Cbr ile karşılaştırmak bnce doğru olmaz tarz farkı var arada . Cbf en buyuk rakibi bence fakat bunun da kullanıcısı baya hatırı sayılır sayıda. Ornekteki motor çok şık duruyor karşıdan gelen bir daha bakıyor motora farklı bir goruntusu var
Cbr ile karşılaştırmak bnce doğru olmaz tarz farkı var arada . Cbf en buyuk rakibi bence fakat bunun da kullanıcısı baya hatırı sayılır sayıda. Ornekteki motor çok şık duruyor karşıdan gelen bir daha bakıyor motora farklı bir goruntusu var
Cann_er arkadaşın dediği şeye çok katılıyorum hatta bugün arkadaşlarım arasında da aynı muhabbet dönmüştü
Şu motorun üstündeki mondiali silip Honda Yamaha bi şey yazsak fiyatı direk 2 belki de 3 katına çıkardı.
CBR ile kıyasladım ilk başlarda çünkü bir önceki motorum cbr 250 idi ve 90 a kadar onun hızlanmasını neredeyse aratmıyor.
Motorda beni tek düşündüren motorda çok az grenaj olduğundan bütün kablo veya elektrik aksam ortada bir tek bu benim canımı sıkıyor.
Birde bu gün ilk defa park halindeyken gidonu düzelteyim dedim sanki bi sıvı basınçla hortumdan fışkırıyormuş gibi bir ses geldi(sanki bahçe hortumundan bi yer delinmişte onun tazziğiyle çıkan su sesi gibi) fakat kontrol ettiğimde hiç bir kaçırma veya damlatma izine rast gelmedim.
Başkasının başına geldi mi acaba böyle bir durum? Gerçi çok şükür ateşlediğim gibi alıyor marşı benzin göstergesinde felan da bir oynama yok ama insan kıllanıyor genede.
Yaw motora nazar değdirdik. 2000 km bakımından yeni çıkmıştı. Ertesi gün egzozu dağıttık. Yani benden kaynaklı değilmiş. Çok şükür garantiden değişecek. Vulture lerde kronikmiş zaten. Egzozun içinden saç kopmuş. Çok kötü bir ses çıkıyor. Walla gelene kadar utancımdan gezemicem herhalde ;)
Merak edenler için 2000 km bakımında Emiroğlu Motor'da neler yaptılar;
1. Motor yağ değişimi, ben yanımda Motul 5000 10w-40 götürmüştüm.
2. Sübap ayarı yapıldı.
3. Buji değişimi, NGK buji taktırdım.
4. Akü şarj edildi.
5. Gaz teli ayarı ve debriyaj ayarı yapıldı.
6. Genel olarak bütün vidaların kontrolü.
7. Zincir gerginliği ayarlandı.
8. Hava filtresi temizlendi.
mondial 150 mr vulture / 2014
bende düşünüyorum ikinci el 2013 model 2500 e bırakıyor daha 4000 km de temiz bir vultera tipi ve seri oluşu çok hoşuma gidiyor hanımı kandırabilirsem almayı düşünüyorum inşallah.herkezin tekeri düz bassın kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Konu canlansın. Nerede bu vultureciler...
Benim yaşadığım şehirde de var 2.el 860 km de 3.300 istiyor sizce sıfır mı almak mantıklı sıfırı 3.750 + plaka masrafı 700 lira falan oynuyor arada.
Plaka masrafı o kadar tutmaz muameleciye versen bile sigorta hariç 300 liraya çıkartıyolar ama bayiden aldırırsan plakayı daha pahalı olur trafik tescilin ordaki sigortacılara verecen evrakları orda biraz daha makul aracı sayısı azaldığından. Bu arada 2.el alsan da trafik sigortası yaptıracaksın.
Hocam plaka işini mengu arkadaşın dediği gibi çözmeni öneririm çünkü arada değecek kadar bir fark yok. Zaten ikinci el alınca tamam plaka çıkartmıyorsunuz ama ruhsatı yeniletme ve devir işlemi için notere verdiğiniz 111 TL zaten aradaki masrafı kapatıyor. Ama pazarlık edip 3 bin TL ye anlaşırsanız yuvarlak hesap olarak, o zaman alın gitsin derim. Ancak şu haliyle çok büyük kar yaptığınız söylenemez.
700 derken aradaki farkı kastetmiştim yani 3.750 motorun sıfırı 250-300 de plaka ruhsat tutsa.bu ikinci el motor da 3.300 e bırakıyor en son arada 700-750 lira fark oluşacak sizin de dediğiniz gibi sıfır almak daha mantıklı.
cann_er internetten fiyatlara bak yakın şehirlerden birine atla git 2000-2500 arası çok temiz bulursun 50 tl yol masrafın olsa cepte kalır yine en azından 1500 TL. Hadi diyelim motor sıkıntılı çıktı, kafana göre aksesuar tarzı masraf etsen en fazla harcayacağın yine 1000 tl olur, sıfır almanı tavsiye etmem.
vulture ile sentorun arasında aradaki fiyat farkına değecek kadar çok fark var mı resimlerden falan çok bi fark yok gibi gördüm ?
Herkese selam, uzunca bir süre scooter deneyiminden sonra ilk vitesli motorum vulture oldu, hayırlısı bakalım. Kısaca sizlerden yardım almam gerekirse lastikleri bana pek güven vermedi hangi marka en uygunudur yada sürüş açısından sizce hangisini kullanmam gerekir?
İlk olarak motorunuz hayırlı olsun. Bakımlarını zamanında yaparsanız çok doğru bir tercih olduğunu görüceksiniz.
Yanlış bilmiyorsam bizim arka lastik ebatlarında çok çeşit yok hatta aklımda kalan şuan sadece irc diye bir marka var ve ne kadar güven verir bilemem.
Ama jant ebatına uyacak şekilde bir tık büyüğüne geçip michelin gibi markalara yönelebilirsiniz.
Benim motorum 3200 km de olduğundan şimdilik lastik eksikliğini pek hissettirmedi. Bu yüzden benimde bilgim okuduklarım kadar.
Ama isterseniz motolastik.com a bir göz atmanızı tavsiye ederim. Sitenin en üstündeki iletişim bölümünden kişilerle irtibata geçerseniz onlar vulturelere neyin en uygun olacağını söyleyecektir.
mcx vulture ve drift arasında kaldım drift daha arka planda mcx ve vuluture nin bi farkı yok sanırım arka fren ve tasarım dışında.Benim gönlüm mcx ten yana ama çok ufak duruyor ve mr da yuvarlak far var çok seviyorum onu .hangisi daha sorunsuzdur hangisini almalıyım ? Hangisi daha çok konforludur ve daha az yorar ? Hangisinin yakıtı daha azdır ? ^^
öncelikle merhaba, mondial mr 150 vulture sahibiyim, yaklaşık 350 km kullanabildim şimdilik, genellikle şehir için, bir kez ş.dışı yol yaptım..düşük süratlerde motorun toparlanması,ivmelenmesi güzel..100 km hıza rahat çıkıyor, en son 120 km hıza kadar çıktım, 110-120 km hızda motorda bir yığılma oluyor, 500 km bakımında ustaya götürüp soracağım neden kaynaklandığını..motorun dış görünüşü olumlu, güzel bir etki bırakıyor, yuvarlak far olması bence ayrı bir hava katıyor.. ş.içi kullanım için ideal bir motor, 100 km hızdan sonra fazla güven duymadım açıkçası, sebebinin ön lastik ve arka lastik arasındaki ebat farkından kaynaklandığını düşünüyorum, lastik değişirse daha sağlam olur..uzun yolda 100-120 km fazla yorulmadan ortalama 90 km hızda gidebilirsiniz, koltuğu konforlu..titreşim yok denecek kadar az..90 kmden sonra aynalar titrediği için arka trafiği kontrol zorlaşıyor..yakıtı net olarak hesaplama imkanım olmadı ama fabrika verilerine yakın olduğunu düşünüyorum..sonuç olarak fiyat performans açısından hakkını veren bir motorsiklet..sıfır fiyatları sudan ucuz(ikinci el Japonlara göre) bu tavsiyeyi veren çok olur, japon al abii, kafan rahat etsin, kardeşim milletin yıkık dökük motoruna japon diye sıfır motor fiyatı verilirmi? bu motorların parçası çerez gibi, bol ve ucuz..hırpalanmadığı müddetçe yarı yolda bırakmaz diye tahmin ediyorum, tekeriniz düz bassın..
Sava 110 90 16 MC7 ( http://www.sanalpazar.com/Sava-11090...i__isp31605879 )
Bana bunu çok önerdiler.Haftaya arka tarafa taktıracağım,bakalım neler olacak.Lastik ebatına bire bir uyuyor.
Arkadaşlar uzun zamandır yazamıyordum.
Hazır havalar kötü iken motor hakkında edindiğim bir kaç bilgiyi veriyim.
Şehir dışında 200 km yol da sadece 20 TL yaktığını söylemiştim. Şimdi şehir içi de ölçme fırsatım oldu. Şehir içinde 55 TL benzinle 400 km yol yaptı(hala iki çizgi benzin gözüküyor) ve paso artçılı ve hatta Eskişehirde olanlar bilir Şelale Park yokuşunu 2 kişi çıktık defalarca.. Bu yüzden artık ölçüm felan yapmıyorum çünkü cidden yakmayan ve giden motor yapmışlar
Motorun torku müthiş iki kişi öyle bir yokuşu vites yükselte yükselte çıktı yani daha yol olsa daha da gidecekti hayvan
Kesinlikle aklınızda bulunsun haa tabi belki sadece benim motoruma özel bir problem olabilir orasını bilemicem fakat ben yine de anlatayım:
Sigara almak için bakkala girdim saniyelik bir olay yani yol kenarında motor çalışır vaziyette duruyor dörtlülerini yaktım motorun sigarayı aldım sonra devam ettim fakat dörtlüleri açık unutmuşum kafam biraz dalgındı mezarlığa gidiyordum. Herneyse işte mezarlığa geldim istop ettim 10 dk belki durdum belki durmadım bu arada dörtlüleri açık unuttuğumu fark ettim ama çok geçti kontağı kapatsanız bile o ışıklar yanmasa bile aküyü bitirmişti marş almıyordu maalesef yokuş aşağı salarak çalıştırmak zorunda kaldım ama o gün 1 hafta kadar önceydi ve bir daha hiç bir problem yaşamadım.
Son bir bilgi daha vermek istiyorum motoru çalıştırma esnasında sadece ateşlemeye basarak çalışmadığından hafif gaz veriyoruz ya heh işte o gaz verme olayını mümkün olan en az güç ile yapın LÜTFEN. Bana nedenini ustam açıklamıştı ancak şuan unuttum ama emin olun çok mantıklı bir açıklaması vardı(sanırsam daha çalışmadığından tam yağlanmadığı için problem olabilir gibi bişiydi) yani mümkünse 1 bin devir civarı gaz verin sadece hatta yapabiliyorsanız daha bile azı...
Şimdilik diyeceklerim bu kadar yakıt tüketimi dışında başka ne soru sormak isterseniz havalar düzelene kadar yine forumdayım.
Haa son olarak şimdiden haber veriyim arkadaşlar Haziranda'ki sınav dönemimi atlatıktan sonra bi yerde işe başlicam parayla custom yapıcam ve şimdiden projesini hazırladım(biraz dücati monsterdan esinlenerek) yaptıktan sonra fotolarını, maliyetini, ne gibi parçaların alınması gerektiğini ve o zamana kadar unutmazsam yapım aşamasında ki fotolarını da atıcam umarım bazı arkadaşlara ilham olur motorunuzun kıymetini bilin ve bol bol keyif alın. Allaha emanet.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)