Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Yamaha NMAX, PCX 150, PCX 125 karşılaştırması...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    nmax kullandım ben, gaz hassasiyatı ve dengesi gerçekten iyi yapmış herifler. ancak pcx kasa olarak daha güzel. yine de 10 lira vermezdim 125 cc motoru napayım kendini zor götürüyo. ha o zaman buna diceksin 5 lira alır koyarız bizde kenara. ne demek yani 10 lira 2 daha at xmax al
    SAZMAN ve Mustaphalanx bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nmax kullandım ben, gaz hassasiyatı ve dengesi gerçekten iyi yapmış herifler. ancak pcx kasa olarak daha güzel. yine de 10 lira vermezdim 125 cc motoru napayım kendini zor götürüyo. ha o zaman buna diceksin 5 lira alır koyarız bizde kenara. ne demek yani 10 lira 2 daha at xmax al
    Söylüyoruz anlamıyor şimdi biraz biner sonra tekrar konu açar bak gör.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  3. #43

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim öncelikle rica ederim ancak şu 110 ile gitme işini de netleştireyim ki Tem'e çıkınca şok olma

    Düz yol ( önden rüzgar gelmeden ) ya da hafif yokuş aşağı rüzgarda arkandaysa 110 - 112 km/h görebiliyorsun. ( Ben 67 - 70 kilo arasıyım ona göre hesap yap çünkü artçı ile yokuş inmiyorsan 100'e zor çıkarsın. )

    Ancak yol biraz yokuş yukarı hale gelince stabil olarak 100 ile bile zor gidersin, hatta Tem'in bazı yerlerinde 100 km/h hızı da göremeyebilirsin. Yani sen sakın ola ki her koşulda 100 - 110 km/h ile gideceğini düşünme ! Zaten motosiklet bu şekilde kullanılmamalı. 80 km/h - 90 km/h ile gitmelisin bu motosiklette neden ? ani hızlanman gerektiği zaman gazı açıp 100 km/h - 110 km/h lere ulaşmak için.

    Sen sürekli dip gaz gidersen ne olur ? Önüne bir şey çıkınca ya da çıkmak üzereyken tek çaren hızını azaltıp, mantıklı bir fren yapıp kaçış manevrası yapmak olur ( tabii o panikle bunları düşünebilirsen ). Bu strese girene kadar aniden 10 km/h hızlanıp o riski atlatabilirsin. Bu tavsiyemi sakın unutma !

    Birde şu kampana işini netleştireyim bence bu olay da yeterince gereksiz bir bilgi kirliliği yarattı. Arka fren kampana bile olsa Pcx'in arka tekerini kaydıramazsın, kaymıyorsa Abs'ye gerek var mı ? yok. Honda'nın ezbere motor üreteceğine ve bu motoru dünya paraya satacağına mı inanıyorsunuz ? Hele ki Pcx gibi 4 - 5 senedir piyasada olan ve kronik tek bir sıkıntısı çıkmamış bir motosikleti ?

    Kendimden örnek vereyim şuan Forza kullanıyorum ve Pcx için sıktığım frenin yarısını sıksam arka teker kayıyor, elim bir türlü alışamadı. İşte buna Abs gerekebilir ancak Pcx'in zaten arka fren kolu serttir. Herkül bile olsan kaydıracak kadar basamazsın. ( Yerde yağ vardır v.s bunları es geçiyorum, motosikleti sağanak yağmurda 50 dk hiç durmadan dahi kullandım, durdum kalktım. Tespitlerim ezbere değil. )

    Haa N Max kullandım mı ? kullanmadım Amacım sadece Pcx hakkında en doğru bilgiyi vermek.
    Valla sizden Allah razı olsun duymak istediğim herşeyi öğrendim sayenizde. Çok teşekkür ederim yeniden. Bana ve kafası karışık olan tüm arkadaşlarıma bu bilgiler ışık olacaktır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------

    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylüyoruz anlamıyor şimdi biraz biner sonra tekrar konu açar bak gör.
    Haklısınız kesinlikle benden bir kez daha konu açmamı mutlaka bekleyin. En zor yöntem olan deneme yanılmayla öğreniyorum çünkü Ben ne deseniz iflah olmam..
    SAZMAN bunu beğendi.

  4. #44
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Neyse Medley hayirli olsun en azından büyük tekerlekli ve güçlü abs de var ohhh misss

  5. #45

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neyse Medley hayirli olsun en azından büyük tekerlekli ve güçlü abs de var ohhh misss
    Medley alacağım dememiştim ama? Sadece kafamı karıştırmıştı. 2 eline 2 bin eklersem en kral xmax'i alabiliyorum. Aradaki 2 bin tl için xmaxtan vazgeçmek ne kadar mantıklı?

  6. #46

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Medley alacağım dememiştim ama? Sadece kafamı karıştırmıştı. 2 eline 2 bin eklersem en kral xmax'i alabiliyorum. Aradaki 2 bin tl için xmaxtan vazgeçmek ne kadar mantıklı?
    Çok zor adamsın üstad ya
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  7. #47
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla sizden Allah razı olsun duymak istediğim herşeyi öğrendim sayenizde. Çok teşekkür ederim yeniden. Bana ve kafası karışık olan tüm arkadaşlarıma bu bilgiler ışık olacaktır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------



    Haklısınız kesinlikle benden bir kez daha konu açmamı mutlaka bekleyin. En zor yöntem olan deneme yanılmayla öğreniyorum çünkü Ben ne deseniz iflah olmam..
    Bilmukabele kardeşim ama sen ne yap biliyor musun ? 6000 - 7000 cash money çıkar cebinden bir o kadar kredi de çek 36 ay vade falan maxi scooter bir şeylere bak. Tem hafife alınacak bir güzergah değil kask kameram olsa neler gösterirdim neler.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  8. #48
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Medley alacağım dememiştim ama? Sadece kafamı karıştırmıştı. 2 eline 2 bin eklersem en kral xmax'i alabiliyorum. Aradaki 2 bin tl için xmaxtan vazgeçmek ne kadar mantıklı?
    Şimdi xmax alınca yakıt konusu seni kasar. Pcx e bile tam gaz kaç yakıyor diye soruyorsun. Sana 100 ile orta devirde gidecek istenildiğinde 120 130 çıkacak ve sollama yapacak. Tüm bunlara rağmen az yakacak motor? Ben bilmiyorum. Benim motorum 3 lt yakıyor tam gaz. 123 son hız hatta daha gaz payı kalıyor kesici olmasa. Ama bagaj yok dimi unutmuşum zor senin işin zor.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  9. #49
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    bu konu daha mı devam ediyo ya ? bidaha scootera binmem midem bulandı.

  10. #50

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Yahu yakıt tüketimi hususunu sormamdaki maksat pcx150 ile xmax aynı tüketiyorsa yani biri 3 öbürü 4litre tüketiyorsa pcx almaya gerek yok diye düşünmemdi. İstesem bugün nakit parayı sayıp sıfır ironmax ya da forzayı rahatlıkla alabilirim ama pişmanlık duyup da zarar etmek istemiyorum. En kötü huyum ince eleyip sık dokumak ne yazık ki.. Sizleri de bunalttım sanırım kusuruma bakmayınız.

  11. #51

    Üyelik
    03 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    dominar
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim öncelikle rica ederim ancak şu 110 ile gitme işini de netleştireyim ki Tem'e çıkınca şok olma

    Düz yol ( önden rüzgar gelmeden ) ya da hafif yokuş aşağı rüzgarda arkandaysa 110 - 112 km/h görebiliyorsun. ( Ben 67 - 70 kilo arasıyım ona göre hesap yap çünkü artçı ile yokuş inmiyorsan 100'e zor çıkarsın. )

    Ancak yol biraz yokuş yukarı hale gelince stabil olarak 100 ile bile zor gidersin, hatta Tem'in bazı yerlerinde 100 km/h hızı da göremeyebilirsin. Yani sen sakın ola ki her koşulda 100 - 110 km/h ile gideceğini düşünme ! Zaten motosiklet bu şekilde kullanılmamalı. 80 km/h - 90 km/h ile gitmelisin bu motosiklette neden ? ani hızlanman gerektiği zaman gazı açıp 100 km/h - 110 km/h lere ulaşmak için.

    Sen sürekli dip gaz gidersen ne olur ? Önüne bir şey çıkınca ya da çıkmak üzereyken tek çaren hızını azaltıp, mantıklı bir fren yapıp kaçış manevrası yapmak olur ( tabii o panikle bunları düşünebilirsen ). Bu strese girene kadar aniden 10 km/h hızlanıp o riski atlatabilirsin. Bu tavsiyemi sakın unutma !

    Birde şu kampana işini netleştireyim bence bu olay da yeterince gereksiz bir bilgi kirliliği yarattı. Arka fren kampana bile olsa Pcx'in arka tekerini kaydıramazsın, kaymıyorsa Abs'ye gerek var mı ? yok. Honda'nın ezbere motor üreteceğine ve bu motoru dünya paraya satacağına mı inanıyorsunuz ? Hele ki Pcx gibi 4 - 5 senedir piyasada olan ve kronik tek bir sıkıntısı çıkmamış bir motosikleti ?

    Kendimden örnek vereyim şuan Forza kullanıyorum ve Pcx için sıktığım frenin yarısını sıksam arka teker kayıyor, elim bir türlü alışamadı. İşte buna Abs gerekebilir ancak Pcx'in zaten arka fren kolu serttir. Herkül bile olsan kaydıracak kadar basamazsın. ( Yerde yağ vardır v.s bunları es geçiyorum, motosikleti sağanak yağmurda 50 dk hiç durmadan dahi kullandım, durdum kalktım. Tespitlerim ezbere değil. )

    Haa N Max kullandım mı ? kullanmadım Amacım sadece Pcx hakkında en doğru bilgiyi vermek.
    bende nmax var, neredeyse abs'yi hiç kullanmıyorum. ancak abs zaten acil durumlar içindir: yerde yağ vardır, yağmur vardır, önünüze bir şey çıkar vs. ani fren yaptığınızda lazımdır abs. abs'siz xmax kullandım, daha ağır olduğu için daha kolay kayıyor gibi. forza da muhtemelen ondandır.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  12. #52
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu yakıt tüketimi hususunu sormamdaki maksat pcx150 ile xmax aynı tüketiyorsa yani biri 3 öbürü 4litre tüketiyorsa pcx almaya gerek yok diye düşünmemdi. İstesem bugün nakit parayı sayıp sıfır ironmax ya da forzayı rahatlıkla alabilirim ama pişmanlık duyup da zarar etmek istemiyorum. En kötü huyum ince eleyip sık dokumak ne yazık ki.. Sizleri de bunalttım sanırım kusuruma bakmayınız.
    Tabii ki sorman gerekli sorun yok benden yana. Üzerine binin sürün bakın hoşunuza giderse alın . Sürmeden almak pişmanlıktır.
    Bak geçen hafta benim motoru mahalleden bir amca almak istedi. Bindi gezdi geldi. Yüzünde bir gülümseme tekrar gez dedim gezdi geldi. Botu 1.68 falan ayak uçları yere deyiyor hoşuna gitti. Çok düşük bir fiyat önerdi ben de teşekkür ettim. Dün bana mesaj atıyor, Honda ps 150 aldım binmeden aldım. Ayaklarım yere deymiyor satıyorum soran olursa diyor. Bende amca ps 150 artık yok. Geçmiş olsun topuklu ayakkabı giy bin dedim.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  13. #53
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Daha önce maxiscooter düşündüğüm için bir konu açmıştım fakat biraz bütçemi düşürme kararı aldım. Bu yüzden normal scooterları incelemeye başladım. Forum sitelerini okudum fakat bazı soruların net cevabı yok. Çoğu kimse objektif değil. En geç haftaya cuma günü birisini mutlaka almak istiyorum. Fakat kafamda deli sorular...

    Arkadaşlar eleye eleye sonunda bu üç motosiklet arasında kaldım.

    Neden NMAX

    Artıları:

    ABS gerçekten büyük nimet. Oturuş pozisyonu uzun boylu olduğum için bu motosiklette biraz daha rahat. Bagajı bana göre cidden geniş. Tekerlekleri kalın olduğu için virajları daha dengeli alacağını düşünüyorum. PCX 125 ten daha seri ve son hızı ıkına sıkına da olsa 120yi buluyor.

    Eksileri:

    Çakmaklık soketi yok. Yakından inceledim ama dikkat etmedim ama bildiğim kadarıyla pcx gibi kapalı bir saklama gözü de yok. Selesi sert, amortisörleri sert. Topcase pek yakışmıyor. Yakıt tüketimi PCX'e göre bir tutam daha fazla. (PCX150'ye göre nasıldır bilemicem.) Tapagaz son sürat yakıt tüketimi nedir bilmiyorum.

    Neden PCX

    Artıları:

    PCX150 'den cc haricinde hiçbir farkı yok. Çakmaklık soketi ve kapalı, kapaklı göz var. Selektör tuşu var. Farları ve sinyaller çok iyi aydınlatıyor. (bana göre artı olan bir husus da kornayla sinyalin yeri. CB500Fte yerlerine alıştım şimdi yamahanınkiler tuhaf geliyor.) NMAX'a göre daha konforlu. Çok sessiz. Bakım fiyatları bir tık daha uygun. Honda servislerinden inanılmaz memnunum. (önceki iki motorum honda) İkinci eli reşat altını gibi. Fiyatı NMAX'tan çok daha uygun. Start stop dur kalkta nimet. (ben kırmızı ışıklar haricinde pek durmuyorum, aralardan sıyrılabilirsem sıyrılıyorum. Hatta sıyrılırken bazen yeşil yandığı bile oluyor.) Tipi çok hoşuma gidiyor.

    Eksileri:

    Yol tutuşunun NMAX'tan daha kötü olduğu söyleniyor fakat ben sınırları zorlamıyorum. ABS yok ama kombine var. Lastikleri IRC (aradaki fiyat farkıyla iyi bir lastik alınabiliyor.) Performansı NMAX'a göre daha düşük. Tapa gaz son sürat gidildiğinde cidden çok yakıyor (bi abimiz tapa gaz son süratle 120 kmde 5 küsür litreyi gördü)

    Neden PCX 150

    Artıları:

    PCX'e ilave olarak; Piyasası daha canlı, PCX'ten kağıt üstünde daha güçlü. (bazıları hiç fark yok diyor, bazılarıysa daha seri. Sadece pcx 125 kullandım yorum yapamıyorum.) Artçıyla binişlerde bayılma olayı 125 ccye göre daha iyiymiş.

    Eksileri:

    Tapagaz son sürat yakıt tüketimi ne olur bilemiyorum. (test edemedim.) NMAX'tan seri mi bilmiyorum. Fiyatının ne kadar ederi? PCX almak daha mı mantıklı yoksa NMAX en mantıklısı mı test edemediğim için kıyaslayamıyorum.

    İhtiyaçlarım.

    1. Rahatlık (zaman zaman (ilki 2 hafta sonra) İzmir'e uzun yol yapacağım.)
    2. Kıvraklık (her ikisi de bana göre yeterince kıvrak.)
    3. Yakıt (özellikle 100 km ve üstü hızlarda ya da tapa gaz son hızda giderken hangisi kaç litreyi görüyor?)
    4. Artçı konforu (zaman zaman artçımla uzun yol yapabilirim.)
    5. İşlevsellik (Ekstra donanımlar, özellikle çakmaklık ve yağmura mukavim kapalı göz.)
    6. Bagaj (L beden kask alabiliyor mu?)
    7. Performans (arkadaşlar kalkışta bir boy fark atması benim için hiçbirşey ifade etmiyor. Benim için önemli olan yokuşta 3-4 boy ve katlarında fark yememek)
    8. Aksesuar maliyeti (Hangisini alırsam alayım topcase olmadan hiçbrine binmeyi düşünmüyorum.

    Bana bu yönlerden karşılaştırma yaparsanız, verdiğim bilgilerde yanlışlık varsa düzeltirseniz ve en önemlisi de gerçek tecrübelerinizi bu başlık altına aktarırsanız sevinirim. Ciddi manada bilgi kirliliği var.

    Son olarak hangisini alırsam kapsamlı bir test yazısı yazmayı planlıyorum. Tüm forum arkadaşlarıma konuya ilgi gösterdikleri için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------

    Arkadaşlar bu arada eklemek istiyorum. Pcxin aynaları nmaxten daha iyi gösteriyor.

    Uzun yolda acaba hangisi ne açıdan daha iyi olur?
    2014 yılında pcx 150 sahibiydim. şuandada şehir içinde falan kullandığım nmax sahibiyim. pcx 125 hiç kullanmadığım için bir şey diyemem fakat her ikisini kıyaslarsak ;

    nmaxte abs mevcut , lastik irc değil dunlop. daha sert amortisörlere sahip ve bu virajlarda savrulma yapmıyor. bu arada 121 son hızı oda yokuş aşağı 1000 km uzun yol yaptım kendisiyle artçılı ve topcase ile. yakıt tüketimi ortalama 2.3- 2.5 arası bu arada bu motora göre sakin falan gitmedim hep gaz açıktı. rampa yukarı çıkarken hızım düşüyordu. 2 kişi + topcase dolu alt bagaj dolu ortalama seyahat hızım 80 - 90 km. selesi daha sert. 6 litre deposu var ve ortalama 220 - 240 km civarı yol aldım.

    pcx150 abs yok irc lastik var. tipi olarak bence nmax daha güzel ama konsol bakımından pcx daha güzel. amortisörler yumuşak cidden savrulmayı hissettiriyor o güveni vermiyor. yanlış anlama bu motorlarla viraj yapmıyoruz tabikide ama biraz yatmaya başlayınca anlarsın ne demek istediğimi. performans olarak nmax ten daha iyi. en azından biraz daha kararlı. çakmak girişi soket vs bunlar güzel şeyler. deposunun kapasitesini hatırlamıyorum ama buda ortalama 200-250 km yol alıyordu , aynı yakıyorlar yani.

    çok büyük farklar var aslında aralarında.
    abs var - abs yok
    dunlop lastik - irc
    125 cc - 150 cc
    çakmak vs yok - çakmak vs var
    yakıt tüketimleri neredeyse aynı
    daha spor - daha yumuşak daha konforlu

    şimdi benim değerlendirme kriterimde 125 cc veya çakmaklıktan ziyade abs olup olmaması çok daha önemli...
    dunlop lastik - irc lastik emin ol dünya fark var aralarında. ben irc lastikleri 200 km sonra değiştirmiştim şuan yaz diye dunloplarla bir sıkıntı yaşamadım bakalım kışın ne olacak. city grip takabilirim.

    bu 2 motor aynı para.

    bir taraf size abs, dunlop lastik , daha sert bir motor ve virajda götü başı oynamayan bir motor sunuyor

    bir taraf size 150 cc , daha yumuşak daha konforlu , daha çok teknolojik start stop , çakmak vs sunuyor.

    burada karar tamamen aslında size kalıyor. ben eski pcx 150 sahibi olarak nmaxi alırkende acaba pcx mi alsam yine diye düşünüp abs den dolayı nmax e karar kıldım.

    hee bu arada aklınızda olsun her 3 motorlada uzun yol emin ol çekilmiyor. 80 - 90 git git yol bitmiyor. hiç biriyle öle aman 100 e sabitledim yada 110 la gittim diye bir şey söz konusu değil. bu motorların en güzel ve en sağlıklı hızları 80- 90 km. ondan sonrasında tehlikeli olmaya başlıyorlar. her ikiside uzun yolda öle yok motor şişti yok motor boğuldu yok şöyle oldu vs diye bir şeyleri yok gayette sorunsuzca gidiyorlar.

    Yarın Bursaya gideceğim mesela nmax ile artçılı
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  14. #54

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2014 yılında pcx 150 sahibiydim. şuandada şehir içinde falan kullandığım nmax sahibiyim. pcx 125 hiç kullanmadığım için bir şey diyemem fakat her ikisini kıyaslarsak ;

    nmaxte abs mevcut , lastik irc değil dunlop. daha sert amortisörlere sahip ve bu virajlarda savrulma yapmıyor. bu arada 121 son hızı oda yokuş aşağı 1000 km uzun yol yaptım kendisiyle artçılı ve topcase ile. yakıt tüketimi ortalama 2.3- 2.5 arası bu arada bu motora göre sakin falan gitmedim hep gaz açıktı. rampa yukarı çıkarken hızım düşüyordu. 2 kişi + topcase dolu alt bagaj dolu ortalama seyahat hızım 80 - 90 km. selesi daha sert. 6 litre deposu var ve ortalama 220 - 240 km civarı yol aldım.

    pcx150 abs yok irc lastik var. tipi olarak bence nmax daha güzel ama konsol bakımından pcx daha güzel. amortisörler yumuşak cidden savrulmayı hissettiriyor o güveni vermiyor. yanlış anlama bu motorlarla viraj yapmıyoruz tabikide ama biraz yatmaya başlayınca anlarsın ne demek istediğimi. performans olarak nmax ten daha iyi. en azından biraz daha kararlı. çakmak girişi soket vs bunlar güzel şeyler. deposunun kapasitesini hatırlamıyorum ama buda ortalama 200-250 km yol alıyordu , aynı yakıyorlar yani.

    çok büyük farklar var aslında aralarında.
    abs var - abs yok
    dunlop lastik - irc
    125 cc - 150 cc
    çakmak vs yok - çakmak vs var
    yakıt tüketimleri neredeyse aynı
    daha spor - daha yumuşak daha konforlu

    şimdi benim değerlendirme kriterimde 125 cc veya çakmaklıktan ziyade abs olup olmaması çok daha önemli...
    dunlop lastik - irc lastik emin ol dünya fark var aralarında. ben irc lastikleri 200 km sonra değiştirmiştim şuan yaz diye dunloplarla bir sıkıntı yaşamadım bakalım kışın ne olacak. city grip takabilirim.

    bu 2 motor aynı para.

    bir taraf size abs, dunlop lastik , daha sert bir motor ve virajda götü başı oynamayan bir motor sunuyor

    bir taraf size 150 cc , daha yumuşak daha konforlu , daha çok teknolojik start stop , çakmak vs sunuyor.

    burada karar tamamen aslında size kalıyor. ben eski pcx 150 sahibi olarak nmaxi alırkende acaba pcx mi alsam yine diye düşünüp abs den dolayı nmax e karar kıldım.

    hee bu arada aklınızda olsun her 3 motorlada uzun yol emin ol çekilmiyor. 80 - 90 git git yol bitmiyor. hiç biriyle öle aman 100 e sabitledim yada 110 la gittim diye bir şey söz konusu değil. bu motorların en güzel ve en sağlıklı hızları 80- 90 km. ondan sonrasında tehlikeli olmaya başlıyorlar. her ikiside uzun yolda öle yok motor şişti yok motor boğuldu yok şöyle oldu vs diye bir şeyleri yok gayette sorunsuzca gidiyorlar.

    Yarın Bursaya gideceğim mesela nmax ile artçılı
    Çok teşekkür ederim. Çok güzel bilgilendirmişsiniz. Ben de aklımda şöyle sabitlemiştim: İkinci El motosiklet bakıyorum, hangisini düşeş denk getirirsem onu alıcam dedim. Şimdi de bi tane nmax düşeş denk getirdim. Almaya gidiyorum. 7400tlye 8000kmde 2015 model kazasız kırıksız beyaz renk. Yanında branda diz örtüsü eldiven kask vs de veriyor. Adam çok sıkışmış 2 sahibi ama binememiş. Sadece sinyal karenajında ufak bir sürtme var ama yatmadan ötürü değil ve ufacık bişi. Kullanıp test ettikten sonra buraya detaylı bir inceleme yazmak istiyorum. çakmaklık ve torpido benim için cidden çok önemliydi ama ne yapalım onda da abs yok..

    Arkadaşlar motoru 8000bakımına sokmam gerekli. Acaba ne kadar öderim?
    berkcigdem bunu beğendi.

  15. #55
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim. Çok güzel bilgilendirmişsiniz. Ben de aklımda şöyle sabitlemiştim: İkinci El motosiklet bakıyorum, hangisini düşeş denk getirirsem onu alıcam dedim. Şimdi de bi tane nmax düşeş denk getirdim. Almaya gidiyorum. 7400tlye 8000kmde 2015 model kazasız kırıksız beyaz renk. Yanında branda diz örtüsü eldiven kask vs de veriyor. Adam çok sıkışmış 2 sahibi ama binememiş. Sadece sinyal karenajında ufak bir sürtme var ama yatmadan ötürü değil ve ufacık bişi. Kullanıp test ettikten sonra buraya detaylı bir inceleme yazmak istiyorum. çakmaklık ve torpido benim için cidden çok önemliydi ama ne yapalım onda da abs yok..

    Arkadaşlar motoru 8000bakımına sokmam gerekli. Acaba ne kadar öderim?
    hayırlı olsun

    biraz daha pazarlıkla 7000 e alabilirsin bence

    bu arada nmax 1000 - 7000 - 13000 diye gidiyor yani 6000 de bir giriyor bakıma. 8000 de demişsin motor için 7000 bakımı yapılmıştır zaten. girmedi ise taş çatlasın 200 tl ödersin.

  16. #56

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun

    biraz daha pazarlıkla 7000 e alabilirsin bence

    bu arada nmax 1000 - 7000 - 13000 diye gidiyor yani 6000 de bir giriyor bakıma. 8000 de demişsin motor için 7000 bakımı yapılmıştır zaten. girmedi ise taş çatlasın 200 tl ödersin.
    Valla adama pazarlık için 7400 olur mu dedim olur dedi direk kaldım öyle Bana 8000de bakıma girecek demişti ona istinaden dedim. Ünşallah 7000de bakıma girmiştir yoksa motosiklet bakımsız demek olur.

    Ucuz etün yahnisi yavan olur. Umarım beni pişman etmez bu motosiklet.
    berkcigdem bunu beğendi.

  17. #57
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla adama pazarlık için 7400 olur mu dedim olur dedi direk kaldım öyle Bana 8000de bakıma girecek demişti ona istinaden dedim. Ünşallah 7000de bakıma girmiştir yoksa motosiklet bakımsız demek olur.

    Ucuz etün yahnisi yavan olur. Umarım beni pişman etmez bu motosiklet.
    istersen 1000 km değil 3000 km daha bakım yaptırma bir şey olmaz merak etme zaten bakıma girmedi ise motor ışığı yakıyor uyarı veriyor.

  18. #58

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istersen 1000 km değil 3000 km daha bakım yaptırma bir şey olmaz merak etme zaten bakıma girmedi ise motor ışığı yakıyor uyarı veriyor.
    En son 3000de girmiş bakıma. Şimdi alır almaz servise götürcem. Biraz eşek muamelesi görmüş. Umarım garantüden çıkmamıştır..

  19. #59
    Merdo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2015
    Pcx 125 ve nmax 125 kullandim. Nmax gercekten herhangi bir yukseltide, rampada, copte falan insanin belini, gotunu tarumar ediyor, ben alsam abs falan bakmaz direk pcx alirdim.

  20. #60
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    hayırlı olsun kkazasız belasız kullanın.
    ikisi de zaten 125-150 cc bandında şehir içi scooterları yakıt tüketimleri falan birbirinden pek de farklı olmaz bunların.
    Kullanıcı yorumlarına da fazla takılmamak lazım.
    Kullanıcıya göre değiştiği kadar rakıma, hava şartlarına, çok yokuş olup olmamasına göre bile değişir yakıt tüketimi.
    Mustaphalanx bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)