Yamaha Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Haz 2007
Mesajlar
206
bende hep dergilerdeki karşılaştırmalara bakıyordum ama birebir hiç incelememiştim bu fazer denen şeyi ama iyice taktım kafaya hele bakim neymiş falan deyip sonuç olarak aslında tam bana göreymiş bayiyle görüştüm bu hafta artık son noktayı koymaya karar verdim .eski göstergeler daha çok hoşuma gidiyor ama yeni s2 nınde fren ve yolcu ayaklıkları cazip geliyor...son karar bayide olacak galiba....
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
12
bende 2003 fazer kullanıcısıyım motoru 2. el aldım ama hız göstergesi bozuk oldugu için kac km hız tahmin edemiyom
ornegin 6.viteste 8000 devir ve9000 devir civarında sizce kac km hızdadır?
en kısa sürede cevaplarsanız sevinirim
:pr:
 
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
1,397
Aelmas
FZ6 Fazer
İstanbul

Alıntı:
uzun süre fazer denilen zırıltıyı kullanmış birisi olarak söylüyorum ki malesef fazer gereksiz abidik bir zırıltıdır. lütfen kimse alınmasın...
frenleri berbattır.yol tutuşu çok belirsiz ve dengesizdir.güç eğrisi çok diktir (alt devirlerde çok güçsüz yüksek devirlerde çok güçlü) yukardaki yazılara bakacak olursanız çoğu kişinin "tipi güzel" gibi yada 4 silindir ikiden iyidir, fazerin sesi süper er6f in sesi kötü gibi motosiklet anlamında manasız yorumlarını görürsünüz..

ben fazer'i satarken bütün bunları alıcıya anlattım hatta adama bence git er6 al bu paraya benim motoru alacağına bile dedim (sıfır er6 ile aynı fiyata verdim çünki..)

asıl motorum f650GS idi her motora binmeye indiğimde gs'i tercih ettim..biliyorum farklı tarzlar ancak fazer'ın dengesiz yol tutuşu nedeniyle başıma gelen bir-iki garip tehlike sonrası fazer'e binmekten korkmaya başladım + kız arkadaşım (ki kendisi artçı olarak baya bir deneyime sahiptir beminle birlikte birçok motora binmişliği vardır )fazer'e kesinlikle binmek istemiyordu (oturumun şimdiye kadar bindiği en rahatsız oturum olduğunu söylüyordu yaım saatten sonra artçılığı çekilmiyormuş)

geçen er6f kullandım gücü aynı bir ducati gibi veriyordu, fazerden 5 kat daha iyi yol tutuyordu, frenleri tartişmasız çok çok daha iyi idi. çok çok daha konforlu idi bunlara ek olarak sınıfında en az yakan motora sahip olması da caba..bence fazer den tek geri kalan yanı "top end power" o da yarışçılık yapmayacaksan çok lazım diil zaten bence.

fazer'in alt devirleri aynen bir 600 lük yarış motoru gibi güçsüz ama 600lük racing'lerde üst devirler bunu telafi ediyor. zaten 600lük racing de amaç farklı olduğundan kimse alt devir gücü aramıyor..
600 lük middle weight ler arasında bu özelliği açısından 600 spor motora en fazla benzeyen motor fazer. ancak bu motorlar pistte değil yolda kullanım için sürekli 10000 dd çevirmek için değil o zaman neden sadece 8-9000 sonrası gücünü veren bir motor alınsın ki..?+ sadece üst devirde güç veren motorun kullanışsızlığını çekiyorsam peki neden adam gibi 600'lük spor motor almayayım ki.. fazerde sonuçta onların kullanışsızlığı var ama onların yüksek devirdeki gücü fazer den çok çok öte.. yani 600 lük sporun dezavantajını alıyorum ama avantajını almıyorum..!!
fernler: en fazer aşığı bile size fazerin frenlerinin ne kadar berbat ötesi olduğunu anlatacaktır..mlsf sürekli orasını burasını sallaan motordur fazer üstünde 120kg luk bir sürücüyle bile otobanda ısınmış lastikle daki frenlemede problem çıkarır..

yol tutuşu belirsizliği: yine her fazer kullanıcısı size motorun her gün döndükleri bir virajda hiçbir sebep yokken ve siz o virajı motorunuzla çok daha hızlı biçimde bir ton defa dönmüşken bir anda arkasının attığını söyleyecektir...evet fazer abidik biçimde abidik yerlerde arka lastiğini sallar kıçını yalpalatır...

ama bence de görüntüsü çok şıktır...
eh elalem testlerde fazer'i hep açık ara sonuncu yapar..bizde motor kültürü vırrn vırrn diye piyasa yapmak olduğundan biz fazer'i birinci yaparız...

peki neden fazer böyle uyduruk: çok basit çünki elde kalan çıkma parçaların "toplanması" ile yapılmış..ever eski r6 motoru var ama tork arttırmak için yeterli detune edilmememiş eh çünki o bir araştırma geliştirme gerektiriyo sadece flywheeel'ler daha ağır biraz da volan ağır sübap zamanlaması birazcık farklı..o kadar hiçbir başka değişiklik yok...

şasi daha eski r6 şasisi.. ama oturum yeri-pozisyonu r6 daki gibi olmadığı için ağırlık dağılımı tamamen farklı olduğundan abidik gubidik dengesiz...artı üstünde r6 aksine ucuz yollu uyduruk amortisörler var eh daha noolsun..bo şekilde bir şasiyi dengelemek için naaprasın..? araştırma geliştirme mi.."yav takeyama ne gereği var şimdi ağırlığı öne alıver az daha olsun bitsin"..eh o zaman da noolur..? arkası bir sağa bir sola olur ...

frenleri yeni sporlara takılan frenler değişince ne olcak elde kalanlar..? eh fazer'a gelcek tabi nissin'in en uyduruk ötesi eski modellerinden direkt fazer'a... dengesiz yük dağılımı ile birleşince....ha bu arada arka fren böyle bir motor için inanılmaz fazla büyük diske sahip.neden acaba..? ölçüm falan hak getire.elde olanı tak gitsin... hasbel kader frene arka frenle biraz fazla destek verdinmi amanın..

GSR kullanmadım..ama bandit fazerden çok çok üstün frenlere yol tutuşuna ve konfora sahip.. duc. monster oturumunun aşırı spor olması dışında fazer den çok daha kullanışlı ama güçsüz honda 599 ve türevleri(namı diğer hornet 600 yada cbf600 vs ) yol tutuşu fren konfor vs vs de beş basar sadece gucu azdır..sv650s suzuki hakkında ne denilse az efsane bir motor olsada türkiyede hiç satılamıyor.. ama naked ve V motoru biraz yetersiz gibi bence(aynı motor v-strom'da var)..f800s ve st gerçekten orta sınıfın her açıdan lideri ama fiyatı 25 milyar ...bundan birkaç hafta önce şans eseri bir er6f'i ciddi biçimde test etme şansım oldu
ve evet dedim olay budur..gücü monster gibi veren sv gibi kolay kullanım hissi veren hornet gibi güzel frenli, monster gibi yol tutan ama monster kadar güçsüz olmayan..nerdeyse f650gs kadar benzin yakan..daha ne olsun

evet fzer'e gıcığım çünki hevesle binmeye başladım.. her başıma abidik olay geldiğinde yok canım bu kadar adam biniyo buna bişey yoktur herhalde dedim...o kadar gezip kullandım garip garip kaydığımda frnlerden tehlike atlattığımda "yağ felan vardı" yada "toz mucur muydu acep" diye kendimi kandırdım.. sonrada yeter yaw diye sattık motoru...

keşke bende bu tip bir muhabbet yapabilse idim önceden o kadar antalya ya git motor al taşı, uykusuz kal vs vs yaşamasaydim.. satarken almak isteyen herkese anlattım durumu ...buna rağman alan eleman aldı..kendin bilirsin dedim.....

istediğin havalı bir motorsa al...ama düzgün bir motorsa iştediğin uzak dur..git sv650 al er6 al hornet600 al vs vs paran çok sa direk f800st al...ama orta sınıfın en kötüsü..tüm dergi vs lerde anlatıldığı ve denildiği gibi fazer....bence uzak dur yaklaşma..
_________________
Fakir Uzdil
F650gs



Bunu yazan arkadaşın yazdıkları sadece bir hikayeden ibaret..Tamamen hayali......:cat:

Güzel bir rüya görmüş..... Sanırım kendisi başka bir markanın satış direktörü.....

Zaten motordan anladığını da sanmıyorum..Yazdıkları çocukça şeyler....:cat:

Okuyunca şaşırdı..şok oldum ben tam tersi diyorum..6.cı fazerım satarsam birdaha fazer alırım ..HERG:rendeer:ÜZELİN BİR KUSURU VARDIR.ATASÖZÜNÜ .hatırlatıyorum.:rendeer:
 
Katılım
12 May 2006
Mesajlar
1,224
muhaha gene güleceğim geldi bu yazıya sinir olup bir cevap yazmıştım daha önce.
ama bu sefer kendimi yormıyacam değmes çünkü sadece gülerim :p

fazer kardeşim varmı daha ötesi yok yok yok tamamen kişisel tabe :D
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
370
Motosikleti
Pancar Motoru
Arkadaşlar,

Fazer'iin orjinal egzoz tüpünü açarak içinde gaz transfer borularından çekirdek bölgedeki bir bölümünü belirli bir yerden kesip çıkarma işlemi ile ses verir bir şekle getirenler varmış. Bunun nasıl yabılacağı hakkında bir kroki de var bende. Lakin sesi neye benziyor onu çok merak ediyorum.

Çevrenizde bu işlemi yapmış/yaptırmış birileri var mı ve en önemlisi seini duydunuz mu?

Bilenler/duyanlar varsa, paylaşırsa sevinirim.
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
315
@serkani

Bence orjinal egsozu bozma , onun yerine bu işi profesyonelce yapan firmalara yönelmek motorun sağlığı açısından daha iyi. akrapovic devil yoshi vb.
 
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
83
bununda motokeyf programında test sürüşünü yapmıslardı eski modellere göre daha iyi ancak yinede daha dikkatli olmaları konusunda uyarmıslardı ama neden uyarmıslardı hatırlamıom :p
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
370
Motosikleti
Pancar Motoru
@serkani

Bence orjinal egsozu bozma , onun yerine bu işi profesyonelce yapan firmalara yönelmek motorun sağlığı açısından daha iyi. akrapovic devil yoshi vb.



Öyle birşey söylemedim, sadece bu uygulama yapılabilinir birşeyse ve ses adına güzel sonuçlar verirse orjinal bir egzoz alıp deneyeceğim.

Öte yandan orjinali dışında ne takarsanız takın "Back pressure" dengesini bozmuş olursunuz. Az ya da çok; egzoz subapları zarar görecek ve yakıt tüketimi belli bir oranda artacaktır.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
bende 2003 fazer kullanıcısıyım motoru 2. el aldım ama hız göstergesi bozuk oldugu için kac km hız tahmin edemiyom
ornegin 6.viteste 8000 devir ve9000 devir civarında sizce kac km hızdadır?
en kısa sürede cevaplarsanız sevinirim
:pr:
ben henüz yeniyim.ben de merak ettim.ama tahminimce o devirde 150 felan olur yada 160.ama illa merak ediyorsan bir gün senin için denerim.
ha bir şey daha var onu baştan diyeyim.bilmeyen çoktur bu aletin göstergeden devir ayarlarıyla ve vites oranlarıyla çok oynanabiliyor.bendeki aynı devir aynı hız sendekinden çok farklı olabilir.
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
370
Motosikleti
Pancar Motoru
ben henüz yeniyim.ben de merak ettim.ama tahminimce o devirde 150 felan olur yada 160.ama illa merak ediyorsan bir gün senin için denerim.
ha bir şey daha var onu baştan diyeyim.bilmeyen çoktur bu aletin göstergeden devir ayarlarıyla ve vites oranlarıyla çok oynanabiliyor.bendeki aynı devir aynı hız sendekinden çok farklı olabilir.


Arkadaşım nasıl devir ayarı ve vites oranını göstergeden değiştirebileceksin ki?
Gösterge üzerindeki butonlar vites dişili oranlarına mı ayar yapıyor???

O senin bahsettiğin mesele tamamı ile hava-yakıt karışımı seçeneklerinden ibaret diye biliyorum ben. Bi araştır dilersen.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
Arkadaşım nasıl devir ayarı ve vites oranını göstergeden değiştirebileceksin ki?
Gösterge üzerindeki butonlar vites dişili oranlarına mı ayar yapıyor???

O senin bahsettiğin mesele tamamı ile hava-yakıt karışımı seçeneklerinden ibaret diye biliyorum ben. Bi araştır dilersen.
tam olarak olayı bilmiyorum.ama nasıl yapıldığını biliyorum.vites oranı dediğim motorun güç grafik çizgisiyle oynandığında işte istersen alt devirleri istersen üst devirleri canlandırıp çekişi değiştiriyon.sonuçta alt devirden anladığım benim de küçük vites olduğundan öyle kast etmek istedim.
yani dişlilerle değil haklısın.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
power commander la mı yapıyosun bunu?
burdan anlatmak zor.hangi ayar ne işe yarıyor onu da tam anlamadım.
ama yapılışı şöle iki butona bas kontak kapalıyken sonra kontağı aç.
sonra menülerde gezip ayarları kurcala.
bunu sakın bilmeden yapmayın .ayarları değiştirmek motoru %90 değiştiriyor.alıştığınız düzen dışında kaza yapabilirsiniz.
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
bu bahsettiğiniz ayar o kadar etkili değil diye biliyorum..
üye olduğum bir başka forumda konuşulmuştu..
zaten o işi tamamen yapsa power commander a ıhtıyac olmaz sahsı kanaatım..
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
bu bahsettiğiniz ayar o kadar etkili değil diye biliyorum..
üye olduğum bir başka forumda konuşulmuştu..
zaten o işi tamamen yapsa power commander a ıhtıyac olmaz sahsı kanaatım..
valla arkadaşım ben motoru alalı 650 km dir anca binebildim.
şimdi sen motorda eski isen çok şey fark etmezmiş gibi gelebilir.ama ben ilk denediğimde bana çok ciddi değişim hissi verdi.
ha bir şey daha ben motoru limitlerde kullanmam.zaten sakin bir sürücü olduğumdan bana alt devirlerde çok vites istetmiycek bir ayar yapıldı senin anlayacağın.
bu arada power commander nedir lini varmı okusaydım.
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
benim fazerım yok ama bu konu konuşulurken çok dinledim diyebilirim:)
power commander la ilgili linki arastırıyım koyarım buraya su an sırketteyım de..
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
motoknight arkadaşım 8450 devirde 6. vitesde alet 164 gösterdi.
düz hesap her 1000 devri 10 km kabul edebilirsin.
 
Katılım
9 Ağu 2007
Mesajlar
177
Arkadaslar,
On tekerlegin attigi su ve camur sebebiyle egzost cikislarinda olusan lekelenmeye care ariyorum, bir kere parlatildi fakat yeniden cirkin bir hal aldi, sanirim parlatma isi iyi yapilmadi.
Bu konuda fikri olan var mi?
Diger bir konu ise, 2006 Siyah kasa Fazer'da motor blogunun gri kisimlarinda siyaha boyanabilir bolumler var mi? Mavi ve Kirmizi modeller kadar olmasa da ne kadarini siyaha cevirebiliriz, bunu arastiriyorum.
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
Arkadaslar,
On tekerlegin attigi su ve camur sebebiyle egzost cikislarinda olusan lekelenmeye care ariyorum, bir kere parlatildi fakat yeniden cirkin bir hal aldi, sanirim parlatma isi iyi yapilmadi.
Bu konuda fikri olan var mi?

Dostum birincisi buna herhangi bir çare bulamazsın. En fazla krom parlatıcılarla parlatırsın 1-2 hafta sonra eski halini alır. :) Yani boşu boşuna uğraşıp kendini yorma motoru bu şekilde kabul et. :wiinkk:

Diger bir konu ise, 2006 Siyah kasa Fazer'da motor blogunun gri kisimlarinda siyaha boyanabilir bolumler var mi? Mavi ve Kirmizi modeller kadar olmasa da ne kadarini siyaha cevirebiliriz, bunu arastiriyorum.

İkincisi bu konu zahmetli olduğu kadarda zor bir iş tamamiyle siyaha boyatman için motoru komple indirtmen lazım. Kaldıki bana göre böyle birşeye hiç gerek yok çünkü ne kadar siyah Fazer varsa hepsi gri şase zaten. Senin söylediğini yapmak yerine 2006 siyah yada mavi fazer alıp siyaha boyamak daha mantıklı geldi bana. :)
 
Katılım
9 Ağu 2007
Mesajlar
177
Dostum birincisi buna herhangi bir çare bulamazsın. En fazla krom parlatıcılarla parlatırsın 1-2 hafta sonra eski halini alır. :) Yani boşu boşuna uğraşıp kendini yorma motoru bu şekilde kabul et. :wiinkk:


İkincisi bu konu zahmetli olduğu kadarda zor bir iş tamamiyle siyaha boyatman için motoru komple indirtmen lazım. Kaldıki bana göre böyle birşeye hiç gerek yok çünkü ne kadar siyah Fazer varsa hepsi gri şase zaten. Senin söylediğini yapmak yerine 2006 siyah yada mavi fazer alıp siyaha boyamak daha mantıklı geldi bana. :)


Her iki yorumun icin de tesekkur ederim...

1) Tamam, beni bir dertten kurtarmis oldun, yani daha yeni parlatmistik, kisa zamanda tekrar eskisi gibi olunca dertlenmistim, ilk parlatma ustanin fikriydi, bosuna yapilmis oldugunu dusunmeye baslamistim, demek ki zaten o hale gelecekti.

2) Aslinda onerin gercekten mantikli, aklima da gelmemisti, fakat elde Siyah Fazer olunca Mavisiyle, Kirmizisiyla ugrasamiyorum. Motoru indirmek falan ciddi isler, hem de fabrika cikisi gibi olacagini sanmiyorum. Belki ufak tefek bazi yerlerine rotus atabilirim diye dusunmustum. Mesela hic olmazsa ruzgarliga film cekebilirim. Egzost cikislarini boyamak mumkun galiba ama ana govde gri kalinca kesin siritacaktir. SKULL gibi detaylarla ugrasmak icin tecrube, vakit ve nakit lazim.

Aslinda 1 sene sorunsuz kullandiktan sonra degistirmeyi dusunuyordum, ama kullandikca yerine birsey begenemiyorum. Su an ise sadece biraz degisiklik yapmak istiyorum. Bunu arabalarimda da uygulamistim, ask tazelemek gibi oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst