Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yeni Motorcuyum ve İlk Kazam :/ Dk.1 Gol 1 Yani..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Ağustos 2011
    29 ağustos p.tesi yani bayram arifesi avcılar'dan motorcu bir arkadaşımla beraber iki motorla yola çıktık silivri'ye arkadaşımın yazlığına gittik, ilk motor tecrübem oldu, çok keyif aldım, malum bayram dolayısıyla yollar da boş olduğundan rahat rahat gittik.
    30 ağustos salı günü sabah 11:00'de silivri'den yola çıktık, avcılar'a rahat geldik, yolda bir iki ufak tefek hatam oldu, örneğin 5.viteste 80km hızla giderken vites küçültmek istedim, 4'e takarken elim gazda kaldı, motor hafif kafa kaldırdı, neyseki 125cc olduğu için bu tip hataları tolere ediyor motor, neden 125cc ile başlayın diyorlar bunu anladım, büyük hacimli bir motor olsa yüksek ihtimal altımdan kaçardı, bende 80km hızla E-5'te yere yapışırdım. Neyse.. avcılar yan yola girdim, alt geçitten gümüşpala tarafına dönücem 3. viteste viraja yaklaşıyorum, motor dönmedi, daha doğrusu ben motoru yatıramadım döndüremedim, arka frene de kayar diye korktum basamadım, elim ayağıma dolaştı ön freni sıktım derken kaldırıma vurmamla kendimi yerde buldum... motor bi tarafta ben bi tarafta... arkamdan da motorcu diğer arkadaşım beni takip ediyordu, hemen yardımıma koştu.. neyse biraz kendime geldikten sonra motoru kaldırdık, çalışıyormu diye baktık, çalıştı, dizimde bir sıyrık, kaskta biraz çizikle ve kırılan motor gösterge paneliyle ilk kazamı atlattım.. Allah beterinden korusun..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Geçmiş olsun kardeşim tecrübeler keşke hep böyle olabildiği kadar ufak kazalarla olsa.Allah bidaha göstermesin

  3. #3
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    Öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum benim sana bir önerim olacak ne kadar tecrübelisin bilmiyorum ama pazaryeri
    gibi geniş ve boş bir alanda önce normal sürüş sonra viraj en sonda da ani kaçışlar çalışmanı öneririm
    İkincilik kaybedenler içindir...

  4. #4

    Üyelik
    25 Ağustos 2011
    geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim, ilk işim boş biyerde viraj çalışmak olacak.. önerilerinizi uygulamaya çalışıcam. Bu arada motorla tecrübem şimdilik 100km, yani acemiyim.

  5. #5
    carsvegas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yenisi bekleniyor
    geçmiş olsun ....hiç kaza yapmasa keske insan ama böyle bir kaza inan sürüşünü çok olgunlaştıracaktır zaten söylemlerinden duyarlı bir arkadaşımız olduğun anlaşılıyor tekrardan geçmiş olsun...
    Yaratan rabbinin ismi ile oku!

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Geçmiş olsun, viraja olması gerektiğinden hızlı girmeyi denemişsin. Böyle durumlarda ön frene hiç dokunmadan yavaşça arka frene basarsan toparlayabilirsin.

  7. #7

    Üyelik
    25 Ağustos 2011
    çok teşekkür ederim, korkumdan iki gündür motora binmiyordum ama yorumunuz bana cesaret verdi.

  8. #8

    Üyelik
    31 Ekim 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Tvs Apache
    Ankara ve edirne istikametinde ki avcılar mahalle sapaklarını biliyorum. Anlatımından gerçekten motosikletin tecrübe işi olduğunu anlayabiliyorum. Keşke viraja girmek yerine hızını düşüremediğinde düz devam etseydin bir u çakar girerdin .) Çok geçmiş olsun. Iyi ki sana birşey olmamış. Ayda ortalama 5000 km yapan biri olarak sürekli küçük kazalar atlatıyorum düşüyorum kalkıyorum bunlar insanı daha bir dinç tutuyor. Özellikle alıştığım motosikletleri değiştirdiğimde başıma geliyor.

    Bir an evvel motosikletini eski haline getirip kazasız belasız nice kilometreler yaparsın umarım.
    Elle tutulabilen , sessizlik vardır..

  9. #9
    Super Moderator Alper_tim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    Şehir
    Bakırköy/İSTANBUL
    Motosikleti
    Artık araba var
    geçmiş olsun arkadaşım
    umarım daha büyük kazalar yaşamazsın
    naçizane tavsiyem Donald Duck'ın Motosiklet Teorisi kitabını okumandır
    ben motosiklete başlamadan önce okumuştum kitabını çok yararlı bilgiler veren bir kitap tavsiye ederim
    motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter

  10. #10
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    Alıntı GORS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok teşekkür ederim, korkumdan iki gündür motora binmiyordum ama yorumunuz bana cesaret verdi.
    son olarak söylemek istediğim bir şey var ben asya marka scooter aldığımda üzerinde dura marka lastik vardı ve 3 kez kaydım düşmeyi beceremedim
    500 km duro ile gittikten sonra michelin city grip aldım motor bir daha hiç kaymadı virajlara daha hızlı girip daha çok motoru yatırdım
    lafı fazla uzatmayayım eğer tecrüben yoksa ve motosikletinin üzerinde kalitesiz bir lastik varsa biraz daha kaliteli lastikle değiştirirsen
    acemilik sürecini daha rahat atlatırsın belki çok gerekli bir şey değil ama imkanın varsa yapmanı öneririm
    İkincilik kaybedenler içindir...

  11. #11
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    boş bır alanda değilde sana tavsıyem pazar sabahları kemerburgazdan orman yoluna gıreceksın bahçeköyden cıkacaksın .
    1 orman yolu derken temız asfalt yoldur .
    2 pazar sabahı demem sabahın 6 ile 7 sı olmalı yollar boştur ama sen yınede karşıdan gelen var gıbı hareket et
    3 karşılaşacağın vırajların araları kısa olduğu için bol bol vıtes değiştıreceksın gaz ve fren vıtes değişimi gıbı yararları olacak
    4 muhtemelen 12 dk .da bıten bu yolu sen 32 dk. bıtır önemlı değil senın bakacağın noktaları öğrenmene fayda olacak
    5 eğer yanına tecrübelı bır motosıkletı olan arkadaşınla gıdersen daha ıyı olur ama sakın ona uyma kendını ve motorunu tanı
    6 ilerleyen zamanlarda bu 32 dk. aşağıya doğru ınecektır .işte o zaman senın daha ıyı bır lastığe ihtıyacın olacaktır ama beklemeden değişim yaparsan daha ıyı olur .

  12. #12
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    geçmiş olsun kendine ve motora tam olarak güvenmeden, virajlarda her zaman gaz kesmekte fayda var
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  13. #13
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    geçmiş olsun gene ufak bir hasar ve sende ciddi bir durum olmadan atlatmışsın inş.bir daha allah kaza bela vermesin
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  14. #14
    pitoresk35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2010
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    aynı şekilde bir kaza da ben atlattım ama yapmadım toparladım çok şükür ilk kez kullanıyordum ve cbr 125 r vardı altımda 80-90 gibiydi sanırım hızım tatlı bi viraj geldi ama dönemedim baya baya bariyerlere doğru gidiyorum allahtan soğuk kanlılığımı kaybetmeyip yatırabildim motoru yani demem şu ki ilk kullanıcılar motosikletleriyle trafiğe çıkmadan önce boş bi alanda (eğitim alanları olabilr) motorlarını test etmeliler bu arada kendilerini dew test edip hakimiyet kurallarını yaşayarak tecrübe etmelidirler. motoru nekadar yatırabilirim , ani frende ne oluyo ön freni sıkınca ne tarz tepkiler alıyorum arka lastik nekadar süreli dengesini bozmadan kayabiliri tabi yol faktörlerini de göz önünde bulundurarak bu işlemler yapılırsa sürüşe başlamadan yapılan en azından yarım saatlik tecrübe sürüşü çok hayat kurtarabilir

  15. #15

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Okuduğumdan hızınızı virajın girişinde ayarlayamadığınızı ve o panikle bodoslama kaldırıma vurduğunuzu sanıyorum. Bu herkesin başına gelebilecek bir durum. Böyle bir durumla inş. bir daha karşılaşmazsınız ama olurda karşılaşırsanız ilk yapacağını iş virajın çıkışına bakmak olsun.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  16. #16
    syn022 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Yok sattım Cbf'yi Maxi arıyorum.
    Çok geçmiş olsun. Bir musibet bin nasihattan iyidir derler. İnşallah sizin içinde öyle olur ve hatalarınızdan ders çıkarırsınız. Benim kanaatim altınızdaki motora fazla güvenmeyin. Diğer arkadaşlarda yazmışlar. Lastik çok önemli. Bayramın ilk günü bende kaydım. Refluja vurucam heralde dedim ama daha önceden de başıma gelmişti gayet rahat kurtardım motoru. Özellikle ön fren. Çok dikkatli kullanılmalı. Geçen haftalarda Altınelbiseliadam programında ön frenin nasıl kullanıldığını anlatmışlardı bir bak istersen. Faydalı bilgiler var. Tekrar geçmiş olsun.
    ~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~

  17. #17
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    farkedebilecek gözle bakan birisine, küçük bir kaza ödül gibidir bence motosiklet üstünde... ne kullandığının farkına varması için

    motosikletle ilgili zilyon tane teknik yöntem ve teori üretilebilir. benim önerim şu.

    motosikletinin sınırlarını bil. kendi sınırlarını bil. asla motosikletin sınırlarını zorlama kendi sınırlarını da geliştirmeye bak.

    motosikletin fren tepkisine alışık değilsen, gaz tepkisine alışık değilsen, hangi viteste hangi devirde nasıl çekiyor emin değilsen, nasıl yatar, ne kadar hantaldır vs. vs....

    motosikleti elin ayağın gibi bir organın gibi kullanmalısın.

    motosikleti diğer araçlardan ayıran budur. arabayı bir direksiyonla yönetirsin. kamyonu da, uçağı da, ama motosiklet vücudunla.. o yüzden elin ayağın gibi kullanır halde olmadığın bir motosikletle motosikletin limitlerini bilmeden kesinlikle riskli manevralara girmemelisin.


    virajlar için de bir çok teknik ve teorik bilgi bulabilirsin.

    bence en önemli viraj teorisi şu kadar basittir :

    yavaş girilmiş bir virajdan istediğin kadar hızlanarak çıkabilirsin. hızlı girdiğin bir virajdan bir gün çıkamazsın
    !?

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbr250r
    geçmiş olsun dostum,öncelikle şunu belirteyim virajlara kesinlikle 70 üzerinde bir hızla girme,sonra baktığın yere gidersin diye bir teori var mutlaka virajın çıkışına odaklan ve kesinlikle sağa-sola dönüşlerde ve virajlarda ön fren kullanma hafifçe arka frene dokun.. gaz viraj çıkarken açılır girerken asla bunu yapma ve vites küçültme.. Allah hepimizi Kaza Beladan Korusun...
    [I][I][/I][I][/I][COLOR="#B22222"][/COLOR][B]dum spiro spero.... nefes alıyorsan eğer, umudunu yitirme.... [I][/I][/B][/I]

  19. #19
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    gecmıs olsun. Allah beterınden saklasın.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  20. #20
    Emix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2009
    Şehir
    Antalya/Merkez
    Motosikleti
    Kuba Çita Sport 125
    Allah betirinden saklasın dostum

    yeterince tecrübe sahibi olmadan ve özgüveninizi toplamadan trafiğe mümkün olduğunca çıkmayın.

    kış geliyor yağmur geliyor kar geliyor buz geliyor aman dikkat


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler