Bajaj Discover 100 Ön inceleme = BOL FOTOLU = 1 litreyle 91 km

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
ALEMLERİN RABBİ OLAN ALLAH'A HAMD EDERİM
GÖNDERİLEN PEYGAMBERLERE SELAM OLSUN​

SELAMUN ALEYKUM​
,


Bajaj Discover 100 Ön İnceleme

Ürünün 2015 sezonunda gelmesi bekleniyor (inşaallah)
Kuralkan yetkilisi "ekrem ata"dan alınan bilgi şu şekilde

ekrem ata adlı üyeden alıntı:

"Değerli ekonomi rumuzlu arkadaşım; discover 100 modelimiz kesin olmamakla beraber 2015 yılı ürün gamlarımız arasında. Özellikle motosikletten beklentilerim "sadece benim ulaşımımı sağlasın, sağlarken sürüş keyfini doyasıya hissedeyim, yeterli donanıma sahip olsun, yakıt tasarrufu sağlasın, fiyatı da uygun olsun" düşüncesinde olan arkadaşlarımız için ideal bir ürün olacak.

Saygılarımla..."


ürünün resmi sayfası
www.bajajauto.com/dis_features_technology.asp#topLook


1 litreyle 91 km yol yapabildiği yazıyor sitesinde
(enjoy unmatched mileage of up to 91kmpl* CMVR)
uzun yolda 1 litreyle 102 km gittiği iddialari da var (zigwheels.com)(bkz. en alttaki resmin üst sayfası)
bu özelliğiyle favorim
tabi uygun fiyatla ülkemize gelmesini bekliyorum
motorun şekli şemali de yerinde
commuter tipi
yan koruma demiri standart
orta sehpa mevcut (pulsarcılar kızmasın)
jantları mondialin 100 cup janti gibi ama siyaha boyanmış gayet şık 5 kollu
uzerine kırmızı reflektif serit iyi gider
honda cbr250de de benzer jant var
saatte 60 km hızla giderken fren yapıldığında 25.61 metrede duruyor
stop lambası Led
max. torku 5.000 devirde veriyor düşük devirde bile motor tam gücünü verecek demek bu sanırım
(100mg prince max.tork 8.000 devirde)
motorun devir göstergesi yok
vites göstergesi yok, usta sürücüler pek aramaz ama olması güzel olurdu (100 mg princede var)
cep telefonu çaldığını gösteren lamba yok (gerçi mondial de var da zırt pırt yanıyor pek faydasını göremedim)
frenlerin kampana olması dezavantaj telin kopma ihtimali var çünkü .Teli yağlamak ve belli periyodlarla degistirmek gerek frenlerin kampana olması şehiriçi suruşlerde ve düşük hızlarda sorun cikarmaz inşaallah
ön frenin kampana olmasını fiyata ucuzluk şeklinde yansıtırlarsa "olmasa da olur" deriz
renk olarak tam kırmızı olanı en beğendiğim

Gelelim performansa
0-60 km hızlanma 8.6 sn(overdrive) - 9.7 sn (autocar) diye yazılmış (pulsar 200ns 0-60 km : 3.1 sn)

ÖZETLE
bu motora geçiş yapmak avantajli olur diye düşünüyorum çünkü yakıttan epey bir kar sağlar kullanıcıya
cup motorlara iyi bir alternatif
cupların genelde 1 litreyle 50-55 km gittiğini düşünürsek
(1 kullanıcı cup motorla 64 km gittiğini iddia etmişti.Tahminen 40 km/h ile gitmiştir)
discover 100 cupların tahtını sallamaya aday
ama tutup da fiyatı abartı bir şekilde yüksek tutarlarsa piyasada tutunma sorunuyla karşılaşabilir
yakıt avantajı kadar fiyat avantajı da bekliyoruz
dar gelirlinin dostu discover 100 seni bekliyoruz :D
emekli, öğrenci, işçi, esnaf yollarını gözlüyor :D
ucuz motosikletin satış rakamı spor modellerin çok üstünde diye biliyorum

KAPAROYU NEREYE VERİYORUZ :D

GELSE DE ALSAK HAYIRLISIYLA
üLKEMiZiN BÖYLE AZ YAKAN MOTOSİKLETLERE iHTiYACI VAR


Menzil 696 km (8 litreyle)
1 litre benzin ortalama 87 km götürüyor
Max.hız 91.29 km/h
1 km ye 5 kuruş yakıyor :)
5 kuruşun hesabına bak 1 km götürüyormuş :)


TEKNİK ÖZELLİKLERİ

MOTOR
Tek silindir, 4 vitesli, Hava soğutmalı
Motor Hacmi 94.38 cc
Sıkıştırma Oranı 9.8 : 01
Max. Güç (Ps @ RPM) 7.7 @ 7500
Max. Tork (Nm @ RPM) 7.85 @ 5000

VİTES
Debriyaj Islak tip çoklu plaka
4 Vites
Vites geçişleri hepsi aşağıya

Amortisör
Ön Telescopic, wheel travel 130 mm
Arka Nitrox, wheel travel 110 mm

FREN
Ön Kampana, 130 mm
Arka Kampana, 110 mm

LASTİK
Ön 2.75 X 17" (tek yönlü)
Arka 3.00 X 17" (tek yönlü) (Unidirectional=tek yönlü demek)

YAKIT TANK KAPASİTESİ
8 Litre Tam dolu
2.3 Litre yedek

ELEKTRİK
Stop lambası Led
Far 35w
ÖLÇÜLER
Uzunluk 2040 mm
Genişlik 760 mm
Yükseklik 1087 mm
Dingil mesafesi 1305 mm
Yerden Yükseklik 162 mm
Boş ağırlık 115 kg


Teknik özellikler kısmını türkçeye çeviren "EKONOMİ"
internetten 50-60 foto özenle seçilerek eklenmiştir
keyifli forumlar




























































































































 
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
277
emeğine sağlık çok güzel bir çalışma olmuş.
ciddi derecede düşük yakıt tüketimi ve bandrol vergisinin olmaması açısından tercih edilebilecek bir ürün.
uygun fiyatla girerse pazarda kendine iyi bir yer edinebilir.
 
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
1,286
1 Litre İle 91 Km Gidiyormuş, Hmm Sınırım Hiç Gaza Basmıyorlar Rolanti'de Gidiyorlar ? Böyle Bir Şey Mümkün Değil. Bajaj Discover 125 ST'yede 65 - 70 Km Gidiyor Diyorlardı Meğersem 40 Km Hızı Geçmeyip + Dümdüz Gidip + Dur Kalk Yapmayıp + Rüzgarı Arkanıza Alırsanız + Ananızın Duasını, Babanınız Helalliğini Alırsanız + Bide Motora Binmeden Tuvalete Çıkarsanız Gidiyormuş :mrgreen:

1 Litre Benzin İle 70 - 80 Km Hızla Sabit Şehir İçi - Şehir Dışı Karışık 50 Kilometre Gitmesi Bile Mucize Olur.
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
güzel bir çalışma olmuş eline sağlık

ben fiyatını söylüyeyim sana.. Unutma, 2850 tl olacak. Kuralkan fiyatını yüksek tutacak
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
discover 100, 100km de 1 lt yakıyorsa çoook iyi.

Almamak için zengin olmak gerek.

Besmele konusunda: en büyük eksikliğimiz ( en azından benim ) Saygı duymanız gerek. Ben arkadaşın Besmele ile başlamasını riya olarak görmedim.
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
motoru bilmem ama besmele ile baslaman hosuma gitti. hatta kendimi sorguladim bugun rabbime kac kere sukur ettim diye. bence cok iyi ettin. Allah gonlunuzden geceni nasip etsin herkese
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
ALEYKÜM SELAM İlgimi çeken bi motor olmadığı için okudum desem yalan olur sadece resimlere baktım:) Besmele ile başlamış olman gerçekten çok hoşuma gitti. Aldığımız nefesi tekrar geri vermemiz bile Allah ın kudretiyle oluyorken başlıkta Allah ın zikredilmesi neden bazılarının zoruna gitti anlam veremedim.
 
Katılım
4 Şub 2014
Mesajlar
450
vealeyna aleykum selam kardeşim, emeğin çok güzel bizi bilgilendirmenden dolayı teşekkürlerimiz sana. Eğer ibadet gizli olsa idi; camiye ve mescide ihtiyaç olmazdı ama bizim milletimiz yıllarca böyle kandırıldı, ibadet gizli yapılır, allah ile kul arasına girilmez, diye diye bize hoş gelene inandık tabii,İbadet aleni yapılır selam ve besmele aleni olur,bilginiz olsun diye söyleyeyim sadece nafile ibadet gizliden yapılabilir ama böylede birşart yok.
 
Katılım
15 Ara 2010
Mesajlar
388
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Besmeleyle baslayip milyon dolarlari goturenler yuzundendir zorumuza gitmesi.esas garibi sizin niye zorunuza gitmiyor? Yoksa para isin icine girdimi diger seyler onemsiz mi oluyor? Belki burcok kisi farkinda degil ama turk toplumu muslumanliktan cok ama cok uzakta simdi gostermelik haci hocalar dini siyasete alet edenler yuzunden.yazacak cok sey var ama bosa nefes tuketmek olur benimkisi hersey olacagina varir toplum olarak artik bolunduk araya nefret girdi birburimizin acisina beraber aglayan sevincine ortak olan bir ulus kalmadi.akp bu nefret sayesinde oylarini muhafaza ediyor dogru ama toplumdaki bu bolunme hic hayra alamet degil sonu kotu olacak.ve evet kardesim iste bunun gibi birsuru sebepten dolayi zoruna gidiyor insanlarin
 
Katılım
13 Ara 2013
Mesajlar
447
Motosikleti
2013 Kuba XR 125 - 2023 MG V85TT
Cevaplar: 14
Görüntü.: 583


Konuyu gören sayısı belli bu vesileyle besmele çekenlerin sayısı da pek geri kalacağını sanmıyorum. "Güzel bişey yaptınız" demek ve bunu değerlendirmek bile yanlış.

Emeğinze sağlık
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Şimdi tekrar baktım da bu da 2 bujili :)

125 liği gibi rahat bir oturuşa sahipse bu ekonomikliği ile alınır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst