Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #581
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı azgurbuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motor çalışırken düğmeye uzun süre basarak kapatıyorum ama bazen inat ediyor ve kapanmıyor. Tekrar açmak için kontağı kapatıp tekrar açıyorum. Düğmeye basıp tekrar açmayı ilk defa duydum.
    ABS'yi arazi dışında kapatmak bencede güvenli değil. Ama arazide ABS açık gitmek kafa göz yarabilir (youtube'da bir 1200GS'in yokuş aşağı inişi vardı, görseniz bir daha ABS açık araziye girmezsiniz)
    Chaingang'den alıntıdır.
    Note 1. The ABS can't be deactivated while moving. This prevents the ABS from accidental deactivation due to a wiring fault in the switch etc.
    Note 2. If you are having a hard time turning off your ABS, just rock the bike backwards or forwards a few inches (it wouldn't even take that much) and try the regular procedure again. (Seacuke #1214).
    Note 3. If you hold the ABS button too long, the ABS will reactivate, and you will need to turn the bike off and on again before you can disable the ABS again. This is a safety feature in case the button is broken, and results in the ABS being enabled by default (if possible).
    Note 4. If the ABS light does not start flashing after a few seconds and Note 2 does not help (rocking the bike back and forth a bit), the wiring on the switch may have come loose.
    Benim böyle yapmamın sebebi; durup motoru stop ettirip bir daha çalıştırma prosedürünü atlamak için.
    Sizin dediğiniz yöntem de yazılı.
    The Venturer


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #582
    apn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR
    Selam arkadaşlar;

    Motorun 30.000 bakımında sanırım benzin filitresi de değişiyormuş. Borusana sordum benzin filitresi regülatörü ile birlikte satılıyor ve fiyatı 250 tl civarı bişey. Daha ekonomik temin edeceğim bir yer biliyormusunuz acaba? Birde biyerde okumuştum lambda müşürü diye birşey. Bu parça nedir ne işe yarar acaba? Bakımda değişmesi gerekirmi fiyatı nedir.

  3. #583
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı apn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar;

    Motorun 30.000 bakımında sanırım benzin filitresi de değişiyormuş. Borusana sordum benzin filitresi regülatörü ile birlikte satılıyor ve fiyatı 250 tl civarı bişey. Daha ekonomik temin edeceğim bir yer biliyormusunuz acaba? Birde biyerde okumuştum lambda müşürü diye birşey. Bu parça nedir ne işe yarar acaba? Bakımda değişmesi gerekirmi fiyatı nedir.
    Topkapı'da Bempar'dan alabilirsin.
    Yanılmıyorsan benzin filtresi 40.000 de değişiyor
    kitapçığa bakmak lazım.

  4. #584
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı apn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar;

    Motorun 30.000 bakımında sanırım benzin filitresi de değişiyormuş. Borusana sordum benzin filitresi regülatörü ile birlikte satılıyor ve fiyatı 250 tl civarı bişey. Daha ekonomik temin edeceğim bir yer biliyormusunuz acaba? Birde biyerde okumuştum lambda müşürü diye birşey. Bu parça nedir ne işe yarar acaba? Bakımda değişmesi gerekirmi fiyatı nedir.
    Benzin filtresi çok pahalıdır. Ama Aksaray'da parçacılarda bulabilirsiniz.
    Parçayı elinize alın ve gezin. Muhakkak bulacaksınız. Bir arabanın filtresi uyuyordu ama hangisi? Bakmam gerek. Lambda sensörünü değiştirmenize gerek yok. Katalizatörün parçasıdır. Yakıt hava karışımını ayarlar.
    The Venturer

  5. #585
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin filtresi çok pahalıdır. Ama Aksaray'da parçacılarda bulabilirsiniz.
    Parçayı elinize alın ve gezin. Muhakkak bulacaksınız. Bir arabanın filtresi uyuyordu ama hangisi? Bakmam gerek. Lambda sensörünü değiştirmenize gerek yok. Katalizatörün parçasıdır. Yakıt hava karışımını ayarlar.
    Golflerin uyduğu söylenmişti ama randıman vermiyormuş.
    200 Tl veya biraz üzeri olması lazım.
    Bempar.com.tr dan sorulabilir.

  6. #586
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Yakıt filtresi her 20.000'de bir değişir.
    The Venturer

  7. #587
    apn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR
    Ustaya sordum Yakıt Filitresini temizleyip takıyoruz değişmeye gerek yok dedi... Acaba öylemi yaptırsam problem açarmı?

  8. #588
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı apn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustaya sordum Yakıt Filitresini temizleyip takıyoruz değişmeye gerek yok dedi... Acaba öylemi yaptırsam problem açarmı?
    Eğer herhangi bir tekleme veya çekişte sorun varsa; ilk bakılması gereken filtredir bence. Kolaydan zora gitmek gerek. Nasıl temizliyorlar acaba? Bence bir sorun yoksa hiç ellemeyin.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:37 ----------

    BUNU DA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM. http://ul.to/r7vkzg
    The Venturer

  9. #589
    apn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR
    www.bemar.com dan yakıt flitresini sordum 92 eu dediler 200 tl gibi bi rakkam. Melih Usta'ya sordum değiştirmek çok pahalı olur dedi. Filitreyi temizliyorlarmış. Benimki 20.000 oldu gerçi önceki sahibi bakımını yaptırıp sattı bana. 5000 km sonra yağ değişiminde soracağım.

  10. #590
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Yabancı forumlarda okudum. Hatta bir tane arkadaşım 132.000 km'de değiştirmiş. O da değiştirmiş olmak için. 2000 model F650GS'e biniyor. Eğer benzin kalitesinde bir sorun olmazsa; asla tıkanma yapmaz bence.
    VW, Seat, Skoda parçacılarında işinizi görecek filtre mevcut. Yalnız; orijinal filtre 3.5 bar, alacağınız 4 barı geçmesin. 3.5 bardan da aşağı olmasın.
    O zaman enjeksiyon sistemine zarar verir. Önemli olan barların tutması.
    Ben daha farklı bir çözüm düşünüyorum. OEM filtre önüne temizlenebilir bir ön filtre montajı filan. En güzeli de motosikletin deposunu boş tutmamak ve benzin istasyonlarını seçmek.
    Saygılar.
    The Venturer

  11. #591
    mslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    sivas, istanbul,
    Motosikleti
    F650 GS
    Benzin filtresi ile ilgili yaşanmış bir tecrübem var, daha önce başka bir forumda paylaşmıştım burdada tekrar etmekte yarar var sanırım.

    Muadil filtre olayı bende sadece parçacılar tarafından hafife alınma, düzgün ilgilenilmeme, sinir ve motordan gelen çok sert, nerdeyse kopma tarzı seslerle bitmişti. yaklaşık olarak 1000 km o filtre ile gittim. Filtre stop ettiğinizde benzini geri bırakır gibi bir sıvı sesi çıkarıyor ve siz tekrar marşlarken benzinin gelmesini bekliyorsunuz. Bazen ilk çalıştırmada da "cıvokkk" diye yırtılır gibi koparır gibi bir metal sesi ile marşı kesiyordu. Ben randıman alamadım, yaptığını söyleyen arkadaşıda defalarca mesaja boğdum, kullandığı filtrenin ne olduğunu tam hatırlamıyor, bütün levent oto sanayi, aksaray parçacıları ve maslak dolaşıldı kimse duymamış verdikleri bi filtre var ama değmedi. 35 liraya almıştım. detaylar ve bu mevzunun uzun tartışılmışı bu linkteki sayfalarda.

    http://www.motovirus.com/forum/tekni...larimiz-7.html
    kısmetindir gezdiren yer yer seni...

  12. #592
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Muadil filtre kullanan çok kişi var.
    Benim bunu düşünüyorum. K&N marka bir ön filtre. Çok kullanılan bir filtre.
    İsim ve kod bu geçiyor: K&N #81-0312 Mini-Billet Fuel Filter

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:52 ----------

    ADVRider ve Chaingang'den görüştüğüm ''tmotten'' in cümleleri:
    I've put in a pre-filter which seems to work fine. But if yours doesn't flow at all anymore, you're stuffed.
    Otherwise, just go to Autobarn and get a Ryco car type fuel filter for FI.
    --------------------------------------------------------------------------
    ÇEVİRİSİ:
    Ön filtre koydum, iyi çalışıyor. Eğer sizde yakıt pompalama sorunu varsa, tıkalı demektir. Yoksa Autobarn adlı siteye gidin ve Ryco araba tipi filtre alın.
    --------------------------------------------------------------------------
    Benim göstermek istediğim sadece muadilinin kullanıldığı, tabiki doğru seçim.
    Dikkatinizi çekerim, bu sadece filtre değil aynı zamanda bir regülatör. İkisi birarada.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:01 ----------



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:18 ----------

    Bir çözüm daha fakat OEM parça ile aynı para neredeyse. Bar tutuyor demekki. Zaten sorun filtre içi regülatörde. Gerisi sıradan filtre. 3.5 bar arabaların basıncından bile yüksek.
    --------------------------------------------------------------------------
    ''2008 Toyota Corolla - intank filter list price $149 +GST
    Yaris - intank filter list price $176 + GST Plus removal of rear seats etc to get to the crap.''
    --------------------------------------------------------------------------
    The Venturer

  13. #593
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Bakım periyodları bazı parçalar için değişti.
    Mesela benzin filtre/regülatörü 40.000 km oldu.
    Yeni Manual'ı yükleyeceğim.
    Bilginize...
    Herkese keyifli ve güvenli sürüşler.
    The Venturer

  14. #594
    mslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    sivas, istanbul,
    Motosikleti
    F650 GS
    Merhaba,

    bugün bir arkadaşımla karşılaştırma imkanı bulduğum yeni motorumun selesi düşündüğüm gibi yüksek sele çıktı.

    2004 F 650 GS sinde standart selesi olupta yüksek seleye ihtiyacı olan arkadaşlara duyurulur. Karşılıklı deneyerek değiştirebiliriz. Selede herhangi bir ezik yada yırtık yok. üst kaplaması oturulduğu zaman biraz kat yeri gibi kırışık yapıyor sadece. Yakında sahibinden.com da resim ve ilanıda buraya eklerim. Sele siyah renktedir, tercih de siyah renkten yanadır.

    Tekeriniz düz bassın.
    kısmetindir gezdiren yer yer seni...

  15. #595

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    bmw f650 gs

    Merhaba arkadaşlar...

    2007 model bir BMW F650 GS aldım. 3 gündür motoru kullanıyorum ve alışmaya çalışıyorum. Artık aranıza bende katıldım. Herkese selamlar. Bu forumdaki BMW sayfalarını baştan sona okudum. Fakat ABS sistemini devreye verip devreden alma olayını bir türlü beceremiyorum. Yeterli ayrıntıyı bulamadım yada yapılan açıklamaları ben anlayamadım.Arkadaşlar, kontak açık, motor boşta ABS butonuna 3 sn basıyorum. Gösterge panelinde ABS ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Bu ABS devrede mi demek yoksa devre dışı mı? Yola çıkıp frene sertçe bastığım zaman hiç ABS'yi hissetmiyorum. Allah aşkına şu ABS'yi birisi ayrıntılarıyla bir anlatsada nasıl olduğunu öğrensek. Yoksa kafayı yiyeceğim.
    bmw f650 gs

  16. #596

    Üyelik
    20 Aralık 2009
    Şehir
    35.5
    Öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.

    ABS yi hissetmiyorum derken ne hissetmeyi bekediğinizi de yazsaydınız keşke. ABS kısaca sizin fren yaptığınız zaman kızaklama dediğimiz duruma düşmemeniz içindir. Bu kızaklama dediğimiz olayda çoğunlukla yağışlı ortamlarda meydana gelir.

  17. #597
    apn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR
    Alıntı pangasuspan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2007 model bir BMW F650 GS aldım. 3 gündür motoru kullanıyorum ve alışmaya çalışıyorum. Artık aranıza bende katıldım. Herkese selamlar. Bu forumdaki BMW sayfalarını baştan sona okudum. Fakat ABS sistemini devreye verip devreden alma olayını bir türlü beceremiyorum. Yeterli ayrıntıyı bulamadım yada yapılan açıklamaları ben anlayamadım.Arkadaşlar, kontak açık, motor boşta ABS butonuna 3 sn basıyorum. Gösterge panelinde ABS ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Bu ABS devrede mi demek yoksa devre dışı mı? Yola çıkıp frene sertçe bastığım zaman hiç ABS'yi hissetmiyorum. Allah aşkına şu ABS'yi birisi ayrıntılarıyla bir anlatsada nasıl olduğunu öğrensek. Yoksa kafayı yiyeceğim.
    Selamlar Motorunuz hayırlı olsun, Bnede yeni aldığımda bu konuya çok kafa yormuştum. Sonra melih ustaya götürdüm ve şu şekilde çözdük...

    Kontak açık! vites boş konumda abs düğmesini basılı tutuyoruz. Abs ışığı yanıp sönmeye başladığında düğmeyi bırakıyoruz. Işık yanıp sönerken marşa basıyoruz. Motor çalışıyor, tekrar düğmeye basılı tutuyoruz ve ışık yanıp sönerken tekrar elimizi düğmeden çekiyoruz. Böylece ışık sürekli yanıp sönmeye başlıyor... Abs devre dışı kalıyor... Yanılmıyorsam bu şekilde yapılıyordu...

  18. #598
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    arkadaşlar xt660 r ve bmw f650gs arasında gidip geliyorum kafayı kırmassam iyidir yakında :(
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  19. #599
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı scuderia06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar xt660 r ve bmw f650gs arasında gidip geliyorum kafayı kırmassam iyidir yakında :(
    Paran varsa gidip gelme.
    aklın yolu birdir.

  20. #600
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paran varsa gidip gelme.
    aklın yolu birdir.
    şimdi durumu acıklayım 2005 model xt660 r 30 bin km de 8000 tl ye felan alınabiliyor,bunun yanında 2000 model f650 gs 30 40 50 bin km de 8000 tl ye alınabiliyor.iki motorda aksesuarlı motorlar.gs de abs ve elcik ısıtma gibi ekstra donanımlar var.durum böyle olunca paramın olmasıda bir şeyi degiştirmiyor 2005 model varken 2000 model bmw tercih etmek mantıklımı? keşke 2004 2005 model f 650gs bulsam 9000 tl satan hiç düşünmem direk alırım.
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler