Yamaha YBR motor Yenileme, FULL RESİMLİ MOTOR YARMA...

Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
Arkadaşlar Bu Seferde Yamaha 2006 YBR 125 motor yarmayı göreceğiz :)
değişen parçalar,
Silindir Set,
Grank,
Egzantrik Zincir,
grup dişli mili (şanzuman dişli mili)

ve resimlere başlayalım...
ilk olarak motorumuzu tezgaha alıyoruz rahat çalışmak adına,


Uploaded with ImageShack.us
sonrasında egzantrik zinciri dişlisi silindir üst kapağı ve silindiri söküyoruz...


Uploaded with ImageShack.us

silindirin durumu burada daha açık belirgin...


Uploaded with ImageShack.us

debriyaj kısmının kapağını açıyoruz ve o kısımıda komple boşaltıyoruz,
her soktugunuz kısımları ayrı ayrı kutulara toparlayın cıvata ve parcalarını,
aynı sıra ıle toplayacaksınız cunkı
dılersenız her cıvata kutusuna numaralandırın ve son söktüğünüz parçayı ilk takmak suretiyle gerı dönüş yapılacaktır çünki...


Uploaded with ImageShack.us
mümkün oldukça anahtar takımlarınız bulunuyorsa bu işe kalkışın,
aslına bakarsanız kesınlıkle bu kadar büyük bi sorumluluğa gırmeyın,
emın olun toplarken yaşayacağınız ''ACABA BU CIVATA BU SOMUN VE BU PUL NERENINDI'' Kuşkusundan kafayı yıyebılırsınız :)
çıraklığımda sabahlara kadar düşünmüştüm şahsen :)


Uploaded with ImageShack.us

debriyajı sokuyoruz sırası ile tas,ayak marş grubu,yağ pompası grank dişlisi vs,


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

sıra geldi statörün bulunduğu kısıma,
önce kapağı açıyoruz ve volanı çektirme ile çıkartıyoruz...


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
ve işte beklenen kısım açıldı :)
motorun ciğeri önümüzde :)


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

işte sorunlu olan milde burada,
ön dişlinin bağlandığı grup dişli mili,


Uploaded with ImageShack.us
ve onuda yenılıyoruz,


Uploaded with ImageShack.us
sonrasında sokulen parcaları yavaş yavaş dikkatlıce geri topluyoruz...


Uploaded with ImageShack.us

toplarlamak daha dikkat isteyen bişiydir,
bilindik üzere dağıtmak toplamaktan daha kolaydır :)
sökerken dikkatlıce söküyoruz nerelerde SENTE var dikkat ediyoruz,
mesela grank ile balansor bağlantısı SENTE'lı,
iki nokta birbiri ile ÖPÜŞMELİ,
aksi taktırde motor dengesız ve aşırı sarsıntılı calısır,,,



Uploaded with ImageShack.us
taktıktan sonraki senteli şekılde durdugu pozısyon budur,


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
ikinci bir kısım ise EGZANTRİK SENTE AYARIDIR,
ODA EN BASİT OLARAK ŞÖYLE YAPILABILIR,
egzantrik dişlisi üzerindeki işaretli olan kısım tepede olacak


Uploaded with ImageShack.us
o noktalı kısım tepede olduğu esnada piston en üst ölü nokta denilen yerde olmalıdır,
piston en üstteyken noktada üstte olmalıdır...
pıstonu kontrol etmek ıcın ınce bı tel tarzı bişiy ile kontrol edebılırsınız,


Uploaded with ImageShack.us

Ve işlemimiz Son Buluyor,
Geçmiş Olsun...
her tarafım yağlı oldugundan resım çekemedım motor bağlanırken kusura bakmayın :)
fakat yınede sayfa boş kalmasın :)))


Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
2,417
eline sağlık Serkan kardeş, güzel çalışma sende ne cevherler varmış ::biggrinn::biggrinn
racer ı baştan yarattın, ybr falan derken maşallah, nice çalışmalara
keşke yakın olsan senle çok iş yapardık, problemli cbf150 var ses geliyor motor bloğundan derman bulamadık kimseden, yakıtıda çok 5tl ile 30 km, km de 160 krş :pr:
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
yakıtın önüne geçemedim demişsin,
subap fıltre bujı vs yenıledıkten sonra yıne sorun sürüyor ise eğer,
peki başka bi cbf motorun karbüratörünü tak 3.5 günde öyle dene,
en azından sorun daha net belırgın olmuş olur...
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
2,417
yakıtın önüne geçemedim demişsin,
subap fıltre bujı vs yenıledıkten sonra yıne sorun sürüyor ise eğer,
peki başka bi cbf motorun karbüratörünü tak 3.5 günde öyle dene,
en azından sorun daha net belırgın olmuş olur...

cevabın için çok sağol :cat:
usta subap ayarı yaptı, buji çıkma buji taktı, hava filtresi eski olabilir
ikinciel alındı motor, öncelikle uygun buji ve hava filtresi alıp denemek, 4 delikli egzosu tıkatmak.
başka karbüratör takıp deneme şansımız yok gibi.
ses için nediyorsun şöyle anlatayım 1 de kalktık 2 ye aldık ani gaz verdik tarrrt diye ses geliyo 2-3 saniye ve sonra kesiliyo yani ani gaz verince oluyor.
usta motoru indirdi sekmanları söküp pistonu yerleştirdi dürbünden bakar gibi baktık pistonun kenarlarından ışık gözüküyodu, rektefiye için götürüyo usta, adam değerleri normal deyip yapmıyo.
sence problem nedir bu alette
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
Serkan eline sağlık. :cat:

Ön dişli milini nasıl bozmayı başarmış arkadaş? Dişli değiştirmeye kalkmış da yanlış iş mi yapmış, diyecem ama o kadar basit ki, nesini yanlış yapacak?Gerçekten merak ettim. :silent:
 
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
571
Motosikleti
Yamaha Fazer 800 ABS 2011
Güzel çalışma eline sağlık, tebrik ederim.
O grank dediğiniz krank olmasın ?
Türkçe bir kelime değil ama olsun.
Sayenizde motor sökmeyi öğreniyoruz.
Devamını kendi adıma beklerim.
tekrar tebrikler.

Arkadaşlar Bu Seferde Yamaha 2006 YBR 125 motor yarmayı göreceğiz :)
değişen parçalar,
Silindir Set,
Grank,
Egzantrik Zincir,
grup dişli mili (şanzuman dişli mili)

ve resimlere başlayalım...
ilk olarak motorumuzu tezgaha alıyoruz rahat çalışmak adına,


Uploaded with ImageShack.us
sonrasında egzantrik zinciri dişlisi silindir üst kapağı ve silindiri söküyoruz...


Uploaded with ImageShack.us

silindirin durumu burada daha açık belirgin...


Uploaded with ImageShack.us

debriyaj kısmının kapağını açıyoruz ve o kısımıda komple boşaltıyoruz,
her soktugunuz kısımları ayrı ayrı kutulara toparlayın cıvata ve parcalarını,
aynı sıra ıle toplayacaksınız cunkı
dılersenız her cıvata kutusuna numaralandırın ve son söktüğünüz parçayı ilk takmak suretiyle gerı dönüş yapılacaktır çünki...


Uploaded with ImageShack.us
mümkün oldukça anahtar takımlarınız bulunuyorsa bu işe kalkışın,
aslına bakarsanız kesınlıkle bu kadar büyük bi sorumluluğa gırmeyın,
emın olun toplarken yaşayacağınız ''ACABA BU CIVATA BU SOMUN VE BU PUL NERENINDI'' Kuşkusundan kafayı yıyebılırsınız :)
çıraklığımda sabahlara kadar düşünmüştüm şahsen :)


Uploaded with ImageShack.us

debriyajı sokuyoruz sırası ile tas,ayak marş grubu,yağ pompası grank dişlisi vs,


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

sıra geldi statörün bulunduğu kısıma,
önce kapağı açıyoruz ve volanı çektirme ile çıkartıyoruz...


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
ve işte beklenen kısım açıldı :)
motorun ciğeri önümüzde :)


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

işte sorunlu olan milde burada,
ön dişlinin bağlandığı grup dişli mili,


Uploaded with ImageShack.us
ve onuda yenılıyoruz,


Uploaded with ImageShack.us
sonrasında sokulen parcaları yavaş yavaş dikkatlıce geri topluyoruz...


Uploaded with ImageShack.us

toplarlamak daha dikkat isteyen bişiydir,
bilindik üzere dağıtmak toplamaktan daha kolaydır :)
sökerken dikkatlıce söküyoruz nerelerde SENTE var dikkat ediyoruz,
mesela grank ile balansor bağlantısı SENTE'lı,
iki nokta birbiri ile ÖPÜŞMELİ,
aksi taktırde motor dengesız ve aşırı sarsıntılı calısır,,,



Uploaded with ImageShack.us
taktıktan sonraki senteli şekılde durdugu pozısyon budur,


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
ikinci bir kısım ise EGZANTRİK SENTE AYARIDIR,
ODA EN BASİT OLARAK ŞÖYLE YAPILABILIR,
egzantrik dişlisi üzerindeki işaretli olan kısım tepede olacak


Uploaded with ImageShack.us
o noktalı kısım tepede olduğu esnada piston en üst ölü nokta denilen yerde olmalıdır,
piston en üstteyken noktada üstte olmalıdır...
pıstonu kontrol etmek ıcın ınce bı tel tarzı bişiy ile kontrol edebılırsınız,


Uploaded with ImageShack.us

Ve işlemimiz Son Buluyor,
Geçmiş Olsun...
her tarafım yağlı oldugundan resım çekemedım motor bağlanırken kusura bakmayın :)
fakat yınede sayfa boş kalmasın :)))


Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
Serkan eline sağlık. :cat:

Ön dişli milini nasıl bozmayı başarmış arkadaş? Dişli değiştirmeye kalkmış da yanlış iş mi yapmış, diyecem ama o kadar basit ki, nesini yanlış yapacak?Gerçekten merak ettim. :silent:

adam ptt den sıfır motor aldı 4 gun içinde 1000..1500 km yaptı :)
ve bırde aksamları altılı ganyan bültenı dagıtıyor kendıde 90 kılo kadar,
yanı aşırı yük aşırı zorlama hor kullanma ve bakımsızlık bunlara tekabül ediyor,
yahama servısıne sordum o mil tek yokmuş ve grup olarak satılıyormuş,
kaça gelıyor dedim :)
375 euro dedi :)
motorun sahıbıne söyledım :)
o parayı versın ben motoru verırım bu şekılde dedi :)
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
paylaşım için teşekkür ederim... çok güzel resimler var ve gayet anlatıcı olmuş... bilgisi olmayan arkadaşlara faydalı olacağına eminim.... ama bu kadar basit zannedip söküp toplayamayan onca kişi de olacaktır onada eminim....
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
eline sağlık abi çok güzel bir çalışma olmuş bize çok yararlı olacağını düşünüyorum :cat:
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
732
Gusel bir calisma olmus sayenizde yamaha ninda parcalandigini gordum
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Eline sağlık Serkan Usta,
Fotolar biraz daha net olsaymış çok daha güzel olurmuş.
Gerçi yağlı ellerle fotoğraf çekmenin zorluğunu bilirim, ikinci bir kişi yoksa çok zordur.

Aynen dediğin gibi bende önceki motorumda vites dişlisi değiştirmek için motoru yarmıştım. Toplayana kadar canım çıkmıştı. :) Bu nerden çıktı, şu nerden çıktı vs. derken insanı baya zorlayıcı bir işlem.

Hatta şu konuda "bu parça nerden çıktı" diye uğraşmıştık, arkadaşlar da yardımcı olmuştu sağolsunlar...
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
adam ptt den sıfır motor aldı 4 gun içinde 1000..1500 km yaptı :)
ve bırde aksamları altılı ganyan bültenı dagıtıyor kendıde 90 kılo kadar,
yanı aşırı yük aşırı zorlama hor kullanma ve bakımsızlık bunlara tekabül ediyor,
yahama servısıne sordum o mil tek yokmuş ve grup olarak satılıyormuş,
kaça gelıyor dedim :)
375 euro dedi :)
motorun sahıbıne söyledım :)
o parayı versın ben motoru verırım bu şekılde dedi :)


Tamam şimdi oldu. Motorlar çok kısa sürede döküldü.Zamanla birer birer hepsi kendi motorunu aldı.Kimi ikinci el ybr aldı kimi activa falan.O sarı motorlar da toplamda 2 sene içinde falan ortadan kayboldu.


Yamaha'ya bende birkaç kere ybr için orjinal parça fiyatı sorma gafletinde bulundum. Sinirlerim bozuldu çıktım dışarı.Resmen dalga geçiyorlar. 375 euro 800 lira civarında para yapar. Komple şanzıman bütün dişlileri ve milleri ile birlikte takılı vaziyette hazır şekilde 120-130 liraya satılıyor. Hani arada az bir fark olur da "ulan motorun içindeki önemli parça bunlar, bir daha da açma kapama yapmak zor olur.Açılmışken iyisi ile toplayayım" dersin.Yahu arada 6-7 kat fark var! Akıl mantık işi mi o parayı vermek? Ben kendi adıma asla vermem, verene de hayret ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
3,602
SERKAN ım ellerine sağlık bakalım bizimkiler ne zaman elinden geçecek merak ediyorum doğrusu,
bunlarda başlayack elbet dökülmeye hayırlısı ALLAH tan diyelim...
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
teşekkürler arkadaşlar,
hasanım aslında CGL'yı sökerkende resimlemek vardı ama sağlık olsun.
kısmet başka bahara artık :)
 
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
3,602
inşallah SERKAN ım bir daha ki sefere makinayla gelirim fotolarız inşallah...
ellerine sağlık tekrar tekrar....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst