kontağı kapadım ama durmadı...
-
selam arkadaşlar,dün gece biraz yol yaptıktan sonra,bir yerde durdum,kontağı kapadım ama motorum durmadı,bir süre sonra kendiliğinden durdu.bir daha çalıştırdım,yine aynı şeyi yaptı,bende gaz verdim,motor gaz verince stop etti ama kısa farlar sizlere ömür.bu neden oluyor olabilir?
birde otomatik jiklem arızalı olduğu için devre dışı şu an,ama soğuk havalarda malum zor ısınıyor ve uzun yolda gaz kesebiliyor bu yüzden.kışlık bir karbüratör ile bu sorunu aşabilirmiyim? (ustam öle dedi) yoksa en sağlıklısı bozulacağını bilmeme rağmen,yeni bir jiklemi? zahmet edip okuyan ve yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...
Reklamlar
-
(#1)
lucky
Online
Mesajlar: 152
Üyelik tarihi: 08-08-05
Bulunduğu yer: istanbul
Motosikleti: kanuni deer 152
şartlar sağlanmış karbüratörüde değiştir sorun kalmasın
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
takendy adlı üyeden alıntı
(#1)
lucky
Online
Mesajlar: 152
Üyelik tarihi: 08-08-05
Bulunduğu yer: istanbul
Motosikleti: kanuni deer 152
şartlar sağlanmış karbüratörüde değiştir sorun kalmasın
Katılıyorum
Ilerlediginiz yolda hic bir zorlukla karsilasmiyorsaniz,bilinki o yol asla sizi dogruya ulastirmaz... heybetini gizli tut gidişin ölümü korkutuyor...
-
tek sorun karbüratörmü? anlamadım
brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...
-
bu olay olmadan az önce benzin aldın mı
yani benzin aldıktan sonra mı bu olay olmaya başladı
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
benzin 1 gün önce almıştım,2 sorunda kışlık karbüratör takılırsa giderilebiliyormu yani? bugün halletmeyi düşünüyorum ve bu yüzden biraz acele ediyorum
brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...
-
kontakta herhangi bir sorun varmı ?
-
silindir kurum baglamışsa ve motor da çok ısınmışsa motor stop ettirildiği halde o kurumlar kor haline gelecegi için buji görevi yapar bu yüzden motor etşlemeye devam eder eger sorun bu ise motoru düşük viteste zorla belki bu kurumlar eksostan dışarı atılır.
-
kontakta bi sorun olduğunu düşünmüyorum,bi ara bi zorlanma olmuştu,ama bu zamana kadar böyle birşey yapmamıştı.
brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...
-
bkatlav adlı üyeden alıntı
silindir kurum baglamışsa ve motor da çok ısınmışsa motor stop ettirildiği halde o kurumlar kor haline gelecegi için buji görevi yapar bu yüzden motor etşlemeye devam eder eger sorun bu ise motoru düşük viteste zorla belki bu kurumlar eksostan dışarı atılır.
evet
bu yazılana ilaveten
eğer ki benzine müşteriyi kazıklamak maksatlı ilave kimyasallar katılmışsa oktan sayısı düşmüş olur ve benzin sanki bri nevi dizel gibi kendi kendine tutuşur hale gelir
yani buji çakamsa bile sıkışma ve piston sıcaklığından benzin kendi kendine alev alır
hatta bazen bu krankın ters dönmesine bile sebebiyet verebilir
yeni depo da da bu problem devam ederse o zaman çözüm yolu ara
kışlık karbüratör neymiş, merak ettim şimdi?!?
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
bkatlav adlı üyeden alıntı
silindir kurum baglamışsa ve motor da çok ısınmışsa motor stop ettirildiği halde o kurumlar kor haline gelecegi için buji görevi yapar bu yüzden motor etşlemeye devam eder eger sorun bu ise motoru düşük viteste zorla belki bu kurumlar eksostan dışarı atılır.
fazlasıyla doğru. kontağı kapatınca ateşlemeyi kesiyorsun. sence ateşleme kesilince motorun çalışması için tekrar patlama olması gerekiyor. ee karbüratör ne alaka ;)
-
karbüratör başka bir sorun olarak yer alıyor hayatımda.jikle devre dışı şu an yukarda da belirttiğim gibi.açık kalıp boğuyordu motoru.kışlık karbüratör takalım dediler yeni jikle almaktansa.bu yüzden size soruyorum işte anlamadımki bende
brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...
-
lucky adlı üyeden alıntı
karbüratör başka bir sorun olarak yer alıyor hayatımda.jikle devre dışı şu an yukarda da belirttiğim gibi.açık kalıp boğuyordu motoru.kışlık karbüratör takalım dediler yeni jikle almaktansa.bu yüzden size soruyorum işte anlamadımki bende
otomatik jigleyi sök - + sine voltaj ver pistonun açıldıgını görünce ters voltaj ver ve kapat ordan hava almasın yerine tak sonrada soketini takma
-
deniycem...ok..umarım yapabilirim,yardımlarınız için çok teşekkür ederim
brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...
-
ilginç cevaplar görmek cidden şaşırtıcı. yok kurumlar yanmaya devam ediyormuş, yok sıcaktan patlamaya devam ediliyormuş silindirde, yok karbüratörmüş falan da filan. arkadaşlar yapmayın Allah aşkına. silindirlere bastığınız karışımın büyük oranı hava. motosikletlerde AFR (air fuel rate-hava yakıt oranı) nedir bilmiyorum, zaten motor yapısına göre de değişir ama otomobillerde bile bu oran ortalama 15:1. yani 15 birim havaya 1 birim benzin. bu karışımın yanabilmesi için tek ateşleyici kıvılcımdır. buji kıvılcımı olmadan o karışımı ne kurumlarla, ne motor sıcaklığıyla, ne de başka bir şeyle ateşleyemezsiniz (tabii standart sıkıştırma oranında). bu durumda kontağı kapattığınız halde motor stop etmiyorsa tek sebebi, kontağın kapanmayıp, ateşleme elektriğinin kesilmemiş olmasıdır.
çok yüksek sıkıştırma oranlarında yanlış oktanlı benzinin buji çakmadan yanması olasılığı pistonun sadece 1, bilemediniz taş çatlasın 2 turu daha devam eder ki, bunu hissedemezsiniz bile.
sorun kontak arızasından veya benzer bir arızadan meydana geliyordur ve kesinlikle ve kesinlikle ateşlemenin kesilmemesi tek nedendir. başka nedenler aramaya gerek yok...
-
Araştırp öyle yorumla arkadaşım, vuruntuyu ve kurumlanma hakkında bir bilginyok belli, ona buna saçma diyebilecek bir motor mühendisi kapasitesi göremedim bensende ki satırlarca yorum yapmışsın, sorunu çözeceksen konuş diğer yorumlar seni bağlamasın...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
-
tbk_1980 adlı üyeden alıntı
Araştırp öyle yorumla arkadaşım, vuruntuyu ve kurumlanma hakkında bir bilginyok belli, ona buna saçma diyebilecek bir motor mühendisi kapasitesi göremedim bensende ki satırlarca yorum yapmışsın, sorunu çözeceksen konuş diğer yorumlar seni bağlamasın...
hıımmm, "mühendislik deyince biz konuşuruz, sen geyiğini yap geç diyorsun, bu iş bazılarının tekelinde, sen araya girme diyorsun" yani...
şu kurumlanma işini ve kurumların yanması bunun için de motorun çalışmaya devam etmesi olayını bir anlatsana, biz de biraz feyizlenelim o zaman...
-
Ben mühendis olduğumu iddia etmesemde sen o havalara çoktan girmişsin, ben ne kadar konuşacağım biliyorum demesemde hatta o tekelcilerin kim olduklarını bilmesemde şu an birisiyle muhattabım zannedersem ki bilmediği konuyu anlatma çabasında yazan birisinin anlatımına saçmalıyorsun olmaz öyle birşey edasıyla karşı...
Sorun hakkında kendi yorumunu yapsan da diğer yorumlara saçma bunlar demeden geçsen daha olumlu düşünüle bilir hakkında, kendi kendine yapıyorsun..
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
-
ben doğru bildiğimi anlatırken, yanlış olanları da söylemek durumundayım. bir motorda kurum bağlaması ve o kurumların yanması, yanlış bir bilgidir ve bunu da söylerim. bir defa bajsedildiği kadar kurum bir motorda bağlamaz. öyle bir şey olsa pistonlar silindirler içinde dönmez. mikronluk boşluklardan bahsediyoruz.
bununla birlikte motorun nasıl patlama yapması gerektiği, bunu sağlayanların neler olduğunu anlatmışım orda. bunları bilmek için mühendis olmaya da gerek yok.
neyse bu konuda veya başka herhangi bir konuda tartışmaya girmeyeceğim. bilenler, bilmeyenlere anlatsın...
haaa, bu tekel mevzusuna da değineyim, evet, bu forumda böyle bir hava var. teknik konu deyince, bu iş sadece belli bir guruba aitmiş ve geri kalanların bu tür mevzulara girme, bilme, bildiğini paylaşma hakkı yokmuş gibi bir hava sezinliyorum ki, umarım bu sadece benim bir kuruntumdur. umarım yanılıyorumdur, bana öyle geliyordur. yoksa üzülürüm doğrusu. birilerinin bir şeyleri öğrenmesine ket vuruluyor diye üzülürüm, başka bir şeye değil, yanlış anlaşılmasın...
-
herkes kendi düşüncesini paylaşsın yeterli .tamir edince para vermiyorlar
bakın mesela benim motoda aynı sorun var benimki kontaktan. ama bu başka olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler