SAhte egzos ama yinede idare eder yani parasına göre iyi
SAhte egzos ama yinede idare eder yani parasına göre iyi
İnşallah psikolojiktir
Bir sayfada yağ konusunu gördüm ama hangi sayfadaydı acaba ? Bir yağ performansı arttırıyordu gibi birşeyler yazıyordu ?
Bir de satan arkadaş 3000 km de bir servis dedi ama kitapçıkta öyle birşey yazmıyor ? Acaba sizler hangi km lerde servise götürüyorsunuz ? Benimki 1000 km de gitmiş şimdi 2000 de, 3000 km de gitmem mi gerekir ? Cok az değil mi ?
en son 10-30 hondanın orjinal yağını koydurdum 0-100 hızlanması ve vites geçişleri gayet uyumaşadı ama top speed 4-8 km arası azaldı şuanda
Arkadaşlar merhaba,
2 yıllık araştırmalar sonunda en sonunda CBR 250 almaya karar verdim. Bu 2 yıl boyunca maddi durum el vermedi. Bir çok Çinli motora heveslendim ama en sonunda CBR 250'de karar kıldım. Bu pazar günü bir sıkıntı çıkmazsa direksiyon sınavına girip eylül başı gibi ehliyet işini halledip motoru almayı düşünüyorum.
İlk motorum olacak. 2. el temiz bir alet bulup almayı düşünüyorum. İlk motorum olacağı için tecrübe az. Dikkat etmem gereken hususlar konusunda bilgi verirseniz çok memnun olurum. Bildiğim kadarıyla CBR 250'nin kronik bir sorunu yok. Motora bakmaya gittiğimde yanımda motordan anlayan biri olacak sanırım ama olmaya da bilir. Yanımda bir motorcuyla gitmediğimde sonra başıma dert almak istemiyorum açıkçası. Beni hangi konularda uyarırsınız? Motor hırpalanmış mı, iyi durumda mı, nedir ne değildir ayırt edebilmek için bir acemiye tavsiyeleriniz varsa okumaktan memnun olacağım.
Kronikleşmek üzere olan sorun var egzantrikten ses geliyor benim motorda gergi değişti ama ses gitmedi şimdi komple zincir gergi sırt pırt değişecek garantim bitti ama garanti içinde çözemedikleri için ücretsiz yapıyorlar.
Sesin egzantrikten geldiği kesin mi diyorlar
Çağdaş egzoz subabından olduğunu okumuştu yurt dışı forumlarda, bende öyle bişeyler okumuştum bi zamanlar... sonuç olarak servis Çağdaşın CBR nda egzoz subabına ince ayar çekerek o sesi kesmişti.
Bu yüzden soruyorum, hakikaten tuhaf bir ses yok yani Daha çok KM yapmış bi CBR da yok heralde başlıkta, alet 30.000 de, kronik olsa onda çözülmezdi yani
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Kronik olarak birde şu ön cam var . Tüm cbr lerde zırıl zırıl
Hemen onada el atayım Benim çok CBR kullanmışlığım yok ama 100-150km kadar, rüzgarlı, rüzgarsız, bozuk yol, birazda sürat deneme fırsatım oldu.
Ön camda titreme var, fakat zırıldamaya dair en ufak bi ses duymadım olsa kesin duyardım, pis takıntılıyım
Ben sizin yerinizde olsam, ön kapağı söküp, ön camı çıkartıp, lastik destekleri falan var mı bi ona bakardım, varsa yerlerinden kaymışmı birde ona bakardım, eğer çok aşağıdaysa destekler kopartır
(Tesa veya 3M in kırmızı inncecik bir bandı vardır çift taraflı, son derece kuvvetlidir, tabela harfi yapıştırırlar o harf oradan yıllarca düşmez öyle diyeyim ) biraz daha yukarı alır (camın çıkışına yakın) tekrar yapıştırırdım
Yoksa veya düşmüşse bile lastik destek uyarlamak basit bişey, sokağın köşesindeki plastik doğramacıda bile vardır, ses messs kalırsa uygun bi zamanda gelir, bende bi el atarım, Bursa' yı gezmeyide seviyoruz yani
__________________________________________________ _____________________________________________
Yaklaşık olarak şöyle bişeyden bahsediyorum, bu direk pimapenci işi olduğundan özensiz duruyor, bu ne böyle demeyin O lastikte daha yumuşak (viskomsu) ve zemini düz, kesiti yuvarlak oluyor
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Kardeşim kitapçıkta 12.000 km de bir yağ değişimi yazıyor. Ama ben mesela 4.000 km de bir değiştiriyorum. Sık değiştirmenin sadece cebine zararı olur. Motora faydası olur ama sık değiştirmekte gereksiz. 4.000 km de bir km sayacını takip et. Hem senin için hemde motorun için ideal olan budur. Şahsi fikrim. Bizim bazı arkadaşlar 1.000 km de bir değiştiriyor. Hiç gereği yok.
Bu arada yağların hepsi aynıdır. Aynıdan kastım repsol yamalube castrol motul v.s kalite segmentinde ki yağlardan bahsediyorum. Adı şanı belli olmayan yağlarada bulaşma.
CBR için bahsettiğim markaları tercih edebilirsin. Kitapçığında 10-35 yazıyor. Bizim Türkiye piyasasında bu yağı bulmak için didik didik aramak gerekiyor. 10-40W gönül rahatlığıyla kullanabilirsin. Motorun 1 litre değil 1.4 litre alıyor. Bunun içinde 4 litrelik bi sefere mahsus alman faydalı olur. 4 litreliklerde 70 ile 90 TL arasında değişir.
Hadi kolay gelsin bakalım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------
Berkut kardeşim bu ön camdan neden bu kadar şikayet var. Bende hiç zırıltı yok. Bnm motor 2012. 2013 lerde mi var bu? Bu zırıltıyı ben neden duyamıyorum. Kask takıldığında bu zırıltının hiç duyulmaması lazım. Rüzgarın yolda ki hışırtısını hiç söylemiyorum bile...
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
arkadaşlar kusura bakmayın belki geçen sayfalarda onlarca kez yazmışlardır ama işim icabı ben vakit darlığından soruyorum motorun binlik bakımını yeni yaptırdım ve zincir spreyi aldım motorum şu an 1250 km'de bu zincir yağlama işini kaç km'de bir yapmak gerekiyor cevaplar için şimididen teşekkürler.
300-350 km de bir yağlayabilirsin.
1000-1500 / 1 de komple temizleyip yağlarsın Ben 8000km kadar CB2 yi bu şekilde kullandım, satarken zincirim hala ilk günki gibiydi
Ki halen iddia ediyorum, CB' nin en kalitesiz parçası bana göre zinciridir, buna rağmen
Bu arada beyler geçmiş sayfalarda yağ danışan bi arkadaşımız vardı, aşağıdaki fotoğraf WURTH HHS DRY ile yağlanmış hali, sıçrayacak bişey görmek bile imkansız, zaten motor yürümüyorsa sürekli kuru yağ
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Arkadaşlar fiyat soruyorum; ilk bakım için İstanbul'da 60tl ve 100tl arası oynuyor ücretler.. Bu nedir ya?? Yapılan işlem aynı.... Belli bir standart olması lazım değil mi??
Şöyle bişey oluyor
Servisin birinin anlayışı, kılavuda yazdığı gibi hava filitresini kontrol ediyor atıyorum, temizse değişmesine gerek yok diyor
Bi başka serviste, istersen dün takmış ol bana getirirsen değiştiririm diyor +fiyatı telefonda bile en başından ekleyip söylüyor
Hee istisnalarda olabiliyor, 60TL diyen serviste parçanın durumuna göre "abooww bu değişmesi lazım, değiştirelim mi?" diye sorabilir, ozaman fiyat yine artar.
(bana parçayı gösterip, fikrimi sormadan hiçbişeyimi değiştirmediler, sürpriz faturayla karşılaşmadım yani )
Ama diğerinin "değişmesine gerek yok" deyip fiyat düşürdüğünü henüz hiç görmedim!!!
Herşeye rağmen bence önemli olan 60-100 de değil, işini layığıyla yapan ustanın olduğu servisin seçilmesi ve servisin müşteriye karşı tavrı bence Zaten genelde bu mantıkla o servis hak ta yemiyor oluyor
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
İlk bakımda çok da birşey yok ki.. Yağ ve yağ filtresi değişiyor, zincir temizlik ve yağlama ve diğer genel kontroller... Ha birinde Mobil birinde Castrol birinde İpone motor yağı var ama ne kadar farkeder ki??? Arabam VW ve ilk bakıma soktuğumda heryerden aynı fiyatı almıştım geçen ay...
Yağ fiyat olarak bukadar farketmez zaten, bende kendi yağımı götürdüm hep servislere
İlk bakımsa sorun yok, en uygun fiyatlısından halledebilirsin olayı
Zaten artık bu tür durumlar için biçoğu Honda Yağ kullanmaya başladı, standartlaştı sanırım durum Kullanan arkadaşlarda genel olraka çok memnun o yağdan
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)