Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Gilera SC 125 * Technical specifications

Engine
Type: Single-cylinder two stroke 2 T EURO2
Bore x stroke: 56 x 50.68
Displacement: 124.76 cc
Carburettor: Mikuni-28
Cooling: Liquid
Start: Electric
Compression ratio: 12.5:1
Fuel: Unleaded
Lubrication: Automatic mixer
Ignition: Electronic CDI
Gilera da birebir yamaha motorunu koymuş!Sök derbi yazılarını Gilera yaz tek fark bu iki motor arasında,lastikleri bile pirelli demon!
Valla aprilia yok,hala daha bakınıyorum,bizim buralarda da parmakla sayılacak kadar az var ama manisada bir gfr 125 gilera var,yeni olarakta tek benim gpr başkada iki zaman SS yok...
Bendeki runner'da 99 modeldi herşeyini kendim sıfırdan topladım,şanzıman,debriyaj,varyatör... yolda da kaldım, o motor kardeşim gibi olmuştu acayip zevkliydi ama yaş ve km biryere kadar sattım!Kısaca eskiyi toplamak çok zevkli ama zamanın olacak bir,para bol olacak iki,çünkü gilera gibi,aprilia gibi derbi gibi SS tarzı motorların orjinal parçaları çok pahalı, ama şase durur takarsan RX115-135 motoru o zaman ucuza mal olur

Ben bunları biryerden çıkarıcam ama nereden :queen::queen:
Şuan 115 cc motor var üzerinde aprilianın sanzuman 135 sanzumanı :)
Azcıkta modifiyeli 120 çok rahat vede 140-160 arası hız yapıyor :p
Ayıca diğerlerinden daha az yakıyor :p
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Burası GPR forumu ama Derbi Sendalar da ne motoru var biliyormusunuz? Olamaz demeyin ama Yamaha YBR 125:pale:
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Ama artik aciklansin su sonuclar :B cildiricam gerci gectigimi biliyorum ama olsun yinede resmi organlardan bunun tastigi beni rahatlatacak :)
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Ama artik aciklansin su sonuclar :B cildiricam gerci gectigimi biliyorum ama olsun yinede resmi organlardan bunun tastigi beni rahatlatacak :)

Evet valla bende sabahdan beri tırım tırım meb sitesine bakıyorum motorlu tasıtlar sınav sonuclarına.Yok ama kendı sıtelerındede 5 mayıs dıyor ama nafıle.
Bunlar bızı surundurur jonturk ben umıdı kesıyorum yavas yavas.Bız ehlıyetı sınav 10-11 mayısda olsa anca sonrakı hafatsonu alırız gıbıme gelıyor benım baksana ne kadar yavas işliyo sistem.Adamlar bı sınavı 15-20 gunde acıklayamıyorlar.Durmak yok sürünmeye devam...... Şerrefsizler illaaki öttürecekler kıytırık bi ehlıyet için sanki motoru ehliyet suruyor.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
evet sonunda ogrenebildim sonucumu :) 100 almisim masallah aferin bana cihan sende durumlar nasil ?
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Nihayet acıkladılar sonucları 90 almışım.Artık su dıreksıyon sınav tarıhını beklıyorum.direksiyon sınavı sonrası Onumuzdekı haftaiçi ehliyetleri teslim alırız ınşallah

senin surucu kursu hangısıydı.Belki aynı yerde gırerız sınava belli olmaz bunların işleri.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Sultan Ciftliginde giricem sanirim ben , Eyup Sultan Surucu Kursu benimkisi ,

 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Arkadaşlar ben makineye performans bujisi takmak istiyorum iridyum falanda diyorlar ama geniş bilgim yok açıkçası.Motorun uzerinde standart buji var.Bu konuda deneyimi olan varmı aramızda hani böyle bir uygulamayı motoruna daha once yapmış olan veya bilgisi olan.Beygir gucunu arttırmak degil derdim motor beni gayet tatmin ediyor sorunum yok.Ben uzerindekinden daha kaliteli bir buji kullanmak istiyorum sadece.
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Arkadaşlar ben makineye performans bujisi takmak istiyorum iridyum falanda diyorlar ama geniş bilgim yok açıkçası.Motorun uzerinde standart buji var.Bu konuda deneyimi olan varmı aramızda hani böyle bir uygulamayı motoruna daha once yapmış olan veya bilgisi olan.Beygir gucunu arttırmak degil derdim motor beni gayet tatmin ediyor sorunum yok.Ben uzerindekinden daha kaliteli bir buji kullanmak istiyorum sadece.

ben de biraz daha çabuk çalışsın istiyorum. özellikle soğukken ilk marşta çalışmıyor. 1000 bakımında bujiyi de değiştirtsem düzelir mi acaba.. yani bende iki zamanlı runner vardı, karlı günde bile marşa dokunduğum saniyede tırrr diye başlardı. bu iki üç marş istiyo.. ha önemli mi? değil. ama daha iyi olabilecekse neden olmasın =)
 
Katılım
21 Tem 2006
Mesajlar
149
buji icin astral tam model vermisti sanirim gectigimiz sayfalarda ama pek bilgimin olmamasi ile beraber bi derbi kullanicisi arkadas performans egsozdan sonra motosikletin daha iyi calistigini hatta egsozdan once isiklarda cok kez stop ettiginden bahsetmisti
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
NGK'nın BR8EIX iridyum serisi bujileri var.Bunlarla ilgili konusulmustu.Baktım simdi onceki yazılara.8 tırnaklı olması gerekiyor bujinin ama iridyum buji kullanılırmı bizim makinelerde yada kullanılsa bile standart bujiye gore avantajları nelerdır hiç fikrim yok.Bunlarla ilgili aydınlatıcı bilgiye ihtiyacım var.
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
Arkadaşlar NGK'nın klavuzunda BR8EIX 125 gpr için uygun gösteriyor. Rahatlıkla kullanılabilir ama artısı olur mu olmaz mı bilemem..
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Yetkili servisten alınan orj. bujilerinin kötü olduğunu zannetmiyorum ben. NGK BR8EIX motorun ömrünü uzatacak kadar daha iyi olabilir mi orjinalden?
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
şimdi NGK nın sitesine girip derbi gpr için iridyum bujinin uygunluguna baktım.BR8EIX kodlu iridyum buji bizim makinelere uygun.fiyatıda 19,99 ytl.Havale ile adrese teslim gonderebılıyorlar.İridyum bujiler platin bujilere gore daha yuksek yanma verimi saglıyor dıye bılgı aldım performans artışı konusundada garanti veriyor NGK da konustugum yetkılı kişi.Performans konusunda şüpheliyim ama uzun ömürlülük konusuunda platin bujilerden daha uzun omurlu olacagı kesin.Ehliyetımı alınca ılk işim iridyum bujiyi taktırmak olacak.
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
dün işim erken bitti, saat 3 civarı yola çıktım Edirne istikametine TEM'den gitmeye başladım. Şehir içinde 85 kilometrede 20ytl yakmıştı motor. uzun yola çıktım ortalama 7500-8000 devirlerde kullandım hep. yine de 130 kilometrede 20ytl ancak yaktı. Henüz exup takılmadığı için motorum yarım sayılır bu yüzden bu rakamlarla fazla kafa yormak istemiyorum ama eminim ki uzun yolda çok daha az yakıyor =) bu arada hiç de yorulmadım selenin sert olması problem yaratmıyor, sadece amortisörlerin sertliği ve sürüş pozisyonu bir saatten sonra yormaya başlıyor.

aklıma gelmişken şunu da sorayım, kitapçığında "yarım litre kala yağ ikaz lambası yanar" diyor fakat ben yağ pompası ile yağı boşaltırken farkettim ki çok az yağ kalınca ikaz yanıyor. yani ikaz lambası yandığında yağ deposunun dibinde iki parmak yağ kalmış oluyor. siz yağ ışığı yandıktan sonra en fazla ne kadar gittiniz? motoru elime almayayım sonra =) aradığım yağı ancak çatalca'yı geçince bulabildim.
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
dün işim erken bitti, saat 3 civarı yola çıktım Edirne istikametine TEM'den gitmeye başladım. Şehir içinde 85 kilometrede 20ytl yakmıştı motor. uzun yola çıktım ortalama 7500-8000 devirlerde kullandım hep. yine de 130 kilometrede 20ytl ancak yaktı. Henüz exup takılmadığı için motorum yarım sayılır bu yüzden bu rakamlarla fazla kafa yormak istemiyorum ama eminim ki uzun yolda çok daha az yakıyor =) bu arada hiç de yorulmadım selenin sert olması problem yaratmıyor, sadece amortisörlerin sertliği ve sürüş pozisyonu bir saatten sonra yormaya başlıyor.

aklıma gelmişken şunu da sorayım, kitapçığında "yarım litre kala yağ ikaz lambası yanar" diyor fakat ben yağ pompası ile yağı boşaltırken farkettim ki çok az yağ kalınca ikaz yanıyor. yani ikaz lambası yandığında yağ deposunun dibinde iki parmak yağ kalmış oluyor. siz yağ ışığı yandıktan sonra en fazla ne kadar gittiniz? motoru elime almayayım sonra =) aradığım yağı ancak çatalca'yı geçince bulabildim.

Bende de çok çok az kaldığında yanmıştı, tedirgin olmuştum. Ben tam bakmadım, depo aşağıya doğru gidiyor olabilir. Çünkü hatırladığım kadarıyla ışık yandıktan sonra 1 lt'lik yağ koyduğumda kapağa yakın dolmuştu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst