Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rüzgarlı havada sürüş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    2 gün önce Göztepe-Maltepe arasını seyir halindeyken saatte 341234 km hızla estiğini tahmin ettiğim rüzgarla boğuşarak gittim geldim..

    Neticede rüzgar her vurduğunda (ki buradaki her den kastım bildiğin heran daki her..) bir o şeride bir öbür şeride yaklaşıp durdum..Hatta bir ara sağım solum kamyon iken rüzgardan savrulur vaziyette idim..

    Neyse sorum şu:

    Rüzgar geldiği anda..Yani tam olarak drankk diye rüzgarı yediğinizde..Motora kapanmalı yani hedef küçültücü hareketler mi yapmalı yoksa tekerlerin yere yapışmasını sağlayacak hareketlerde mi bulunmalı? Mesela motora gaz vermek? (İlk gaz verişte motor bi yolu kavrar ya, sonrasında kesilir tekerler yerden biliyorum..) Mesela motoru rüzgar aksi istikametine yatırmak hafifçe?

    Yani bu tür ani rüzgar yeme durumlarında saldım çayıra durumu mu izlenmeli yoksa rüzgara karşı bir atalet mi oluşturulmaya çalışılmalı?

    Saldım çayıra dan kastım rüzgara uygun şekilde motor şerit değiştiriyorsa o şeride geçecek faaliyetlerde mi bulunulmalı..

    Not:
    (1) Bu anlattıklarım bittabi çok kısa saniyeler içinde gerçekleştiriliyor haliyle..
    (2) Motorum maxi scooter dır. Görüldüğü üzere..


    Sevgiler..Y


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Ben motosikletin üzerine doğru yatıyorum şiddetli rüzgarda...
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  3. #3
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Motorum yok bilgim yok, Tecrübem yok, Tecrubeli arkadaşların fikrini bende merak ediyorum ama hızı düşürmek işe yarayabilir gibi geliyor bana.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  4. #4
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    Sabit rüzgarda kontra tekniği işe yarıyor diye biliyorum. Sürekli yön değiştiren rüzgarlar da motorun üzerine yatılmalı bence
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  5. #5

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    Kamboçya
    Motosikleti
    transalp yavrusu
    walla hızını ani bi rüzgara karşı hakim olabilecek bi şekilde artıracaksın veya yavaşlatacaksın benim bilgim bu şekilde
    İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..

  6. #6
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    ben sadece yavaşlıyorum hızlandıkca gezmeye basliyor motor.
    üstüne kapanmak biyere kadar kesiyor ama motor hafifse rüzgar direnci fazla ise
    yavaşlamak dışında bir alternatif bulamadım

  7. #7
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    Bu tarz durumlarda gazı olabildiğince sabit tutmak gerekir aşırı gaz kesip,gaz açmalardan kaçınılmalı kollar muntazam pozisyonda( kollarımızı çok fazla kasmadan kontrollu ama gevşek) tutulmalı.Bacaklar depoya yapışık denge ellerimiz ve bacaklarımızla senkronize bir şekilde sağlanmalı.Rüzgara nekadar çok karşı koyarsak o kadar çabuk yoruluruz ve sürüş pozisyonumuz bozulur.Sanırım DD yazmıştı eller bilekten dirseğe kadar kontrollü ama kasmadan gevşek tutarak yol alırsak rüzgarda süzülüp gitme direncimiz daha kuvvetli olur.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  8. #8
    darkeagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    Ev maltepe İstanbul yaşadığı yer: Şimdilik Dünyanın her yeri
    Motosikleti
    Goldwing
    teror un verdiği cevaba ek olarak şunlarıda eklersek rüzgarla mücadelene yardımcı olur. Hedef küçültmek iyi bir şeydir .Yelkenlerini açmış bir yat gibi rüzgar nereye savurursa oraya gitmemen için. Kontra tekniğini uygulamak ani yön değiştiren rüzgarlarda çok işe yarar. (Rüzgarın geldiği yöndeki elciği hafifçe itmek) En önemlisi ama en önemlisi aşırı hızdan bu durumlarda kaçınmak.
    Her durumda kaçınmak lazım ama rüzgar ile hız birleşince azraile bahane hazır olur
    Dilin söylediği veya kalemin yazdığı bütün üzücü kelimelerin içinde en üzücüsü şudur,KEŞKE"

  9. #9

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Valla daha deneyimli birisi daha doğru bilgiler verebilir.

    ani rüzgar yediğimde öncelikle hızımı kontrol ederim. eğer zorlanacağım kadar yüksekse zorlanmayacağım bir hıza inerim yavaşça. eğer hızımda bir problem yoksa, istifimi bozmam. sadece daha tetikte olurum.

    eğer sürekli sert rüzgar varsa. abartmadan güvenli bir hızda ve bulunduğum şeridin ortasında gitmeye başlarım, motosikletin üzerine yine abartmadan yapışırım.

  10. #10
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    sanırım bu sorunumuza çözüm olacak yazı bence bunu dikkatlice okumalıyız.

    http://www.motosiklet.net/forum/dona...-mucadele.html
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  11. #11

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    150-200 tonluk uçaklar dahi son yaklaşma dediğimiz iniş öncesinde eğer darbeli yani hamlesi 20-25 knot luk cross rüzgara maruz kalırsa çizgisinden
    saparak teker koyamaz yada çok düzensiz şekilde çekirge gibi sıçrayarak
    inebilirler.
    Burada asıl tehlike rüzgarın HAMLELİ esmesidir,yani sürekli aynı kontrayı da bassanız işe yaramayacaktır motosiklette.Bu durumda en iyisi yolumuz uzun
    ise bir benzinlik yada kasabada geçiici süre dinlenmek ve sonrasında şiddet azalınca devam etmektir.Hele de hafif siklet bir 2 tekerdeysek bu durum bizim için ölümcül tehlikelere çok açıktır.,ve şakası da yoktur.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  12. #12
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    Kesinlikle doğru.Hamleli rüzgarda aynı tarafa kontra basmak tehlikeli olabilir.Rüzgarın esme yönüne göre kontrayı sağa yada sola doğru değiştirmeliyiz.Ek olarak Trafikte kamyon veya uzun araçları geçerken rüzgar faktörünü kesinlikle unutmamalıyız.Geçiş anında sağdan yada soldan ani bir rüzgar direncine maruz kalacağımız için oturuş pozisyonumuz ve gidon kontrolümüzün tam olması gerekir.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  13. #13
    CBF150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2010 BMW R 1200 GS Adventure
    Rüzgarlı havada motora binmek zevkten ziyade çileye,eziyete dönüyor.
    Heleki motor ve cüsse büyükse ayrı bir ızdırap.
    Ben şahsen rüzgarlı havada 80-90 km. yi geçmiyorum,
    Motorun üzerine falanda yatmıyorum veya kapanmıyorum(zaten ona müsait bir motor değil)
    Sürati artırmadığım müddetçe sorun olmuyor.

  14. #14
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    ben 2 gün önce 2 kişi 1.köprüden karşıya geçiyodum rüzgar en şiddetli halindeydi tabelalar falan ucuyodu daha önceden de rüzgar varken geçmişdim dikkate almadım 40 km le fln gidiyodum rüzgar beni nerdeyse bariyellere vuruyodu kontrolü kaybettim sagolsun araçın biri farketti arkamdan hızını yavaşlatıp beni takip etti köprünün ortasında motoru saga çektim.sonra arkamdakini uyardım sarıldı bana ve motorun hızını baya arttırdım rüzgara karşı sürdüm 80 km hıza çıkınca hiçbi sorun kalmadı geri dönüşte köprüye giricekken dikkatimi cekti 3-5 motor saga cekmiş rüzgarın dinmesini bekliyodu bense hızımı sabitledim 80 de ve çok rahat geçtim karşıya eger 20 km ile sabit gitcem dersen ucarsın motorla hızın yüksek olcakki rüzgar seni etkilemesin bunuda tecrübe etmiş oldum.

  15. #15

    Üyelik
    05 Aralık 2006
    walla abi dün suuçtuya gidicez diye çıktık kız arkadaşımla rüzgar şiddetli diye yarı yoldan mudanyaya girdik ama sürerken keşfettim üstüne yatınca motorun rüzgarın etkisi azalıyor

  16. #16
    flying hellfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Istanbul Atasehir
    Motosikleti
    Keeway SL 150 / Aprilla Pegaso 650
    Son 3 gundur Istanbul'da cok ruzgarli gunler gecirdik, ozellikle sali gunu ruzgar tavan yapti, yaklasik 40 km surat ile esiyordu.

    Bu gibi durumlarda bircok arkadasin dedigi gibi en guvenli surus, yavas gitmek.

    Ancak kopru, viyadukler gibi ruzgarin daha da arttigi bolgelerde ben minibus, otobus gibi araclari ruzgarin geldigi yonden yanlarina gecip kesmeye calisiyorum.

    Dun ozellikle kopruden gecer iken, ruzgar sagdan esiyordu, bir baktim sag seritte bir metrobus, hemen soluna girdim, ruzgari bayagi bir kesti, yapabiliyorsaniz tavisye ederim

  17. #17
    iskenderunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Motosikleti
    yamaha xmax 250
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 gün önce Göztepe-Maltepe arasını seyir halindeyken saatte 341234 km hızla estiğini tahmin ettiğim rüzgarla boğuşarak gittim geldim..

    Neticede rüzgar her vurduğunda (ki buradaki her den kastım bildiğin heran daki her..) bir o şeride bir öbür şeride yaklaşıp durdum..Hatta bir ara sağım solum kamyon iken rüzgardan savrulur vaziyette idim..

    Neyse sorum şu:

    Rüzgar geldiği anda..Yani tam olarak drankk diye rüzgarı yediğinizde..Motora kapanmalı yani hedef küçültücü hareketler mi yapmalı yoksa tekerlerin yere yapışmasını sağlayacak hareketlerde mi bulunmalı? Mesela motora gaz vermek? (İlk gaz verişte motor bi yolu kavrar ya, sonrasında kesilir tekerler yerden biliyorum..) Mesela motoru rüzgar aksi istikametine yatırmak hafifçe?

    Yani bu tür ani rüzgar yeme durumlarında saldım çayıra durumu mu izlenmeli yoksa rüzgara karşı bir atalet mi oluşturulmaya çalışılmalı?

    Saldım çayıra dan kastım rüzgara uygun şekilde motor şerit değiştiriyorsa o şeride geçecek faaliyetlerde mi bulunulmalı..

    Not:
    (1) Bu anlattıklarım bittabi çok kısa saniyeler içinde gerçekleştiriliyor haliyle..
    (2) Motorum maxi scooter dır. Görüldüğü üzere..


    Sevgiler..Y
    bir zat 150 kullanıcısı olark tavsiye. yavaşlaman
    ben iskenderunda oturuyorum. bizim buranın kışı +5c oluyon en az. kış dediğin zaman bizim burada fırtına olur.
    o yüzden motordan uçmamak için en kenardan yavaş yavaş gitmek

  18. #18
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    ne kadar faydası var bilmiyorum ama motor scooter olduğu için artçın yok ise ayaklarını artçının ayaklarını koyduğu yere koyarsan ortadan rüzgar geçişi sağlanıcaktır ve az da olsa faydası olur
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Alıntı teror adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle doğru.Hamleli rüzgarda aynı tarafa kontra basmak tehlikeli olabilir.Rüzgarın esme yönüne göre kontrayı sağa yada sola doğru değiştirmeliyiz.Ek olarak Trafikte kamyon veya uzun araçları geçerken rüzgar faktörünü kesinlikle unutmamalıyız.Geçiş anında sağdan yada soldan ani bir rüzgar direncine maruz kalacağımız için oturuş pozisyonumuz ve gidon kontrolümüzün tam olması gerekir.
    Aynen bu olay başıma geldi.CBF150 ile Bursa'dan izmir istikimatine giderken karacabey yolundan geçenler bilir.O yolda sürekli sağ taraftan esen şiddetli rüzgar vardır.O yolda motoru sanki sağa doğru viraj dönermiş gibi yatık vaziyette kullandım.Bir kamyonu sollarken kamyon sağdan esen rüzgarı kesti.Ancak kamyonu tam geçtiğim anda rüzgar aniden kendini gösterdi.Motor nerdeyse yoldan çıkıp ortadaki çukura düşecekti.Son anda kurtuldum.Bu tür rüzgarlı ortamlarda araç sollarken dikkat edin ve gidona sıkıca yapışın.

  20. #20

    Üyelik
    02 Haziran 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    2011CBR125R almalı :)
    bursanın lodosları meşhurdur bilenler vardır.
    sanki viraja motoru yatırırmışcasına düz yolda 30 derecelik eğimle gidenleri hem görüyorum hemde kendimden biliyorum
    [B]Düş peşindeysen, [U]DÜŞ PEŞİME[/U][/B] :bounce:


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler