<<Başlangıç için>> diye soran arkadaşlar
-
Evet bu kavramı çok sık duyarız.Başlangıç için...
Motosiklet nedir sizce? Amaç mı yoksa araç mı?
Motosiklet bir araçtır arkadaşlar.Bunun yerine şöyle desek daha iyi olmaz mı?:
<<Acemiliği atmak için>>
Diğerinin çağrışımı iyi değil bence.Çünkü başlangıçların sonları vardır.Kulağa hoş gelmiyor kanımca.Eğer bu kavramı hıza başlangıç için kullanıyorsak da gidin en hızlıyı alın o zaman,istediğiniz kadar açın gazını...Bu da doğru olmuyor değil mi?
Amaç motosiklet sürmeyi öğrenmek olmalı.Ha ilerde motosikletinizi veya tarzınızı değiştirebilir farklı motor almayı düşünebilirsiniz.Ama tekrar yazıyorum hiç bir zaman onu amaç olarak değil de hayatımızı kolaylaştırırken bize tatlı bir haz veren araç olarak düşünmeliyiz.Yarışçı olacak olsak bile bu geçerli yine.Kullandığı motosiklet bir yarışçı için amacına ulaşmak için(yarış kazanmak için)bir araçtır.Aynı şey bir kurye için de geçerli,işine gidip gelen bir motosikletli için de,Pikniğe giden birisi için de.Tabiiki motosikletlerimizi genelde severek süreriz,onlarla bütünleşir,sesini dinler birlikte ivmelenir,birlikte yatarız viraja. amaç motoru büyültmek değil de ondan haz almak olmalı daima,motosikletimiz Mobilet te olsa Hayabusa da...
Bu yazıdaki amacım yeni arkadaşlara tecrübelilerin daima büyük motosiklet (süratli)almak için çırpınmadığını,her motosikletçinin de birer yarışçı olmadığını anlatmak içindir.
Reklamlar
-
eline sağlık
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
Motosiklet kullanmadım hiç.Şu anda beni hız olarak tatmin edem spor bir arabm var ama bu yaz büyük bir ihtimal hayabusa yada r1 sahbi olucam ve ilk motorum olcak. Pek önemli değil bence motor hacmi. Trafiğe kapalı bir alanda kendimi geliştiririm sonuçta küçük motoru satınca bu seferde büyük makinaya alışcam diye kasım kasım kasılıcam. NO problem
-
sitede yapılan en çok tartışmadır heralde. başlangıç motoru ne olmalı diye.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
bide 2 mesaj üst üste neden atıyorsunuz.
[SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]gerçekleri [/COLOR][COLOR="Yellow"]tarih [/COLOR][COLOR="Red"]yazar[/COLOR],[COLOR="Yellow"]tarihi [/COLOR][COLOR="Red"]galatasaray[/COLOR] [COLOR="Yellow"]yazar[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]
-
Süper Moderatör (BBRR)
Benim konu hakkında ki düşüncem çok açık bence başlangıç cc si bir aldatmaca
125 cc motor tavsiye ediliyor 125 aprilla rs yi baz alalım 29 beygir 170 km /h yapan bir alet sizce çok mu kolay kullanması...
Benim nacizane fikrim başlangıç için sport olmamak kaydı ile 600 cc ile uygun bir eğitim alınarak başlamak çok daha iyi olacaktır...
bu eğitim lisanslı eğitmenler tarafından verilmek kaydı ile....önce gidin bir eğitim kuruluşuna (HONDA, BMW,EMOK) Bu konuda lisanslı eğitmenler eşliğinde eğitim vermektedir...
Burda görmekteyizki bir çok arkadaş bu tavsiyelere uyup 125 cc motorlar alıyolar ve daha sonra 5000 km yapmadan motoru %40 gibi zararına satıp bir üst modele para veriyolar oysa motoru almadan önce eğitim alsalar uzman hocalar tarafından yönlendirilecek vede en uygun motoru seçecekler... yıllarca 125 kullanan biri için 600 kullanmak çok mu kolay zannediyosunuz vites debriyaj alışkanlığı haricinde bu motor onlarada zor geliyor...
aynı şey 1000 cc kullanan birinin 125 cc kullanırken çektiği acemilik içinde geçerlidir..
Cebinde 600 cc almaya yeterli parası olan arkadaş bence önce gidip bu kuruluşlardan birinde eğitim almalı daha sonra kararını vermelidir... Zaten bu eğitimdenn sonra 600 cc kullanabilecekmi kullanamayacakmı görecektir....
İnsanın buna kendi mantığıyla karar vermesi yapılacak en doğru şeydir ... forumda takip ettiğim kadarı ile fikir almak isteyen bir çok kişiye konu hakkında hiçbir fikri olmayan insanların tavsiyelerde bulunması gibi bir adet var....
bu konuda eğitim verebilecek düzeye gelmiş her yıl yurtdışına gidip eğitmen lisansını vizelemek zorunda olan biri size bu konuda en uygun tavsiyeyi verecektir.....
sport sınıfı motorlar kontrolü diğerlerine göre zor olan yüksek devirli ve yüksek güç üreten aletler olduğundan 125 cc olanı bile eğitim almadan kullanılamaz....
her işin başı eğitim burda başlamayı düşünenlere 125-250 cc den başla gibi boş bir tavsiyede bulunmaktansa eğitimini aldıktan sonra 600 cc bir chopper veya enduro ilede başlanabileceği hissini vermek daha mantıklı olacaktır...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Süper Moderatör
İnsan psikolojisi bu, adamın almaya parası var ise vede kendine güveni varsa biz ne kadarda anlatsak etme yapma olmaz diye adam motoru alcak. Bırakın alsın, bizi bağlamaz. Adam "ben ilk defa motor alcam 600 RR mı aliim 750 srad mı" diye soruyorsa bu annattığım gruptandır zaten. Yok eğer kişi "motora yeni başlıyacağım ne önerirsiniz" diyorsa, ona anlatmak lazım bunları. Çünkü sorusu bile aklı başında bir soru!!!
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
-
BBRR adlı üyeden alıntı
Benim konu hakkında ki düşüncem çok açık bence başlangıç cc si bir aldatmaca
125 cc motor tavsiye ediliyor 125 aprilla rs yi baz alalım 29 beygir 170 km /h yapan bir alet sizce çok mu kolay kullanması...
Benim nacizane fikrim başlangıç için sport olmamak kaydı ile 600 cc ile uygun bir eğitim alınarak başlamak çok daha iyi olacaktır...
bu eğitim lisanslı eğitmenler tarafından verilmek kaydı ile....önce gidin bir eğitim kuruluşuna (HONDA, BMW,EMOK) Bu konuda lisanslı eğitmenler eşliğinde eğitim vermektedir...
Burda görmekteyizki bir çok arkadaş bu tavsiyelere uyup 125 cc motorlar alıyolar ve daha sonra 5000 km yapmadan motoru %40 gibi zararına satıp bir üst modele para veriyolar oysa motoru almadan önce eğitim alsalar uzman hocalar tarafından yönlendirilecek vede en uygun motoru seçecekler... yıllarca 125 kullanan biri için 600 kullanmak çok mu kolay zannediyosunuz vites debriyaj alışkanlığı haricinde bu motor onlarada zor geliyor...
aynı şey 1000 cc kullanan birinin 125 cc kullanırken çektiği acemilik içinde geçerlidir..
Cebinde 600 cc almaya yeterli parası olan arkadaş bence önce gidip bu kuruluşlardan birinde eğitim almalı daha sonra kararını vermelidir... Zaten bu eğitimdenn sonra 600 cc kullanabilecekmi kullanamayacakmı görecektir....
İnsanın buna kendi mantığıyla karar vermesi yapılacak en doğru şeydir ... forumda takip ettiğim kadarı ile fikir almak isteyen bir çok kişiye konu hakkında hiçbir fikri olmayan insanların tavsiyelerde bulunması gibi bir adet var....
bu konuda eğitim verebilecek düzeye gelmiş her yıl yurtdışına gidip eğitmen lisansını vizelemek zorunda olan biri size bu konuda en uygun tavsiyeyi verecektir.....
sport sınıfı motorlar kontrolü diğerlerine göre zor olan yüksek devirli ve yüksek güç üreten aletler olduğundan 125 cc olanı bile eğitim almadan kullanılamaz....
her işin başı eğitim burda başlamayı düşünenlere 125-250 cc den başla gibi boş bir tavsiyede bulunmaktansa eğitimini aldıktan sonra 600 cc bir chopper veya enduro ilede başlanabileceği hissini vermek daha mantıklı olacaktır...
kafam karıştı şimdi ya eğitimi alamaz isek
-
Süper Moderatör
kafam karıştı şimdi ya eğitimi alamaz isek
Neden eğitim alamayasın?
1. Paran yok
2. Zamanın yok
Eğitim almak için paran yok ise zaten senin için tehlikeli olabilecek büyük cc motor alma ihtimalin çok azdır (hatta imkansıza yakın, parayla satılıyor çünkü ) Bu yüzden ufaktan başlayıp yukarı doğru yükseltirsin cc ni, bu arada kendi eğitimini kendin verirsin
Motor ve eğitim almak için yeterli param var ama zamanım yok diyorsan bende sana "nasıl olmaz kendine bu iş için zaman ayır" derim. Yok hala "gezip tozucam kardeşim, uğraşamam eğitimle filan alıyom motoru ben" diyorsan, bende sana yukarıda da dediğim gibi "bizi bağlamaz, al ve nereye patlarsan patla" derim. Kızmayın, valla sıkıldım bu muhabbetten...
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Süper Moderatör (BBRR)
Eğitim almak için paran yok ise zaten senin için tehlikeli olabilecek büyük cc motor alma ihtimalin çok azdır (hatta imkansıza yakın, parayla satılıyor çünkü ) Bu yüzden ufaktan başlayıp yukarı doğru yükseltirsin cc ni, bu arada kendi eğitimini kendin verirsin
İşte hatada burda yapılıyo.... Adam bu uyarıya uyup gidip 2 zamanlı 125 cc bir sport alıyo... Nasıl olsa ufak cc diyip basıyo gaza, ilk virajda yapışıyo haliyle yada korkudan virajı açıktan alıp karşıdan gelene yazılıyo.....
tekrar ediyorum 125 cc dahi olsa sport modeller başlamak için uygun değildir ancak eğitim alınarak başlanır.....
Neden eğitim alamayasın?
1. Paran yok
2. Zamanın yok
buraya bide 3. şıkkı ekle tabi sen İstanbul"da olduğundan herkes orda zannediyon....
3. bulunduğunuz il veya ilçede bu tip eğitim veren bir yer yoktur.....(örnek : Marmaris)
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
bu birazda fiziksel şartlarla ilgili değilmi kişinin yeteneğine göre deiğşmiyormu, yani 100 kg lık bir motor ve 200 kg lık motor arasında kullanış açısından farklar verdır mutlaka..ben yeni tecrübe edinecek olan biri olarak(başlangış demiyim öyle olsun ) 125 cc tercih ediyorum (kross) çünkü ilk motor deneyimlerimde,sandığım kadarda basit bir şey olmadığını düşündüm ama bunu düşünürken trafik şartlarını göze aldım açıkçası yani belki düşük cc de manevra yeteneklerini geliştirmek daha uygun olur açısından,belki ist dışında bir yerde daha az trafiği olan bir yerde yaşasaydım direk 600 düşünürdüm,,ama tabi bunlar hep teoride olan düşünceler..pratiği görücez
-
fightclub adlı üyeden alıntı
bu birazda fiziksel şartlarla ilgili değilmi kişinin yeteneğine göre deiğşmiyormu, yani 100 kg lık bir motor ve 200 kg lık motor arasında kullanış açısından farklar verdır mutlaka..ben yeni tecrübe edinecek olan biri olarak(başlangış demiyim öyle olsun
) 125 cc tercih ediyorum (kross) çünkü ilk motor deneyimlerimde,sandığım kadarda basit bir şey olmadığını düşündüm ama bunu düşünürken trafik şartlarını göze aldım açıkçası yani belki düşük cc de manevra yeteneklerini geliştirmek daha uygun olur açısından,belki ist dışında bir yerde daha az trafiği olan bir yerde yaşasaydım direk 600 düşünürdüm,,ama tabi bunlar hep teoride olan düşünceler..pratiği görücez
Katılıyorum,Motosikleti seçerken yahu ben buna hakim olabilirmiyim,arıza yapsa itebilirmiyim,sehpaya alabilirmiyim,yere yatsa kaldırabilirmiyim gibisinden de düşünmek gerekli.Yani kendi fiziksel gücümüz de seçimde etken olmalı(Yani bi kavgada bile insan önce bi düşünüyo ben bunu yermiyim diye ).Demek ki boyu boyuma huyu huyuma olmalı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler