Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Kurt görünümlü tilki / Ayşe Şule BİLGİÇ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Geçtiğimiz ay bizim çocuklar ile İstanbul Park’taydık. Hem de yepyeni bir motosikletin testi için. İstanbul Park hakkında düşüncelerimi daha önce yazmıştım.

    Ama o zamandan beridir bazı şeyler değişiyor gibi. Zaten orada mükemmel çalışan bir ekip olmasına rağmen pek çok insan için yasak şehir gibi atıl durması herkes gibi bizim de canımızı çok sıkıyordu. Ancak yeni yeni bir hareketlenme olduğunu görmek çok keyifliydi. Test ekibim ve ben, daha piste adım atar atmaz özlemini çektiği oyuncağa kavuşan çocuklar gibi şendik. Neyse, bu haftaki test konuğumuz Suzuki’nin sessiz sakin piyasaya çıkardığı ama büyük potansiyele sahip modeli GSX650F oldu.

    Neden tilki dediğime gelince; Bu motosiklet kuzu gibi değil. Ama çok akıllıca üretilmiş. Hem üreten hem kullanan için çok mantıklı bir seçim olmuş. Aslında altyapı olarak Suzuki’nin artık getirmediği Bandit 650’nin temellerine sahip bir motosiklet bu. Ancak GSX-R 1000 modelinin farlarına ve isim kardeşi olduğu diğer GSX serisine benzeyen çekici bir elbiseye sahip olması ilk anda insanı şaşırtıyor. Bandit’in kıyafetli olanı diye düşününce feci yanılıyor insan. Evet benzeyen özellikleri var. Ama asıl hedefi ülkemizde çok sevilen ancak artık üretimden kalkan Honda CBR 600 F modelinin tahtını elinden almak. Elinde bu tahtı almaya yetecek silahları mevcut.

    Bir kere kıyafetleri çok güzel. Klasikleşmiş mavi beyaz GSX-R boyası ile göz alırken üzerindeki işçilik Suzuki’nin artık detaylara nihayet gerekli özeni göstermeye başladığını kanıtlayacak kadar iyiydi. Farları ve göstergelerine bakınca gerçekten öyleymiş gibi görünüyor. Ancak iki kişilik selesi, çıplak motosikletlerdeki gibi gidon demirinin olması, eski moda egzozu ile bu durumda bi acayiplik olduğunu anlamak mümkün. Ancak çok konforlu selesi, spor motosikletlere göre çok daha dik oturulan oturuş pozisyonu ve düşük yakıt tüketimi ile büyük avantajlara da sahip. Sıralı dört silindirli motoru sadece 85 bg üretiyor deyince pek çoğunuzun suratının asılacağını biliyorum. Bizim test pilotları da piste çıkmadan önce aynı durumdaydılar. Testin sonunda ise hepsinin söylediği şey aynıydı. Kullanılabilir güç fazlasıyla yeterli. Sportif biraderlerine göre düşük devirde fazlasıyla güç üretebilen motoru üst devirlerde elbette onlar gibi delirmiyor. Ancak bu durum sürücünün işini çok kolaylaştırıyor. Motorun nerede ne yapacağını kestirmek çok kolay. İnanılmaz eğlenceli bir motosiklet olduğu konusunda herkes hemfikirdi. Tüm kontroller olması gerektiği gibi temiz ve sorunsuzlar. Hiçbir zaman sürücüyü endişelendirecek sürprizler yaşatmıyor. Çok zorlamaya başlayınca erkenden olan biten hakkında sürücüye uyarılar geliyor. Süspansiyonu yumuşak olsa da pistte en hızlısı olmasa da pistte kullanan herkesin favorisi GSX650F oldu. En keyif veren motosikletin bu olması şaşırtıcıydı. Çünkü testte GSX-R 600 den Ducati Monster’e kadar pek çok motosiklet daha katıldı. ABS destekli frenleri İstanbul Park gibi fren katili bir pistte bile sorun çıkarmadı. Çünkü rakipleri olan pek çok orta sınıf motosiklet iki pistonlu frenler kullanırken Suzuki masraftan kaçmayıp dört piston kaliperli gayet kaliteli bir fren sistemini esirgememiş.

    GSX650F bana göre çoktan yeni bir sınıfın öncüsü olabilecek bir model. Bir kere fiyatı 17 bin 490 YTL gibi neredeyse kelepir bir rakamda. Bu fiyata göre hem sportif görünen bir motosiklet sahibi olurken aslında çok kolay kullanılan, çok keyifli, çok amaçlı bir motosiklet sahibi oluyorsunuz. Şehir içinde kullanmaya çok uygun, uzun yolda tam kıyafeti ve torklu motoruyla avantajlı, bozuk yollarda böbrek taşlarını düşürmeyecek sertlikte süspansiyonlara sahip, sahibi bizim gibi delirip piste gitmek isterse hiç üzmeyecek, güvenlik hastaları için ABS frenlere sahip, arkadaki yolcuyu hayatından bezdirmeyecek başka motosiklet henüz piyasada yok. Yeni motosiklet alacak olanlar, hele ki spor motosikletlerin tipine hasta olup ta, belim bükülür, cüzdanım elden gider, yolcum beni komalık eder, uzun yola gidemem, bozuk yola giremem endişesi olanlar bu motosikleti mutlaka bir büyüteç altına almalı.

    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Yazı için teşekkürler tercih belirlemede faydalı olacaktır. Yazıdan sonra motosikleti inceledim bir ikide fotoğraf ekleyelim.







    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  3. #3
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    216 KG ağırlığı varmış, inanılmaz ağır bence o sınıfta bi motor için.

    http://www.suzuki.com.tr/motosiklet/...grup=2&ids=29#
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  4. #4
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Şahsen tercihim etmezdim. İkinci el yeni kasa bir Yamaha r6'yı her açıdan tercih ederim.
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  5. #5
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    aradaki 10 milyar farkıda unutmuycaksın ama... hem kawasakinin ne kadar destekli dispritörü varki tr'de? bu test pek olmamış.. maddi durumu az olup SS makinaya hasta olanları doyuracak bi deneyim diye düşünüyorum.. paylaşım için tşkler skullhunter.
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  6. #6
    SilentScream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Yamaha MT-09 Tracer
    bence çok hantal bi motor , fuarda incelemiştim ama pek hoşuma gitmemişti...

  7. #7

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    bencede hantal gıbı denıldıgı gıbıde cbr 600 f e rakıp olabılecek ne goruntusu nede gucu var...

  8. #8
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Cbr600F'e değil de Er6F'ye göre iyi bi rakip.Üstelik 4 silindirli ve az yakıyor.Hayalimdeki motor olmaya çok yaklaştı

  9. #9
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçtiğimiz ay bizim çocuklar ile İstanbul Park’taydık. Hem de yepyeni bir motosikletin testi için. İstanbul Park hakkında düşüncelerimi daha önce yazmıştım.

    Ama o zamandan beridir bazı şeyler değişiyor gibi. Zaten orada mükemmel çalışan bir ekip olmasına rağmen pek çok insan için yasak şehir gibi atıl durması herkes gibi bizim de canımızı çok sıkıyordu. Ancak yeni yeni bir hareketlenme olduğunu görmek çok keyifliydi. Test ekibim ve ben, daha piste adım atar atmaz özlemini çektiği oyuncağa kavuşan çocuklar gibi şendik. Neyse, bu haftaki test konuğumuz Suzuki’nin sessiz sakin piyasaya çıkardığı ama büyük potansiyele sahip modeli GSX650F oldu.

    Neden tilki dediğime gelince; Bu motosiklet kuzu gibi değil. Ama çok akıllıca üretilmiş. Hem üreten hem kullanan için çok mantıklı bir seçim olmuş. Aslında altyapı olarak Suzuki’nin artık getirmediği Bandit 650’nin temellerine sahip bir motosiklet bu. Ancak GSX-R 1000 modelinin farlarına ve isim kardeşi olduğu diğer GSX serisine benzeyen çekici bir elbiseye sahip olması ilk anda insanı şaşırtıyor. Bandit’in kıyafetli olanı diye düşününce feci yanılıyor insan. Evet benzeyen özellikleri var. Ama asıl hedefi ülkemizde çok sevilen ancak artık üretimden kalkan Honda CBR 600 F modelinin tahtını elinden almak. Elinde bu tahtı almaya yetecek silahları mevcut.

    Bir kere kıyafetleri çok güzel. Klasikleşmiş mavi beyaz GSX-R boyası ile göz alırken üzerindeki işçilik Suzuki’nin artık detaylara nihayet gerekli özeni göstermeye başladığını kanıtlayacak kadar iyiydi. Farları ve göstergelerine bakınca gerçekten öyleymiş gibi görünüyor. Ancak iki kişilik selesi, çıplak motosikletlerdeki gibi gidon demirinin olması, eski moda egzozu ile bu durumda bi acayiplik olduğunu anlamak mümkün. Ancak çok konforlu selesi, spor motosikletlere göre çok daha dik oturulan oturuş pozisyonu ve düşük yakıt tüketimi ile büyük avantajlara da sahip. Sıralı dört silindirli motoru sadece 85 bg üretiyor deyince pek çoğunuzun suratının asılacağını biliyorum. Bizim test pilotları da piste çıkmadan önce aynı durumdaydılar. Testin sonunda ise hepsinin söylediği şey aynıydı. Kullanılabilir güç fazlasıyla yeterli. Sportif biraderlerine göre düşük devirde fazlasıyla güç üretebilen motoru üst devirlerde elbette onlar gibi delirmiyor. Ancak bu durum sürücünün işini çok kolaylaştırıyor. Motorun nerede ne yapacağını kestirmek çok kolay. İnanılmaz eğlenceli bir motosiklet olduğu konusunda herkes hemfikirdi. Tüm kontroller olması gerektiği gibi temiz ve sorunsuzlar. Hiçbir zaman sürücüyü endişelendirecek sürprizler yaşatmıyor. Çok zorlamaya başlayınca erkenden olan biten hakkında sürücüye uyarılar geliyor. Süspansiyonu yumuşak olsa da pistte en hızlısı olmasa da pistte kullanan herkesin favorisi GSX650F oldu. En keyif veren motosikletin bu olması şaşırtıcıydı. Çünkü testte GSX-R 600 den Ducati Monster’e kadar pek çok motosiklet daha katıldı. ABS destekli frenleri İstanbul Park gibi fren katili bir pistte bile sorun çıkarmadı. Çünkü rakipleri olan pek çok orta sınıf motosiklet iki pistonlu frenler kullanırken Suzuki masraftan kaçmayıp dört piston kaliperli gayet kaliteli bir fren sistemini esirgememiş.

    GSX650F bana göre çoktan yeni bir sınıfın öncüsü olabilecek bir model. Bir kere fiyatı 17 bin 490 YTL gibi neredeyse kelepir bir rakamda. Bu fiyata göre hem sportif görünen bir motosiklet sahibi olurken aslında çok kolay kullanılan, çok keyifli, çok amaçlı bir motosiklet sahibi oluyorsunuz. Şehir içinde kullanmaya çok uygun, uzun yolda tam kıyafeti ve torklu motoruyla avantajlı, bozuk yollarda böbrek taşlarını düşürmeyecek sertlikte süspansiyonlara sahip, sahibi bizim gibi delirip piste gitmek isterse hiç üzmeyecek, güvenlik hastaları için ABS frenlere sahip, arkadaki yolcuyu hayatından bezdirmeyecek başka motosiklet henüz piyasada yok. Yeni motosiklet alacak olanlar, hele ki spor motosikletlerin tipine hasta olup ta, belim bükülür, cüzdanım elden gider, yolcum beni komalık eder, uzun yola gidemem, bozuk yola giremem endişesi olanlar bu motosikleti mutlaka bir büyüteç altına almalı.

    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.

    aha Ayşe Abla bu sefer Suzukıyi cilalıyor...Suzukı düdüğü çalmak sorun değil aslında...çünkü mal iyi...ürünün ihtiyacı yok pompalamaya...

    yemin ediyorum bir IQ testi yaptırmalı Ayşe...ben daha akıllı çıkarsam bu kızdan köşesini alıp bana verirlermi acaba...inanılmaz bir düşünce yapısı kurgu yapısı işkembe yapısı var ...iyi sallıyor lafları...Lise 1 öğrencisi bile şu değerlendirmeleri yapabilir...e hani tecrübe hani bilen kişi...bilmek başka biliyormuş gibi yapmak başka...bir gsx-f serisi bu kadarmı kötü anlatılır...


    antipatim yüzünden ne yazdığında değil nasıl yazdığına bakar oldum...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  10. #10
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Üzerindeki ABS son teknoloji, diğerlerinden çok farklı. Sadece bu bile tercih sebebi olabilir. Sadece frenlerle uğraşarak bu motoru yatırmak imkansız..
    Üç boyoz bir kola

  11. #11
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    güzel bir yazı.Alternatiflerim arasına ekledim.Teşekkürler
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  12. #12

    Üyelik
    12 Ocak 2008
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 125
    görünüşe bakcak olursak hiç hoş değil ve cbr 600f le ise kıyaslanamaz bile cbr 600f e kurban olsun...
    2 gözüm 2 tekerim var , 4 aç gözünü 4 tekerin var !!! :bounce:

  13. #13

    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mr 250 destro

  14. #14
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    Bir kere fiyatı 17 bin 490 YTL gibi neredeyse kelepir bir rakamda.
    bu motor için bu rakam hiç de kelepir değil. aldanmayın arkadaşlar.

  15. #15
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    216 kilo kuru mu...Yuh artık.Onun üzerine bir de en az 15 kg benzin yağ vs. gelecek.Kamyon sanki


    Alıntı Nemrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu motor için bu rakam hiç de kelepir değil. aldanmayın arkadaşlar.
    Katılmadan edemeyeceğim...Sıkı bir pazarlıkla o fiyat civarında (1000 ytl fazla veya eksik) çok daha iyi seçenekler mevcut.CBR 600 RR ve Honda Hornet aklıma ilk gelenler.

    Bir de AŞB'ye bir gönderme yapmak lazım burada.İstanbul Park bütün motorcuları kapalı bir pist.Anlaşılan SİZİN ÇOCUKLAR girebiliyorlar.Biz, sıradan motorcular neden giremiyoruz peki ?
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Allah kimseyi sizin gözünüzden düşürmesin.

    Nuh olsa peygamber demeyeceksiniz.

    Yahu arkadaşlar bu motoru nasıl olupta CBR ya da muadili motorlarla kıyaslayabiliyorsunuz?

    Farklı segmentte motorlar bunlar.
    Karenajları var diye sport mu oldu şimdi?

    Sapla samanı birbirine karıştırmayalım.
    Bu motosiklet Routier dediğimiz sportif yol motorudur.
    Yarış motoru değil.

    GSXR 600 falan olsa anlayacağım.

    Suzuki bu segmentte 5 ayrı motosiklet üretiyor.
    Bunlar şunlar;(güzel oldu)

    1. Yazıda sözü geçen GSX 650 F Fransa satış fiyatı 6499 euro

    2. Bandit 650 S Fransa satış fiyatı 5749 euro

    3. SV 650 S Fransa satış fiyatı 5749 euro

    4. Bandit 1250 S Fransa satış fiyatı 7999 euro

    5.Hayabusa Fransa satış fiyatı 13999 euro


    Bu motosikletlerin diğer Japon üreticiler cephesindeki muadillerini merak eden olursa bir ara yazarım.

    Kısacası yukarıda gördüğünüz motosikletlerin yapılış amacı yarışmak değildir.
    Suzuki yarışmak için çok güzel motosikletler üretmektedir.
    Ama onlar, yukarıda gördükleriniz değiller.

    Bu yüzden aynı segmentle karşılaştırma yaparsanız biz de yeni ve güzel bilgiler öğrenmiş oluruz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #17
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    İkisini kıyaslamam 600 RR'la da gayet güzel turlanabileceği yanılgısında olabileceğimden mi kaynaklanıyor acaba
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkisini kıyaslamam 600 RR'la da gayet güzel turlanabileceği yanılgısında olabileceğimden mi kaynaklanıyor acaba
    Olabilir.
    Pistte turladık falan deyince insan ister istemez yönleniyor.

    Ama yazım sana değildi.
    Biraz
    "kızım sana söylüyom. Gelinim sen anla"
    muhabbeti.
    Genelde bazı yanılgılar var.
    Oraya vurgu yapmak istedim.
    Örneğin herkes yukarıda veriğim segmentteki Hayabusa'yı yarış motosikleti zannediyor.
    Pistler de 600 cc lerin makara yaptığı bir motor Hayabusa...
    Ama herkes göstergeye baktığı için genel resmi göremiyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    MAşallah mu kız artık motosiklet kültüründe nirvanaya ulaşmış ne kadar çok şey biliyo öyle engin ve derin bilgi denizinden bizi faydalandırdığı için teşekkür ediyoruz
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  20. #20
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    yarım saat aşağıda motoru inceledim ABS'yi bulamadım !
    buyrun gelin sizde inceleyin belki bulursunuz :D


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler