Arkadaşlar Bu Seferde Yamaha 2006 YBR 125 motor yarmayı göreceğiz
değişen parçalar,
Silindir Set,
Grank,
Egzantrik Zincir,
grup dişli mili (şanzuman dişli mili)
ve resimlere başlayalım...
ilk olarak motorumuzu tezgaha alıyoruz rahat çalışmak adına,
Uploaded with
ImageShack.us
sonrasında egzantrik zinciri dişlisi silindir üst kapağı ve silindiri söküyoruz...
Uploaded with
ImageShack.us
silindirin durumu burada daha açık belirgin...
Uploaded with
ImageShack.us
debriyaj kısmının kapağını açıyoruz ve o kısımıda komple boşaltıyoruz,
her soktugunuz kısımları ayrı ayrı kutulara toparlayın cıvata ve parcalarını,
aynı sıra ıle toplayacaksınız cunkı
dılersenız her cıvata kutusuna numaralandırın ve son söktüğünüz parçayı ilk takmak suretiyle gerı dönüş yapılacaktır çünki...
Uploaded with
ImageShack.us
mümkün oldukça anahtar takımlarınız bulunuyorsa bu işe kalkışın,
aslına bakarsanız kesınlıkle bu kadar büyük bi sorumluluğa gırmeyın,
emın olun toplarken yaşayacağınız ''ACABA BU CIVATA BU SOMUN VE BU PUL NERENINDI'' Kuşkusundan kafayı yıyebılırsınız
çıraklığımda sabahlara kadar düşünmüştüm şahsen
Uploaded with
ImageShack.us
debriyajı sokuyoruz sırası ile tas,ayak marş grubu,yağ pompası grank dişlisi vs,
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
sıra geldi statörün bulunduğu kısıma,
önce kapağı açıyoruz ve volanı çektirme ile çıkartıyoruz...
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
ve işte beklenen kısım açıldı
motorun ciğeri önümüzde
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
işte sorunlu olan milde burada,
ön dişlinin bağlandığı grup dişli mili,
Uploaded with
ImageShack.us
ve onuda yenılıyoruz,
Uploaded with
ImageShack.us
sonrasında sokulen parcaları yavaş yavaş dikkatlıce geri topluyoruz...
Uploaded with
ImageShack.us
toplarlamak daha dikkat isteyen bişiydir,
bilindik üzere dağıtmak toplamaktan daha kolaydır
sökerken dikkatlıce söküyoruz nerelerde SENTE var dikkat ediyoruz,
mesela grank ile balansor bağlantısı SENTE'lı,
iki nokta birbiri ile ÖPÜŞMELİ,
aksi taktırde motor dengesız ve aşırı sarsıntılı calısır,,,
Uploaded with
ImageShack.us
taktıktan sonraki senteli şekılde durdugu pozısyon budur,
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
ikinci bir kısım ise EGZANTRİK SENTE AYARIDIR,
ODA EN BASİT OLARAK ŞÖYLE YAPILABILIR,
egzantrik dişlisi üzerindeki işaretli olan kısım tepede olacak
Uploaded with
ImageShack.us
o noktalı kısım tepede olduğu esnada piston en üst ölü nokta denilen yerde olmalıdır,
piston en üstteyken noktada üstte olmalıdır...
pıstonu kontrol etmek ıcın ınce bı tel tarzı bişiy ile kontrol edebılırsınız,
Uploaded with
ImageShack.us
Ve işlemimiz Son Buluyor,
Geçmiş Olsun...
her tarafım yağlı oldugundan resım çekemedım motor bağlanırken kusura bakmayın
fakat yınede sayfa boş kalmasın
))
Uploaded with
ImageShack.us