile montajını yaptık. zincir 55 ytl ve işcilik vs 70 ytl verdim. Daha önce başka bir servisden aldığım fiyat sadece zincir için 70 ytl idi.Bilgilerinize
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
savaskayan trakyaya geleceğim zaten tayinde oraya çıktı:) Ankara'dan yarın çıkmayı düşünüyorum bir terslik çıkmazsa İstanbul'da kalmayı düşünüyorum bir gece ama tam karar veremedim.
Gezini okudum güzel bir gezi olmuş umarım bu sefer hava kapalı olmaz:wiinkk:
Sevimdim,Bizim gezilerde kadro bir kişi artacak o zaman:)
trakya MT topigindeyiz genelde
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
285
Arkadaşlar geziyi biraz ertelemeye almak zorunda kaldım.Ama üzülmüyorum artık baba oluyorum:mrgreen: beklenenden erken olacak gibi göründüğü için bende biraz erteledim.
En mutlu anı kaçırmak istemiyorum tabi haliyle.
savaskayan evet uzun bir süre trakyada olacağım 6 yıl gibi bir süre:cat:
Whitehair ben 30 ytl ye değiştirdim bir hafta önce
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst