- Katılım
- 26 Ocak 2008
- Mesajlar
- 1,547
- Motosikleti
- ϸεџꬶεѻҭ ӽϸ ꜯꝏ ꬶҭ
Çok faydalı bir konu olmuş. Biz toplum olarak motosikletlere karşı hep ön yargılı olduk. Bunu kendimden biliyorum, 3-4 sene öncesine kadar motosiklet denince işin içinden çıkar konudan uzaklaşırdım. Şu anda toplumumuzun tahminimce %70 i bu şekilde düşünüyor. Öncelikle bu düşüncenin kafalardan silinmesi, motosikletin de trafikte her araçtan üstün olduğunun kabul edilmesi gerekiyor. Bir araç sürücüsü sabah işe gitmek üzere direksiyon başına geçtiğinde gideceği yolun kurgusunu kafasında kurarken her türlü 4 tekerli aracı aklından geçirir, ama bizim ülkemizde malesef motosikletler kimsenin aklının ucundan bile geçmiyor. Sanki trafikte motosikletler yokmuş gibi davranılıyor.
Sevgili @coq, sen zaten yazılabilecek en güzel maddeleri eklemişsin. Aklıma gelenleri de ben eklemek istiyorum.
* E5 gibi trafiğin yoğun aktığı en az 3 şeritli otobanlarda yarım şeritlik bir alan yaratılmalı ve bu alan motosikletlere ayrılmalıdır. Bu aynı zamanda araç sürücülerini de motosiklete teşvik edici bir unsurdur. Hangimiz trafikten boğulmuş bir vaziyette arabasının içinde beklerken, yan tarafta vızır vızır giden motosikletlere özenmez ki??
* Şehrin merkezi bölgelerine motoparklar kurulmalı, bu park alanları ücretsiz olmalı veya çok cüzzi bir ücret talep edilmelidir.
* Köprü ve otoban geçiş ücretleri ülkemizde motosikletler için neredeyse arabalarla kafa kafayadır. Bu adaletsizliğin düzeltilerek arabalarla motosikletlerin arasındaki 2 koca tekerlek farkının anlaşılması sağlanmalıdır.
* Ülkemizdeki bir çok aracın dikiz aynaları (özellikle eski modeller) kör noktaları göstermemektedir. Bu tür araçların yanından geçen motosiklet sürücüleri kör noktada kalıp görünmediğinden zor duruma düşmekte ve kazalar meydana gelmektedir. Bu sebeple kör nokta aynaları, ihtiyaç olan tüm araçlarda mecburi kılınmalıdır (Oto yedek parçacı veya yapı marketlerde satılan bombeli yuvarlak aynalardan bahsediyorum).
Aklıma geldikçe yazarım daha. Zaten baya uzun oldu, karman çorman olmasın.
Umarım faydalı olur. Kazasız sürüşler herkese.
Sevgili @coq, sen zaten yazılabilecek en güzel maddeleri eklemişsin. Aklıma gelenleri de ben eklemek istiyorum.
* E5 gibi trafiğin yoğun aktığı en az 3 şeritli otobanlarda yarım şeritlik bir alan yaratılmalı ve bu alan motosikletlere ayrılmalıdır. Bu aynı zamanda araç sürücülerini de motosiklete teşvik edici bir unsurdur. Hangimiz trafikten boğulmuş bir vaziyette arabasının içinde beklerken, yan tarafta vızır vızır giden motosikletlere özenmez ki??
* Şehrin merkezi bölgelerine motoparklar kurulmalı, bu park alanları ücretsiz olmalı veya çok cüzzi bir ücret talep edilmelidir.
* Köprü ve otoban geçiş ücretleri ülkemizde motosikletler için neredeyse arabalarla kafa kafayadır. Bu adaletsizliğin düzeltilerek arabalarla motosikletlerin arasındaki 2 koca tekerlek farkının anlaşılması sağlanmalıdır.
* Ülkemizdeki bir çok aracın dikiz aynaları (özellikle eski modeller) kör noktaları göstermemektedir. Bu tür araçların yanından geçen motosiklet sürücüleri kör noktada kalıp görünmediğinden zor duruma düşmekte ve kazalar meydana gelmektedir. Bu sebeple kör nokta aynaları, ihtiyaç olan tüm araçlarda mecburi kılınmalıdır (Oto yedek parçacı veya yapı marketlerde satılan bombeli yuvarlak aynalardan bahsediyorum).
Aklıma geldikçe yazarım daha. Zaten baya uzun oldu, karman çorman olmasın.
Son düzenleme: