Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Rüzgarlı havada sürüş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Rüzgarda sürüşü kesinlikle tavsiye etmiyorum ben bir kere yaptım siz yapmayın.İzmir dönüşü aliğanın orda hafifte yağmur yağıyor bir rüzgar çarptı beni feleğim şaştı.Hızım 110 km/h rüzgar çarpınca sağ şeritten sol şeride tüm çabalarıma rağmen rüzgar tarafından itildim hatta kaza yapıcaktım orta refüje sürtecektim...Motoru olabildiğince sağa yatırdım hatta o kadar yatırdımki motoru şimdi kayacak dedim altımdan. hızmı kestim anca sağ şerite attım kendimi. Tek teselliğim yolun boş olmasıydı.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Tüm mesajlara bakıp bir özet geçmek gerekirse, özellikle bir arkadaşın dediği cross rüzgar olayına karşı sürekli tetikte olmak gerektiğini anladım ve bu tür ani, dalga halinde ve her yönden çarpan rüzgarlarda kontra basmak aniden yön değiştiren rüzgar sonucu motorun kontrolünü yitirmemize neden olabilir..

    O halde cross rüzgar varsa ya sağa çekip beklemeli ya da orta şeritten hafif tempolu gitmeli (tam gaz değil, çünkü ani rüzgarda motorun gücünü arttırıp rüzgar ivmesine karşı koymak için gereken hızı verecek yer olsun elcikte..) Genede eklemeden geçemeyeceğim Donald Amca illede hızı düşürün diyor!

    Sürekli ve sabit istikametten gelen rüzgar da ise sürekli hafif kontra basarak veya rüzgar karşı istimaketine yatarak engellenebiliyor..ama genede çok tetikte olmak kaydıyla..

    Maxiscooter larda ise yelken etkisini aza indirebilmek için gelen bir öneride de ayakları artçının ayak peglerine koyarak gidon altı rüzgar geçiş bölgesi oluşturmak vardı lakin bunu denediğimi düşününce kafam önde bodoslama gider bir hal alacağımı düşündüm ve hoşuma gitmedi bir de motorla benim aramda 30-35 kg. fark var yani neredeyse motosiklet kadar bir adam olduğum için o bacak arası rüzgar geçirme hadisesinden ziyade kilo vermem daha mantıklı

    Bu arada harika bir bilgilendirme başlığı oluyor bu konu..

  3. #23
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    benim motorum rüzgarın vurduğu yöne yatıyor. yani ters kontra ile anca dengeliyorum. sağdan geliyorsa sağa çekiyor.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  4. #24

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir de motorla benim aramda 30-35 kg. fark var yani neredeyse motosiklet kadar bir adam olduğum için o bacak arası rüzgar geçirme hadisesinden ziyade kilo vermem daha mantıklı

    Bu arada harika bir bilgilendirme başlığı oluyor bu konu..
    valla arkadaşım eğer kilo bu kadar varsa sen boşuna rüzgardan korkma dermişim

    sizi yoldan ancak bir fırtına çıkarabilir

    ben ne yapayım? ben zayıf motosiklet zayıf?

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    Ahhh rüzgar ahh..

    Resmen viraja yatar gibi yatıyorum rüzgarlarda,bi keresinde sağa yatarak sola dönüşü (ya da tam tersini) tamamladığımı hatırlıyorum...

    Önden gelen ani rüzgara gaz açarak karşılık vermek iyi oluyor zaman zaman...

    Mesela dar bir yolda karşı şeritten tır geliyor...
    Rüzgar Whupppp der ya... tam o sırada Allah ne verdiyse asılmak lazım...

    Güzel oluyor.

    Ters yöne yatmak da güzel oluyor,ama mutlaka durmak lazım,pekçok kullanıcının da söylediği ve söyleyeceği gibi.

    Ben de öyle yapmıştım,daha motoru aldığım ilk gün uzun yolda gecenin köründe...

    Tecrübe kazandıkça insan kendine ne kadar güvenirse güvensin doğa ile şaka olmuyor.

    Mesela arka lastiğim 130-90 15 yani istediğim gibi yatabiliyorum.

    Alıştım iyice yatmaya kalkmaya virajlarda,bir yatışımda ön çamurluğun altına öyle bir rüzgar girdi ki beni denize uçuruyordu...

    çift şeritli yolun en sağından en soluna kaymıştım,ön lastiğimin yerle teması çok zayıflamış,resmen kesilmişti...

    O yüzden rüzgarla şaka olmaz diyerek sözlerimi bitirmek isterim.

  6. #26

    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    rüzgarlı havada motosiklet nasıl kullanılmalı sorusuna gayet güzel cevaplar verilmiş.

    rüzgarlı havada artcı ne yapmalıdır? artcı motosiklet üzerinde sürücü kadar önemlidir. rüzgarlı havada mümkün oldugunca sürücüye yakın oturmak arada boşluk bırakmamak gerekir. yani rüzgarın aradan geçip artcıya çarparak ikinci bir denge kaybına neden olmasına izin vermemeli ki kontrol motosiklet sürücünde kalmaya devam edebilsin.
    [B]durmak yok... yola devam.....
    [/B]
    [COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]

  7. #27

    Üyelik
    11 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    19A
    bence rüzgarlı havada artçı almayın düşürür sizi düşürür. artçı otobüsle gelsin olmam mı


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler