Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 SonuncuSonuncu

CBR 600 rr sizce ilk motor için fazlamı :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    MadBikerMert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    manisa/merkez
    Motosikleti
    Honda cbr 125R
    Alıntı emredvm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fatalix, aslında bi arkadaş güzel bişey söylemiş.trafik tecrüben varsa(araba ile de olabilir)+ çok iyi bisiklet tecruben de varsa, mootoru da eh işte kullanırım diyorsan, paran da varsa istediğin motoru alır kullanırsın.cevaplayan arkadaşların çoğunun 600 cc racing motor kullandığını zannetmiyorum.bir kısım kullananlar da yaptıkları işin fazla önemli, özel bi iş olduğunu, kendilerinden başkasının yapamayacağımı düşünüyorlar.ilk motorum FZR 400 RR, 60 beygir,son hız olarak 115 mil gördüm,10 yaşındaydım.ilk kez 8 yaşında motor kullandım.Ama hala bisiklet de kullanıyorum, arazide.hepsinin yeri ayrıdır.Arkadaşların geneline diyeceğim şudur.Motoru ehliyet kullanmıyor, hiç kullanmayanlar 600 RR kullansınlar pndan sonra konuşsunlar, kullananlara ise şunu söylüyorum yaptığınız şey sizi dünyanın en özel insanı yapmıyor maalesef.Çünkü ben 15 yaşımdayken 300'ü dayamıştım.
    Bir şey daha söylemek isterim ama.Daha sonra başına bişey gelirse vicdan azabı duymak istemem.Motor çok basarsan çok gider, az basarsan az gider.yani 600 RR al ama tecrube kazanmadan sonuna kadar dayayayım, kafa kaldırayım, lastik yakayım dersen hoş olmaz.Zaten tecrübe kazansan da bunları yapma bence.iş değil çünkü.bi tek kafa kaldırabilirsin o da şöyle olur, 3.-4. vites giderken gaza asılırsan hafifçe şahlanıp hızlanır.kısacası motoru al, 1. ve 2. viteste zorlama uslu git.sonra da ne yaparsan yap.kimseyi de kafaya takma.Tecrube ile motor cc'sinin hiçbir ilişkisi yok.ben bazen 125'lik motorları daha zor kullanıyorum.Bunu bilen bilir.Sen dalgana bak.

    Pardon ama benim yasım 20ye dayanacak bizde hız yaptık ama tırstık, korktuk birgun hic unutmam 2000model r6ya bindim 240 yaptım allahım bu ne dedim fren yaptım attım geri kendimi..
    kafama cok takıldı sen 15 yasında iken hangi yolu yordamı biliyordunda buyuk bir motorla max 300e dayadın hızı, nerde yaptın bunu?[uyurken olmasın]
    [COLOR="Black"]Gerçi bize milliyetçi derler. Ama, biz öyle milliyetçileriz ki, işbirliği eden bütün milletlere hürmet ve riayet ederiz. Onların milliyetlerinin bütün icaplarını tanırız. Bizim milliyetçiliğimiz herhalde hodbince ve mağrurca bir milliyetçilik değildir.[/COLOR] [COLOR="Red"]M.K.ATATÜRK[/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bilen varsa söylesin
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaka bu dimi...?
    25 şaka kıvamı...
    emredvm galiba ruhun 300km/h yaptığın o 15 yaşındaki halinde askıda kalmış yoksa sadece ruhun değilde başka yerlerinde mi? Sen yaptın diye herkes yapacak değil, böyle genellemeler yapma, sen yaparsın, Ahmet yapar, Mehmet yapar ama Veli yapayım derken ÖLÜR... Senin dediğin gibi genellemeler yapılsaydı Shumacher için ayrı trafik kuralları çıkardı ya da kişiye özel trafik kuralları (sen iyi kullnıyo gibisin sana max. hız 150km/h. sen biraz acemiye benziyon sana max. 90km/h gibi.) herkes bir değil unutma...
    yazdığın şeyler hoş değl öncelikle onu söyleyeyim.Neyse olayı kişiselleştirmeye de gerek yok.
    Arkadaş bir motoru beğenmiş, ben de fikirlerimi söyledim.mesele bundan ibaret.beğendiğin bişey varsa, paran da yetiyorsa neden almayacaksın?ben kimseye ben 300 yaptım sizde yapın çok güzel oluyor demedim ki.dgrmr benimle emir kipinde konuşma.ne demek genelleme yapma.genelleme yapmıyorum ben.ben diyorum ki 300 dayamak öle matah bişey, ahım şahım bi iş değil.yol müsaitse,araç müsaitse istediğin kadar gidersin.Kara hız rekoru 1227 km/h.300 ile gidersin ama bi yerden sonra atari oyunundan farkı kalmaz bu işin.ben zaten artık racing motor kullanmıyorum, çünkü zevk almıyorum eskisi kadar.Veli ölürse de ölsün.Ölen ölür kalan sağlar bizimdir.Trafik polisi misin sen?Sanki racing kullananların hepsi 70'le gidiyor.
    Dikkat ettiysen ben arkadaşa uyarılarımı da yaptım.Kimsenin hayatında motor kullanmadan motorun üstüne oturup da gaza köküne kadar asılacağını düşünüyorsan ya sende problem vardır yada asılanda.Ne bu kuralcılık ya?sosyal hizmetler forumu mu burası?bu forumda yazan ve motoru 70'i geçen kaç kişi bu hızın üstüne çıkmamış sor bakalım.Hayabusa kullananlar var sor bakalım onlara kaç gördün diye?yapmasaydın abi kötü örnek olyosun mu diyeceksin?Bırak bu işleri.
    Fatalix sen bileni dinle kardeş.

