Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Vites Dişlisi nasıl değişir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Selam dostlar ;

    Bende ikinci motor olarak Bisan Lifan 100Cup var. Yarı otomatik modellerden.

    Motosikletin sağlam hali buydu



    Bunun ikinci vites dişlisinde arıza var. ikinci vitese aldığımda takır takır sallanıyor ve gitmiyordu. Elimden azıcık iş gelir. Bende motor bloğunu komple indirdim. Ama bir noktada tıkandım.
    Yardımcı olabilecek arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    Vites dişlisine ulaşmam için nereleri daha sökmem gerekiyor. Şu andaki durumun resimlerini koyuyorum.







    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    abi ben bilerek silindiri sökmen lazım. ondan sonra şanzuman kısmını açacaksın. karteri açacaksın yani

  3. #3
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    kısacası motoru kompile dağıtacan gibi

  4. #4
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Silindiri sök sonra boğu ikiye ayırman gerekecek..
    Dişlilerin arasında raynel pullar var onları tekrar aynı yere dizmen lazım yoksa vitesler geçmez
    Birde söküp toplayınca silindiri takmadan vitesleri dene tekrar sökmeyesin
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  5. #5

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Arkadaşlar son durum şöyle ,


    Yaşadığım sorun şu şekildeydi.

    1.viteste sorun yok hızlanabiliyorsun
    2.vitese alınca takır takır tüm motosiklet titriyor , bağırıyor ve gitmiyor
    3.viteste sorun yok hızlanabiliyorsun
    4.viteste sorun yok hızlanabiliyorsun

    Bu soruna göre vites dişlilerinde sorun vardır diyerek dağıttım komple motoru,
    bari vites dişlilerini komple yenileyimde öyle toplayım.

    Resimlerde görülen dişlilerde ufak aşınmalar var ama o yüzdenmi yapar bu sorunu anlamadım.

    Önerileriniz nelerdir?

    Birde silindirin ve yanma odasının o kadar kararması ve kurum tutması normalmidir?

    Dikkat ederseniz silindirin üzerinde bir çiziklik var, o neden oldu acaba? sorun yaratırmı?

    Buyrun resimler.



























  6. #6
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    geçmiş olsun aydoğan..
    eğer yeni dişlileri almadıysan sana başka bir öneri sunayım..
    Şanzuman dişlilerini çıkar oldugu yerden al eline ve bir tamirciye git
    5-50 liraya 2. vites dişlisinin ayaklarını taşlasın sorunsuz binersin..
    Yeni aldığın dişli zaten aynı işi görecek boşu boşuna bisürü para harcama
    Sadece dişlinin 4 ayağını taşlatıp düzelttireceksin
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  7. #7

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun aydoğan..
    eğer yeni dişlileri almadıysan sana başka bir öneri sunayım..
    Şanzuman dişlilerini çıkar oldugu yerden al eline ve bir tamirciye git
    5-50 liraya 2. vites dişlisinin ayaklarını taşlasın sorunsuz binersin..
    Yeni aldığın dişli zaten aynı işi görecek boşu boşuna bisürü para harcama
    Sadece dişlinin 4 ayağını taşlatıp düzelttireceksin
    Öneri için teşekkürler ExTReMa;

    Ya milimetrik aşınmalar var dişlide, bu yüzden zangır zangır titrermi motor?
    Benim aklıma pek yatmadı sanki başka bişey var gibi.
    Ama dediğin taktiği deneyeceğim.

  8. #8
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öneri için teşekkürler ExTReMa;

    Ya milimetrik aşınmalar var dişlide, bu yüzden zangır zangır titrermi motor?
    Benim aklıma pek yatmadı sanki başka bişey var gibi.
    Ama dediğin taktiği deneyeceğim.
    Sen sadece dişlini dışına bakıyorsun..
    Vites dişlilerini tek tek sök millerin üzerinden
    Dişlilerin birbirine geçtiği tırnaklar ve delikler var..
    İşte o tırnaklar ve deliklerde aşınmayı daha rahat görebilirsin.
    Senin dediklerin aşınma bile değil zaten
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  9. #9

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen sadece dişlini dışına bakıyorsun..
    Vites dişlilerini tek tek sök millerin üzerinden
    Dişlilerin birbirine geçtiği tırnaklar ve delikler var..
    İşte o tırnaklar ve deliklerde aşınmayı daha rahat görebilirsin.
    Senin dediklerin aşınma bile değil zaten
    Anladım. Yarın gündüz gözüyle tekrar dikkatlice bakıyım.
    Eğer iç taraf aşınmışsa, taşlama sorunu çözmez heralde.

    Peki o silindirin üstündekli çizik normalmi acaba?

  10. #10
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım. Yarın gündüz gözüyle tekrar dikkatlice bakıyım.
    Eğer iç taraf aşınmışsa, taşlama sorunu çözmez heralde.

    Peki o silindirin üstündekli çizik normalmi acaba?
    Zaten iç taraf aşınmışsa taşlama ile çözülüyor bunu kafana takma
    Yani bir dişlide 3 veya 4 adet çıkıntı var diğerinde de yine aynı şekilde 3 veya 4 adet delik oluyor..
    Bu dişlideki çıkıntılar o deliklere geçiyor..
    ama o çıkıntılar aşınma nedeni ile yuvarlaklaşıyorlar.
    İşte sizde taşlayarak bunları tekrar sivri hale getirceksiniz
    Yani sen bir tornacıya veya tamirciye git o gerekeni yapar
    Silindirdeki izlerde pistonun gidip geldiği yerlerde olan aşınma ondada sorun yok
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  11. #11

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Evet arkadaşlar dişlileride dağıttım
    son durum

    Bunlar benim motordaki hareket mili dişlileri:
    Yani aktarma organı olan zincirin bağlı olduğu ön dişli çarkı bunlar çeviriyor.

    (Adını bu üründen öğrendim )



















    Bu da Şanzıman mili dişlisi :
    Yine bkz. link













    Aşınmalar bariz belli,

    @Extrema ustam dişlilerin içindende resim çektim. Onlarda yukarıda var

    İçerideki dişlerde aşınma belirtisi göremedim.

    Yalnız şu olay dikkatimi çekti onu resimle açıklayamayacağım için videosunu ekledim. O da burada;



    dişli sağ sol yapıyor mil üzerindeyken. Bu yüzden yaparmı bu sesi acaba?

    Birde resimlerde gördüğünüz ofsayt durumları yazarsanız memnun olurum. Benim gözümden kaçmış yerler olabilir. Görünürde dişlilerde biraz aşınma var.

  12. #12
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    videosunu çektiğin dişli hafif sağ sol yapar zaten
    Ama videosunu çektiğin dişlinin tırnakları diğerlerine göre biraz aşınmış fark ettin mi onu?
    Onları tornada düzelttir ve o dişlinin tırnaklarının girdiği yuvalarada bak onlardada aşınma var mı diye
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  13. #13

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    videosunu çektiğin dişli hafif sağ sol yapar zaten
    Ama videosunu çektiğin dişlinin tırnakları diğerlerine göre biraz aşınmış fark ettin mi onu?
    Onları tornada düzelttir ve o dişlinin tırnaklarının girdiği yuvalarada bak onlardada aşınma var mı diye
    Bu kırmızı ile işaretlediğim yerlerdenmi bahsediyorsun ?


  14. #14
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    geçmiş olsun ilk önce iyi bir ugraş sergilemektesin ama şuda var madem o kadar dağıttın motoru ve sonuçta kullanacaksın bence fazla bir fiyat değilse yenisini al derim çünkü dişlilerin çok yıpranmış.bizim serviste usta bunun daha iyi durumdakileri bile hurdaya atıyor.birde rulmanlara da bak boşluk varmı mil de boşluk varmı.onlarda sonuçta micron boşlukla çalışan parçalar.hepsi bir birini tamamlıyor.emeğinize degsin bari.kolay gelsin.bekliyoruz son durumu.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  15. #15
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Vallahi ben online tamir diye buna derim.

  16. #16
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kırmızı ile işaretlediğim yerlerdenmi bahsediyorsun ?

    dişlilerin üst kısımlarına bakarsanız baya bir deforme olmuş.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  17. #17
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kırmızı ile işaretlediğim yerlerdenmi bahsediyorsun ?

    evet onlar ve onların geçtikleri deliklere bir bak
    Bunlar yüzünden 2. vitesten atıyor motorun..
    ayrıca motor yağını kaliteli kullan ve debriyaj ayarınıda iyi yapın
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  18. #18

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Teşekkürler arkadaşlar

    Gerçektende biraz online tamir gibi oldu, her aşamanın detaylıca resimlerini çekip paylaşıyorum.

    Biraz araştırdım, sanırım bu cup modellerde vites dişlisi sorunu kronik arızaymış.
    Bu sorunu yaşamayan çok az. Ama detaylıca anlatılan bi topic yoktu.
    İhtiyacı olacak arkadaşlar mutlaka çıkacaktır.

    İnşallah sağ salim toplarımda, yürür hale getirebilirim motoru.

    Olduda toplayamazsam bile benim için çok büyük bir tecrübe bu.

    Motosikletin her tarafını sayısız kez söküp takmışlığım vardır.
    Ama ilk kez motor bloğunu açtım. İnşallah kapatabilirim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:53 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:48 PM ----------

    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet onlar ve onların geçtikleri deliklere bir bak
    Bunlar yüzünden 2. vitesten atıyor motorun..
    ayrıca motor yağını kaliteli kullan ve debriyaj ayarınıda iyi yapın
    Edit : Extrema ustam, motor 2.vitesten atmıyor yani ben 2 ye alınca sürekli 2.viteste kalıyor ama gaz verince kütür kütür ses çıkartıyor motor titriyor, ama hala 2.viteste kalıyordu. 3e atınca sorunsuz devam edebiliyordum

    Bu motor 2004 model ve 30.000km de.
    Alındığı zamandan beri yaz kış demeden kullandık.
    İlk başlarda bilgim olmadığı için uzun bir süre (sanırım 20-25bin km civarı) kadar yağ değişiminde ucuz açık araba yağlarından (20/50) kullanıyordum.

    Son zamanlarda neyin ne olduğunu anlayıp motosiklet yağlarına geçtik ama iş işten geçmiş

  19. #19
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Edit : Extrema ustam, motor 2.vitesten atmıyor yani ben 2 ye alınca sürekli 2.viteste kalıyor ama gaz verince kütür kütür ses çıkartıyor motor titriyor, ama hala 2.viteste kalıyordu. 3e atınca sorunsuz devam edebiliyordum

    Bu motor 2004 model ve 30.000km de.
    Alındığı zamandan beri yaz kış demeden kullandık.
    İlk başlarda bilgim olmadığı için uzun bir süre (sanırım 20-25bin km civarı) kadar yağ değişiminde ucuz açık araba yağlarından (20/50) kullanıyordum.

    Son zamanlarda neyin ne olduğunu anlayıp motosiklet yağlarına geçtik ama iş işten geçmiş
    Tamam işte dediğim o zaten
    O tak tak sesi vites dişlisinin kaçırma sesidir..
    ilk başta düşük devirlerde tak tak ses gelmez..
    Ama birden gaz verine tak tak diye kaçırmaya başlar
    Dediğim gibi o vites dişlilerini diğerleri gibi düzelttir kaçırma ortadan kalkacak.
    ama iyi bir tornacı bulmalısın yada bir tamirciye git.
    Çünkü 4 bacakta aynı anda diğer dişliye basmalı..
    1 tanesi basar diğerleri basmazsa yine sorun olur
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  20. #20
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Öncelikle motoru kendin dağıttığın için tebrik ediyorum fotoğraflar da kaliteli
    extrama'ya katılıyorum 2. vitese attığın zaman kaçırıyordur tırnaklar deliklere girip girip çıktığı için yani tutamadığı için hem ses hemde titreşim yapıyor.
    Benim başıma Mz 251 de geldi dişlileri değiştirdiydim
    Extrema nasıl oluyor taşlama yada tornada yapılınca kısalır ama tırnaklar.
    MoToCroSS RuLeZZ


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler