Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Asya Pars 250 DD250E-9B (Regal Raptor)

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    caraskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Asya Pars DD250E-9B
    Arkadaşlar merhaba. Ben kendime hem maddi hem manevi olarak uygun bir motor aradım aylarca. Ve sonunda Regal Raptor DD250E-9B de karar kıldım. Sonra Kadıköydeki yetkili satış galerisine motoru almak niyetiyle gittim. Bir sürü bayiyi telefonla arayıp bilgi almıştım daha önce ama burayı telefonla aradığımda bana epey bir samimi ve güvenilir bir ilk izlenim çizdiler. Ben de bu durumdan hareketle ilk uğrak yeri olarak burayı belirledim. Ve ilk izlenimim de aynen öyle oldu. Demek ki ses tonu ve telefondaki güven boşuna değilmiş. 60 yaşında ihtiyar delikanlı Yüksel Bey(ilk sohbetten yaklaşık 5 dakika sonra Yüksel abi oldu) karşıladı beni. Ben Regal Raptorun aynısını Asya nın aynı modelini piyasaya sürdüğünü duymuştum ve olası bir durumda iknada diretmeye kararlıydım. Ama güvenmiştik bir kere Yüksel abiye. Dolayısıyla Asya Pars 250 ile Regal raptor arasında hiçbir fark olmadığını bana çok mantıklı bir üslupla anlattı. Uygunluk belgesinden tutun da hangi firmanın ürettiğine kadar bir sürü belge gösterdi. Ve hatta aynı olmakla birlikte bazı artıları olduğunu anlattı.
    1- Ön frenler çift diskli
    2-Arka frende de disk var.
    3-Gösterge paneli benzin deposunun üstünde.
    Ben de almaya karar verdim. Hatta ulan acaba hata mı ettim keşke regal mi alsaydım diyordum. Ama ruhsat geldi ve model kısmında asya pars 250e-9b yazıyordu. Şimdi 1 haftadır kullanıyorum ve 300 km. bakımına gidicem yakında. Şimdilik çok memnunum bakalım nasıl gidicek. Yaşadığım olumlu veya olumsuz tecrübeleri gerekirse buradan paylaşıcam. Herkes kalsın sağlıkla.


    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    caraskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Asya Pars DD250E-9B

    Ön tekeri kalınlaştırabilme şansı var mı?

    Bana sanki ön teker kalın olsa daha yakışıklı olur gibi geliyor. Hiç deneyen arkadaşımız var mı? Artıları ve eksileri ne olur merak ediyorum.

  3. #3
    shadow_1905 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2007 CBF 600SA
    hocam öncelikle hayırlı olsun. senden ricam vibrasyon konusunu açabilir misin? kullandığın/denediğin başka cruiser/chopper varsa çinli veya japon, marka ve model belirterek kıyaslarsan çok memnun olurum.

  4. #4
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    @caraskal

    Heyecanlısın , ilk motosikletin anlıyorum ancak, aynı konular üzerine sürekli başlıklar açıyorsun. Üstüne üstlük yanıtlarını aldığın başlıklar. Bu moderasyonun dikkatini çeker yakında aman diyeyim. Alınma dostane bir uyarı bu sadece.

    @shadow

    Regal ve dolayısı ile asya da sıralı çift silindir olduğu için titreşim elbette var. Ancak 90-100 arası 5.vites de iken rahatsız edici boyutta değil. Ki çoğu arkadaşımızın inkar edeceği üzere bu motorun konforlu sürüş hızı da 110 dur zaten. Ötesi bu motora fazla. 130 gördüm mü gördüm. Ancak titreşimden başım döndü ve çok tedirgin oldum.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  5. #5
    caraskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Asya Pars DD250E-9B

    Elbette titreşim var!

    Mesela cbf 150 ile kıyaslanamaz titreşim konusunda. Ama hangi choper da yok ki titreşim. Henüz rodaj dönemindeyim ve dolayısıyla beni titreşimle çok rahatsız edebilecek hızlara çıkmadım. Ama Atahualpa haklı, hakkının ötesinde hız yaparsan rahatsızlık verecektir. 2011 modellerde daha az titreşim olduğu da biliniyor, ama aman aman bir fark yok. Dediğim gibi sonuçta choper budur.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:31 ----------

    Dikkate alacağım, teşekkürler.

  6. #6
    caraskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Asya Pars DD250E-9B

    Ön tekerden takır tukur sesler geliyor!

    Henüz 600 km deyim, ama motordan bir sürü sesler çıkmaya başladı bile. Karbüratörün önündeki kapağımsı metal aksan karbüratöre değerek bir cızırtı çıkarıyor. Ön tekerde Diskten mi yoksa başka biryerden mi geldiğini bilmediğim bir ses çıkıyor. Teker döndüğü sürece takır tukur sesler geliyor. Motora gaz verdiğimde sanki motor ksımı yerinden çıkıp gidecek gibi sesler geliyor. Hani pabucu arızalı araba motorlarından çıkan sesler olurya, onu andırıyor bu da. Ne yapacağımı bilmiyorum, canım sıkkın o yüzden. İyi bir Asya motor servisi hangisidir bilemiyorum, önerisi olan var mıdır, hangi servise gitsem.

  7. #7
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Olur başlarda bunlar. Vidaların gevşeyecek ilk başta sıkıştıracaksın. Daha sonra gene gevşeyecek gene sıkıştıracaksın, sonra gene gevşeyecek gene sıkıştıracaksın.....

    Çin malı bu motosiklet normal şeyler bunlar
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  8. #8
    caraskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Asya Pars DD250E-9B

    Bir pazarımız var, motorla uğraşalım da yolda komasın bizi.

    Artık kontrolü ele almanın zamanı geldi. Takımları anahtarları çıkarıp vidaları sıkalım. Ama iyi bir Asya Motor servisine ihtiyacım var. Bilen varsa denemek istiyorum.

  9. #9
    caraskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Asya Pars DD250E-9B

    Hiç Asya Pars 250 DD250E-9B kullanan yok mu arkadaşlar?

    Ben henüz, "ben de senin motordan kullanıyorum diyene ya da belirtilerine rastlamadım.

  10. #10
    parduser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya Pars 250
    Ben de senin motordan kullanıyorum. Aha da rastladın.
    Elime bugün geçti. Yüksel Abi'ye ne kadar teşekkür etsem azdır. Ankara dan bir telefonla gönderdi sağolsun.
    İlk izlenim olarak bariz bir titreşim var ama verdiği keyfe değiyor.Alet boşver rodajı çevir şu gazı diyor ama kendimi tuttum. Biraz sabır gerek.

  11. #11
    caraskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Asya Pars DD250E-9B

    Hayırlı olsun o halde Parduser!

    Evet biraz titreşim var, ama üstünde iken titreşim falan takmıyorsun. Çok keyifli motor. Rodaj konusunda haklısın, gaza asılasın geliyor. Ancak sabretmeli. Bu gün yan kapakların birisinin (Hani üstünde "pars 250" yazan kapak) vidasının düşmüş olduğunu farkettim ve ön disk bölgesinden de acayip sesler geliyor. Şimdilik bir sorunu yok. Bu küçük ayrıntıları da 1000 km bakımında hallederiz. Şimdi derdim, servisinden emin olmak ya da iyi bir servis bulmak. Pazar sabahı güneşli bir sabahtı, yaklaşık 1-1.5 saat motoru temizlemek ve ayrıntılarını keşfetmekle harcadım vaktimi. Sonrasında da sahilden güzel bir şehir turu. Motor tüm bu keyfe değecek gibi görünüyor. Umarım ilerleyen kilometrelerde de aynı tadı verir. Sen de nedir durum. kaç km desin, ufak tefek sorunlar var mı? Bu arada yüksel abiye hakkaten teşekkürler. Çok ilgili ve samimi bir adam. Telefonda sesi çok güvenilir gelmişti, tanışınca da kendi deneyimlerimden dolayı hoş bir tebessüm etmedim değil. Artık sesinden tanıyoruz insanları. Hoş oldu gerçekten. Deneyimlerimizi paylaşalım, selamlar.

  12. #12
    parduser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya Pars 250
    Daha dün akşama doğru alabildim. Henüz 35km kullanabildim. İş yoğunluğundan vakit bulamadım. Az önce biraz dolaştım.Karanlıkta arka diskten mi anlayamadım sürtünme sesine benzer bir ses geliyor. Dediğim gibi daha henüz kullanmış sayılmam. Bir de şu vitesleri ayarlayabilsem. Üst viteslerdeyken aniden durman gerektiğinde 1'i bulmak tam bir işkence. Bas bas gelmiyor. Ama alışmak için zaman lazım. Pazar gününü iple çekiyorum.

  13. #13
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Arkadaşlar, ikinizde lastiklerinizi değiştirin. Fabrika çıkışı gelen lastikleriniz korkunç derecede kötü lastikler. Yol tutuşları sıfır. ön arka toplam 140-150TL ye IRC alabilirsiniz. İşinizi görecektir.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  14. #14
    caraskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Asya Pars DD250E-9B

    Lastikler konusunda Atahualpa haklı.

    Haklı, ben ilk fırsatta değiştireceğim. virajlarda ciddi sıkıntı yaratıyor, büyük sıkıntılara gebe. Ama sıfır almam ve evlilik sonrası krediler belimi bükmüş durumda. Ancak ilk fırsatta almak ihtiyacı hissediyorum. Hele eşimle uzun yola çıkıcam, değiştiremezsem lastikleri çıkmam Datça yoluna.
    Parduser
    Şu tekerlerden gelen garip seslere alışacaksın. Çünkü maalesef çıkıyor hep. Bir de sorum olacak sana. Korna kapağından uğultu geliyor mu senden de? İlk servise götürdüğümde gösterdim, çözemediler. Usta Korna kapağını söküp silikonla tekrar yapıştırdı, neden yaptığını anlamadım ama zaten işe de yaramadı. Sıkıntı yapmıyorum sonuçta ne aldığımı biliyorum. Tek derdim yolda bırakmaması ve keyif vermesi. Ve bu konuda da başarılı. Şimdi iyi bir servis araştırıyorum. Bir arkadaşım Asya motor müdürlerinden birini tanıyormuş. Bir bakacağım iyi bir servis her derda deva. Paylaşımı sürdürelim.

  15. #15
    parduser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya Pars 250
    İlk sürüşte lastikler kendini belli etti.Şimdilik virajlara dikkatli giriyorum. Tekerden ses gelmesi sorun değil de arıza çıkartmasın yeter. Benim kornadan dediğin gibi bir uğultu gelmiyor. Fakat altında bir ıslaklık var neyin nesi ona bakacam şimdi.

  16. #16
    parduser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya Pars 250
    Hidrolik deposunun altındaki bağlantı noktasından sızıntı vardı. Öylece sabah işe geldim baktım horumun kıvrılma yerinde birik miş damladı damlayacak. Akşam baktım bozuk para kadar bir ıslaklık var yerde ama hortum kurumuş. Kelepçeyi sıkmayı denedim ama sıkılabilecek bişeye benzemiyor. Ayrıca hirolik kapağı gevşemiş. Bakalım şimdi ne olacak.

  17. #17
    caraskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Asya Pars DD250E-9B

    Üzüldüm, biraz şans da lazım.

    Parduser, başına gelene üzüldüm. Bende benzer bir sorun olmadı. Umarım da olmaz. Benim canım da yakıt meselesine sıkkın. Rodaj döneminin sonuna geldim, nerdeyse 1000 km oldu ama hala yakıtta bir değişiklik yok. Yedek hariç, 1 depo ile 270 km gitti. İlk depo ile 4. depo arasında hiç fark yok. Motorun özelliklerinde depo büyüklüğü için 14 lt + yedek depo olarak görülüyordu ama yedek hariç 12 lt alıyor. Yani 100 km de 4.4 lt yakıyor ki bu oldukça çok. Yakıt tüketiminin azalmasını istemekle birlikte böyle bir sonuç artık beklemiyorum. Ancak motoru almadan önceki araştırma sürecinde karşılaştığım tablo çok farklı idi. En fazla 100 km de 3.5 lt yakacağını ummuştum. Artık; kaza bela vermesin, yolda bırakmasın, performansı azalmasın başka birşey istemiyorum.

    Parduser;
    Senin yakıt tüketiminle ilgili durum nedir bilgi verebilecek kadar sürüş yapabildin mi? Ben yakında 1000 km bakımına gidicem bakalım sonrasında tüketimde azalma olacak mı, görücez. İyi akşamlar.

  18. #18
    parduser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya Pars 250
    Benzini test etmedim. Henüz 150km deyim. Ayrıca sen nasıl yaptın bu işi? Benzin tamamen bitince hava yapmasın. 4,4lt çok fazla ama dediğin gibi başa sorun çıkartmasın yeter. Dün yolda vites değiştirirken şangur şungur sesler geldi ama şimdi sorun yok gibi. Erken bir bakım beni bekliyor sanırım.

  19. #19
    caraskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Asya Pars DD250E-9B

    Hesaplama kolay.

    Yakıtın bittikten sonra İster yedek ister değil; Km yi sıfırla ve kaç lt benzin dolduğunu aklında tut. Bu doldurduğun depo bittiğinde kaç km gittiğini de aklında tut. Ve şöyle bir basit matematik işlemi yap: şu kadar km yi şu kadar lt benzinle giderse, 100 km yi kaç lt benzinle gider? Basit bir içler-dışlar çarpımı.

  20. #20
    parduser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya Pars 250
    Ya ben onu demiyorum, yakıtın benzin istasyonunun önünde mi bitti? Dün servise gderken benzinim bitti. Sağolsun bizim arkadaşlar kurcalarken deponun vanasını çevirmişler. Güler misin ağlarmısın... Sağolsun işyerinden arkadaşım imdadıma yetişti. Bidonla benzin alabilmek için çok dolaştı. 300km bakım ve su tankının sızıntısı için Ankara Motors'a gittim. Bi önceki gün de motorcunun birine sordum depo çatlak dedi. Serviste de bişey yok sıktık orayı dediler şimdi sızıntı mızıntı yok. Bi güzel de temizlemişler.
    Bugün depoyu fulledim. KM'yide sıfırladım.Biraz kullanıp tekrar doldurucam. Bakalım ne kadar yakıyo.


    Leoncino
    Daelim Motosiklet
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)