  3. #83

    Üyelik
    15 Mayıs 2007
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    Arkadaşım ben 9 yaşından beri motor kullanıyorum ama ben bile düşünmüyorum daha 600 cc bir motor.En iyisi bir arkadaştan filan bul 600 cc arkanda kullanmayı iyi bilen biri varken kullanmayı dene.Sonra düşün tekrar derim.Ben daha denemedim ama denemeden olmaz derim.Dene gör.Saygılarımla

  4. #84
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bilen varsa söylesin
    Alıntı MadBikerMert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pardon ama benim yasım 20ye dayanacak bizde hız yaptık ama tırstık, korktuk birgun hic unutmam 2000model r6ya bindim 240 yaptım allahım bu ne dedim fren yaptım attım geri kendimi..
    kafama cok takıldı sen 15 yasında iken hangi yolu yordamı biliyordunda buyuk bir motorla max 300e dayadın hızı, nerde yaptın bunu?[uyurken olmasın]
    hangi yol yordam diyosan ben senin yaşından 1 çıkart işte o kadar motor kullandım.geriye de fazla atma kendini bence, hoş olmaz, önünü göremezsin sonra.bi de olay ikili tartışmaya dönecekse özel mesaj at.bu konu bunun yeri değil.

  5. #85
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    emredvm

    Gerçekten saçma sapan ve akılsızca cümleler bunlar...

    "Veli ölürse de ölsün.Ölen ölür kalan sağlar bizimdir.Trafik polisi misin sen?Sanki racing kullananların hepsi 70'le gidiyor."


    cümlenden de ne kadar aklı başında bir insan olduğun anlaşılıyor...
    O makineleri çocuk oyuncağı sanıyorsunuz heralde... Işte bu yüzden motosiklet tehlikeli oluyor , işte bu yüzden motosiklete kötü gözle bakılıyor...

    17 yaşında bir çocuk mk gibi parası olsa da 600RR alamaz , almamalı... Kullanır kullanamaz orasını kimse bilemez , fakat o kadar güçlü bir makineyi hakkıyla kullanmak güven özveri tecrübe ister... Ve ek olarak da olgunluk ister...
    Sen 15 yaşında 300'e çıkmışsan yat kalk dua et hayattayım diye... Tank Slapper veya High Side yaşasaydın 15 yaşında bir mezarın olacaktı.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  6. #86

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    emredvm fikirlerinin zıttı her zaman yazılabilir bu kadar sinirlenme bence, emir kipi ile konuşmanın bir sakıncası yok yanlış birşey gördüğüm için emir kipi kullanmışım ki bir daha yapma diye istersen sen de benimle öyle konuş yanlışım varsa ben de bir daha yapmam. Eskilerin çok güzel sözleri var senin için "kalan sağlar bizimdirden" başka mesela "öfkeyle kalkan zarala oturur gibi" bu söylediklerimi "kulağına küpe olsun" diye söylüyorum seni rencide etmek için değil, irrite olmadan bir daha okursan emir kipi kullanmamda bile bir sakınca olmadığını göreceksin, belki ileride bana teşekkür edeceksin ama seçim senin ya birşeyelerin anlamı iki türlü düşünürsün acaba dersin ya da tek noktadan bakar aaa bu beni rencide ett dur bende şunu edeyim der kaybedenler sınıfına bir iskemble daha eklersin. Ağzımın payını!! verdiğin için çok teşekkür ederim ben tabiki trafik polis değilim ama sorumlu bir vatandaşım vazifemi yapmaya çalışıyorum ama sana itici geliyorsa Leman karakteri Erdener Abinin dediği gibi "biz daha çok bekleriz fezaya çıkacaz, aya ayak basacaz diye bu kafayla" kendine dikkat et kalbini kırdıysam kusuruma bakma...

  7. #87
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bilen varsa söylesin
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    emredvm

    Gerçekten saçma sapan ve akılsızca cümleler bunlar...

    "Veli ölürse de ölsün.Ölen ölür kalan sağlar bizimdir.Trafik polisi misin sen?Sanki racing kullananların hepsi 70'le gidiyor."


    cümlenden de ne kadar aklı başında bir insan olduğun anlaşılıyor...
    O makineleri çocuk oyuncağı sanıyorsunuz heralde... Işte bu yüzden motosiklet tehlikeli oluyor , işte bu yüzden motosiklete kötü gözle bakılıyor...

    17 yaşında bir çocuk mk gibi parası olsa da 600RR alamaz , almamalı... Kullanır kullanamaz orasını kimse bilemez , fakat o kadar güçlü bir makineyi hakkıyla kullanmak güven özveri tecrübe ister... Ve ek olarak da olgunluk ister...
    Sen 15 yaşında 300'e çıkmışsan yat kalk dua et hayattayım diye... Tank Slapper veya High Side yaşasaydın 15 yaşında bir mezarın olacaktı.
    Saçmasapan ve gerçekten?senin düşüncen bu.cımbızla ayıklarsan cümleleri saçmasapan gözükür tabi.

    Sen tank tokatlayan hakkında ne biliyorsun?nerden duydun yada(yaşadığını sanmam)?
    high-side'a gelince onu yaşadıysan senin hatandır tamamen.kendini kasmaktan olur.gazın bir ölçüsü olduğu gibi frenlerin de vardır.

  8. #88
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Türkiyede 300 km sürat yapabileceğin hangi yol var merak ettim ben.
    Otobanlarda bile o sürati yapamazsın, şeytan kasisleri dolu uçar gidersin.. Ayrıca 300 km'yi hangi motorla yaptın ? Hayabusha ile mi ?

  9. #89
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bilen varsa söylesin
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    emredvm fikirlerinin zıttı her zaman yazılabilir bu kadar sinirlenme bence, emir kipi ile konuşmanın bir sakıncası yok yanlış birşey gördüğüm için emir kipi kullanmışım ki bir daha yapma diye istersen sen de benimle öyle konuş yanlışım varsa ben de bir daha yapmam. Eskilerin çok güzel sözleri var senin için "kalan sağlar bizimdirden" başka mesela "öfkeyle kalkan zarala oturur gibi" bu söylediklerimi "kulağına küpe olsun" diye söylüyorum seni rencide etmek için değil, irrite olmadan bir daha okursan emir kipi kullanmamda bile bir sakınca olmadığını göreceksin, belki ileride bana teşekkür edeceksin ama seçim senin ya birşeyelerin anlamı iki türlü düşünürsün acaba dersin ya da tek noktadan bakar aaa bu beni rencide ett dur bende şunu edeyim der kaybedenler sınıfına bir iskemble daha eklersin. Ağzımın payını!! verdiğin için çok teşekkür ederim ben tabiki trafik polis değilim ama sorumlu bir vatandaşım vazifemi yapmaya çalışıyorum ama sana itici geliyorsa Leman karakteri Erdener Abinin dediği gibi "biz daha çok bekleriz fezaya çıkacaz, aya ayak basacaz diye bu kafayla" kendine dikkat et kalbini kırdıysam kusuruma bakma...
    Haklısın, sen kusura bakma.Sonuçta herkesin ayrı bakış açısı var.ben de seni rencide etmek istemedim ama bi mesaj yazıp arkadaşa görüşümü belirttim sadece.okların bu kadar üstüme geleceğini bilsem yazmazdım.Lütfen siz de bana ok atmaktan çok gerekçelerinizi belirtin.Neden almamalı arkadaş motoru mesela?Ben neden alabileceğini belirttim.Tartışma bu şekilde olursa amacına ulaşır bence.Yoksa kişiselleşir ve arkadaşın sorusu da yalan olur o arada.

  10. #90

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Emre şu da varki burda itiraz ettiğim konu racingcilerin kaçla gittiği değil ya da senin yalan söyleyip söylememen değil, yeni başlayacak doğru düzgün trafik tecrübesi bile olmayan arkadaşa yanlış öneride bulunman ve bunu kendi hayat hikayene atıfta bulunarak yapman, yanlış mıyım? Şimdi Shumacher benden iyi araba kullnıyordur herhalde 14 yaşında değil mi? ama schumacher'de 14 yaşında f1 arabası versen belki idare ederdi aynı makineyle ben direk ölürken ama yine de kullanamazdı adım adım çıkacaksın bu merdivenleri. Yoksa yanlış yaparsın hadi sen süper yeteneklisin diyelim fatalix'i tanıyor musun? Hata yapma yaptırtma (yine emir kipi oldu kusura bakama ama elinden geldiği kadar hazımlı olmayı dene...) Sevdiğim nokta da ne biliyor musun akıllı insan her zaman anlıyor. Anlamayacağını düşünseydim inan cevap bile yazmazdım... Lütfen daha sakin olmayı dene. Kendine dikkat et. Unutma Görkem' de anlayacağını düşündüğü için yazdı sana, kötü bir niyeti olmadığına eminim...

  11. #91
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bilen varsa söylesin
    Alıntı xnode adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiyede 300 km sürat yapabileceğin hangi yol var merak ettim ben.
    Otobanlarda bile o sürati yapamazsın, şeytan kasisleri dolu uçar gidersin.. Ayrıca 300 km'yi hangi motorla yaptın ? Hayabusha ile mi ?
    Kawasaki ZZR-1000 Danimarka-Bornholm.Ama Türkiye'de de yapılıyor rahatlıkla.TEM sakat.Ama İzmir-Aydın otobanı, Çeşme otobanı gayet güzel.

  12. #92
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı emredvm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saçmasapan ve gerçekten?senin düşüncen bu.cımbızla ayıklarsan cümleleri saçmasapan gözükür tabi.

    Sen tank tokatlayan hakkında ne biliyorsun?nerden duydun yada(yaşadığını sanmam)?
    high-side'a gelince onu yaşadıysan senin hatandır tamamen.kendini kasmaktan olur.gazın bir ölçüsü olduğu gibi frenlerin de vardır.
    Sen kendini çok mu bilgili sanıyorsun? Kaç kere yarışlara katıldın? Ne kadar yüksek cc tecrüben var? Peki 600RR kullandığında motorun hakkını tamamen verebiliyor musun?
    High-side'a gelince , her zaman frenlemeyle de olmaz , dolayısıyla her zaman pilotaj hatası değildir...

    Ayrıca; solda motoru yazan kısma bakarak kendini birşey sanıyorsun... ben o yazdığın motorların hepsini teker teker kullandım. Ama tavırlarından anlaşılıyor ki daha olgunluğunu tamamlayamamış bir durumdasın... O yüzden seni muhattap alamayacağım... Iyi geceler.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  13. #93
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bilen varsa söylesin
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emre şu da varki burda itiraz ettiğim konu racingcilerin kaçla gittiği değil ya da senin yalan söyleyip söylememen değil, yeni başlayacak doğru düzgün trafik tecrübesi bile olmayan arkadaşa yanlış öneride bulunman ve bunu kendi hayat hikayene atıfta bulunarak yapman, yanlış mıyım? Şimdi Shumacher benden iyi araba kullnıyordur herhalde 14 yaşında değil mi? ama schumacher'de 14 yaşında f1 arabası versen belki idare ederdi aynı makineyle ben direk ölürken ama yine de kullanamazdı adım adım çıkacaksın bu merdivenleri. Yoksa yanlış yaparsın hadi sen süper yeteneklisin diyelim fatalix'i tanıyor musun? Hata yapma yaptırtma (yine emir kipi oldu kusura bakama ama elinden geldiği kadar hazımlı olmayı dene...) Sevdiğim nokta da ne biliyor musun akıllı insan her zaman anlıyor. Anlamayacağını düşünseydim inan cevap bile yazmazdım... Lütfen daha sakin olmayı dene. Kendine dikkat et. Unutma Görkem' de anlayacağını düşündüğü için yazdı sana, kötü bir niyeti olmadığına eminim...
    mesele iyi kullanma, kötü kullanma, yetenek meselesi değil.yavaş gitmez mi bu aletler hiç?2. vitesete kalkar ilk zamanlar.üstüne oturup denge çalışır.3. vitesi geçeceğini sanmam zaten 1-2 ay.bu mümkün değil mi?roket değilki 600 RR.ateşlediğin anda uzaya doğru uzamıyor herhalde.
    125lik bi motorda 2 kişi özellikle çok garip hissediyorum ben.gidon çok hafif geliyor.yeterli güç yok, sollamalarda ölüm sebebi.rampalarda denge eksikliği.bisiklet ile motor arasındaki ilişki ne ise 125lik bi motorla 600-1000'lik bi motor arasındaki ilişki de odur.O yüzden arkadaş bisikletten 600'e geçmek istiyor.arada 125-250 kullansa dapek farkı olmayacak bence.küçük motor alması 1-zaman kaybı 2-gereksiz güven kazanması(altı boş aslında)
    Onun yerine al diyorum ben de direk.yavaş yavaş öğrenirsin.

  14. #94
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Yok kardeş Çeşme otobanında 300 KM yapmak cesaret ister. Aydın ve Çeşme otobanı şeytan kasisleri ile dolu. Valla hiç anlamıyorsun kasise girdiğini. Bakınca yol dümdüz sürat arttıkça araç yaylanmaya başlıyor. Ben o yolda arabayla bile 160 üzerine çıkmıyorum. Bir defa 140'la refuja girdim sırf o yüzden araba pert'e ayrıldı :(

    Ama tabii anlık hızlanmalar olabilir.


    ayrıca yukarıdaki tartışmaya gelince.
    Ben bu konuda emreye katılıyorum. Bence kendine güvenen ve dengesi iyi olan kişi istediği CC ile motora başlayabilir. Eğer daha önceden bisiklet kullanabilen bir kişi ise bahsi geçen arkadaş bu tür motorlara kolayca adapte olabilir. En fazla 1 ay içinde canavar gibi kullanır motoru.
    Bu konu çok tartışıldı. Burada aksini iddia eden arkadaşlarımız yüksek CC'li motor kullanmanın hız limitini sonuna kadar zorlamak olduğunu düşünerek cevap veriyorlar. Sanki kimsenin kafası çalışmıyor. Motoru alan uçup gidiyor. Yok öyle birşey arkadaşlar. Adam alır 1 ay 60'la kullanır. İkinci ay 80-100 bu işi koparır götürür. Bu işler böyle oluyor yani.
    Arkadaşım benim dragstarım var 110'un üzerine çıkmıyorum. Niye çıkıyım ki ? Arabayla bile max 120 ile gidiyoruz canımızı yolda bulmadık ki biz. Bir yarışçılıktır gidiyor. Herkes yarışçı maşaallah. Gücün olsun, kontrolü sende olsun, motorun hayabusha olsun. bir insanın kafası çalışmıyor, kontrol edemeyeceği şeye yöneliyor, ne yaptığını bilmiyorsa gider 250'lik motorla bahçe duvarına veya kaldırma girer gene ölür.
    Bak burada kamberhan kardeşimizi kaybettik çocuk 125'lik motorda öldü. Ramis'i kaybettik, Zagor'u kaybettik. Bunların hepsi deneyimli adamlar.
    İnsanlara güvensizlik aşılamayın. Tam tersine güven aşılayın ve bilgilendirin ve deneyimlerinizi aktarın. Böyle korkutarak, aman haaa, eyvaahhh, amman dikkat düşersin falan, sindirmeyin insanları lütfen.
    kardeşim sen kendine güveniyormusun ? dengen iyi mi ? sürüş eğitimi aldın mı aldın. yaparsın sen bu işi. ama kurallara uyacaksın ve artistlik yapmayacaksın deyin. budur.


    Benim ilk motorum 535'di bir kez bile düşmedim Allah'a şükür. Ancak deneyimli dediğimiz bir manyağın arkasında onun hatası yüzünden düştük..

  15. #95
    mabad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    ist.
    Motosikleti
    yamaha fz6 fazer
    fake bu msj aldanmayın arkadaslar.asıl ben sunu anlamıyom biz vatana millete yararı olacak konulara yorum yazmıyorum gelmişiz burda bitane sevigili arkadasımızın yalandan olayına 1milyon yorum:D

  16. #96
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bilen varsa söylesin
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen kendini çok mu bilgili sanıyorsun? Kaç kere yarışlara katıldın? Ne kadar yüksek cc tecrüben var? Peki 600RR kullandığında motorun hakkını tamamen verebiliyor musun?
    High-side'a gelince , her zaman frenlemeyle de olmaz , dolayısıyla her zaman pilotaj hatası değildir...

    Ayrıca; solda motoru yazan kısma bakarak kendini birşey sanıyorsun... ben o yazdığın motorların hepsini teker teker kullandım. Ama tavırlarından anlaşılıyor ki daha olgunluğunu tamamlayamamış bir durumdasın... O yüzden seni muhattap alamayacağım... Iyi geceler.
    Gözünü korkutmuşlar senin çok.Olsun öğrenirsin doğrusunu.Ben senin yaşındayken yarışmayı bıraktım.Yok 20 yaşında bıraktım.Femuru iyi kırdım.Bu zannedilmesin ki korumam yoktu, motor hata yaptı.Öyle bişey değil tamamen benim hırsım yüzünden oldu.Şimdi enduro, cross, uzun yolda touring kullanıyorum.Ama korktuğumdan değil.Cross adamı öldürmez daha beter bırakır ortada öldürmeden bu arada.Ama bu işi yapan herkes bunun farkında olarak yapar zaten.Olgunlukla falan bi ilgisi yok bu işin.Öyle bi iki cümlesi sana uymuyor diye çamur atamazsın kimseye.Benim ekibimde 35 yaşında olanı da var 40 yaşında olanı da.Ama adamlar antilop gibi sekiyor çayırda.Herkesin içinde bi çocuk vardır, olmasa motorlar da olmaz zaten.ben de senin yaşında falan diyeceğim ama ben hiç senin gibi olmadım.ama belki bi süre sonra anlarsın işleri daha iyi.

  17. #97

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Birkaç noktada haklı olmakla beraber birçok noktada (bana ve birçok arkadaşa göre) haksızsın şimdi hangimiz çok uslu durabiliyor motor üstünde ben 25 yaşındayım 18 yaşında ki arkadaşlara göre tepkilerim daha olgun 18 yaşında daha deli doluydum ama hala bazen çileden çıkıp yanlış şeyler yapabiliyorum mesela bugün olduğu gibi bir önceki yazımda bahsettim bir aracı sağdan geçtim neden? Çünkü bu dört tekerli vatandaş solu kapatmış 90km/h max. sürhate izin verilen yerde 50 ile gidiyordu sellektör yaptım aynadan baktı yol vermedi umursamadı bile "ya sabır dedim" bir daha sellektör ve korna kombinasyonu yine umursamadı yine "ya sabır" dedim yine sellektör ve korna yine tınlamadı en sonunda sinirlendim gazı açtım ve sağından geçmeye başladım sürhatim 90km/h'ye kadar çıktı ama sinirden gazı sonuna kadar açmıştım ama motosikletim 125'lik ti ve sonuna kadar açmama rağmen hızım 90km/h'ydi o anda önde sağda seyreden minibus beni görmedi ve benimle aynı anda sol şeride girdi hızı da ortalama 50km/h idi tabi yavaşladım belki çok zorlanmadım nasıl durabildim? Zamanla edindiğim tecrübe bana motsikletle nasıl fren yapmam gerektiğini öğretti belki bu olay ilk motosiklet kullanmaya başladığım anlarda cereyan etseydi 125cc. kullandığım halde önü kilitleyip kayıp düşmeme yol açacaktı belki trafik tecrübem olduğu için soğukkanlılığımı yitirmediğim için yine birşey olmayacaktı fakat bir de olaya şöyle bakalım trafik tecrübem 10 yıllık (var) motor tecrübem 7000km. 10 ay (var) altımda aynı pozisyonda cbr600rr (var) öndeki araca sinirlendim ve açtım gazı 25 yaşındayım belli bir olgunluk da (var) ama yine de hakim olamadım kendime. 600rr da açtı mı gazı hız oldu 150km/h yine minibus beni görmedi çünkü yaptığım hareket hatalı sağdan geçiyorum o frenlemeyi yapacak tecrübe? henüz bilmiyorum ve acı bir şekilde öğrenmek istemiyorum. Şimdi fatalix'e gelirsek aynı şeyi yaşasa 18 yaşında ve sadece bisiklet tecrübesi (var) sence akibeti ne olurdu? Bu yüzden bu kadar yüksek cc. ve beygir güçlü bir aletle başlamak motora genel olarak yanlış bir seçimdir ve dünyada hiçbir zaman istisnalar kaideyi (asıl gerçeği) bozmaz, öneri verirken genel geçer kurallar üzerinden konuşmak durumundayız ama arkadaşı tanırsın yeteneklerini değerlendirirsin ona göre öneride bulunursun amenna ama burda böyle bir öneri yapmak hatadır, hataya seyirci kalmak daha büyük bir hatadır...

    Mabad belki fatalix yalandan yazmış ve sen haklısın ama belki bu yazdıklarımızı okuyup fikir sahibi olacak tonlarca insan var bunu göz ardı etmemek lazım. Ben de bu tarz yerleri okuyarak ve yaşayarak fikir sahibi oldum...

  18. #98
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    GorkeM

    125 cc kullanıp 2 kere test sürüşü yapıp uzman olunmaz ..

    Kmlerce binmek lazım uzman görüşleri belirtmek için ..

    ha bu başlığı açan arkadaşa allah akıl fikir versin ..

    125 cc dahi olsa hiç bir SS le Motora başlanmaz .. buna cbr 125 de dahildir ..
    140 yaptığı idda edilen motor ..basarım gaza köklerim mantığına sahip insanlar için ölümcüldür..

    Arada deneyimlerini yazan arkadaşlara saygı gösterin bari yaa .. daha motora dün bindiniz bu gün uzman oldunuz ..

    ben öle düşünmüyom diyin bitsin ..

    burda yazan bazı motorcuların sizin doğduğunuz yıllarda motor üstünde olduğunu unutmayın

    Mehmete takılıp iki kere piste gitmeyle olmuyo..bak mehmet bizim için en deneyimlilerden biri ama o bile piste çıkınca ..yok yol ayrı pist ayrı diyo ..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  19. #99
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bilen varsa söylesin
    Alıntı xnode adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok kardeş Çeşme otobanında 300 KM yapmak cesaret ister. Aydın ve Çeşme otobanı şeytan kasisleri ile dolu. Valla hiç anlamıyorsun kasise girdiğini. Bakınca yol dümdüz sürat arttıkça araç yaylanmaya başlıyor. Ben o yolda arabayla bile 160 üzerine çıkmıyorum. Bir defa 140'la refuja girdim sırf o yüzden araba pert'e ayrıldı :(

    Ama tabii anlık hızlanmalar olabilir.


    ayrıca yukarıdaki tartışmaya gelince.
    Ben bu konuda emreye katılıyorum. Bence kendine güvenen ve dengesi iyi olan kişi istediği CC ile motora başlayabilir. Eğer daha önceden bisiklet kullanabilen bir kişi ise bahsi geçen arkadaş bu tür motorlara kolayca adapte olabilir. En fazla 1 ay içinde canavar gibi kullanır motoru.
    Bu konu çok tartışıldı. Burada aksini iddia eden arkadaşlarımız yüksek CC'li motor kullanmanın hız limitini sonuna kadar zorlamak olduğunu düşünerek cevap veriyorlar. Sanki kimsenin kafası çalışmıyor. Motoru alan uçup gidiyor. Yok öyle birşey arkadaşlar. Adam alır 1 ay 60'la kullanır. İkinci ay 80-100 bu işi koparır götürür. Bu işler böyle oluyor yani.
    Arkadaşım benim dragstarım var 110'un üzerine çıkmıyorum. Niye çıkıyım ki ? Arabayla bile max 120 ile gidiyoruz canımızı yolda bulmadık ki biz. Bir yarışçılıktır gidiyor. Herkes yarışçı maşaallah. Gücün olsun, kontrolü sende olsun, motorun hayabusha olsun. bir insanın kafası çalışmıyor, kontrol edemeyeceği şeye yöneliyor, ne yaptığını bilmiyorsa gider 250'lik motorla bahçe duvarına veya kaldırma girer gene ölür.
    Bak burada kamberhan kardeşimizi kaybettik çocuk 125'lik motorda öldü. Ramis'i kaybettik, Zagor'u kaybettik. Bunların hepsi deneyimli adamlar.
    İnsanlara güvensizlik aşılamayın. Tam tersine güven aşılayın ve bilgilendirin ve deneyimlerinizi aktarın. Böyle korkutarak, aman haaa, eyvaahhh, amman dikkat düşersin falan, sindirmeyin insanları lütfen.
    kardeşim sen kendine güveniyormusun ? dengen iyi mi ? sürüş eğitimi aldın mı aldın. yaparsın sen bu işi. ama kurallara uyacaksın ve artistlik yapmayacaksın deyin. budur.


    Benim ilk motorum 535'di bir kez bile düşmedim Allah'a şükür. Ancak deneyimli dediğimiz bir manyağın arkasında onun hatası yüzünden düştük..
    Geçmiş olsun kardeş.Ben de 160 la kaydırmıştım arabayı, refuja girmedim öndekine çarptım şans eseri çok çok ucuz artalmıştım.o zaman da 18'dim.N'oldu sonra araba kullanamadım mı?1 hafta sonra kullandım yine.çünkü olmazsa olmaz bişey bu.o kadar güzel açıklamışsın ki demek istediklerimi.ben de alsın 300 bassın demiyorum ki.insan gibi kullanacaksa(ki olabiliyor merak etmesin kimse) neden almasın?güvenini kırmamak gerek insanların.güven de vereceksin, uyarı da yapacaksın.uçmak istiyorsan düşmeyi de bilkceksin.ama denemezsen, tartışmanın anlamı yok.baştan kaybedersin.insanlar sanki kariyer mi yapacak, motor mu kullanacak onu anlamamışlar.birisi de da diyodu transalp alacağım ama önce şöyle bi 5 sene pişmem lazım.Bunu söyleyen biri zaten hiçbirzaman Transalp kullanamayacağını aşılamış oluyor kendine sürekli.iş değil.

    [QUOTE=dgrmr;689363]Birkaç noktada haklı olmakla beraber birçok noktada (bana ve birçok arkadaşa göre) haksızsın şimdi hangimiz çok uslu durabiliyor motor üstünde ben 25 yaşındayım 18 yaşında ki arkadaşlara göre tepkilerim daha olgun 18 yaşında daha deli doluydum ama hala bazen çileden çıkıp yanlış şeyler yapabiliyorum mesela bugün olduğu gibi bir önceki yazımda bahsettim bir aracı sağdan geçtim neden? Çünkü bu dört tekerli vatandaş solu kapatmış 90km/h max. sürhate izin verilen yerde 50 ile gidiyordu sellektör yaptım aynadan baktı yol vermedi umursamadı bile "ya sabır dedim" bir daha sellektör ve korna kombinasyonu yine umursamadı yine "ya sabır" dedim yine sellektör ve korna yine tınlamadı en sonunda sinirlendim gazı açtım ve sağından geçmeye başladım sürhatim 90km/h'ye kadar çıktı ama sinirden gazı sonuna kadar açmıştım ama motosikletim 125'lik ti ve sonuna kadar açmama rağmen hızım 90km/h'ydi o anda önde sağda seyreden minibus beni görmedi ve benimle aynı anda sol şeride girdi hızı da ortalama 50km/h idi tabi yavaşladım belki çok zorlanmadım nasıl durabildim? Zamanla edindiğim tecrübe bana motsikletle nasıl fren yapmam gerektiğini öğretti belki bu olay ilk motosiklet kullanmaya başladığım anlarda cereyan etseydi 125cc. kullandığım halde önü kilitleyip kayıp düşmeme yol açacaktı belki trafik tecrübem olduğu için soğukkanlılığımı yitirmediğim için yine birşey olmayacaktı fakat bir de olaya şöyle bakalım trafik tecrübem 10 yıllık (var) motor tecrübem 7000km. 10 ay (var) altımda aynı pozisyonda cbr600rr (var) öndeki araca sinirlendim ve açtım gazı 25 yaşındayım belli bir olgunluk da (var) ama yine de hakim olamadım kendime. 600rr da açtı mı gazı hız oldu 150km/h yine minibus beni görmedi çünkü yaptığım hareket hatalı sağdan geçiyorum o frenlemeyi yapacak tecrübe? henüz bilmiyorum ve acı bir şekilde öğrenmek istemiyorum. Şimdi fatalix'e gelirsek aynı şeyi yaşasa 18 yaşında ve sadece bisiklet tecrübesi (var) sence akibeti ne olurdu? Bu yüzden bu kadar yüksek cc. ve beygir güçlü bir aletle başlamak motora genel olarak yanlış bir seçimdir ve dünyada hiçbir zaman istisnalar kaideyi (asıl gerçeği) bozmaz, öneri verirken genel geçer kurallar üzerinden konuşmak durumundayız ama arkadaşı tanırsın yeteneklerini değerlendirirsin ona göre öneride bulunursun amenna ama burda böyle bir öneri yapmak hatadır, hataya seyirci kalmak daha büyük bir hatadır...

    şimdi yazacağım da kötü örnek teşkil edecek belki ama neyse ben yazayım.Sen problemin kaynağını tesbit etmiş, cevabı vermişsin.Asıl problem senin motorunun ivmelenmesinin düşük olması.CBR 600 RR olsaydı diyorsun ya.onu şöyle düzeltmek istiyorum.Ben CBR 600 RR ile sollamak istesem önümdeki araç benim motorumun ancak plakasını(o da şansı varsa) görür.bu da saniye değil saliseler içinde olur.selektör falan yapmana gerek kalmaz yani.Ama bunun için ne gerekir?önsezilerinin açık olması gerekir.Motor kullanan bi insan bilir ki(yeterince güçlü motorlardan bahsediyorum) durmayı asla düşünmeyeceksin.Öncelikle geçmeyi, sıyrılmayı, kurtarmayı düşüneceksin.yoksa ölürsün.çünkü altında 4 teker yok ve hangi motor olsa yapacağın ani fren seni kurtarmaz hızlıysan.

  20. #100

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    xnode ve Emre, haklısınız yanlış demiyorum ama genelleme yapılması gereken yerde özel durumdan bahsetmek yanlış diyorum, herkes bir değil aman diyeyim bazı insan gerçekten becerili oluyor ama bazısı malesef motora veya arabaya trafiğe yetenekli olmuyor mesela babam rezalet araba kullanır, bu adam fırkateyn, destroyer, hucümbot da idare edebiliyor ama, adam emekli albay, 30 yıllık denizci, iyi bir asker, işinde kusursuz, insan ilişkileri mükemmel, hala postaları arar sorar 40 yıldır da araba kullanıyor ama yok adamda arabaya karşı yetenek yok çünkü çok dalgın, arabayla kazalar yaptı ama allah bize bağışladı, gemiyle hiç bir sorun yaşamadı bidiğim kadarıyla dediğim gibi herkes bir değil düşündükçe sizde buna benzer çevrenizde örnekler bulacaksınız o yüzden genelleme yapmak gereken yerde genelleme yaparak 600cc. raceing ile başlamak yanlıştır derim ben...


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)