600 cc le başlamayı düşünüorum suzuki gsx65 düşünüorum ne dersniz ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
hepinize teş. ederim sanırım bu kdr insan tanımadıgı bi kişiyi bu kdr düşünüosa gerçekten bi motor cu dayanışması var demektir hyosung gt 250r den başlayalım derim bunada kızmıosunuz dimi :D:D uyarmıı

Hyo'yu hafife alma, 170-180 km'leri rahat yapan bir motordur, ve eminim sen bu hızlara çıkacaksın.

Para sorunun yoksa YZF 125 düşün derim. Tip olarak GT250R'dan da daha iyidir, biraz pahalı belki ama sonuçta Yamaha değiştirirken zarar etmezsin.

Ayrıca tebrik ederim... :cat::rendeer:
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
110
valla bize yaranmak için hyo ile başlama hocam kızmıosunuz felan demişsin :mrgreen: eğer istiyorsan 600cc bimakina al kullan ama yeni başlayan biri ve 600cc bi makina düşünemiyorum bile bide istanbul trafiğinde motorsiklet arkadaşım bu akülü araba değil bence ilk olarak bi scooterdan başla honda today 50 var çok dehşet motordur :cherry: :cherry: :cat: hem karizmada çizilmez ne de olsa honda hayat onda:cat:
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
1,676
Yok paşam ne boşu...Bir hayat kurtarmak kadar insani bir düşünce olabilirmi?..

Biz görevimizi yapalımda..Sonra(Allah muhafaza kaza yapınca) burda bize mesaj yazıp kızmasın..

Evet hayat kurtarmak çok önemli bencede... Ancak bu kadar yoruma bakıp yinede bu motosiklet ile başlarsa yapacak birşeyimiz olamaz...

Yaşını göz önünde de bulundurursak kendisinin daha uysal bir makine ile motosiklet dünyasına giriş yapması en uygunu olacaktır...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
1,332
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motora yeni başlamayı düşünüorum 600 cc den başlamayı düşünüorum ilk baş hyosung düşündüm ama pek hoşuma gitmedi açıkcası . suzuki gsx65 düşünüorum sizce nasıl olur..:bounce:

arkadaş tek kelimeyle artislik amacı işşteeee:bounce: diceğim başka bişey yok... sen 600 cc lik motora bin bak kim kimi yönetiyo anlarsın :wiinkk: millet keyfinden 150 250 cc likten başlamıo :wiinkk:
 
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
arkadaşlar her büyük cc ile başlayabilirmiyim diye sorana , yok ölürsün , yok kaza yaparsın , aman azraile yakın olma tarzı mesaj atanları anlamıyorum , yok böyle bir şey. en iyisi düşük cc ile başlamaktır ama bunu anlatmanında bir yolu vardır elbet. ayrıca aramızda büyük hacimli motorlarla başlayan arkadaşlar çok var , yetenek meselesi birazda , siz kullanamayabilirsiniz ama adam / bayan kullanır...

Bak benim yazıda ne yazıyor:

" Aramızda 600 ile hatta 1000 ile başlayan ve hala yaşayanlar var. Ama sen o kadar şanslı olmayabilirsin. "
 
Katılım
7 Eyl 2007
Mesajlar
2,130
bencede kararını verecek yastasın ama burdakı ınsanlar kendılerı bır tecrube edemeseler bıle arkadaslarından tecrube ederek bu ısın ıyı olmadıgını soluyorlar ole demı...hareket kabılıyetı kazanmak tepkı surelerını kısa zamana ındırmek gerekır bu tur motorlarda ıı olabılmek ıcın ama dedıgın motor 120 kusur bg ve u yeteneklerını gelırtırmek ıcın hakkaten ıı bır motor deıl cunku cok hızlı ve tehlıkelı...bence bıraz arastırma yapmalısın etrafındakılere sormalısn...hıc bırımız senın kotulugun ıcın bısı solemeyız buna emın ol...
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
619
Araba kullanmayı bilmiyosan onla bile başlama derim.Scooterla başla.250R de o kadar küçük bi makine değil bildiğime göre.Bide vitesle uğraşman gerekicek.. o iş baya zor olur bence.Araba kullanmayı biliyosan bile ilk 500 km de baya dikkatli ol.Ben arabayı bildiğim halde ybryle bile zorlandım.Çok dikkatli ol arkadaşım.Hepsi senin iyiliğin için.Yolun açık olsun:rendeer:
 
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
Araba kullanmayı bilmek cidden çok fark ettiriyor. Ne alakası var motorla diyebilirsiniz ama öncesinde araç kullananların trafiği daha iyi okuyabildiğini gördüm
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Al arkadaşım... Karizman sarsılmasın. İlk 3 ayı ölmeden geçirirsen sonra karada ölüm yok. Yok bu sürede dikkatli olmazsan sana yüksek cc li bir tekerlekli sandalye alırız.

Terrorizer,
Bence bir arkadaşın başka bir arkadaş'a senin gibi bir yazı ile yanıt vermesi hiç güzel olmamış kardeş:cyclopsan

Allah kimseye zeval vermez inşallah! kimsenin motosiklet kazası yarak ders almasını istemiyorum!
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
619
Abi "kazası yaşayarak" olmasın o, yanlış anlaşılmasın ben yanlış anladım da:mrgreen:
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
motora yeni başlamayı düşünüorum 600 cc den başlamayı düşünüorum ilk baş hyosung düşündüm ama pek hoşuma gitmedi açıkcası . suzuki gsx65 düşünüorum sizce nasıl olur..:bounce:

Bidix,
Kardeşim, sana bir ağabey tavsiyesi.
Eğer hayatında hiç motosiklet kullanmadıysan sözünü ettiğin ''O'' motosiklet fena halde canını yakabilir:pale:
İnan bana tecrübesi olan insanlar dahi her bindiğinde adrenalin salgılar!
Küçük hacimli motosiklet üzerinde ikiteker'i tanı daha sonra ben yetiştim artık diyebliyorsan daha da kuvvetlilerini almanı diler ve temenni ederim:rendeer:

Kendine,cebine,sevdiklerine herşeye yazık edersin dostummm:)

mantık yürütürsen dediğin doğru ama seleye oturduğunda durum pek öyle değill,tecrübe şartt,arkadaşlar sana yardımcı olmaya çalışıyolarr,600 cc motoru tecrübesizken almak ,ölmek için azrail'i çağırmamamkla eş değeer ,tabi yinede sen bilirisn

Güzel yazmışsın efendy...:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Son düzenleme:
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
Terrorizer,
Bence bir arkadaşın başka bir arkadaş'a senin gibi bir yazı ile yanıt vermesi hiç güzel olmamış kardeş:cyclopsan

Allah kimseye zeval vermez inşallah! kimsenin motosiklet kazası yarak ders almasını istemiyorum!

Sarcasm , ironi denen şeylerden haberin olsaydı benim de burada kimsenin kaza yaparak ders almasını istemediğimi anlardın.

Sen At'a binmediğinin farkında dğilsin:silent: kusra bakma ama şaçma ifade ve savunmaların var bana göre! sen motosikleti ciddiye alan kişilerden değilsin.

Ben neyin ne olduğunun farkındayım sen hiç üzülme abicim benim yerime. İfadelerim de saçma ise böyle düşünenler kâle almaz. Ben motosikleti ciddiye alanlardan değilim demek, ve sen de bunu 2 mesajımdan anlayacak kadar zeki bir insansın.. Öyledir kimseye birşey kanıtlamaya gerek yok nasıl olduğunu sanıyorsan öyledir :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Bunları okumanda fayda var :)

Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...


İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım düşüncesi

Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, “ben yaptım oldu” deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, 2-3 saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için “İleri Sürüş Teknikleri” eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Aynı durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı zor da olsa bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu biliyoruz... :)

Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra değiştirmeyi düşünmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.

Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında “meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum” diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

Beceri ve kabiliyet

Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri 2-3 ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben 2 aydır motor kullanıyorum, 40 yıldır sürenlere taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?


Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum...


Duyarlı Olmak,
Tarih: 14.12.2003 Saat: 19:20
Konu: Her Turlu Duyurular


Sevgili Arkadaşlar,

Daha önceden de bu konu ile ilgili bir yazım olmuştu. Rahmetli Raif Ağabeyin vefaatinde içinde bulunduğum duyguların etkisiyle oldukça saldırgan bir yazı yazmıştım. O günden bugüne fikirlerim halen değişti mi, hayır.

Motosiklet, hepimizin hayatında oldukça önemli bir yere sahip ve hatta birçoğumuzun hayatının çoğunluğunu kapsayan bir hobby. Kimimiz için artık hobby den çok bir ulaşım aracı. Ancak gördüğüm o ki, genç yaşlı demeden bir çoğumuzu da aramızdan alıp götüren ve bizlere büyük acılar bırakan bir hobby olmaya başladı. Bunda suçlu, acaba motosiklet denilen araç mı, yoksa bizler mi? Evet motosiklet tehlikeli bir araç. Ancak içinde bulunduğumuz şu ortamda yürümek de, alışveriş mağazasından alışveriş yapmakta, bankaya gitmek de tehlikeli. Diğer seçenekler de alternatifler yaratabiliyoruz. Suçu, kana susamış canilere atabiliyoruz. Ölenlere rahmet ediyor, kalanlara başsağlığı diliyoruz. Aynı motosiklette olduğu gibi. Ama motosiklet kazalarında ne hikmetse hiç motosikletlere suç bulmuyoruz. Bu aletlerin suçu yok mu? Bence var. Ama onların suç teşkil ettiği konuyu aslında bizler yaratıyoruz. Nasıl mı?

Yeni bir motosiklet modeli çıkıyor. Çok hoş, çok güzel.

"İşte hayatımın motosikleti, bundan mutlaka edinmem lazım. Bu sayede hem kendi egomu tatmin eder, hemde çevreme bol bol hava atarım.."

Yada,

"İşte benim almam gereken, bana yakışan motor bu. Bundan başkasını alırsam, çevremdekiler ne der sonra? Klasıma yakışmaz diğerleri!"

Yada,

"Hayat tehlikelerle dolu zaten. Olacağı varsa olacak. O yüzden alayım anasını sattığımın motorunu. Hem bana birşey olmaz. Koca camiada beni mi bulacak kaza?"

Gibi birçok sebepler üretiyoruz kendi kendimize. Henüz yeni motorcular (lütfen kimse alınmasın yeni motorcu dediğim için ama biraz çuvaldızı kendimize batırmanın zamanı geldi.) ki bunlardan kastım sene itibarıyla değil, km itibarıyla söylüyorum, motosikletini hemen büyütmenin yollarını arar oldular. Soruyorsun,

- 10000 km yol yaptım. Artık motorumu büyütmenin zamanı geldi, hem diğerlerinde büyük motosikletler varken benim ki onların yanında oyuncak kaldı, diyerek savunmalarını baştan hazırlıyorlar.

Yada,

- 16000 km oldu, biliyorum daha erken motorumu büyütmek için ama aklım o motorda işte. Aklımda kalacağına altımda yol alsın. Hem ben hız yapmam.

Arkadaşlar, kabullenmesek de motosikletini büyütmenin en büyük sebeplerinden biri, çevremize atacağımız "HAVA" dır. Altımızdaki motosikleti de aynı otomobilimiz gibi gösterişlisinden, en pahalı olanından, en güçlü olanından seçiyoruz. Hadi otomobilde bir şansımız var. Peki motosiklette var mı?

Henüz yeni motosiklet sahibi olan arkadaşlarla tanışma fırsatım oluyorlar. İlk motosikletleri büyük hacime sahip motorlar oluyor.

- 600 cc lik aldım ama gidip 1000 cc lik almadım. Biraz tecrübelenince onlardan alacağım.

Savunmaya bak!!!! Size kısaca bir teknik açıklama yapayım.

600 cc lik bir Racing, Motor Gücü 100-125 hp arasında. Bu gücü 11500 rpm ile 13000 rpm (Rpm = Devir/dk.) da sağlıyor. Yani, krank dakikada 11500 rpm dönüyor. Saniyede 191 defa dönüyor. Biraz düşündürücü dimi? Ve bu motorların 0-100 km/h hızlanma değerleri ise 2,4 - 2,9 saniye gibi oluyor. Şimdi bu gücü kontrol etmek sizce kolay mı?

Peki Racing değil de Enduro'dan bahsedelim. Aşağı kalır yanı mı var? Hayır.

650 cc lik bir Enduro, Motor gücü 45-55 hp arasında. Bu gücü 7500 rpm - 8500 rpm de sağlıyor. Yani krank dakikada 7500 devir dönüyor. Saniyede 125 kez dönüyor. Ağırlıkları ise 180 kg civarında oynuyor. Bunlarında 0-100 km hızlanma değerleri 4,5 - 6 saniyeler arasında değişiyor. Yani yukarıdakilerden çok da aşağı kalır değil. Evet bu gücü kontrol etmek, yukarıdaki bir racing ten daha kolay. Ama yeni başlayan biri için mi? Değil... Yada henüz birkaç bin km yapmış insan için mi? Yine hayır. 1000 cc likleri söylemeye gerek görmüyorum bile.

Avrupa'da yeni başlayan bir motosiklet sürücüsü, ilk olarak 50 - 200 cc arasındaki motosikletleri en az 2 sene kullanmak zorunda. Ondan sonra yeniden sınava girip, yeterlilik sağladığı takdirde 2 sene de 200 - 400 cc arasındaki hacimli motosikletleri kullanıyorlar. Ondan sonra seneye göre motosikletlerini büyütüyorlar. Ancak her seferinde yeterlilik sınavına tabi tutuluyorlar. Eğer bu sınavlardan başarısız olurlarsa, küçük cc li motosikletleri kullanmaya devam ediyorlar. Taa ki eğitmenlerini ikna edene kadar. Ancak maalesef ki ülkemizde bizler kendi kendimize yeterlilik veriyor ve en kısa zamanda daha büyük motosikletleri almaya çalışıyoruz. Sonuç "GERİDE ACILI BİR AİLE, ARKADAŞLAR, TEHLİKELİ İMAJ"

Sevgili arkadaşlar, 10000 -15000 - 20000 km ler tecrübe kazandırmaz. Bu km'lerle sadece kullanmış olduğunuz motosiklete adapte olursunuz. Onunla bütünleşirsiniz. Ancak yeni bir motosiklete geçtiğinizde ki bu büyük bir motosikletse, siz çok acemisinizdir. Ne motorun özelliklerini, ne karakterini bilmiyorsunuzdur. O motosiklet, sizin için POTANSİYEL BİR TEHLİKE 'dir. Şunu sakın aklınızdan çıkarmayın, ister 4 teker, ister 2 teker olsun her aracın bir karakteristik sürüş tarzı vardır. Bu aynı marka, model olsun farketmez. Şöyle deneyin, aynı model, aynı km.lerde, aynı marka bir başka arkadaşınızın motosikletini kullanın, farklı gelecektir size. Yabancılık çekeceksiniz. Hareket ederken, viraja girerken, fren yaparken çok büyük farklılıklar hissedeceksiniz. İşte o size yabancı bir motosiklet. Ve siz ona alışıncaya kadar sizin katiliniz olmaya aday. O ana kadar yapmış olduğunuz km'ler, o an için tamamen resetlenmiş olacaktır. Siz artık acemi durumunda olacaksınız. Ne zaman ki yeni motosikletinizle birkaç bin km yaparsınız, o zaman alışacaksınız. Ha burda eğer sizin yapmış olduğunuz km, eğer 10 -15000 km değil de 25-30000 km olsaydı, alışma süreciniz daha kısa olurdu. Daha fazlası olsa çok daha kısa süreler olurdu. Dikkat edin, tehlikede olduğunuz süreden bahsediyorum.

Geçtiğimiz sene Yunanistan'dan gelen motosikletli dostlarımızla yapmış olduğumuz konuşmalarda, aynı motosikletle 100000 km ler yapanlar, bunu aşanlar vardı. Onlar bu işi gerçekten hobby amaçlı yaptıklarından altlarındaki motosikletlerin büyük yada küçük olması, onlar için birşey ifade etmiyordu. Sonuçta yine iki teker üstünde hareket ediyorlar ve hobby lerini gerçekleştiriyorlardı. Onlar bizden daha mı az tecrübelilerdi peki? Tabii ki hayır. Ama onlar bilinçli kullanıcılardı ve motosikletin onlar için tehlikelerini bertaraf etmenin yolunu biliyorlardı.

Şimdi büyük bir motosikletin tehlikesinden biraz bahsedelim.

Her insanın içinde adrenalin duygusunu yaşamak vardır. Bunun çeşitli yollarını arar. Elimin altında güç olsun ama ben bunu kullanmam diyen yalan söyler. Mutlaka o gücü kullanır.

- Ya, uzun yolda araç sollarken, düşük gücü olan bir motor beni tehlikeye sokuyor. Bastım mı geçmem lazım ki tehlikeden kaçayım.

Geçme o zaman kardeşim. Yol boşalınca geç sende. Niye riske atıyorsun ki kendini? Güç olduğu sürece risklerini de artırıyorsun. Nasıl olsa geçerim düşüncesi ile ona göre yol almaya başlıyorsun. Bunu bilinç altından yapıyorsun. Oysa gücünü bildiğin bir motosiklet olsa altında, risklerini en aza indirmeye çalışıyorsun. Yol boşsa geçiyorsun, daha düşük limitlerde gidiyorsun, daha yavaş virajlara giriyorsun. Yani tehlikeleri otomatikman minimuma indirgiyorsun. Gideceğin yere daha rahat gidiyorsun, yorulmuyorsun, etrafını görme fırsatlarını kaçırmıyorsun. Süre olarakta hızlı gidenden çok az bir farkla ulaşıyorsun gideceğin yere.

Bir diğer nokta ise tehlike anında, tehlikeden mi kaçayım, motorun gücünü mü kontrol edeyim derken kaza zaten oluşuyor. Sadece büyük hacimli motosiklet değil sorun, ebatsal olarak daha büyük, ağırlığı daha fazla motosikletler de tecrübesiz insanlar için büyük tehlike oluşturuyor. Altınızdaki kütle ne kadar büyük olursa, kontrol etmeniz de o kadar zorlaşıyor. Bunu en kolay kaygan bir yolda hissediyorsunuz. Kendi cüsseniz ile altınızdaki kütleyi kontrol etmenin ne denli zor olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Yarış amaçlı üretilen motosikletlere dikkat edelim. Genelde çok hafif olurlar. Bunun sebebi sadece daha az ağırlık, birim kütleye düşen daha yüksek beygir gücü değil, kontrolü daha kolay bir kütle, daha az harcanan enerji, daha az yorgunluk vs. vs... Görüyorum ki 50 kg. olan bir bayan, 180 kg lık kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Sizce ne derece başarılı olabilir? Yada 70 kg olan bir adam, 240 kg lık bir kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Şöyle bir hesap vardı yanlış hatırlamıyorsam, bir insan, ancak kendi ağırlığı kadar olan bir kütleyi zorlanmadan kaldırabilir. Bunun üstündeki ağırlıkları, insan üstü bir çaba ile yapar. Ancak limitlerdir ve çok çabuk yorulur. (Halterciler hariç)

Bir de diğer bir konu sele yükseklikleri. Bacak boyu 75 cm olan bir kişi, 85 cm sele yüksekliği olan motosiklet kullanıyor. Tecrübesi ise zayıf. Ayaklarını yere koyma isteği sürekli var. Yavaşlamalarda hemen ayaklar yere iniyor. Yere değecek mi? Belki parmak uçlarında. Peki o kütleyi parmak uçlarında nasıl taşıyacak? Hasbelkader taşıyor. Ama en ufacık zorlanmada motosiklet yerde. Şanslı ise ayakları altında kalmaktan kurtuluyor. Diyeceksiniz ki Cross motosikletlerinde adamların ayakları bile yere değmiyor ama bu adamlar yarışıyor. Sizde de o tecrübe olsa, sizde binin. Adamların işleri. Yada uzun yıllardır artık motosikletin üstünde olduklarından, ayaklarını yere indirme gereğini pek duymuyorlar.

İşte arkadaşlar, yukarıda saymış olduğum bir çok sebep, motosikletleri kana susamış katillerden farklı kılmıyor. Ama bu cansız kütleler mi suçlu? Hayır. Buna sebep veren insanlar, yani yine bizler suçluyuz. Bu masum hobby amaçlı araçlarımızı, kana susamış cani yapan bizleriz, onlar değil. 1992 yılından beri bu motosiklet kullanıyorum. Toplam yapmış olduğum km, 300.000'e merdiven dayadı. Ama halen 650 cc bir motosiklet kullanıyorum. Bundan sonra alacağım da 650 cc olacak. Lütfen bu duyarlılığı sizlerde gösterin. Gösterin ki, artık bu mail guruplarında kaza haberleri, kaza sonucu ölüm haberleri olmasın.

Biliyorum yazı çok uzun oldu. Belki çok ukalaca bir yazı oldu. Ama eminim ki bir çoğunuz okuduğunda bana hak verecektir.

KONTROL EDEBİLDİĞİN GÜÇ HER ZAMAN GÜLDÜRÜR, KONTROL EDEMEDİĞİN GÜÇ İSE BİRGÜN ÖLDÜRÜR.

ÖLMEK İÇİN DEĞİL, ÖLENE KADAR MOTOSİKLETE BİNMEYİ DENEYİN.

Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.

Sevgiler

Zafer Yangın
Suzuki XF650 Freewind
İstanbul
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
880
hiç tecruben yoksa 125cc
scooter dahi olsa bi tecruben varsa 250cc
bence üstüne cıkma, yazık olur .
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motora yeni başlamayı düşünüorum 600 cc den başlamayı düşünüorum ilk baş hyosung düşündüm ama pek hoşuma gitmedi açıkcası . suzuki gsx65 düşünüorum sizce nasıl olur..:bounce:


bende sordum bu soruyu zamanında ama herkes '' nayırrr nolmazz '' dedi.hatta birisi '' hadi kendini düşünmüyosun da aileni de mi düşünmüyosun '' dedi. Bu cümle baya bi ürpertti beni .ahanda başkada bişi demiorum sana :p

'' Doğrusu ancak akıl sahipleri öğüt alırlar '' (zümer suresi ayet 8,9 ):queen::p
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
sen git bi ninja 250r al al aga:)kullan pasa pasa en az 8000 km sonra iyi parayya satarsın onların ikinci elleri kapıs kapıs gider diye tahmın edıorum:)....daha sonra bi 600luk dusunursun ((bence))
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,741
Para Sorunun Yoksa sana ya kawasaki 250r,Yzf 125r Yada honda cbr 125 önercegim kimse cAbbArı önermemiş:cherry:

Ama bu kadar insan sonucta bişi yaaızo hyosung bile nereydese bi600luk kadar agır ve kaslı bı motor bunları goz onunde bulundur bence :cat:
 

HRC

Katılım
4 Haz 2007
Mesajlar
323
600 lükle başla, hatta 1000' likle başla ama artçı olarak başla, zaten indikten sonra doğru kararı vericeksin :wiinkk:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst