Düz yol ve virajda şeritte konumlanma
-
Admin
En güvenli konum (3 şeritli bir yolda)orta şeritte önünüzdeki aracın sol lastik izidir. Bu konum hem önünüzdeki aracın önünü görmenize olanak veririr hem de tehlike anında kaçma manevrası için zaman ve yer kazanmanızı sağlar.
Şehir içinde yumuşak virajlarda her zaman bulunduğunuz şeridin dışına çıkmamak kaydıyla en dış noktasını tercih etmelisiniz. Bu sayede yoldaki sürprizlerden korunmuş olursunuz!(taş,kum,yağ,su vs)
Reklamlar
-
+1
Motosiklet uzun yol hız sınırı 80,otomobilin 90 bu mantıkla sağ şeritte gitme zorunluluğu duyuyorum(trafikte akıcı ve yavaş olmadığım halde). Not:Hiçbir şekilde zorlanma ve sıkıntı çekmiyorum.Sadece içimdeki ses sağda gitmem gerekli diyor. Trafikteki büyük araçların da motosikleti görmek istediği yer sağ şerit.
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
+1
Motosiklet uzun yol hız sınırı 80,otomobilin 90 bu mantıkla sağ şeritte gitme zorunluluğu duyuyorum(trafikte akıcı ve yavaş olmadığım halde). Not:Hiçbir şekilde zorlanma ve sıkıntı çekmiyorum.Sadece içimdeki ses sağda gitmem gerekli diyor. Trafikteki büyük araçların da motosikleti görmek istediği yer sağ şerit.
Ben katılmıyorum buna. Burda yollar genelde 2 şerit ve ben sağa çok nadir geçiyorum. Çünkü sağa sürekli araçlar çekiyor ya da otobüsler vs giriyor. Ayrıca sağa geçince sürekli diğer araçlar sıkıştırıyor. Bir motosikletlinin hızı trafiğin akış hızından (ortalama derler amabana göre en az:D) en az %10 fazla olmalı ki rahatça gitsin.
-
Gnusher adlı üyeden alıntı
Ben katılmıyorum buna. Burda yollar genelde 2 şerit ve ben sağa çok nadir geçiyorum. Çünkü sağa sürekli araçlar çekiyor ya da otobüsler vs giriyor. Ayrıca sağa geçince sürekli diğer araçlar sıkıştırıyor. Bir motosikletlinin hızı trafiğin akış hızından (ortalama derler amabana göre en az:D) en az %10 fazla olmalı ki rahatça gitsin.
Ben de ondan zorlanmıyorum hız konusunda ama ya kurallar ve büyük araçların tutumu,hızlı ve zalim olabiliyorlar(125cc 9,5 Hp'e karşılık bir dizel otomobil olmuş 170 Hp.)
-
Valla kusura bakmayın ama bana çok ters geldi.Arkamdan beni sollayacak aracın tamponunu sürtmesini göze alamam.Şeridin ortasından gidersem daha az tehlikede olurum.Hem önümde ani bir tehlike meydana gelirse kaçacağım iki seçenek olur.Sağa veya sola hangi taraf daha uygunsa oraya kaçabilirim.Ancak motorum hızlı ve 150-160 km hızın altına inmeden ilerliyosam o zaman bu şekilde şeridin solundan giderim.Çünkü önümdeki araçları daha rahat sollamam lazım.
-
paylaşım ve hatırlatma için sağol, yeni sürüş eğitimi alan arkadaşlarımıza canlı performans
-
hadi bızler kurallara uyalım da benı kımse yanlış anlamasın ama istanbulda kurallara uymana zaten ızın verılmedığı gıbı uyduğunuz zman ise uyanve uymayanlar uyumsuzluğu yaşıyorsunuz malesef bu
-
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
+1
Motosiklet uzun yol hız sınırı 80,otomobilin 90 bu mantıkla sağ şeritte gitme zorunluluğu duyuyorum(trafikte akıcı ve yavaş olmadığım halde). Not:Hiçbir şekilde zorlanma ve sıkıntı çekmiyorum.Sadece içimdeki ses sağda gitmem gerekli diyor. Trafikteki büyük araçların da motosikleti görmek istediği yer sağ şerit.
Bende sağda gittiğimi hatırlamıyorum hiç?Hatta en sol şeritte giderken 200metre önümdeki araç solundaki bariyere iyice yanaşıp yol veriyor..
Hala aynı muhabbetler seneler geçti aynı...
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
-
Yazan arkadaşımız tabii ki bir bilgi birikimiyle yazmıştır ama bence ülkemiz şartlarında bu her zaman doğru değil.
TEM veya E5 gibi yollarda bana göre en riskli şerit orta şerit. Çünkü makas yapan araçlar bu şeride neredeyse yanlamasına dalıyorlar ve arkanızda başka bir araç varsa sizi görmeleri çok zor. Sağ şeritte ise sağlama/makas yapan araçlar, yolcu indirenler, ağır araçlar var; ayrıca emniyet şeridinin aslında bazı insan dışı yaratıkların hız şeridi olduğunu unutmayın. Sağınızdaki emniyet şeridinden 160'la bir minibüsün geçmesi çok olası.
Ben anormal hızlara çıkılmadığı sürece, trafik yoğunsa, sol şeridin solunu tercih ediyorum. Böylece hareketli riskler sadece sağdan gelebiliyor (hem sağdan hem soldan değil), ama kaçma imkanının azaldığı doğru. Trafik rahatladığında orta veya sağ şeritte daha düşük bir tempoya geçilebilir. Yukarıdaki videodaki yol için bence de orta şerit daha uygun.
Makas yapan araçlara ceza yağdırılmadığı sürece ölmeye devam edeceğiz. Bunu da yazayım.
-
Lifeisgood adlı üyeden alıntı
Valla kusura bakmayın ama bana çok ters geldi.Arkamdan beni sollayacak aracın tamponunu sürtmesini göze alamam.Şeridin ortasından gidersem daha az tehlikede olurum.Hem önümde ani bir tehlike meydana gelirse kaçacağım iki seçenek olur.Sağa veya sola hangi taraf daha uygunsa oraya kaçabilirim.Ancak motorum hızlı ve 150-160 km hızın altına inmeden ilerliyosam o zaman bu şekilde şeridin solundan giderim.Çünkü önümdeki araçları daha rahat sollamam lazım.
Erhan 3 şeritli bir yol için yazmış arkadaşım. Bunu düşünüpte kafasından sıkmıyor, profesyonellerin tespit ettiği bilgileri bize aktarıyor. Teşekkür ediyoruz kendisine
-
Toqi adlı üyeden alıntı
Bende sağda gittiğimi hatırlamıyorum hiç?Hatta en sol şeritte giderken 200metre önümdeki araç solundaki bariyere iyice yanaşıp yol veriyor..
Hala aynı muhabbetler seneler geçti aynı...
Ben sağda gidiyorum demedim ki +1 dedik katıldık orta şeridin soluna.125 cc ile sol şerit gidiyorum.Soldan hayvanın teki fırlar diye de aynadan trafiği kontrol edip arkadaki araçlara göre sağ ortaya çekiyorum.
-
bunu bir gün uygulayıp hala hayatta olan varmı
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Ben sağda gidiyorum demedim ki +1 dedik katıldık orta şeridin soluna.125 cc ile sol şerit gidiyorum.Soldan hayvanın teki fırlar diye de aynadan trafiği kontrol edip arkadaki araçlara göre sağ ortaya çekiyorum.
Neden yazdım biliyo musun o şekilde , her motosiklet için aynı değil bence kurallar , chopper/cruiser kullansam bu seferde ortadan giderdim herhalde
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
-
Videodaki konumlanmalar %100 doğru... Düz yolda en sağ şeritteki aracı geçerken orta şeridin en solunda, sağ şeritteki araca en uzak noktada konumlanıyor. Virajlara girerken ise virajın içini en geniş açı ile görebilmek için şeridinin dışına doğru konumlanıyor; sağ virajda şeridinin solunda, sol virajda şeridinin sağında... Bu arada bir ekleme yapayım... Viraja yaklaşırken en geniş görüş açısı için konumlanmalı ama o konumda yol tutuşunun, yol tutuşu için şartların uygun olması gerekir. yani sağ viraja yaklaşırken şeridinin soluna konumlanarak en geniş görüş açısı elde etmeli ama bunun için ilk şart şeridin solunda örneğin dökülmüş mazot, mıcır ve saire olmamasıdır. Yol tutuşu zora girecekse şeridin tutuş için en uygun yeri seçilir. Virajdaki görüş açısı daralıyorsa da hız düşürülür...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:13 ----------
Bence bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup da bu videodaki konumlanma Türkiyeye uymaz ve saire gerçek dışı geri bildirimlerde bulunmamalı... Bunun yerine neden orada konumlanmayı seçtiği hakkında tartışılmalı... Eğitimlere katılanlar konumlanmanın önemini bilirler... Lütfen önce bilgi sahibi olalım...
ZEKA BOCALAR, DİL SÜRÇER, ZİHİN TÖKEZLER
LUCRETIUS
-
Barbudos adlı üyeden alıntı
Videodaki konumlanmalar %100 doğru... Düz yolda en sağ şeritteki aracı geçerken orta şeridin en solunda, sağ şeritteki araca en uzak noktada konumlanıyor. Virajlara girerken ise virajın içini en geniş açı ile görebilmek için şeridinin dışına doğru konumlanıyor; sağ virajda şeridinin solunda, sol virajda şeridinin sağında... Bu arada bir ekleme yapayım... Viraja yaklaşırken en geniş görüş açısı için konumlanmalı ama o konumda yol tutuşunun, yol tutuşu için şartların uygun olması gerekir. yani sağ viraja yaklaşırken şeridinin soluna konumlanarak en geniş görüş açısı elde etmeli ama bunun için ilk şart şeridin solunda örneğin dökülmüş mazot, mıcır ve saire olmamasıdır. Yol tutuşu zora girecekse şeridin tutuş için en uygun yeri seçilir. Virajdaki görüş açısı daralıyorsa da hız düşürülür...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:13 ----------
Bence bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup da bu videodaki konumlanma Türkiyeye uymaz ve saire gerçek dışı geri bildirimlerde bulunmamalı... Bunun yerine neden orada konumlanmayı seçtiği hakkında tartışılmalı... Eğitimlere katılanlar konumlanmanın önemini bilirler... Lütfen önce bilgi sahibi olalım...
Ben buna katılmıyorum ve buna katılmayıp buraya aksi mesaj yazan arkadaşlarım arasında bu işin eğitimini almış olanlar da var..
Bahsi geçen yöntem 3 şeritli ve duble (bölünmüş) yollarda, en önemlisi de trafik kurallarının bizim ülkemizdekine göre daha fazla uygulandığı, trafik kurallarına daha çok riayet edilen ülkelerde geçerli olduğudur..
İstanbul için, E-5 gibi E-6 2. köprü giriş-çıkışları gibi yollarda orta şeridin solundan gitmek risk katsayınızı çok fazla arttırır..
Bizde ego tatminsizliği nedeniyle önünde araç görmek istemeyen bir sürücü kitlesi mevcut..Bu durum da şöförlerin sürekli olarak makas atma isteği duymalarına neden oluyor..
Makas atılan şerit ise haliyle orta şerit oluyor..
O nedenle memleketimiz için uygulanabilir bir doğru değil bu videoda gösterilenler..
Bir ihtimal, şehir dışı otobanlarda uygulanabilitesi var..
Ama Avrupa yolları için en doru srüş şekli bu videodaki gibi..Orası kesin..
-
Aslında doğru olanı bu ancak istanbul trafiği e-5 ve tem bizi görmek ve farketmek istemeyen araçlarla dolu, yoğun trafikte her zaman sol şerit, yol boş ise orta şeriti tercih ediyorum, açıkcası bana daha güvenli geliyor. ( otoyollarda )
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
-
emrello adlı üyeden alıntı
Yazan arkadaşımız tabii ki bir bilgi birikimiyle yazmıştır ama bence ülkemiz şartlarında bu her zaman doğru değil.
TEM veya E5 gibi yollarda bana göre en riskli şerit orta şerit. Çünkü makas yapan araçlar bu şeride neredeyse yanlamasına dalıyorlar ve arkanızda başka bir araç varsa sizi görmeleri çok zor. Sağ şeritte ise sağlama/makas yapan araçlar, yolcu indirenler, ağır araçlar var; ayrıca emniyet şeridinin aslında bazı insan dışı yaratıkların hız şeridi olduğunu unutmayın. Sağınızdaki emniyet şeridinden 160'la bir minibüsün geçmesi çok olası.
Ben anormal hızlara çıkılmadığı sürece, trafik yoğunsa, sol şeridin solunu tercih ediyorum. Böylece hareketli riskler sadece sağdan gelebiliyor (hem sağdan hem soldan değil), ama kaçma imkanının azaldığı doğru. Trafik rahatladığında orta veya sağ şeritte daha düşük bir tempoya geçilebilir. Yukarıdaki videodaki yol için bence de orta şerit daha uygun.
Makas yapan araçlara ceza yağdırılmadığı sürece ölmeye devam edeceğiz. Bunu da yazayım.
Tamamen katılıyorum.
Ülkemiz koşullarında 3 şeritli bir yolun, orta şeridinden
gitmek demek; kendi fermanımızı kendimizin imzalaması demektir.
4 veya daha fazla tekere sahip olupda, motosikletleri gören, onları adam
yerine koyan zihniyete ve olgunluğa sahip olduğumuz zaman, zaten 3 şeritli bir yolun
herhangibir şeridinde yol alsanız dahi; can güvenliğiniz tehlike altında olmayacaktır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:57 ----------
Osbourne adlı üyeden alıntı
Ben buna katılmıyorum ve buna katılmayıp buraya aksi mesaj yazan arkadaşlarım arasında bu işin eğitimini almış olanlar da var..
Bahsi geçen yöntem 3 şeritli ve duble (bölünmüş) yollarda, en önemlisi de trafik kurallarının bizim ülkemizdekine göre daha fazla uygulandığı, trafik kurallarına daha çok riayet edilen ülkelerde geçerli olduğudur..
İstanbul için, E-5 gibi E-6 2. köprü giriş-çıkışları gibi yollarda orta şeridin solundan gitmek risk katsayınızı çok fazla arttırır..
Bizde ego tatminsizliği nedeniyle önünde araç görmek istemeyen bir sürücü kitlesi mevcut..Bu durum da şöförlerin sürekli olarak makas atma isteği duymalarına neden oluyor..
Makas atılan şerit ise haliyle orta şerit oluyor..
O nedenle memleketimiz için uygulanabilir bir doğru değil bu videoda gösterilenler..
Bir ihtimal, şehir dışı otobanlarda uygulanabilitesi var..
Ama Avrupa yolları için en doru srüş şekli bu videodaki gibi..Orası kesin..
Aynı görüşteyim..
Barbudos'un yazdıklarına ise katılmıyorum..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
hepsinin yanında altındaki motora uygun hareket etme yani,pratik olma ...yaşasın prakmatizm...AMA HEPSİ ÇOK FAYDALI BİLGİLER.emek verenlere teşekürler
-
Arkadaşlar,videodaki anlatım tamamen doğrudur.
İleri sürüş dersleri veren kurumlarda bunu bu şekilde öğretmektedir.
Bende yıllar önce bu eğitimlerden birini almış ve bu uygulamaları öğrenmiştim.
Hangi yol olursa olsun farketmez.Denerseniz gerçekten çok faydalı olduğunu göreceksiniz.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler