Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Motosiklet Teorisi #7, Ruzgarla Mucadele…

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motorcunun karsilasacagi baslica sorunlardan biri ruzgardir...Bocekler motorun on camina degilde yanina yapismaya baslamissa hava ruzgarlidir denilebilir saka...




    Ruzgarin etkisi her motor turune gore degisik olacaktir, o yuzden kendi deneyimleriniz cok onemli...ben sadece kelimenin tam anlamiyla "ipucu" verebilecegim...o da tecrubesizlere sadece...tecrubeli olanlar kendi bildikleri ile katilirsa bu bilgi alisverisi daha neseli ve faydali olabilir.

    Aciklik bir yerde tek basina gidiyor da bir yonden sabit hizda ruzger esiyorsa (boyle bir olay nadir dir ya, diyelim "ise" ) yapacaginiz sey kontra viraj teknigini uygulamaktan ibarettir. Evet bu teknik nasil bize viraj dondururyor, kivirmaca ile hayatimizi kurtariyorsa, buradada ruzgardan kurtaracaktir. Ruzger ne yandan esiyorsa o yandaki elcigi ileri itin.

    Mekanizmayi biliyorsunuz artik...motor o yana devrilir, ruzgar kaldirir, denge kurulur ve siz dumduz, hicbir mucadeleye girismeden, egilip bukulup, gidonla, agirliginizi kaydirmakla filan ugrasmadan gayet "kool" bir sekilde yolunuza devam edersiniz.

    Normalde bu ruzgar illeti sizi umulmadik, aslinda umulduk ! zamanlarda bulur...

    Tunel cikislari ... en tipik ruzgarla bulusma yeridir. Kopru ayaklari gecisleri, buyuk agir araclari sollama sirasinda, tepe ustleri, acik yuksek kopru sirtlari hep ruzgarla bulusma, cebellesme noktalaridir.

    Yapacaginiz tek sey 1- Sakin olmak, 2-kontra viraj teknigini uygulamaktir. Ruzgar gum diye vurdugunda yapilacak sey o yondeki elcigi orantili bir hizla ileri itmektir.

    ********* Altin kural *********

    Ruzgar denilen namerdin en buyuk silahi SESidir. Evet...Kulakliginiz her zaman takiliysa ruzgar sizi eskisi kadar korkutamaz. Kuvvetli bir ruzgar sesi motorcuyu urkutur, kasar, gulumsemenizi yuzunuzden siler. Endise ile suren motora hakim olamaz, bu durumda kullanmayin!

    Kulakliginiz hep kulaginizda olsun, unutmayin kirilan kemik kaynar, yirtilan deri-kas yerine gelir ama kaybolan isitme duyusu tamir olmaz...ilerde altin yillarinizi duvar gibi sagir gecirirsiniz.

    **********************************

    Uzun yolculuklara daima sabah erken cikin...tecrubeli uzun yol motorculari hic bir zaman ogleden sonra uzun yol yapmak, acik duzluklere cikmak istemezler. Ogleden sonra isinip yukselen havanin yerini doldurmaya calisan serin hava (meltem, lodos, kesisleme mesela) siddetli yuzey ruzgarlarina sebep olur. Ciftciler, balikcilar bunu iyi bilir...

    Turbulans denilen nam kefere bozguna ugramis havadir ve tehlikeli olabilir. Genellikle otobuslerin, kamyonlarin, TIR larin arkasinda ve yan arkalarinda olusur. Bunlara yaklasmayin. Bu tur araclari sollarken sol seridin en acigina gidin. Bu araclarin bir tehlikesi de yandan (sag yada sol farketmez) gelen ruzgari (varsa) kesmeleri dir. Yani diyelim sagdan ruzger esiyor, siz sag elcigi motoru saga yatirmaya yarayacak sekilde ileri itmis, ruzgarin basinci ile dengeyi bulmus, dumduz gidiyorsunuz...solladiginiz otobus o ruzgari kesecegi icin sizi dengede tutan basinc ortadan kalkar ve doogru otobusun gobegine dogru dalisa gecersiniz. Dikkat.

    Bir diger turbulans/basinc tehlikesi de karsi seritten hizla gelen otobus vb. devasa mahlukatin sizin seridinize tokat gibi vurdugu hava dalgasidir. Bu tur iki yonlu yollarda sakin ha sol seridin en solundan gitmeyin. Bu basinc bazen hafif bir motora serit degistirtecek kadar kuvvetli olabilir.

    Yolcunuz varsa iki misli dikkatli olmaniz lazim, cunku yolcu gemiye cekilmis ikinci bir yelken gibidir. Motor ruzgara karsi cok daha hassaslasacaktir.

    Butun bunlara ragmen...korkmayin, her zaman kulaklik takin, ruzgarda hizi dusurun...

    Hizi dusurmek ne ise yarar?

    HAYALi DENEY

    Diyelim bir kosu bandi var, ozel yapilmis...uzerinde bir 350kg lik devasa bir motosiklet duruyor, siz yaninda ve yerdesiniz, ve sistem calismiyor su anda. yanina gidin, ve motoru YANDAN obur yana dogru itin bakalim kimildatabiliyormusunuz. Mumkun degil...bir milim bile kimildamaz. Simdi sistemi calistirin...motor saatte 5 km ile gidiyor olsun...itin, aaa motor yana kaymaya basladi...50km/h e cikarin hoop cok daha hafif bir basincla motorun yana dogru gittigini gorursunuz. saatte 120 ye cikarin, kucuk parmaginizla itin motor yana dogru gidiverir.

    Sonuc, hiz arttikca motor yandan gelen basinca karsi daha duyarli olmaya baslamistir. Motoru yolda duz tutan sizin marifetiniz ve motorun aerodinamik yapisidir... Hiz arttikca tekerleklerde birim alana dusen basinc da azalir unutmayin, motor hafifler, cunku hava sizi kaldirmaktadir. (Yaris otomobillerindeki kanatlari, spoilerleri gozunuzun onune getirin...altlarina hava girmesin diye ne kadar alcak yapildiklarina bakin, bunlarin buyuk kismi otomobili yola bastirmak icin dizayn edilmistir)

    Hizi guvenli bir seviyeye dusurun, (cok yavaslamak trafikte tehlikelidir) kontra viraj teknigini iyice pisirin, ogrenin, UYGULAYIN...Ruzgar sizden korksun...














    Donald Duck
    (Resat Arbas)
    E-Mail: donald_duck@newyorkcity.com
    al bundy ve Sibell bunu beğendiler.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    kantele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2009
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Derbi STX-150
    Birşeyi anlamadım. Rüzgar sağ taraftan esiyorsa sağ elciği ileri itin diyorsunuz. Sağ elciği ileri itmek demek motorun yönünü sol tarafa çevirmek demek değil midir? Bana tam tersini yapmak gerekiyor gibi geliyor düşününce. Yani rüzgar hangi taraftan esiyorsa o tarafa doğru gidonu kırmak gerekmez mi?

    Sanırım bunu pratikte uygulamadan anlamak pek mümkün değil.

  3. #3
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    kantele, o yazıda geçen teknik kontra tekniğidir. Bu linkleri sıkılmadan keyifle oku arkadaşım. Motor kullanırkende zaten bu teknikleri uygularsın önemli olan bilinçli yapmak.

    http://www.motosiklet.net/forum/suru...a-teknigi.html


    http://www.motosiklet.net/forum/dona...kivirmaca.html

    http://www.motosiklet.net/forum/dona...ola-donus.html

    http://www.motosiklet.net/forum/dona...aga-donus.html


    Kolay gelsin.
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  4. #4
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    ben rüzgara karşı koymam. rüzgar beni sola itiyorsa bende belli bi oranda sola kayarak ilerlerim. sadece dar yerlerden geçmek zor olur. bu kayma ben aynı şeridin en sagından en soluna gelince kontrayla motoru tekrar en saga alırım. rüzgarı ne kadar yarmaya çalışırsan oda seni o kadar tokatlar. bu benim stilim, bu şekilde hergün boğazı geçer dönerim. bunu farkında olmadan yapmaya başlarsanız rüzgarı hissetmezsiniz.
    Now the world is gone. Im just one.

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı kantele adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birşeyi anlamadım. Rüzgar sağ taraftan esiyorsa sağ elciği ileri itin diyorsunuz. Sağ elciği ileri itmek demek motorun yönünü sol tarafa çevirmek demek değil midir? Bana tam tersini yapmak gerekiyor gibi geliyor düşününce. Yani rüzgar hangi taraftan esiyorsa o tarafa doğru gidonu kırmak gerekmez mi?

    Sanırım bunu pratikte uygulamadan anlamak pek mümkün değil.
    Sağ elciği öne itmek demek hem önden gelen hem de sağdan gelen dirence karşılık vermek demektir. Döndürmek manası çıkmasın.

  6. #6

    Üyelik
    04 Kasım 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio X9 500 evo 2008
    Kulakliginiz hep kulaginizda olsun, diyorsunuz.. Afedersiniz, anlayamadığım,
    Bu sözettiğiniz kulaklık kask içine takılan özel bi kulaklık mı ?
    Cep telefonlarında kullandığımız bloototh kulaklık gibi mi, eğer öyle ise iki kulağa nasıl kullanılıyor ?

  7. #7
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı demir57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kulakliginiz hep kulaginizda olsun, diyorsunuz.. Afedersiniz, anlayamadığım,
    Bu sözettiğiniz kulaklık kask içine takılan özel bi kulaklık mı ?
    Cep telefonlarında kullandığımız bloototh kulaklık gibi mi, eğer öyle ise iki kulağa nasıl kullanılıyor ?


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler