Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

kontağı kapadım ama durmadı...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    lucky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul / Moda
    Motosikleti
    kanuni deer 152
    selam arkadaşlar,dün gece biraz yol yaptıktan sonra,bir yerde durdum,kontağı kapadım ama motorum durmadı,bir süre sonra kendiliğinden durdu.bir daha çalıştırdım,yine aynı şeyi yaptı,bende gaz verdim,motor gaz verince stop etti ama kısa farlar sizlere ömür.bu neden oluyor olabilir?
    birde otomatik jiklem arızalı olduğu için devre dışı şu an,ama soğuk havalarda malum zor ısınıyor ve uzun yolda gaz kesebiliyor bu yüzden.kışlık bir karbüratör ile bu sorunu aşabilirmiyim? (ustam öle dedi) yoksa en sağlıklısı bozulacağını bilmeme rağmen,yeni bir jiklemi? zahmet edip okuyan ve yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
    brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    (#1)
    lucky



    Online
    Mesajlar: 152
    Üyelik tarihi: 08-08-05
    Bulunduğu yer: istanbul
    Motosikleti: kanuni deer 152


    şartlar sağlanmış karbüratörüde değiştir sorun kalmasın
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  3. #3
    cihan_34_ist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 F
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (#1)
    lucky



    Online
    Mesajlar: 152
    Üyelik tarihi: 08-08-05
    Bulunduğu yer: istanbul
    Motosikleti: kanuni deer 152


    şartlar sağlanmış karbüratörüde değiştir sorun kalmasın
    Katılıyorum
    Ilerlediginiz yolda hic bir zorlukla karsilasmiyorsaniz,bilinki o yol asla sizi dogruya ulastirmaz... heybetini gizli tut gidişin ölümü korkutuyor...

  4. #4
    lucky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul / Moda
    Motosikleti
    kanuni deer 152
    tek sorun karbüratörmü? anlamadım
    brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...

  5. #5
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    bu olay olmadan az önce benzin aldın mı
    yani benzin aldıktan sonra mı bu olay olmaya başladı
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  6. #6
    lucky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul / Moda
    Motosikleti
    kanuni deer 152
    benzin 1 gün önce almıştım,2 sorunda kışlık karbüratör takılırsa giderilebiliyormu yani? bugün halletmeyi düşünüyorum ve bu yüzden biraz acele ediyorum
    brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...

  7. #7

    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    kontakta herhangi bir sorun varmı ?

  8. #8
    bkatlav - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    Şehir
    adana / seyhan
    Motosikleti
    ybr
    silindir kurum baglamışsa ve motor da çok ısınmışsa motor stop ettirildiği halde o kurumlar kor haline gelecegi için buji görevi yapar bu yüzden motor etşlemeye devam eder eger sorun bu ise motoru düşük viteste zorla belki bu kurumlar eksostan dışarı atılır.

  9. #9
    lucky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul / Moda
    Motosikleti
    kanuni deer 152
    kontakta bi sorun olduğunu düşünmüyorum,bi ara bi zorlanma olmuştu,ama bu zamana kadar böyle birşey yapmamıştı.
    brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...

  10. #10
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı bkatlav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    silindir kurum baglamışsa ve motor da çok ısınmışsa motor stop ettirildiği halde o kurumlar kor haline gelecegi için buji görevi yapar bu yüzden motor etşlemeye devam eder eger sorun bu ise motoru düşük viteste zorla belki bu kurumlar eksostan dışarı atılır.
    evet
    bu yazılana ilaveten
    eğer ki benzine müşteriyi kazıklamak maksatlı ilave kimyasallar katılmışsa oktan sayısı düşmüş olur ve benzin sanki bri nevi dizel gibi kendi kendine tutuşur hale gelir
    yani buji çakamsa bile sıkışma ve piston sıcaklığından benzin kendi kendine alev alır
    hatta bazen bu krankın ters dönmesine bile sebebiyet verebilir
    yeni depo da da bu problem devam ederse o zaman çözüm yolu ara

    kışlık karbüratör neymiş, merak ettim şimdi?!?
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı bkatlav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    silindir kurum baglamışsa ve motor da çok ısınmışsa motor stop ettirildiği halde o kurumlar kor haline gelecegi için buji görevi yapar bu yüzden motor etşlemeye devam eder eger sorun bu ise motoru düşük viteste zorla belki bu kurumlar eksostan dışarı atılır.
    fazlasıyla doğru. kontağı kapatınca ateşlemeyi kesiyorsun. sence ateşleme kesilince motorun çalışması için tekrar patlama olması gerekiyor. ee karbüratör ne alaka ;)

  12. #12
    lucky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul / Moda
    Motosikleti
    kanuni deer 152
    karbüratör başka bir sorun olarak yer alıyor hayatımda.jikle devre dışı şu an yukarda da belirttiğim gibi.açık kalıp boğuyordu motoru.kışlık karbüratör takalım dediler yeni jikle almaktansa.bu yüzden size soruyorum işte anlamadımki bende
    brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı lucky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratör başka bir sorun olarak yer alıyor hayatımda.jikle devre dışı şu an yukarda da belirttiğim gibi.açık kalıp boğuyordu motoru.kışlık karbüratör takalım dediler yeni jikle almaktansa.bu yüzden size soruyorum işte anlamadımki bende
    otomatik jigleyi sök - + sine voltaj ver pistonun açıldıgını görünce ters voltaj ver ve kapat ordan hava almasın yerine tak sonrada soketini takma

  14. #14
    lucky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul / Moda
    Motosikleti
    kanuni deer 152
    deniycem...ok..umarım yapabilirim,yardımlarınız için çok teşekkür ederim
    brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    ilginç cevaplar görmek cidden şaşırtıcı. yok kurumlar yanmaya devam ediyormuş, yok sıcaktan patlamaya devam ediliyormuş silindirde, yok karbüratörmüş falan da filan. arkadaşlar yapmayın Allah aşkına. silindirlere bastığınız karışımın büyük oranı hava. motosikletlerde AFR (air fuel rate-hava yakıt oranı) nedir bilmiyorum, zaten motor yapısına göre de değişir ama otomobillerde bile bu oran ortalama 15:1. yani 15 birim havaya 1 birim benzin. bu karışımın yanabilmesi için tek ateşleyici kıvılcımdır. buji kıvılcımı olmadan o karışımı ne kurumlarla, ne motor sıcaklığıyla, ne de başka bir şeyle ateşleyemezsiniz (tabii standart sıkıştırma oranında). bu durumda kontağı kapattığınız halde motor stop etmiyorsa tek sebebi, kontağın kapanmayıp, ateşleme elektriğinin kesilmemiş olmasıdır.

    çok yüksek sıkıştırma oranlarında yanlış oktanlı benzinin buji çakmadan yanması olasılığı pistonun sadece 1, bilemediniz taş çatlasın 2 turu daha devam eder ki, bunu hissedemezsiniz bile.

    sorun kontak arızasından veya benzer bir arızadan meydana geliyordur ve kesinlikle ve kesinlikle ateşlemenin kesilmemesi tek nedendir. başka nedenler aramaya gerek yok...

  16. #16
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Araştırp öyle yorumla arkadaşım, vuruntuyu ve kurumlanma hakkında bir bilginyok belli, ona buna saçma diyebilecek bir motor mühendisi kapasitesi göremedim bensende ki satırlarca yorum yapmışsın, sorunu çözeceksen konuş diğer yorumlar seni bağlamasın...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araştırp öyle yorumla arkadaşım, vuruntuyu ve kurumlanma hakkında bir bilginyok belli, ona buna saçma diyebilecek bir motor mühendisi kapasitesi göremedim bensende ki satırlarca yorum yapmışsın, sorunu çözeceksen konuş diğer yorumlar seni bağlamasın...

    hıımmm, "mühendislik deyince biz konuşuruz, sen geyiğini yap geç diyorsun, bu iş bazılarının tekelinde, sen araya girme diyorsun" yani...


    şu kurumlanma işini ve kurumların yanması bunun için de motorun çalışmaya devam etmesi olayını bir anlatsana, biz de biraz feyizlenelim o zaman...

  18. #18
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Ben mühendis olduğumu iddia etmesemde sen o havalara çoktan girmişsin, ben ne kadar konuşacağım biliyorum demesemde hatta o tekelcilerin kim olduklarını bilmesemde şu an birisiyle muhattabım zannedersem ki bilmediği konuyu anlatma çabasında yazan birisinin anlatımına saçmalıyorsun olmaz öyle birşey edasıyla karşı...
    Sorun hakkında kendi yorumunu yapsan da diğer yorumlara saçma bunlar demeden geçsen daha olumlu düşünüle bilir hakkında, kendi kendine yapıyorsun..
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    ben doğru bildiğimi anlatırken, yanlış olanları da söylemek durumundayım. bir motorda kurum bağlaması ve o kurumların yanması, yanlış bir bilgidir ve bunu da söylerim. bir defa bajsedildiği kadar kurum bir motorda bağlamaz. öyle bir şey olsa pistonlar silindirler içinde dönmez. mikronluk boşluklardan bahsediyoruz.

    bununla birlikte motorun nasıl patlama yapması gerektiği, bunu sağlayanların neler olduğunu anlatmışım orda. bunları bilmek için mühendis olmaya da gerek yok.

    neyse bu konuda veya başka herhangi bir konuda tartışmaya girmeyeceğim. bilenler, bilmeyenlere anlatsın...

    haaa, bu tekel mevzusuna da değineyim, evet, bu forumda böyle bir hava var. teknik konu deyince, bu iş sadece belli bir guruba aitmiş ve geri kalanların bu tür mevzulara girme, bilme, bildiğini paylaşma hakkı yokmuş gibi bir hava sezinliyorum ki, umarım bu sadece benim bir kuruntumdur. umarım yanılıyorumdur, bana öyle geliyordur. yoksa üzülürüm doğrusu. birilerinin bir şeyleri öğrenmesine ket vuruluyor diye üzülürüm, başka bir şeye değil, yanlış anlaşılmasın...

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    herkes kendi düşüncesini paylaşsın yeterli .tamir edince para vermiyorlar

    bakın mesela benim motoda aynı sorun var benimki kontaktan. ama bu başka olabilir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler