Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yamaha YBR motor Yenileme, FULL RESİMLİ MOTOR YARMA...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar Bu Seferde Yamaha 2006 YBR 125 motor yarmayı göreceğiz
    değişen parçalar,
    Silindir Set,
    Grank,
    Egzantrik Zincir,
    grup dişli mili (şanzuman dişli mili)

    ve resimlere başlayalım...
    ilk olarak motorumuzu tezgaha alıyoruz rahat çalışmak adına,


    Uploaded with ImageShack.us
    sonrasında egzantrik zinciri dişlisi silindir üst kapağı ve silindiri söküyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us

    silindirin durumu burada daha açık belirgin...


    Uploaded with ImageShack.us

    debriyaj kısmının kapağını açıyoruz ve o kısımıda komple boşaltıyoruz,
    her soktugunuz kısımları ayrı ayrı kutulara toparlayın cıvata ve parcalarını,
    aynı sıra ıle toplayacaksınız cunkı
    dılersenız her cıvata kutusuna numaralandırın ve son söktüğünüz parçayı ilk takmak suretiyle gerı dönüş yapılacaktır çünki...


    Uploaded with ImageShack.us
    mümkün oldukça anahtar takımlarınız bulunuyorsa bu işe kalkışın,
    aslına bakarsanız kesınlıkle bu kadar büyük bi sorumluluğa gırmeyın,
    emın olun toplarken yaşayacağınız ''ACABA BU CIVATA BU SOMUN VE BU PUL NERENINDI'' Kuşkusundan kafayı yıyebılırsınız
    çıraklığımda sabahlara kadar düşünmüştüm şahsen


    Uploaded with ImageShack.us

    debriyajı sokuyoruz sırası ile tas,ayak marş grubu,yağ pompası grank dişlisi vs,


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    sıra geldi statörün bulunduğu kısıma,
    önce kapağı açıyoruz ve volanı çektirme ile çıkartıyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    ve işte beklenen kısım açıldı
    motorun ciğeri önümüzde


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us

    işte sorunlu olan milde burada,
    ön dişlinin bağlandığı grup dişli mili,


    Uploaded with ImageShack.us
    ve onuda yenılıyoruz,


    Uploaded with ImageShack.us
    sonrasında sokulen parcaları yavaş yavaş dikkatlıce geri topluyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us

    toplarlamak daha dikkat isteyen bişiydir,
    bilindik üzere dağıtmak toplamaktan daha kolaydır
    sökerken dikkatlıce söküyoruz nerelerde SENTE var dikkat ediyoruz,
    mesela grank ile balansor bağlantısı SENTE'lı,
    iki nokta birbiri ile ÖPÜŞMELİ,
    aksi taktırde motor dengesız ve aşırı sarsıntılı calısır,,,



    Uploaded with ImageShack.us
    taktıktan sonraki senteli şekılde durdugu pozısyon budur,


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    ikinci bir kısım ise EGZANTRİK SENTE AYARIDIR,
    ODA EN BASİT OLARAK ŞÖYLE YAPILABILIR,
    egzantrik dişlisi üzerindeki işaretli olan kısım tepede olacak


    Uploaded with ImageShack.us
    o noktalı kısım tepede olduğu esnada piston en üst ölü nokta denilen yerde olmalıdır,
    piston en üstteyken noktada üstte olmalıdır...
    pıstonu kontrol etmek ıcın ınce bı tel tarzı bişiy ile kontrol edebılırsınız,


    Uploaded with ImageShack.us

    Ve işlemimiz Son Buluyor,
    Geçmiş Olsun...
    her tarafım yağlı oldugundan resım çekemedım motor bağlanırken kusura bakmayın
    fakat yınede sayfa boş kalmasın ))


    Uploaded with ImageShack.us
    cenkito, varan22, hayat2teker ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    eline sağlık Serkan kardeş, güzel çalışma sende ne cevherler varmış
    racer ı baştan yarattın, ybr falan derken maşallah, nice çalışmalara
    keşke yakın olsan senle çok iş yapardık, problemli cbf150 var ses geliyor motor bloğundan derman bulamadık kimseden, yakıtıda çok 5tl ile 30 km, km de 160 krş
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    yakıtın önüne geçemedim demişsin,
    subap fıltre bujı vs yenıledıkten sonra yıne sorun sürüyor ise eğer,
    peki başka bi cbf motorun karbüratörünü tak 3.5 günde öyle dene,
    en azından sorun daha net belırgın olmuş olur...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  4. #4
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıtın önüne geçemedim demişsin,
    subap fıltre bujı vs yenıledıkten sonra yıne sorun sürüyor ise eğer,
    peki başka bi cbf motorun karbüratörünü tak 3.5 günde öyle dene,
    en azından sorun daha net belırgın olmuş olur...
    cevabın için çok sağol
    usta subap ayarı yaptı, buji çıkma buji taktı, hava filtresi eski olabilir
    ikinciel alındı motor, öncelikle uygun buji ve hava filtresi alıp denemek, 4 delikli egzosu tıkatmak.
    başka karbüratör takıp deneme şansımız yok gibi.
    ses için nediyorsun şöyle anlatayım 1 de kalktık 2 ye aldık ani gaz verdik tarrrt diye ses geliyo 2-3 saniye ve sonra kesiliyo yani ani gaz verince oluyor.
    usta motoru indirdi sekmanları söküp pistonu yerleştirdi dürbünden bakar gibi baktık pistonun kenarlarından ışık gözüküyodu, rektefiye için götürüyo usta, adam değerleri normal deyip yapmıyo.
    sence problem nedir bu alette
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  5. #5

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Serkan eline sağlık.

    Ön dişli milini nasıl bozmayı başarmış arkadaş? Dişli değiştirmeye kalkmış da yanlış iş mi yapmış, diyecem ama o kadar basit ki, nesini yanlış yapacak?Gerçekten merak ettim.

  6. #6
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Güzel çalışma eline sağlık, tebrik ederim.
    O grank dediğiniz krank olmasın ?
    Türkçe bir kelime değil ama olsun.
    Sayenizde motor sökmeyi öğreniyoruz.
    Devamını kendi adıma beklerim.
    tekrar tebrikler.

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Bu Seferde Yamaha 2006 YBR 125 motor yarmayı göreceğiz
    değişen parçalar,
    Silindir Set,
    Grank,
    Egzantrik Zincir,
    grup dişli mili (şanzuman dişli mili)

    ve resimlere başlayalım...
    ilk olarak motorumuzu tezgaha alıyoruz rahat çalışmak adına,


    Uploaded with ImageShack.us
    sonrasında egzantrik zinciri dişlisi silindir üst kapağı ve silindiri söküyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us

    silindirin durumu burada daha açık belirgin...


    Uploaded with ImageShack.us

    debriyaj kısmının kapağını açıyoruz ve o kısımıda komple boşaltıyoruz,
    her soktugunuz kısımları ayrı ayrı kutulara toparlayın cıvata ve parcalarını,
    aynı sıra ıle toplayacaksınız cunkı
    dılersenız her cıvata kutusuna numaralandırın ve son söktüğünüz parçayı ilk takmak suretiyle gerı dönüş yapılacaktır çünki...


    Uploaded with ImageShack.us
    mümkün oldukça anahtar takımlarınız bulunuyorsa bu işe kalkışın,
    aslına bakarsanız kesınlıkle bu kadar büyük bi sorumluluğa gırmeyın,
    emın olun toplarken yaşayacağınız ''ACABA BU CIVATA BU SOMUN VE BU PUL NERENINDI'' Kuşkusundan kafayı yıyebılırsınız
    çıraklığımda sabahlara kadar düşünmüştüm şahsen


    Uploaded with ImageShack.us

    debriyajı sokuyoruz sırası ile tas,ayak marş grubu,yağ pompası grank dişlisi vs,


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    sıra geldi statörün bulunduğu kısıma,
    önce kapağı açıyoruz ve volanı çektirme ile çıkartıyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    ve işte beklenen kısım açıldı
    motorun ciğeri önümüzde


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us

    işte sorunlu olan milde burada,
    ön dişlinin bağlandığı grup dişli mili,


    Uploaded with ImageShack.us
    ve onuda yenılıyoruz,


    Uploaded with ImageShack.us
    sonrasında sokulen parcaları yavaş yavaş dikkatlıce geri topluyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us

    toplarlamak daha dikkat isteyen bişiydir,
    bilindik üzere dağıtmak toplamaktan daha kolaydır
    sökerken dikkatlıce söküyoruz nerelerde SENTE var dikkat ediyoruz,
    mesela grank ile balansor bağlantısı SENTE'lı,
    iki nokta birbiri ile ÖPÜŞMELİ,
    aksi taktırde motor dengesız ve aşırı sarsıntılı calısır,,,



    Uploaded with ImageShack.us
    taktıktan sonraki senteli şekılde durdugu pozısyon budur,


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    ikinci bir kısım ise EGZANTRİK SENTE AYARIDIR,
    ODA EN BASİT OLARAK ŞÖYLE YAPILABILIR,
    egzantrik dişlisi üzerindeki işaretli olan kısım tepede olacak


    Uploaded with ImageShack.us
    o noktalı kısım tepede olduğu esnada piston en üst ölü nokta denilen yerde olmalıdır,
    piston en üstteyken noktada üstte olmalıdır...
    pıstonu kontrol etmek ıcın ınce bı tel tarzı bişiy ile kontrol edebılırsınız,


    Uploaded with ImageShack.us

    Ve işlemimiz Son Buluyor,
    Geçmiş Olsun...
    her tarafım yağlı oldugundan resım çekemedım motor bağlanırken kusura bakmayın
    fakat yınede sayfa boş kalmasın ))


    Uploaded with ImageShack.us
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serkan eline sağlık.

    Ön dişli milini nasıl bozmayı başarmış arkadaş? Dişli değiştirmeye kalkmış da yanlış iş mi yapmış, diyecem ama o kadar basit ki, nesini yanlış yapacak?Gerçekten merak ettim.
    adam ptt den sıfır motor aldı 4 gun içinde 1000..1500 km yaptı
    ve bırde aksamları altılı ganyan bültenı dagıtıyor kendıde 90 kılo kadar,
    yanı aşırı yük aşırı zorlama hor kullanma ve bakımsızlık bunlara tekabül ediyor,
    yahama servısıne sordum o mil tek yokmuş ve grup olarak satılıyormuş,
    kaça gelıyor dedim
    375 euro dedi
    motorun sahıbıne söyledım
    o parayı versın ben motoru verırım bu şekılde dedi
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    paylaşım için teşekkür ederim... çok güzel resimler var ve gayet anlatıcı olmuş... bilgisi olmayan arkadaşlara faydalı olacağına eminim.... ama bu kadar basit zannedip söküp toplayamayan onca kişi de olacaktır onada eminim....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  9. #9
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    eline sağlık abi çok güzel bir çalışma olmuş bize çok yararlı olacağını düşünüyorum
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  10. #10
    ysn17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    Çanakkale/Biga
    Motosikleti
    motoranTorro 100 - Mtr 125
    Gusel bir calisma olmus sayenizde yamaha ninda parcalandigini gordum
    Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...

  11. #11

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Eline sağlık Serkan Usta,
    Fotolar biraz daha net olsaymış çok daha güzel olurmuş.
    Gerçi yağlı ellerle fotoğraf çekmenin zorluğunu bilirim, ikinci bir kişi yoksa çok zordur.

    Aynen dediğin gibi bende önceki motorumda vites dişlisi değiştirmek için motoru yarmıştım. Toplayana kadar canım çıkmıştı. Bu nerden çıktı, şu nerden çıktı vs. derken insanı baya zorlayıcı bir işlem.

    Hatta şu konuda "bu parça nerden çıktı" diye uğraşmıştık, arkadaşlar da yardımcı olmuştu sağolsunlar...
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  12. #12
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Eline sağlık usta.
    Paylaşım İçin Teşekkürler.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  13. #13

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adam ptt den sıfır motor aldı 4 gun içinde 1000..1500 km yaptı
    ve bırde aksamları altılı ganyan bültenı dagıtıyor kendıde 90 kılo kadar,
    yanı aşırı yük aşırı zorlama hor kullanma ve bakımsızlık bunlara tekabül ediyor,
    yahama servısıne sordum o mil tek yokmuş ve grup olarak satılıyormuş,
    kaça gelıyor dedim
    375 euro dedi
    motorun sahıbıne söyledım
    o parayı versın ben motoru verırım bu şekılde dedi

    Tamam şimdi oldu. Motorlar çok kısa sürede döküldü.Zamanla birer birer hepsi kendi motorunu aldı.Kimi ikinci el ybr aldı kimi activa falan.O sarı motorlar da toplamda 2 sene içinde falan ortadan kayboldu.


    Yamaha'ya bende birkaç kere ybr için orjinal parça fiyatı sorma gafletinde bulundum. Sinirlerim bozuldu çıktım dışarı.Resmen dalga geçiyorlar. 375 euro 800 lira civarında para yapar. Komple şanzıman bütün dişlileri ve milleri ile birlikte takılı vaziyette hazır şekilde 120-130 liraya satılıyor. Hani arada az bir fark olur da "ulan motorun içindeki önemli parça bunlar, bir daha da açma kapama yapmak zor olur.Açılmışken iyisi ile toplayayım" dersin.Yahu arada 6-7 kat fark var! Akıl mantık işi mi o parayı vermek? Ben kendi adıma asla vermem, verene de hayret ederim.

  14. #14
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    SERKAN ım ellerine sağlık bakalım bizimkiler ne zaman elinden geçecek merak ediyorum doğrusu,
    bunlarda başlayack elbet dökülmeye hayırlısı ALLAH tan diyelim...
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  15. #15
    kujumax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2009
    Şehir
    Kuşadası (09), Rize (53)
    Motosikleti
    Fazer Fz6 ( 2006 )
    Büyük bir bilgi isteyen iş tebrikler elinize saglık
    (K)aza (A)nında (S)eni (K)orur

  16. #16
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    teşekkürler arkadaşlar,
    hasanım aslında CGL'yı sökerkende resimlemek vardı ama sağlık olsun.
    kısmet başka bahara artık
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  17. #17
    cakmak3306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GSR600
    Güzel çalısma olsus. Elinize sağlık.
    Bu ybr kaç km de bu hale geldi ?
    Mustafa ÇAKMAK A rh(-) Suzuki GSR 600

  18. #18
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    inşallah SERKAN ım bir daha ki sefere makinayla gelirim fotolarız inşallah...
    ellerine sağlık tekrar tekrar....
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  19. #19
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı cakmak3306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel çalısma olsus. Elinize sağlık.
    Bu ybr kaç km de bu hale geldi ?
    km teli ve km makarası arızalıydı bana geldiğinde ve hatırlamıyorum kaç km oldugunu...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  20. #20
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Scooter Daha Basit Oldugundan Daha Az Uğraştırıyor
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)