MOTOSİKLET dünyasından bir yıldız kaydı / Ayşe Şule BİLGİÇ‏

Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
3,044
ayse8tx.jpg
Bilirsiniz bu köşede motosikletle ilgili kara haber yazmayı hiç sevmiyorum. Çoğunlukla da yazmıyorum. Ancak bu hafta öyle bir kara haber var ki yazmam boynumun borcudur.

Çünkü geçtiğimiz hafta tüm motor camiasını, hepimizi yasa boğan bir haberle sarsıldık. Dünya Şampiyonumuz Kenan Sofuoğlu’nun abisi, Türkiye Motosiklet Şampiyonalarında defalarca birincilikleri ve dereceleri olan, benim de çok sevdiğim arkadaşımız Sinan Sofuoğlu’nu kaybettik. Sinan bu camiadaki en başarılı, en efendi, en delidolu, en motor tutkunu yarışçılarımızdan biriydi. Peki ama ne oldu da Sinan’ı kaybettik? Sonucu değiştiremediğimiz için pek çoğumuz bu soruya takılıp duruyoruz. Sinan geçtiğimiz hafta sonu İzmit Körfez pistinde yapılacak Türkiye Motosiklet Şampiyonası kapsamındaki yarışın antrenman turlarında geçirdiği kaza sonucu aramızdan ayrıldı.

Yazılarımı takip edenler bilirler; ha bire Türkiye’de yapılan motosiklet yarışları ile ilgili eleştiriler yapıp bir takım amatörlüklerin söz konusu olduğunu, ne yazık ki yarışların dünya standartlarında yapılmadığını söyleyip dururdum. Aslında acımız bu kadar büyükken, canımız bu kadar yanıyorken oturup da şöyle şöyle olmuş, böyle böyle olmuş demek de çok zor. Her konuda sayfalarca yazı yazabilen Rüzgarın Kızı bu hafta gördüğünüz üzere kelimelerle oynamakta güçlük çekiyor. Motorsporlarının tehlikeli olduğunu hepimiz biliyoruz ancak bu tehlikelerin minimuma indirilmesi konusunda Türkiye’nin yapması gereken daha çok şey var. Bazıları diyor ki Sinan yeterli korumaları olmadan, kaskının bağını bağlamadan çıkmış antrenmana, diğerleri diyor ki pistte yeterli koruma alanları, sürükleneler için tehlikeyi azaltan mıcır alanlar olmadığı için sonuç böyle oldu. Her kafadan bir ses geliyor. Ama bu sesler ne yazık ki Sinan’ı bize geri getirmiyor.

Bu hafta yazımı daha fazla uzatmak istemiyorum. Biz Hürriyet/Otoyaşam ailesi olarak sevgili Sinan’ımıza Allah’tan rahmet, tüm ailesine, babası İrfan beye, annesi Nurhayat hanım’a, kardeşi Nilüfer, Kenan’ımıza ve Sinan’ın sevenlerine, tüm kalbimizle sabır ve baş sağlığı diliyoruz. Sinan ile geçirdiğimiz güzel anlar, şimdi sadece bu fotoğraflarda kaldı. Ama onun sevgisi, azmi ve başarıları hep kalbimizde olacak. Nereye gittin bilmiyoruz Sinan, ama inanıyorum ki saçma sapan dünyevi işlerle uğraştığımız buralardan daha iyi bir yere gittin. Biz seni unutmayacağız, sen de bizi unutma olur mu?

Ayşe Şule BİLGİÇ
[email protected]
Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Her konuyu irdeleyen bir kişiliğe sahip A.Ş.BİLGİÇ'in

böylesi münferit ve karanlık bir olaya duyarsız kalmasına bir anlam getiremedim..

Yeri geldiğinde biz motorcuların gözü dili olduğunu bildiğimiz biri...Niye olayı
geçiştirmiş ki...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Her konuyu irdeleyen bir kişiliğe sahip A.Ş.BİLGİÇ'in

böylesi münferit ve karanlık bir olaya duyarsız kalmasına bir anlam getiremedim..

Yeri geldiğinde biz motorcuların gözü dili olduğunu bildiğimiz biri...Niye olayı
geçiştirmiş ki...

Her zamanki gibi yapmış.... Gürlemeye gelince var ama yağmaya gelince yok....:cat::cat:

Klavye motorculuğu bu sanırım... :cat::cat:
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Her zamanki gibi yapmış.... Gürlemeye gelince var ama yağmaya gelince yok....:cat::cat:

Klavye motorculuğu bu sanırım... :cat::cat:

Haklısın valla Alp..

İnan çok içerleniyorum böyle konulara...

Ne kadar magazinsel motorcu lduğumuz apaçık ortaya konulmuş işte..

Eski yazılaraını okuyorduk bu hanımefendinin..

Yok şu artist geldi test sürüşüne..Yok şu ünlüler bizimle beraber turladı..diye..

Nerde şimdi Tüzgarın Kızı...Ben miyim muşhur Rüzgarın Motorcu yazarı...
Ben miyim motorcuların gözü, dili...Entel olanı...

Ben olsaydım Sinan olayını böyle geçiştirmezdim ve geçiştirilmesine de izin vermezdim..
 
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
Şöyle oldu böyle oldu demenin gideni geri getirmediğini bilen ablamız acaba bunları söylese yenilerinin gitmesine engel olacağının farkında değil mi ?
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Şöyle oldu böyle oldu demenin gideni geri getirmediğini bilen ablamız acaba bunları söylese yenilerinin gitmesine engel olacağının farkında değil mi ?

Tabi ki farkında paşam...

Ama ne hikmetse yazmayı veya konuyu irdelemeyi istememiş..
Halbu ki tamda bir dönüm noktasındayken, ben açıkçası AŞB bacımın yazacağı makalede masaya yumruğunu vuracağını umuyordum...
Hesap soracak...Dilimiz, gözümüz, yüreğimiz olacaktı...



Nerden mi biliyorum?.....

Aha da kanıtı....Kendi dilinden sözleri ve yapacakları....


Makalesi..
SONUÇ: Ben kendi adıma motosiklet yarışlarına bundan böyle daha sık yer vermeye gayret edeceğimi söylemek istiyorum.
Yarış takip etmek ciddi de bir iştir. Bakalım ne denli altından kalkacağız. Tüm yarışçı arkadaşlara da buradan rica ediyorum,
beni şu yarış işleri, oralarda neler döndüğü, ne sıkıntılar olduğu, ne haksızlıklar yaşandığı konusunda biraz bilgilendirin.


İşte bilgilendin bacım...Hergün girdiğin onlarca motosiklet sitesi var ve hepsi bir yürek olmuş bağırıyor dönen oyunları...

Duymadıysan biz burdan sesleniyoruz işte..

Sesimizi duyan yokmu?....AŞB bacım neredesin?...

KİMSE YOK MU?.
.....
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
237
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Duysalarda Duymamazlıktan Geliyorlar Menfaat Meselesi Arkadaşlar Bizim Bizden Başka Dostumuz Yok Burjuvalar Konuları Böyle Geçiştirirler Daha öncede Ayşe Hanımı Programlarda Gördük Geyik Ten Başka Bir şey Yok.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
17 Şub 2005
Mesajlar
373
Biraz sakin olalım arkadaşlar. Bu olay Rüzgarın Tatlısı Aşure Hanım'ı bizlerden çok daha fazla üzmüş, besbelli... Yüzyüze görüştüğü, tanıştığı bir motorcu dostunu kaybetmiş bulunuyor. Buna rağmen acısını bu şekilde paylaşmak istiyorsa her halde vardır bir bildiği veya vardır O'nu engelleyen bir şeyler. Sonuçta o gazete babasının malı değildir ve malesef basınımız özgür de değildir! Anlayın artık...

Hem ne bekliyordunuz ki Aşure Hanımdan? Beğenmediğiniz tatlı ile karnınızı doyurmak istemeniz niye? Yani O'ndan medet ummanız niye? Alın kağıdı kalemi elinize, siz yazın ve ilgili yerlere ulaştırın! Hesap sorun, takip edin... Kendi tatlınızı kendiniz üretin; mahküm musunuz aşureye?
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
3,044
Sevgili Murat ve Alp abilerim, kısaca geçmesinin sebebini zaten kendiside yazmış, ayrıca rahmetli Sinan ile bizden daha iyi tanışık olduklarıda malum, acı daha taze olduğu için normaldir diye düşünüyorum.
 
Katılım
23 Şub 2007
Mesajlar
10
Başlığı okuyunca, Aman Allahım, Ayşe Şule'ye de mi bir şey oldu yoksa diye düşündüm. Hemen ilk atılan mesajı okudum.

Toprağı bol olsun Sinan Sofuoğlu'nun. Böyle acılar bir daha yaşamayalım. :pale:
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Biraz sakin olalım arkadaşlar. Bu olay Rüzgarın Tatlısı Aşure Hanım'ı bizlerden çok daha fazla üzmüş, besbelli... Yüzyüze görüştüğü, tanıştığı bir motorcu dostunu kaybetmiş bulunuyor. Buna rağmen acısını bu şekilde paylaşmak istiyorsa her halde vardır bir bildiği veya vardır O'nu engelleyen bir şeyler. Sonuçta o gazete babasının malı değildir ve malesef basınımız özgür de değildir! Anlayın artık...

Hem ne bekliyordunuz ki Aşure Hanımdan? Beğenmediğiniz tatlı ile karnınızı doyurmak istemeniz niye? Yani O'ndan medet ummanız niye? Alın kağıdı kalemi elinize, siz yazın ve ilgili yerlere ulaştırın! Hesap sorun, takip edin... Kendi tatlınızı kendiniz üretin; mahküm musunuz aşureye?

Sevgili Murat ve Alp abilerim, kısaca geçmesinin sebebini zaten kendiside yazmış, ayrıca rahmetli Sinan ile bizden daha iyi tanışık olduklarıda malum, acı daha taze olduğu için normaldir diye düşünüyorum.

Cumoni abim ve Emin kardeşim.....
Sizde haklısınız ama;

Zamanında bu Rüzgarın Kızı'nın yazdığı makalede bu olaylarla (Sinan'ın vefatı hariç) ilgili bayağı bir esiyordu...Rüzgarı boldu yani...

Ne oldu şimdi de esmez oldu diye kafama takıldı işte abim...

İşte bizlerin en büyük eksiklikleri ve kendimizi kandırmaca yönümüz...

Bir olay olmadan önce asar keseriz..Kükrer , hiddetleniriz ama...
O olay vukuu bulduğunda da sesimiz çıkmaz...

benim üzüldüğüm nokta buydu işte..

AŞB hanımında önceki bir makalesini verdim yukardaki mesajımda..:cat:

Okuyun bakın...Rüzgarın Kızı nasılda esmiş kükremiş..

@Coq hocam belki yine bana darılacak bu düşüncelerim için..

Ama velakin;

derisi sert kafası kalın biriyimdir ..Ben beğenmedim bu kızın yazdıklarını ve düşüncesiyle ters düşen hareketlerini....

Dedim ya ben eski kuşak gençliğinden gelmiş bir ihtiyarım...:cherry:

Varsın kızan birileride olsun canım bu Rüzgarın esmeyen Kızı'na....:wiinkk:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Aklımdaki şeyleri nereye yazsam diye düşünüyordum.
Sinan ile ilgili o kadar çok topic açıldı ki şaşırdım ben de...
Burası galiba tam yeri.
Sanıyorum kafamdan geçenleri aktarabilirsem, AŞB'nin neden yazmadığı konusunda bir fikir oluşur kafanızda.
Tabii bu benim fikrim..
Kimseyi bağlamaz.

AŞB'nin yazısına sitem etmekte haklısınız.
Doğrusu okuyunca ben de hayal kırıklığına uğradım.

Şimdi iyi bildiğim bir - iki şey var.

Bunlardan bir tanesi şu.
Sinan zaman zaman 2Teker dergisi için test sürüşleri de yapıyordu.
Hatta pistte bir Motosiklet ve Porche otomobili yarıştırmışlardı ve motosikleti Sinan kullanmıştı.
Bu nedenle aralarında bizim tahmin ettiğimizden daha fazla bir samimiyet olabilir.
Yani AŞB gerçekten üzgündür.

Bir diğer konu da şu.
Sinan'ın ölümü bazı kişiler tarafından federasyon başkanının ayağını kaydırmak ve yerine geçmek için kullanılmaya başlandı.
Yani birileri pimi çekilmiş bombayı aramıza bıraktı ve karşıdan kıs kıs gülerek seyrediyor.
Bu yazdıklarım başkanın gitmesini istiyorum ya da istemiyorum şeklinde anlaşılmasın.
Net fikrim federasyonda çay dağıtan elemana kadar herkesin elini motosikletten çekmesidir.
Fakat olay, birinin fırsat bu fırsat diye ayağını kaydırıp, daha beter oluşumlara neden olabilecek bir tarafa doğru gitmeye başladı.
Ben motosiklet camiasına gönül verenlerin bu şekilde kullanılmalarına karşıyım..

Bu işte sadece federasyon da suçlu değil.
Ben geçen senede yazmıştım.
O pistte pilotlarını yarıştıran klüpler de en az federasyon kadar suçludur.


Şimdi gelelim bir de işin kamuoyu yönüne.
Yani bizlere....

Kimi isyan edelim diyor, kimi yürüyüş düzenleyelim diyor,kimi Ankara'ya başbakanlığa çıkalım diyor.
Diyor da diyor.....

Bunlar tabii son derece iyi niyetli güzel düşünceler.
Her ne kadar iş eyleme dönüşürse arkada kimse kalmayacak olsa da....

Ama benim takıldığım nokta şu....
Pistin yerinin nerede olduğunu bile bilmeyen insanlar konuya müdahil oldu.
Sen bir tek yarışa gitmemişsin.
Sinan'ı motosiklet kullanırken bir kez dahi görmemişsin.
Hatta istediği kadar Türkiye şampiyonu olmuş bir insan olsun, Kenan'ın abisi olmasaydı iki günde geçiştirilecek bir konuydu Sinan'ın ölümü...
Sonra kalkıp hesap soruyorsun.

Zamanında yarışlara ilgi gösterilseydi, pistin o hali daha önce gözümüze takılacak, bu gün gösterilen çabalar daha önce gösterilmeye başlanacak ve belki de Sinan ölmeyecekti.

Tabii sözüm pist yakınlarında yaşayan veya gitme imkanına sahip dostlar içindir.
Hani derler ya isyanım kimseye değil,kendime.
Onun gibi bişey bu...

Boy geçen yıl ilgisizliğe isyan edip uzun süre foruma uğramadı.
Binlerce üyesi olan forumda yarışan 3-4 arkadaşımız var.
Kaç kişi gidip destekledi?
Yine Boy geçen yıl pistin içler acısı halini gösteren fotoğraflar yayınladı.
Ne yaptık?
Hiç....
Şimdi kalkmış sanki biz elimizden gelen herşeyi yapmışız da yetkililer kılını kıpırdatmamış gibi suçlayıp linç edecek adam arıyoruz.

Yani uzun uzun yazdım ama kısaca demek istediğim şudur.

Bu işte bizler de en az ilgililer kadar suçluyuz.

Keşke imkan olsa da yüzyüze konuşabilsek tüm bu ayrıntıları.
Yazıya dökerken olmuyor.
İçimden geçenleri tam anlatamıyorum.

Sanırım geçen yıl başımdan geçen bir olayı anlatırsam nereye nasıl bakmanız gerektiğini daha iyi göstereceğim.

[NOT]Geçen yıl küçük bir pistte gazoz kupası diye tabir edilen bir yarışım vardı.
Eşim tribünde desteklemek için yerini almış.
Sonuçta ciddi bir şey değil.
Arkadaşlarla eğleniyoruz.

Yarış başladıktan sonra eşim önünden geçtiğimiz asfaltta bir bombe fark etmiş.
Yani üzerinden geçersek bizi düşürebilecek bir pist problemi.
Yarış boyunca beni durdurabilmek için el sallamış.
Neyse kazasız belasız bitti yarış.
Eşim koşa koşa yanıma gelip boynuma sarıldı.
Ağlıyordu.
Ben bu coşkunun beni tebrik etmek için olduğunu düşündüğümden bu kadar kendini kaptırması garibime gitti.

Nasıldım? diye şişine şişine sorduğumda şunu söyledi.
Yarış boyunca o pistteki bombeli yeri seyrettim, sizi değil.
O kadar el salladım görmedinmi?
[/NOT]

Benim hayatımı tehlikeye atabileceğini düşündüğü küçücük bir problem eşime yarışı zehir etmiş...
Yani o pistte yarışan için gerçekten, canı gönülden endişelenmiyorsanız, bu günlerdeki öfke balonu da çok çabuk sönüp gider.

Gene coştum çok yazdım.
Umarım anlatabilmişimdir derdimi....:rendeer:
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
allahım bu kadını bırı sustursun sacma sapan yazıyor:farao:

Ayşe den nefret ediyorsan bunu mt de kusmak zorunda değilsin. Mt ye sadece bugünlerde girip Ayşe nin topiğine yazıp çıkıp gidiyorsun. Ayrıca tavuğuna kış mı dedi bu kız, ne derdin var onunla. ? :bounce:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
allahım bu kadını bırı sustursun sacma sapan yazıyor:farao:

Maverick,
bu akşam kendin için bir şey yapmanı istiyorum.
Eğer mümkünse tabii.



Bilgisayarı kapat ve televizyonun olduğu odaya geç.
Büyük ihtimalle annen ve baban televizyonda televole ya da ona benzer bir program seyrediyor olacaklar.


Aniden televizyonun önüne geç ve ekranı kapat.
Hatta cesaret edebiliyorsan televizyonu kapat.

Boş gözlerle sana bakan anne ve babana şu soruyu sor.


" anne baba...
Ben niye bu kadar salağım?
Ben niye bu kadar cahilim?
Beni niye doğru düzgün bir insan olarak yetiştirmediniz?
Niye ben böyleyim?"



Bu saatten sonra sana faydası olurmu bilmem ama annen ve baban eğer bir çocuk daha yapmak istiyorlarsa sanırım iyice düşüneceklerdir...

Senin için yapacak bişey yok maalesef...
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Ayşe Şule Bilgiç'in yazmış olduğu bu yazıya hiç şaşırmadım çünkü bu şahsın motor camiasıyla sosyete güzeli (neresi güzel onu da anlamış değilim) olmak dışında bir ilişkisi yoktur. Ne doğru düzgün motor kullanır, ne de motorlar hakkında bilgi sahibidir. Geçmiş senelerde MT gibi binlerce üyesi olan bir paylaşım ortamında, neden yazılarını kendisinin yazmadığını, birtakım kişilerin kendisinden izin alarak yazılarını buraya kopyaladığını sorgulamıştım.

Motosiklet paylaşım ortamları gazete köşeleri değildir, MT gibi binlerce üyeye sahip forumlardır. Kendisi bu foruma girmeye bile tenezzül etmiyor, bahanesi de hazır : "Çok yoğun çalışıyorum, yüzlerce motosiklet sitesi var, hangi birine yazayım?"... Kusura bakmayın ama bu bahane bana hiç inandırıcı gelmiyor. Kadeşim sen zaten bu işle prim yapıyorsun, yazı yazmaya değer topu topu kaç tane motosiklet sitesi var? Üç mü, beş mi? Login olup hepsine yazını kopyalaman ne kadar zamanını alcak? Yirmi dakika mı, yarım saat mi? Herkes boş gezenin boş kalfası mı? Koskoca firmaların sahipleri, genel müdürleri bile bu siteye zaman ayırıp girebiliyorsa, senin neden burrnun Kaf dağında anlamış değilim?

Sevgili sosyete güzelimiz hayatında kaç kere yarış izlemeye gelmiş bir sorun kendisine bakalım.. O yüzden pistin durumu kötü müymüş, Sinan neden hayatını kaybetmiş gibi konularında birşey yazmasını, bunca insanın bu konuyla ilgili yazmış olduğu binlerce satır yazı varken kendisinin bu konu üzerine gitmesini, bazı yanlışları sorgulamasını beklemeyin kendisinden... Ve böyle tek düze bir yazıyı yazmış olmasına da hiç şaşırmayın, ben şaşırmadım çünkü...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
677
arkadaslar polemıge gırmem uzgunum sız okuyun benım ısım olmaz:farao:yorumlar bellı ıste sosyete kızı:queen:
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Sinan Kardeşimize çok üzüldük, hepimizin ciğeri yandı, Allah ailesine sabırlar versin:pale:

Benim merak ettiğim tek şey, A.Ş.B adıyla yazılar döktüren bu süpper motosikletli bayan sadece bir halüsülasyon mu:silent: tanıyan var mı:silent: Herhangi bir geziye, anmaya, kutlamaya, festivale birşeylere katılmışlığı var mı:silent: Rüzgarın Kızı imzası ile çok karizmatik ama, heralde bizim rüzgardan değil onunkisi, klima rüzgarı gibi gibi:silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst