kontağı kapadım ama durmadı...
-
abicim aynı sorun bende vardı motor alev aldı zor durdurduk, motorun problemi bence yani benim başıma gelenden yola çıkarak söylüyorum bujilerde ya da ateşleme bobininde bazen çok uzun süreler yüksek devirlerde gidildiği zaman bujiler ve bobin çok sınıyor yani sen kontagı kapatsan da o takılı kalabilir ve motorunu aküye kadar yakabilir benim başıma geldiği gibi o yüzden sana tavsiyem bujilerinin kafalarını ve çin malı olmayan kaliteli bi ateşleme bobinini değiştir sorunun çözüldüğünü görüceksin ben öyle yaptım şimdi canavar gibi, en soğuk havada bile marşa basar basmaz çalışıyo ama böyle devam edersen motoru yakarsın sonrada yanışını seyredersin...
Reklamlar
-
-
mete_han adlı üyeden alıntı
yahu bildiğim şey (1991 den beri) 2 tekerde bir beyin yok...yani manuel kullanım var...motosikletin kullanım prospektüsündede yazar bu
peki bu Çayna teknolojisi motora ruh mu katıyor...yani bir nevi yapay zeka gibi birşey...
Bunu çok basit bir örnekle açıklıyım, nokia 1100 da bir telefon iphone 3g de bir telefon.Mantık olarak çalışma prensipleri aynı radyo frekanslarıyla gelen çağrıları açarsınız ya da reddedersiniz ya da siz ararsınız ama bir 1100ın kalitesine bakın bir de iphone un.Yani konuyu tartışmaya bile gerek yok çin malı olan da bobin ya da buji kaliteli marka olan da buji ya da motor çalışma prensipleri de aynı yani ikiside aynı işlevi görüyor motorda ama birisinin alaşımı daha dandik diğerinin alaşımı daha kaliteli nedir işte bujilerde eğrilik olmaz ya da tekleme yapmaz soğuk havalarda rahat olur ama çin malı motorunu patlatmaya kadar götürür, sonuçta yakıt tankı var benzin yüklü daha fazla açıklama yapma gereği duymuyorum çünkü forumu boşuna meşgul ediyoruz bu tip şeylerle kısa ve net çin malı = kalitesiz, ucuz olay budur hocam
-
DeJaVu_91 adlı üyeden alıntı
çünkü forumu boşuna meşgul ediyoruz bu tip şeylerle kısa ve net çin malı = kalitesiz, ucuz olay budur hocam
valla bunada bilimsel bir açıklama getirdin ya tebrikler... ortak paydadayız sen ciddi ve sulu bir şekilde...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
kontak ın diğer tarafın bi değiiyor bi değmiyor bence
yorumlar süperr ya
Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn
-
mete_han adlı üyeden alıntı
valla bunada bilimsel bir açıklama getirdin ya tebrikler...
ortak paydadayız sen ciddi ve sulu bir şekilde...
abi dilimin döndüğünce ve kendi tabirlerimle olayı kendi açımdan anlatmaya çalıştım artık yorumlaması sana kalmış
-
DeJaVu_91 adlı üyeden alıntı
abi dilimin döndüğünce ve kendi tabirlerimle olayı kendi açımdan anlatmaya çalıştım artık yorumlaması sana kalmış
pardon ...kelime eksik olunca bak anlamı değişti...
SEN CİDDİ BEN SULU BİR ŞEKİLDE ÇAYNA BİDONDUR DİYORUZ....
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
mete_han adlı üyeden alıntı
pardon ...kelime eksik olunca bak anlamı değişti...
SEN CİDDİ BEN SULU BİR ŞEKİLDE ÇAYNA BİDONDUR DİYORUZ....
Şimdi anlaştık hocam
-
aya adlı üyeden alıntı
ilginç cevaplar görmek cidden şaşırtıcı. yok kurumlar yanmaya devam ediyormuş, yok sıcaktan patlamaya devam ediliyormuş silindirde, yok karbüratörmüş falan da filan. arkadaşlar yapmayın Allah aşkına. silindirlere bastığınız karışımın büyük oranı hava. motosikletlerde AFR (air fuel rate-hava yakıt oranı) nedir bilmiyorum, zaten motor yapısına göre de değişir ama otomobillerde bile bu oran ortalama 15:1. yani 15 birim havaya 1 birim benzin. bu karışımın yanabilmesi için tek ateşleyici kıvılcımdır. buji kıvılcımı olmadan o karışımı ne kurumlarla, ne motor sıcaklığıyla, ne de başka bir şeyle ateşleyemezsiniz (tabii standart sıkıştırma oranında). bu durumda kontağı kapattığınız halde motor stop etmiyorsa tek sebebi, kontağın kapanmayıp, ateşleme elektriğinin kesilmemiş olmasıdır.
çok yüksek sıkıştırma oranlarında yanlış oktanlı benzinin buji çakmadan yanması olasılığı pistonun sadece 1, bilemediniz taş çatlasın 2 turu daha devam eder ki, bunu hissedemezsiniz bile.
sorun kontak arızasından veya benzer bir arızadan meydana geliyordur ve kesinlikle ve kesinlikle ateşlemenin kesilmemesi tek nedendir. başka nedenler aramaya gerek yok...
hadi yaa
varmısın iddiasına
buji kablosunu sökeceğiz ve motor hala çalışmaya devam edecek
sen motoru ayarla ben düşük oktanlı benzini getiririm
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:50 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 PM ----------
gözünü sevdiğimin gogılı
her soruya bir cevabı var
http://www.dogusoto.com/ani/OtomobilHakkinda.aspx
DETENASYON (VURUNTU):
Yanma odasındaki hava/yakıt karışımının, kendi kendine patlamasıdır. Buji çaktıktan sonra oluşan alevin; bir alev cephesi halinde yanma odasının diğer kısımlarına ulaşmadan, başka noktalardan karışımın tutuşması sonucu detenasyon oluşur.Şehir içinde sık sık duruş ve kalkış yapan otomobilde oluşan karbon birikintisinin fazlalığıda detenasyona neden olur. Detenasyon sonucu; piston, piston kolu, krank mili ve yataklar üzerine fazla yük biner, motor parçaları kısa sürede aşınır ve kırılır, motor gücü düşer ve yakıt tüketimi artar.
ERKEN ATEŞLEME:
Yanma odasında; sıkıştırılmış karışımın, buji ateşlemeden kendi kendine yanmaya başlamasıdır.
dip not: karbon birikintisinin fazla olması durumun akurum deniyor
bazen buji ateşleme yapmadan da benzin dizel gibi kendi kendine yanabiliyormuş :o
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:59 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:50 PM ----------
http://www.sarkoto.tr.com.tr/default.asp?id=9619&lng=1
Karbon Birikimi Nedir ve Nasıl Oluşur?
Karbon birikimi içten yanmalı benzinli ve dizel motorlarda bir HC bileşiği olan yakıtın yanma odasında hava ile yakılması sonucunda meydana gelen kurum adını verdiğimiz karbon depozitlerinin birikmesi ile zaman içinde supap yüzeylerinde, piston yüzeylerinde, yanma odası çeperlerinde ve segmanlar etrafında oluşur. Bu birikimler motorun hava emme kapasitesinde azalma meydana getirir. Hava emme kapasitesi azalan bir motorun volümetrik verimi düşer.
OKTAN/SETAN SAYISI ÇOK DÜŞÜK YAKIT :
Düşük oktanlı benzin almış bir araçta kontrolsüz yanma (detonasyon) oluşur. Yanma tam anlamıyla oluşamadığı için motor vuruntu yapar ve motor parçaları zarar görür. Çok yüksek miktarda kurum tabakaları oluşur.
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
Eniştemin eski model jawa'sıda bunu bir kaç kez yapmıştı.Benim düşüncem motorun aşırı ısınmadan kaynaklanan bir şey.
-
@ OZAN
Araştırması gereken sen değildin, emeğine paylaşımına ve sağ duyuna teşekkür ederim kendi adıma...
Sağol...
@ AYA
Kapak olsun önyargılı gözlerine...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
-
tbk_1980 adlı üyeden alıntı
@ OZAN
Araştırması gereken sen değildin, emeğine paylaşımına ve sağ duyuna teşekkür ederim kendi adıma...
Sağol...
@ AYA
Kapak olsun önyargılı gözlerine...
hiç abartmıyorum 30 yaşında adamsındır ama yazdığına bak bari bir çiçek gönder adama. 15 yaşında gibisiniz
neyse bayram yaklaşıyor öpün elimi barışın
-
o google'dan okuduğunuz şeyleri doğru yorumlayın bence. ama tabii, bu yorumlamayı yapabilmek için ekstra bilgilere de ihtiyaç var, yani daha sağlam altyapıya.
şimdi kapak olayına gelince :
size detonasyonu yani avans vuruntusunu daha detaylı, yani orda google'da okuduğunuzdan daha detaylı anlatayım. bakalım anlayabilecek misiniz?
4 zamanlı bir motorun zamanlarından birisi de, sıkıştırma zamanıdır. bu zamanda silindire emilen hava-yakıt karışımı sıkıştırılır ve piston üst ölü noktaya (ÜÖN) ulaştığında buji tarafından ateşlenir. bunun sonucu enerji oluşur ve iş üretilir. buraya kadar sanırım anlayamayacağınız bir durum yok.
bu sıkıştırma oranı, motorun imalatı zamanında ayarlanır ve bu ayarlamada, o motorda kullanılabilecek oktan sayısına göre tüm ayarlar yapılır. dolayısıyla örneğin 95 oktanlık bir benzinin sıkışması için gereken kapasitesi hesaplanıp, buji ateşleme zamanı yani kaba tabiriyle avansı ona göre verilir.
buraya kadar da sorun yoktur umarım.
gelelim oktan olayına. oktanın ve yapısının ne olduğunu anlatmaya gerek yok. sadece şu kadarını bilin ki, oktan sayısıy düştükçe benzin daha geç ateşlenir, yükseldikçe daha erken ateşlenir. yani 97 oktan bir benzin, 95 oktana göre daha çabuk ateşlenir. bu nedenle de 95 oktan benzine göre uyarlanmış bir motorda 97 oktan benzin kullanırsanız, silindir sıkıştırma yaparken, tam ÜÖN'ya piston henüz ulaşamadan ve buji kıvılcımı çakmadan sıkışmanın sonucunda karışım ateşlenir ve henüz yukarıya çıkmak için diğer pistonlar tarafından itilen sıkıştırma pistonu ateşlemeden kaynaklı patlamadan dolayı aşağıya doğru ters bir güçle ve dirençle karşılaşır. buna da avans vuruntusu ya da o alıntı yaptığınız sitedeki cafcaflı adıyla detonasyon denir ve aynen alıntı yaptığınız gibi diğer pistonlara ve piston kollarına, krank miline ters güçler oluşturup yorulmalarına sebep olur. bu nedenledir ki, motor üreticileri, ürettikleri motorlarda kullanılması gereken oktan miktarını koca koca harflerle kullanım kitapçıklarına yazarlar. ama bizim eşsiz türk zekası, yüksek oktanlı benzinden daha fazla güç alacağını zannedip 95 oktanlık benzine 97-98 hatta 100 oktan benzin koyar ve avans değişikliğine gitmeden kullanmaya başlar. sonra da "bu motor tuhaflaştı" diye sanayilerde gezer.
bu nedenledir ki, ilk mesajıma geri döner ve bakarsanız, tüm bunları açıklamadığımı çünkü orda gerek olmadığını ama olayın buralara geleceğini tahmin ettiğimden de parantez içinde
"tabii standart sıkıştırma oranında" diye not düştüğümü görürsünüz. Allah'tan ki o mesajda değişiklik yapmamışım da başka bir polemiği de ordan başlatma durumunda kalmayacağız.
kapak konusuna geri dönersek, tüm bu yazılanlar sizin gibi bir yerlerden alıntı yapılarak yazılmamış, yılların verdiği bilgi birikimi ile bizzat tarafımdan yazılmıştır. keşke bana kapak hazırlama derdine düşeceğinize, başkalarının bildiklerinden nasıl yararlanırız diye düşünseydiniz. ben bildiklerimi insanlarla paylaşmayı severim, çünkü bunu Allah'ın verdiği öğrenme yetisi ve zekanın bir zekatı olarak görürüm. tabii öğrenmek isteyenle bilgi paylaşılır. kapakçılar ancak süslü kapaklar hazırlarlar o ayrı mesele.
başka herhangi bir şeyi öğrenmek isterseniz, ben bildiğimi anlatmayı sevdiğimi, tekrar etmiş olmak isterim.
sonuçta arkadaşın sorununa geri dönersek. bu anlattığınız detonasyon, ıvır zıvır gibi detayların bu sorunla uzaktan yakından alakası yok. çünkü bu dediğiniz detonasyon olayı, motorun kontağı açık ve çalışır vaziyetteyken, patlama zamanlarından dolayı oluşan bir sorun olarak kendini gösterir. yani daha açık şekliyle kontağı kapatır ve ateşlemeyi keserseniz yani motoru stop konumuna alırsanız, 95 oktanlık bir motorda 97 oktan benzin kullandınız diye motor bir süre daha çalışmaya devam etmez...
var mı hala anlaşamadığımız bir konu? isterseniz biraz daha google'ı dolaşın bakalım, neler bulabilirsiniz. tartışmaya itirazım yok ama lütfen bildiklerimiz doğrultusunda tartışalım ki, ortaya faydalı olacak bir şeyler çıksın. gereksiz tartışmalarda zaman harcamayı doğru bulmuyorum...
-
-
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
hadi yaa
varmısın iddiasına
buji kablosunu sökeceğiz ve motor hala çalışmaya devam edecek
sen motoru ayarla ben düşük oktanlı benzini getiririm[COLOR="Silver"]
tbk_1980 adlı üyeden alıntı
@ OZAN
Araştırması gereken sen değildin, emeğine paylaşımına ve sağ duyuna teşekkür ederim kendi adıma...
Sağol...
@ AYA
Kapak olsun önyargılı gözlerine...
forum kuralları çerçevesinde ve kaliteli bir şekilde birşeyler paylaştığınız iddia ederken bu dediğiniz yapmaya çalıştığınızla çelişmiyormu sence?
kaç yaşına gelmiş insanlarsınız ilkokul veya liseye giden çocuk değilsinizdir diye düşünüyorum forumdan edindiğim izlenime göre en azından
herkesin yanlışı olabileceği ve yanlış bilgi donanıma sahip olma ihtimali yok diye birşey yok yanlış biliyorsa doğrusunu güzel bi dille anlatsak ne kaybederiz
burası bir sürü insanın girip okuyabildiği online bir forum yazılarımıza dikkat etmek gerek bence paylaşım için varız burada itip kakışma için değil
aynı zamanda google'a "benzin oktan" diye kısaca yazdığımda
http://www.muradu.com/?p=334
http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1
bu makaleler çıktı 2side aya arkadaşımızın yazdığını destekler durumda olan yazılardı
birde sitemizde arama yaparsak sitenin arama motorunu kullanamıyorsanız google'dan "motosiklet.net: oktan" yazarsanız bi şekilde bulursunuz ben başka bir sitede alıntı yapılmış (aramada 5. sırada çıkan sonuç içindeki açıklamada yazmakta hatta) oradan çıkardım işte linki
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ndirmayin.html
buda aya arkadaşımızın dediklerini destekler durumda 2006'dan kalma konu yanlış olsa silinmesi gerekirdi silinmediğine göre geçerli ve doğru bir kaynaktır....
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
Tüm forum sakinlerinden özür dilerim görüntü kirliliğine neden olduğum için,
Kapladığım ve zaptettiğim byte lar adına üzgünüm ki bana değmez...
Kafanızı yorup başınızı ağrıttığım için üzgünüm...
İzinde olmak işsiz kalmak yaramamış bana..
Özür diler hayırlı geceler temenni ederim.
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
-
-
s3ns4t10n adlı üyeden alıntı
ilk okullu çocuklar gibi..
benim yaşım 2nizdende cok cok kucuk ben bile bunu ayıpladım, yakıstıramadım..
aya arkadasımız kendi bilgi ve fikirleri doğrultusunda
doğru yada yanlış mt uyelerine faydalı olabilmek düşüncesiyle acıklama yapmıs..
yanlış oldugunu savunuyorsan eğer bunu alıntı yaparak sölemeliydin, bu şekilde deil..
bu forumda kimsenin kimseye kişisel bi garezi oldugunu sanmıyorum ki olsa bile bunu dile getirmenin yeri burası deil..
"Ben bile bunu ayıpladım" deme , akıl yaşta değil baştadır
-
aya adlı üyeden alıntı
gelelim oktan olayına. oktanın ve yapısının ne olduğunu anlatmaya gerek yok. sadece şu kadarını bilin ki, oktan sayısıy düştükçe benzin daha geç ateşlenir, yükseldikçe daha erken ateşlenir. yani 97 oktan bir benzin, 95 oktana göre daha çabuk ateşlenir. bu nedenle de 95 oktan benzine göre uyarlanmış bir motorda 97 oktan benzin kullanırsanız, silindir sıkıştırma yaparken, tam ÜÖN'ya piston henüz ulaşamadan ve buji kıvılcımı çakmadan sıkışmanın sonucunda karışım ateşlenir ve henüz yukarıya çıkmak için diğer pistonlar tarafından itilen sıkıştırma pistonu ateşlemeden kaynaklı patlamadan dolayı aşağıya doğru ters bir güçle ve dirençle karşılaşır. buna da avans vuruntusu ya da o alıntı yaptığınız sitedeki cafcaflı adıyla detonasyon denir ve aynen alıntı yaptığınız gibi diğer pistonlara ve piston kollarına, krank miline ters güçler oluşturup yorulmalarına sebep olur. bu nedenledir ki, motor üreticileri, ürettikleri motorlarda kullanılması gereken oktan miktarını koca koca harflerle kullanım kitapçıklarına yazarlar. ama bizim eşsiz türk zekası, yüksek oktanlı benzinden daha fazla güç alacağını zannedip 95 oktanlık benzine 97-98 hatta 100 oktan benzin koyar ve avans değişikliğine gitmeden kullanmaya başlar. sonra da "bu motor tuhaflaştı" diye sanayilerde gezer.
bu nedenledir ki, ilk mesajıma geri döner ve bakarsanız, tüm bunları açıklamadığımı çünkü orda gerek olmadığını ama olayın buralara geleceğini tahmin ettiğimden de parantez içinde
"tabii standart sıkıştırma oranında" diye not düştüğümü görürsünüz. Allah'tan ki o mesajda değişiklik yapmamışım da başka bir polemiği de ordan başlatma durumunda kalmayacağız.
var mı hala anlaşamadığımız bir konu? isterseniz biraz daha google'ı dolaşın bakalım, neler bulabilirsiniz. tartışmaya itirazım yok ama lütfen bildiklerimiz doğrultusunda tartışalım ki, ortaya faydalı olacak bir şeyler çıksın. gereksiz tartışmalarda zaman harcamayı doğru bulmuyorum...
var
ben daha yüksek oktan değil
daha düşük oktandan dolayı kendi kendine tutuşma olmuş olabilir dedim
yüksek oktan da yanma hızı düşük oktana göre daha yüksektir
ve normal şartlar altında benzin hiç bir şekilde kendi kendine alev almaz
oktan sayısı kaç olursa olsun
senin cümlelerine değişiklik yapacak olursa
şu şekilde olmalı
bu nedenle de 95 oktan benzine göre uyarlanmış bir motorda 97 oktan benzin kullanırsanız, silindir sıkıştırma yaparken, tam ÜÖN'ya piston ulaşmadan ateşleme açısına geldiğinde buji kıvılcımı çaktıktan sorna yanma başlar ve yavaş yanmaya göre ayarlanmış sistemde hızlı yanma gerçekleştiği için enerjinin 95 oktana göre daha fazla bir kısmıhenüz piston ÜÖN ya ulaşmadan harcandığı için krankta ters moment oluşturur
bu sebepten misal 95 oktanda avans derecesi 10 ° iken 97 oktanda avans 7° olacak şekilde ayarlanır (avans dereceleri örnek olsun diye verilmiştir, kullanılan buji tipine sayısına ve devre göre avansın değiştiği bilinmektedir)
ayarlanır ki hızlı yanan yakıtın enerjisinden daha fazla istifade edilsin
laf kalabalığı yapmadan açık soru açık cevap
1) silindir içinde kurum oluşur mu oluşmaz mı
2-a) buji çakmadan yakıt yanmasının sebeplerinden biri olan sıcak noktanın açıklaması ve de bu sıcak nokta oluşumunun sebepleri nedir
2-b) sıcak nokta sonucu istenmeyen ateşlemenin etkileri nelerdir
notun dipte olanı: severim bilgili birisinin bilgilerinden faydalanmayı
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
bir yaşıma daha girdim,
pantolonun,montun kışlığını duydum ama karbüratörün kışlığını hiç duymadım,hemde ustası söylemiş
sorun elektrik aksamında başka bir şey değil,
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler