Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

kontağı kapadım ama durmadı...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Denizli İl Temsilcisi BLACK_ICE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2006
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    yamaha YZF r125 2014
    Alıntı lucky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratör başka bir sorun olarak yer alıyor hayatımda.jikle devre dışı şu an yukarda da belirttiğim gibi.açık kalıp boğuyordu motoru.kışlık karbüratör takalım dediler yeni jikle almaktansa.bu yüzden size soruyorum işte anlamadımki bende
    sayın üye sen beni dinle git topraklamaları motordaki kont ettie bide kontağı sonra bitcek


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    12 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gv250
    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir yaşıma daha girdim,
    pantolonun,montun kışlığını duydum ama karbüratörün kışlığını hiç duymadım,hemde ustası söylemiş

    sorun elektrik aksamında başka bir şey değil,
    Belki kışlık karbüratör derken daha kalitelisini söylemeye çalışmıştır ya da temizlemek için söylemiştir, en kötü ihtimalle hiçbişey yapmayacaktır değiştirdim edasıyla parasını isteyecektir ne diyim butun ihtimallerini saydım

  3. #43
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) silindir içinde kurum oluşur mu oluşmaz mı
    2-a) buji çakmadan yakıt yanmasının sebeplerinden biri olan sıcak noktanın açıklaması ve de bu sıcak nokta oluşumunun sebepleri nedir
    2-b) sıcak nokta sonucu istenmeyen ateşlemenin etkileri nelerdir


    notun dipte olanı: severim bilgili birisinin bilgilerinden faydalanmayı
    laf kalabalığına mahal vermeden en açık şekliyle cevaplar :

    1) silindirlerde kurumlanma olur. (bununla ilgili kendi aracımın motorunu açtığımda çekilmiş temizlik öncesi ve sonrası fotoğraflar vardı eklerdim ama diğer laptopta kalmış). ancak bu kurumların yanması ya da buji ateşlemesi olmadan benzini patlatması, yok efendim bu yanan kurumların eksozdan atılması vs gibi şeyler söz konusu değildir. zaten bahsettiğimiz kurumlanma da çok ince ve yarı ıslak, yağlı bir tabakadır ve sadece pistonun üst kısmında oluşur. silindir gömleklerinin yüzeylerinde oluşmaz. çünkü sekmanlar her harekette gömlek yüzeylerini sıyırıp alır. ayrıca bu kurumlanmanın yan etkileri uzun vadede hissedilmeyecek kadar düşük oranda performans kaybı olur ama tekrar üzerine basarak söylüyorum "hissedilmeyecek oranda"... yani kurumlanma olmasının kafaya takılacak, düşünülecek, motor sorunlarında bahsedilmesini gerektirecek ağırlıkta önemi yoktur.

    2-a) buji çakmadan yakıtın yanmasının sebebi, sıkıştırma işlemi sonucu oluşan yüksek basıncın motor ısısından etkilenmesidir ancak burada daha etken faktör sıcaklıktan ziyade sıkıştırma basıncıdır. pistonun üst ölü noktası ile silindir üst kapağı arasındaki mesafe sıkıştırma oranının ölçütüdür. işte senin sıcak nokta dediğin kısım bu kısım. piston üst ölü noktada iken subaplarla piston arasında sıkışmış olan karışımın patlamadan dayanabileceği hacim, ideal sıkıştırmayı verir. oktan sayısı değişir, bu sıkıştırma alanı değişmezse benzin oktanına göre ya tam sıkışmayan karışım buji ile ateşlense bile verimsiz yanma oluşur ya da sıkışan karışım bu basınca dayanamadığı için buji zamanına geçmeden patlar. fakat buraya dikkat tekrar ediyorum, bunun nedeni sıcaklıktan ziyade basınçtır. sıcaklığın etkisi basınca göre daha azdır.

    sıkıştırma oranı ne kadar yüksek tutulabilirse yani kendiliğinden patlama oluşmadan önce karışım ne kadar sıkıştırılırsa yani bu sınır ne kadar yukarıya taşınabilirse, patlama sonucu oluşacak verim ve güç o kadar daha yüksek olur. bu nedenledir ki, daha yüksek sıkıştırmaya dayanması için yüksek oktanlı yakıtlara geçiliyor ve motor teknolojisi daha fazla güç alabilmek için sıkıştırma oranın yükseltebilmek üzerine konsantre oluyor. yani oktanı yükselttikçe motorlarda sıkıştırma oranları da yükseliyor. yine bu nedenledir ki, dizel motorların sıkıştırma oranları, benzinlilere göre daha yüksek...

    2-b) zamanında ateşlenemeyen ve kendiliğinden erken ateşlenen karışımın etkilerini daha önceki mesajlarda yazdık, tekrar edelim. pistonun birisi (ya da motor yapısına göre birkaçı) sıkıştırma zamanına doğru giderken diğer piston ya da pistonlar patlamayı bitirmiş ve eksoz zamanına gidiyordur. durum böyleyken eksoz zamanı için aşağıya hareket eden piston ya da pistonlar, sıkıştırma zamanına giden pistonları da yukarı itiyor olurlar aynı zamanda. yani pistonlar tek başlarına bağımsızdan ziyade birbirilerinin işlerini tamamlayarak çalışırlar. dolayısıyla birisinin yaptığı hareketten diğerleri de etkilenir. sıkıştırma için üst ölü noktaya giden bir pistonun önündeki karışım, üst ölü noktaya çıkıp piston geri dönmeye hazırlanmadan patlarsa, halen yukarıya hareket eden ve diğer pistonlar tarafından itilen sıkıştırma pistonu, patlamadan kaynaklanan basınçla karşılaşır ve yavaşlar ancak diğer pistonlar tarafından halen itildiği için de, pistonlarca aşağıdan yukarıya, patlama tarafından da yukarıdan aşağıya itilen pistonun tüm bu karşılıklı yük ve direnci piston koluna ve ordan da krank miline ve diğer piston kollarına biner. bu durum da uzun vadede piston kollarının ve krankın yorulması ve zamanla kırılması sonuçlarına kadar gidebilir.

    klavye başında ancak bu kadar yazılarak anlatılabiliyor. umarım anlaşılır ve faydası olur. ben bilmediğiniz varsayarak tüm iyi niyetimle yazdım ama sizin açınızdan işin içinde art niyet beslenip, "acaba bu yazıdan ne açıklar yakalarız" cihetinde devam mesajları gelecek olursa cevap vermem ve tartışmaya girmem, açıkça belirteyim. "herkesin bildiği kendine, ben yanlış biliyorum, siz daha doğrusunuz" der çekilirim, şimdiden söylemiş olayım...

  4. #44
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben doğru bildiğimi anlatırken, yanlış olanları da söylemek durumundayım. bir motorda kurum bağlaması ve o kurumların yanması, yanlış bir bilgidir ve bunu da söylerim. bir defa bajsedildiği kadar kurum bir motorda bağlamaz. öyle bir şey olsa pistonlar silindirler içinde dönmez. mikronluk boşluklardan bahsediyoruz.
    bununla birlikte motorun nasıl patlama yapması gerektiği, bunu sağlayanların neler olduğunu anlatmışım orda. bunları bilmek için mühendis olmaya da gerek yok.

    .
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    laf kalabalığına mahal vermeden en açık şekliyle cevaplar :

    1) silindirlerde kurumlanma olur. (bununla ilgili kendi aracımın motorunu açtığımda çekilmiş temizlik öncesi ve sonrası fotoğraflar vardı eklerdim ama diğer laptopta kalmış). ancak bu kurumların yanması ya da buji ateşlemesi olmadan benzini patlatması, yok efendim bu yanan kurumların eksozdan atılması vs gibi şeyler söz konusu değildir. zaten bahsettiğimiz kurumlanma da çok ince ve yarı ıslak, yağlı bir tabakadır ve sadece pistonun üst kısmında oluşur. silindir gömleklerinin yüzeylerinde oluşmaz. çünkü sekmanlar her harekette gömlek yüzeylerini sıyırıp alır. ayrıca bu kurumlanmanın yan etkileri uzun vadede hissedilmeyecek kadar düşük oranda performans kaybı olur ama tekrar üzerine basarak söylüyorum "hissedilmeyecek oranda"... yani kurumlanma olmasının kafaya takılacak, düşünülecek, motor sorunlarında bahsedilmesini gerektirecek ağırlıkta önemi yoktur.

    2-a) buji çakmadan yakıtın yanmasının sebebi, sıkıştırma işlemi sonucu oluşan yüksek basıncın motor ısısından etkilenmesidir ancak burada daha etken faktör sıcaklıktan ziyade sıkıştırma basıncıdır. pistonun üst ölü noktası ile silindir üst kapağı arasındaki mesafe sıkıştırma oranının ölçütüdür. işte senin sıcak nokta dediğin kısım bu kısım. piston üst ölü noktada iken subaplarla piston arasında sıkışmış olan karışımın patlamadan dayanabileceği hacim, ideal sıkıştırmayı verir. oktan sayısı değişir, bu sıkıştırma alanı değişmezse benzin oktanına göre ya tam sıkışmayan karışım buji ile ateşlense bile verimsiz yanma oluşur ya da sıkışan karışım bu basınca dayanamadığı için buji zamanına geçmeden patlar. fakat buraya dikkat tekrar ediyorum, bunun nedeni sıcaklıktan ziyade basınçtır. sıcaklığın etkisi basınca göre daha azdır.

    sıkıştırma oranı ne kadar yüksek tutulabilirse yani kendiliğinden patlama oluşmadan önce karışım ne kadar sıkıştırılırsa yani bu sınır ne kadar yukarıya taşınabilirse, patlama sonucu oluşacak verim ve güç o kadar daha yüksek olur. bu nedenledir ki, daha yüksek sıkıştırmaya dayanması için yüksek oktanlı yakıtlara geçiliyor ve motor teknolojisi daha fazla güç alabilmek için sıkıştırma oranın yükseltebilmek üzerine konsantre oluyor. yani oktanı yükselttikçe motorlarda sıkıştırma oranları da yükseliyor. yine bu nedenledir ki, dizel motorların sıkıştırma oranları, benzinlilere göre daha yüksek...

    2-b) zamanında ateşlenemeyen ve kendiliğinden erken ateşlenen karışımın etkilerini daha önceki mesajlarda yazdık, tekrar edelim. pistonun birisi (ya da motor yapısına göre birkaçı) sıkıştırma zamanına doğru giderken diğer piston ya da pistonlar patlamayı bitirmiş ve eksoz zamanına gidiyordur. durum böyleyken eksoz zamanı için aşağıya hareket eden piston ya da pistonlar, sıkıştırma zamanına giden pistonları da yukarı itiyor olurlar aynı zamanda. yani pistonlar tek başlarına bağımsızdan ziyade birbirilerinin işlerini tamamlayarak çalışırlar. dolayısıyla birisinin yaptığı hareketten diğerleri de etkilenir. sıkıştırma için üst ölü noktaya giden bir pistonun önündeki karışım, üst ölü noktaya çıkıp piston geri dönmeye hazırlanmadan patlarsa, halen yukarıya hareket eden ve diğer pistonlar tarafından itilen sıkıştırma pistonu, patlamadan kaynaklanan basınçla karşılaşır ve yavaşlar ancak diğer pistonlar tarafından halen itildiği için de, pistonlarca aşağıdan yukarıya, patlama tarafından da yukarıdan aşağıya itilen pistonun tüm bu karşılıklı yük ve direnci piston koluna ve ordan da krank miline ve diğer piston kollarına biner. bu durum da uzun vadede piston kollarının ve krankın yorulması ve zamanla kırılması sonuçlarına kadar gidebilir.

    klavye başında ancak bu kadar yazılarak anlatılabiliyor. umarım anlaşılır ve faydası olur. ben bilmediğiniz varsayarak tüm iyi niyetimle yazdım ama sizin açınızdan işin içinde art niyet beslenip, "acaba bu yazıdan ne açıklar yakalarız" cihetinde devam mesajları gelecek olursa cevap vermem ve tartışmaya girmem, açıkça belirteyim. "herkesin bildiği kendine, ben yanlış biliyorum, siz daha doğrusunuz" der çekilirim, şimdiden söylemiş olayım...

    ilk mesajında kurum mu o da ne, motor içinde kurum olmaz olamaz demişsin
    şimdi de olur ama silindir gömleğinde olmaz diyorsun
    tutarlı olmak iyidir
    ama haklısın yuvarlanan taş yosun tutmaz misali segmanlar silindir çeperidne birşey bırakmaz süpürrü gider

    dizel yakıt kendi kendine tutuşur ama benzin buji ile ateşleme yapılmaz ise sıkışma sonucu kendi kendine tutuşmaz
    inanmayan buji kablosunu çıkartıp motoru vurdurmayı deneyebilir

    eğer ki benzin kendi kendine tutuşabilseydi gerekli basınca ulaştıktan sonra kendi kendine alev alması gerekirdi
    yani malesef ki bu konuda yanlış bir inanış içerisindesiniz




    klavye başında ancak bu kadar yazılarak anlatılabiliyor. umarım anlaşılır ve faydası olur. ben bilmediğiniz varsayarak tüm iyi niyetimle yazdım ama sizin açınızdan işin içinde art niyet beslenip, "acaba bu yazıdan ne açıklar yakalarız" cihetinde devam mesajları gelecek olursa cevap vermem ve tartışmaya girmem, açıkça belirteyim. "herkesin bildiği kendine, ben yanlış biliyorum, siz daha doğrusunuz" der çekilirim, şimdiden söylemiş olayım.
    ben de tüm iyi niyetimle yazdım ve kısmetse yazmaya devam edeceğim zaten
    eğer ki bilgim ve tecrübem dahilinde bir konu olursa da mümkün mertebe paylaşımcı olmaya çalışıyorum

    belki benim de doğru bildiğim yanlışlar olabilir
    ama bu konuda henüz yanlış yazdığım bir konu yok
    yetenek fakirliğinden dolayı anlatamamış olabilirim
    yanlış anlaşımlara mahal vermekten çekinirim, o sebepten en güzeli sormak sorgulamak, sorgulanmak


    müsadenle bir kaç cevap da ben yazayım


    1) silindir içinde kurum oluşur mu oluşmaz mı

    yanma odası tasarımı sebebi ile bazen motor kendisi kurumlanmaya sebebiyte verebilir ama tasarım hatası olmayan bir motor için konuşacak olursak eğer
    yakıt kalitesi başta olmak üzere sübap ayarı ve sübabın tam oturmamasından kaynaklı kurum artışı gözlenir
    egzos subabı açıldığında oluşan vortex (girdap) gazlarla beraber kurumun dışarı atılmasına yardımcı olur

    2-a) buji çakmadan yakıt yanmasının sebeplerinden biri olan sıcak noktanın açıklaması ve de bu sıcak nokta oluşumunun sebepleri nedir

    normal şartlar altında benzin hiçbir şekilde kendi kendine tutuşmaz
    benzinli motorlarda buji çakmadan önce kendi kendine tutuşmasının sebebi yanma odası içinde bulunan bir yada bir kaç sıcak noktanın varlığıdır
    bunlar şunlar olabilir
    *buji tırnağı
    *pistona yapışmış karbon kütlesi (is yada kurum diyebiliriz)
    *su soğutmalı motorlarda su ceplerinde kireçlenmeden dolayı soğutmanın eksik yapılması ve kireç kaplı yüzeyde soğutmanın olmaması sebebi ile silindir çepherinin o noktasının sürekli sıcak kalması
    o yada bu sebepten silindir içinde bulunan sıcak bir nokta ateşleyici etkide bulunupyakıt hava karışımının kendi kendine tutuşmasına sebebiyet verebilir
    eğer ki bunda sıcaklıktan ziyade basıncın daha önemli oılduğunda ısrar ederseni cevap şu olacktır, eğer ki sıcak nokta olmasaydı kendi kendine tutuşmayacaktı
    o sebepten basınç değil sıkcalıktan dolayı kendi kendine tutuşma gerçekleşmiştir


    2-b) sıcak nokta sonucu istenmeyen ateşlemenin etkileri nelerdir
    bu şuna benzemektedir bayır yukarı çıkarken daha tepeye gelmeden aşağıya doğru roketlerin ateşlenmesi gibidir, halbu ki tepe noktaya yakın bri zamanda roketler ateşlense tepeyi geçtikten sonra roketin gücünden maksimum seviyede istifade edilecektir.

    oluşan bu ters moment, vuruntuya ve bazen de istenmeyen şekilde krankın ters dönmesine sebebiyet vermektedir
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  5. #45
    lucky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul / Moda
    Motosikleti
    kanuni deer 152
    Alıntı DeJaVu_91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abicim aynı sorun bende vardı motor alev aldı zor durdurduk, motorun problemi bence yani benim başıma gelenden yola çıkarak söylüyorum bujilerde ya da ateşleme bobininde bazen çok uzun süreler yüksek devirlerde gidildiği zaman bujiler ve bobin çok sınıyor yani sen kontagı kapatsan da o takılı kalabilir ve motorunu aküye kadar yakabilir benim başıma geldiği gibi o yüzden sana tavsiyem bujilerinin kafalarını ve çin malı olmayan kaliteli bi ateşleme bobinini değiştir sorunun çözüldüğünü görüceksin ben öyle yaptım şimdi canavar gibi, en soğuk havada bile marşa basar basmaz çalışıyo ama böyle devam edersen motoru yakarsın sonrada yanışını seyredersin...
    sanırım sorun bu arkadaşlar,yardımlarınız için çok teşekkür ederim.iyiki varsınız...(maliyeti ne tutar kimbilir) konu ile ilgili tekrar haberdar edicem sizleri.
    brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk mesajında kurum mu o da ne, motor içinde kurum olmaz olamaz demişsin
    şimdi de olur ama silindir gömleğinde olmaz diyorsun
    tutarlı olmak iyidir
    ama haklısın yuvarlanan taş yosun tutmaz misali segmanlar silindir çeperidne birşey bırakmaz süpürrü gider

    dizel yakıt kendi kendine tutuşur ama benzin buji ile ateşleme yapılmaz ise sıkışma sonucu kendi kendine tutuşmaz
    inanmayan buji kablosunu çıkartıp motoru vurdurmayı deneyebilir

    eğer ki benzin kendi kendine tutuşabilseydi gerekli basınca ulaştıktan sonra kendi kendine alev alması gerekirdi
    yani malesef ki bu konuda yanlış bir inanış içerisindesiniz




    klavye başında ancak bu kadar yazılarak anlatılabiliyor. umarım anlaşılır ve faydası olur. ben bilmediğiniz varsayarak tüm iyi niyetimle yazdım ama sizin açınızdan işin içinde art niyet beslenip, "acaba bu yazıdan ne açıklar yakalarız" cihetinde devam mesajları gelecek olursa cevap vermem ve tartışmaya girmem, açıkça belirteyim. "herkesin bildiği kendine, ben yanlış biliyorum, siz daha doğrusunuz" der çekilirim, şimdiden söylemiş olayım.
    ben de tüm iyi niyetimle yazdım ve kısmetse yazmaya devam edeceğim zaten
    eğer ki bilgim ve tecrübem dahilinde bir konu olursa da mümkün mertebe paylaşımcı olmaya çalışıyorum

    belki benim de doğru bildiğim yanlışlar olabilir
    ama bu konuda henüz yanlış yazdığım bir konu yok
    yetenek fakirliğinden dolayı anlatamamış olabilirim
    yanlış anlaşımlara mahal vermekten çekinirim, o sebepten en güzeli sormak sorgulamak, sorgulanmak


    müsadenle bir kaç cevap da ben yazayım


    1) silindir içinde kurum oluşur mu oluşmaz mı

    yanma odası tasarımı sebebi ile bazen motor kendisi kurumlanmaya sebebiyte verebilir ama tasarım hatası olmayan bir motor için konuşacak olursak eğer
    yakıt kalitesi başta olmak üzere sübap ayarı ve sübabın tam oturmamasından kaynaklı kurum artışı gözlenir
    egzos subabı açıldığında oluşan vortex (girdap) gazlarla beraber kurumun dışarı atılmasına yardımcı olur

    2-a) buji çakmadan yakıt yanmasının sebeplerinden biri olan sıcak noktanın açıklaması ve de bu sıcak nokta oluşumunun sebepleri nedir

    normal şartlar altında benzin hiçbir şekilde kendi kendine tutuşmaz
    benzinli motorlarda buji çakmadan önce kendi kendine tutuşmasının sebebi yanma odası içinde bulunan bir yada bir kaç sıcak noktanın varlığıdır
    bunlar şunlar olabilir
    *buji tırnağı
    *pistona yapışmış karbon kütlesi (is yada kurum diyebiliriz)
    *su soğutmalı motorlarda su ceplerinde kireçlenmeden dolayı soğutmanın eksik yapılması ve kireç kaplı yüzeyde soğutmanın olmaması sebebi ile silindir çepherinin o noktasının sürekli sıcak kalması
    o yada bu sebepten silindir içinde bulunan sıcak bir nokta ateşleyici etkide bulunupyakıt hava karışımının kendi kendine tutuşmasına sebebiyet verebilir
    eğer ki bunda sıcaklıktan ziyade basıncın daha önemli oılduğunda ısrar ederseni cevap şu olacktır, eğer ki sıcak nokta olmasaydı kendi kendine tutuşmayacaktı
    o sebepten basınç değil sıkcalıktan dolayı kendi kendine tutuşma gerçekleşmiştir


    2-b) sıcak nokta sonucu istenmeyen ateşlemenin etkileri nelerdir
    bu şuna benzemektedir bayır yukarı çıkarken daha tepeye gelmeden aşağıya doğru roketlerin ateşlenmesi gibidir, halbu ki tepe noktaya yakın bri zamanda roketler ateşlense tepeyi geçtikten sonra roketin gücünden maksimum seviyede istifade edilecektir.

    oluşan bu ters moment, vuruntuya ve bazen de istenmeyen şekilde krankın ters dönmesine sebebiyet vermektedir

    büyüksün usta, önünde saygıyla eğiliyorum. aynen devam...

  7. #47
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Aya,açıklama ve sabrın için teşekkürler.Birçok arkadaş için faydalı olacağına inanıyorum.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  8. #48
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyüksün usta, önünde saygıyla eğiliyorum. aynen devam...
    her zaman için deveden büyük fil vardır

    saygılar bizden asıl
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  9. #49
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    ozan benim merak ettiğim bir konu oldu

    anlatımındaki 2a maddesinde
    bu bahsedilen vuruntu her halukarda atmosferik basın içinde olmamakta dimi? yani silindir sıkıştırma zamanlaması içinde iken olan bir durum?
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  10. #50
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ozan benim merak ettiğim bir konu oldu

    anlatımındaki 2a maddesinde
    bu bahsedilen vuruntu her halukarda atmosferik basın içinde olmamakta dimi? yani silindir sıkıştırma zamanlaması içinde iken olan bir durum?
    aslında vuruntu iki alev cephesinin çarpışması ve/veya buji çakmadan önce erken ateşleme sonucu oluşan kontrolsüz yanmanın sonucudur
    dolayısıyla
    sıkıştırma zamanında başlar

    yeni nesil motorlarda vuruntu pek olmaz
    çünkü vuruntu sensörleri sayesinde vuruntuya geçen motorda avans ayarı otomatikman yapılır
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  11. #51
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Arkadasimizin probleminin ilk etapta elektrik aksamiyla ilgili olabilecegini dusunuyorum.
    Fakat burada bir problem yoksa, muhtemelen daha once defalarca karsilastigimiz Ozan'in bahsettigi problem devreye giriyor.

    Remzi de yazmis, ben de çok yasadim.
    Ozellikle burada kullandigimiz araçlarla Turkiye'de basimiza çok gelen bir olay bu.

    Ozan, problem hakkinda goruslerini yazmissin.
    Bir de çozum hakkindaki goruslerini yazarsan çok sevinirim.

    Bu arkadasimizin problemi baska bile olsa, belki baska bir arkadasa yardimi olur...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #52
    bkatlav - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    Şehir
    adana / seyhan
    Motosikleti
    ybr
    *******ben doğru bildiğimi anlatırken, yanlış olanları da söylemek durumundayım. bir motorda kurum bağlaması ve o kurumların yanması, yanlış bir bilgidir ve bunu da söylerim. bir defa bajsedildiği kadar kurum bir motorda bağlamaz. öyle bir şey olsa pistonlar silindirler içinde dönmez. mikronluk boşluklardan bahsediyoruz.********

    kurum ne piston'da ne de silindir'de oluşur.Kurum yanma odasında meydana gelir. hem bilmiyorsun hemde!! neyse.

  13. #53

    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Motosikleti
    pegasus

    ..

    ben ce kontaktan ben,m arkadaş tada aynı sorun vardı ben zin almaya gitmiştim konta kapadım stop etmedi ben de stop dümesiy le durdum hata acmayı unutum biraz calıştırmaya uraşmıştım tam bir rezilikti

  14. #54
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı bkatlav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    *******ben doğru bildiğimi anlatırken, yanlış olanları da söylemek durumundayım. bir motorda kurum bağlaması ve o kurumların yanması, yanlış bir bilgidir ve bunu da söylerim. bir defa bajsedildiği kadar kurum bir motorda bağlamaz. öyle bir şey olsa pistonlar silindirler içinde dönmez. mikronluk boşluklardan bahsediyoruz.********

    kurum ne piston'da ne de silindir'de oluşur.Kurum yanma odasında meydana gelir. hem bilmiyorsun hemde!! neyse.
    arkadaşım o yanma odası nelerden oluşuyor? yanma odası diye tabir ettiğin yer motorla alakası olmayan ayrı bi yermi?

    yanma odası diye tabir edilen yer silindirin iç kısmıdır pistonun içinde hareket ettiği kapalı alan sübaplarla hava beslemesi ve çıkışı yapılır belli zamanlamalarda

    yanma olan heryerde kurumlaşma olur ama günümüz benzin ve yağları motorun içini temizleyici özelliklere sahiplerdir (tümüyle temiz tutacak diye bir kuralda yok) bu yüzdenki motorlar eskiye nazaran temizlerdir şu an bulabileceğini pek sanmam ama tamirci ustalar bilir zamanında o pistonların ne halde olduğunu motor açılınca gördüklerinden
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  15. #55
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadasimizin probleminin ilk etapta elektrik aksamiyla ilgili olabilecegini dusunuyorum.
    Fakat burada bir problem yoksa, muhtemelen daha once defalarca karsilastigimiz Ozan'in bahsettigi problem devreye giriyor.

    Remzi de yazmis, ben de çok yasadim.
    Ozellikle burada kullandigimiz araçlarla Turkiye'de basimiza çok gelen bir olay bu.

    Ozan, problem hakkinda goruslerini yazmissin.
    Bir de çozum hakkindaki goruslerini yazarsan çok sevinirim.

    Bu arkadasimizin problemi baska bile olsa, belki baska bir arkadasa yardimi olur...
    arkadaşa benzin değiştirdin mi diye sormuştum
    belki benzinci kazancını yetersiz bulup milleti kazıklamak için benzine katkı maddesi katmış ve bu da kontağı kapattıktan sonra da bir müddet daha çalışmasına sebep vermiş olabilir
    belki de arkadaşın ateşleme sisteminde bir problem vardır.

    onun haricinde genel olarak yazmak gerekirse (benzinde problem olmadığını varsayıyoruz)
    motor içinde ki sıcak noktaları önlemek sorunun oluşmasını engelleyecektir
    * orjinal ya da tavsiye edilen buji kullanımı
    * motosikletler için hava soğutmalı motorlarda soğutma kanatçıklarının temizliğine dikkat edilmesi
    * sıvı soğutmalı motorlarda yağ ile soğutma yapılıyor ise yağ filtresi su ile soğutma yapılıyorsa radyatörde kireç önleyici katkı malzemeleri kullanarak soğutmanın veriminin düşmesinin engellenmesi
    motor içinde buji harici bir ateşlemenin önüne geçer



    bu arada arkadaşlar
    cümleten bayramımız mübarek olsun
    kazasız belasız sürüşler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:39 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:27 PM ----------

    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım o yanma odası nelerden oluşuyor? yanma odası diye tabir ettiğin yer motorla alakası olmayan ayrı bi yermi?

    yanma odası diye tabir edilen yer silindirin iç kısmıdır pistonun içinde hareket ettiği kapalı alan sübaplarla hava beslemesi ve çıkışı yapılır belli zamanlamalarda

    yanma olan heryerde kurumlaşma olur ama günümüz benzin ve yağları motorun içini temizleyici özelliklere sahiplerdir (tümüyle temiz tutacak diye bir kuralda yok) bu yüzdenki motorlar eskiye nazaran temizlerdir şu an bulabileceğini pek sanmam ama tamirci ustalar bilir zamanında o pistonların ne halde olduğunu motor açılınca gördüklerinden
    aynen öyle
    yanma odası; piston üst kısmı ile silindir duvarları ve üst tarafta bulunan sübapların bulunduğu bölme

    değişik değişik şekilleri olur
    kimileri tam bir tasarım harikasıdır
    bakınız GDI teknolojisi



    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  16. #56
    125 sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    innova ve tvs jupiter zx
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben doğru bildiğimi anlatırken, yanlış olanları da söylemek durumundayım. bir motorda kurum bağlaması ve o kurumların yanması, yanlış bir bilgidir ve bunu da söylerim. bir defa bajsedildiği kadar kurum bir motorda bağlamaz. öyle bir şey olsa pistonlar silindirler içinde dönmez. mikronluk boşluklardan bahsediyoruz.

    bununla birlikte motorun nasıl patlama yapması gerektiği, bunu sağlayanların neler olduğunu anlatmışım orda. bunları bilmek için mühendis olmaya da gerek yok.

    neyse bu konuda veya başka herhangi bir konuda tartışmaya girmeyeceğim. bilenler, bilmeyenlere anlatsın...

    haaa, bu tekel mevzusuna da değineyim, evet, bu forumda böyle bir hava var. teknik konu deyince, bu iş sadece belli bir guruba aitmiş ve geri kalanların bu tür mevzulara girme, bilme, bildiğini paylaşma hakkı yokmuş gibi bir hava sezinliyorum ki, umarım bu sadece benim bir kuruntumdur. umarım yanılıyorumdur, bana öyle geliyordur. yoksa üzülürüm doğrusu. birilerinin bir şeyleri öğrenmesine ket vuruluyor diye üzülürüm, başka bir şeye değil, yanlış anlaşılmasın...
    ben aşırı hararet yapan benzinli motorun kontak kapatıldıktan sonra çalışmaya devam ettiğini görmüştüm.tamirci arkadaşlarda bo olayı hararetten dolayı dizelleşme diye tabir etmişti. ama doğru ama yanlış bilemem.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler