Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Düz yol ve virajda şeritte konumlanma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    geçenlerde 3 şeritli bir yolda soldan 80 -80 giderken tam arka tamponuma bi doblo yapıştı bi yandan korna çalıyor tam dibimden ona inat diğer şeritler boşken oraya geçmedim soldan soldan devam ettim xD


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    10 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Transalp XL 700 2009
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsi geçen yöntem 3 şeritli ve duble (bölünmüş) yollarda, en önemlisi de trafik kurallarının bizim ülkemizdekine göre daha fazla uygulandığı, trafik kurallarına daha çok riayet edilen ülkelerde geçerli olduğudur..
    Bahsi geçen yöntem güvenli motosiklet sürüşünün anahtarı olan SİSTEM'li sürüşün vazgeçilmez bir parçasıdır. Dolayısı ile yeryüzünün her yerinde geçerlidir. Bugüne kadar katıldığım Honda Güvenli Sürüş eğitimlerinde ve One More Mile Derneği ARA(Advanced Rider Academy) Yol eğitimlerinde profesyonel eğitimciler tarafından öğretilmiş, tavsiye edilmiş ve uygulatılmıştır. Fikri sabitler üzerinden gitmeyelim... Üstelik konumlanma güvenli sürüşün tek komponenti değildir. İleri yukarı bakış ve görüş, uygun hız ve vites, periyodik ayna kullanımı ve daha birçok uygulamanın yanında anlamlıdır. Videodaki konumlanma ne sağlar?
    1-Sağ şeritteki aracın ayna kontrolü olmaksızın ani sola geçişlerinde manevra alanı ve kaçış için zaman sağlar.
    2-Viraj alırken virajı çok daha geniş görüş açısı ile görüp viraj içindeki tehlikeleri erken değerlendirme şansı sağlar.
    Tahmin edeceğiniz gibi yollarda tek tehlike arkadan gelip makas atanlar değildir.
    Videodakine alternatif olarak önerilen sol şeritten gitmek hem bir trafik kuralı ihlalidir hem de açıkça başka tehlikelere DEVAMLI açık olmayı getirir. Buradan açıkça isim vermek serbest mi bilmiyorum ama talep eden olursa özel mesajdan 3-4 teorik metin (kitap) tavsiyesi ile SİSTEMLE tanışmanızı en azından teorik düzeyde sağlayabilirim. Uygulama da size kalmış elbette... Fikirlerime katılmayanların katılmama, karşı çıkma ve görüş bildirme hakkına sonsuz saygı duymakla beraber, bilgi sahibi olmadan yazılanların okuyanları yanlış yönlendirme tehlikesi taşıdığını düşünüyorum. Herkese saygılar...
    ZEKA BOCALAR, DİL SÜRÇER, ZİHİN TÖKEZLER
    LUCRETIUS

  3. #23
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    istanbul'da yaşıyorum 125 cc lik motorumla E-5 otoyoluna her çıktığımda benzer durumu yaşıyorum. Sağ şeritten gitmek neredeyse imkansız girenler, çıkanlar, önüne atlayanlar vs. resmen korku filmi gibi. Sol şerit zaten hızlı gonzaleslerin. Geriye orta şerit kalıyor. Doğrusu öndeki aracın lastik izini takip etmek ama çok sık yaşadığım durum şu şeridin boş tarafına dingil bir sürücünün burnunu uzatması, bunun sebebide arkanızdan sizi takip eden araç önünde başka bir araba olsa kuzu kuzu peşinden gideceği halde, önündeki motorsiklet ise geçmek için özellikle çaba harcıyor. Bu durumda motor sürücüsü önündeki araçla takip mesafesi bırakmaya çalıştıkça sürekli araya birileri giriyor. Bu araya girişlerde genelde sizin şeridin boş bıraktığınız yerinden oluyor. Yani illa şeridin ortasından git yoksa yanına giricem diyorlar. Çıldırmamak lazım. Yol durumu müsait oldukça farklı şeritleri kullanmaya ve mümkünse aynı araçla uzun süre peş peşe gitmemeye özen gösteriyom. Zaten istanbulda trafik hep yoğun illaki aradan kenardan dalıp dalıp gidiyorsun.
    Özetlersem sağ şeride gerekmedikçe girmiyorum ve trafik yoğun ama akıyorsa mecbur şeridin ortasına yakın gidiyorum.
    Ama uzun yolda aynen videodaki gibi kullanmaya özen gösteriyorum.

  4. #24

    Üyelik
    03 Kasım 2010
    başlığı görünce yaptığım kaza aklıma geldi içim cız etti. aman arkadaşlar virajlarda bizi düşünen yok hiç maceraya atılmayın.

  5. #25
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben buna katılmıyorum ve buna katılmayıp buraya aksi mesaj yazan arkadaşlarım arasında bu işin eğitimini almış olanlar da var..

    Bahsi geçen yöntem 3 şeritli ve duble (bölünmüş) yollarda, en önemlisi de trafik kurallarının bizim ülkemizdekine göre daha fazla uygulandığı, trafik kurallarına daha çok riayet edilen ülkelerde geçerli olduğudur..

    İstanbul için, E-5 gibi E-6 2. köprü giriş-çıkışları gibi yollarda orta şeridin solundan gitmek risk katsayınızı çok fazla arttırır..

    Bizde ego tatminsizliği nedeniyle önünde araç görmek istemeyen bir sürücü kitlesi mevcut..Bu durum da şöförlerin sürekli olarak makas atma isteği duymalarına neden oluyor..

    Makas atılan şerit ise haliyle orta şerit oluyor..

    O nedenle memleketimiz için uygulanabilir bir doğru değil bu videoda gösterilenler..

    Bir ihtimal, şehir dışı otobanlarda uygulanabilitesi var..
    Ama Avrupa yolları için en doru srüş şekli bu videodaki gibi..Orası kesin..

    Eğitim videolarını çeken ve bilgilerini paylaşan tecrübeli arkadaşlara saygım sonsuz. Asla onlar kadar çok yada onlardan daha iyi bildiğimi söyleyemem ancak Osbourne'un yaptığı yoruma tamamiyle katılıyorum.

    Şeritte olduğumuz halde, bizim şeridimizde geriye kalan 1.5 metrelik açıklığı kullanarak makas atan bir trafik ortamında araç kullanıyoruz.

    orta şeritte önümüzdeki aracın sol lastik izinde ilerlemenin gerekliliğini anlayabiliyorum ancak benim görüşüme göre bu tür bir sürüş tarzı kontrol etmemiz gereken alanın genişlemesine sebep olduğu için Türkiye şartlarında hata yapma olasılığımızı arttırabilir.

    Açıklayacak olursam:

    Videonun çekildiği yer olan sahil yolu gibi çok şeritli geniş yollarda arkamızı, sağımızı ve sol şeriti kontrol etmemiz gerekeceği gibi, motosikletlerin önüne atlamayı bir hobi edinen ülkemin güzel yayalarına da dikkat etmemiz gerekecektir. Belki herkes için değil ama bu benim için çok fazla dikkat dağınıklığı demek.

    Videodaki bilgiler kesinlikle yanlıştır demiyorum, ancak motosiklet kullanıcılarına saygı duyulmayan, daha doğrusu hiçe sayılan ülkemizde bu tekniği uygulamak bence çok zor.

    Kendi tercihimegelince, eğer önümdeki araçlardan daha hızlı ilerleyebiliyorsam her zaman sol şerit, eğer trafik akışından biraz daha yavaşsam her zaman sağ şeritte, benle aynı şeritteki araçların hızına uygun bir şekilde ilerliyorum.

    Bu kontrol etmem gereken alanı kısmen azalmasını sağladığı için sürüşümü kolaylaştırıyor.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler