Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Suzuki Gsxr 600 Yakıt Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr600
    Arkadaşlar merhaba,

    2010 Gsxr 600 ile 1 haftalık ortalama 550-650 kuruş/km yakıt tüketimim olmakta. Bir anormallik olduğu açıkça ortada. Bundan önceki Gsxr 600 motorum 300-400 kuruş/km tüketmekteydi. Kullanım farkı vs. yoktur. Egzost'tan oldukça fazla benzin kokusu gelmektedir. Buda yanmanın olması gerektiği gibi gerçekleşmediğini söylüyor. Teknik olarak (teorik değil) sebepleri hakkında yardımcı olabilecek arkadaşlar varmı?

    Not: Benzin kuru 20 - 35 arasında bir etki yaptı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Karburator ayarına bakın. Jikle açık kalmış olmasın.

  3. #3
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Oha adam karbüratör dedi

    Mobildeyim. Pc geçince yazicagim hocam.

  4. #4

    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr600
    Teşekkürler cevap için.

    Karburatör olduğunu bilmiyordum motorda, enjektörlü olduğunu düşünmüştüm. Jiklenin açık olup olmadığını nereden kontrol edebilirim ve açık kalıyorsa nasıl kapatırım?

  5. #5
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    20 dakikaya kadar cevap veririm. Teknik bilgin yok ise bir yerlere bakmayi, kurcalamayi unu şimdiden. Karburator diyenlerdende arkana bakmadan kaç.
    Herkesin dediginede kulak adayim deme...
    Gorubdugu gibi herkes usta yazicağim...

  6. #6
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Suzuki clasic gsxr 600 üretti de biz mi duymadık. Karbüratöre geçmiş demekki

  7. #7
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    550 kurus 5,5 tl eder. O kadar yakıyor mu bu motorlar ? yani 100 km gitsen 550 lira para mı veriyorsun ?

    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suzuki clasic gsxr 600 üretti de biz mi duymadık. Karbüratöre geçmiş demekki
    yakında buhar makinalısı çıkıyormuş Kömürle çalışıyor.
    Shrieker, sailor33, mete_han ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8

    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr600
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 dakikaya kadar cevap veririm. Teknik bilgin yok ise bir yerlere bakmayi, kurcalamayi unu şimdiden. Karburator diyenlerdende arkana bakmadan kaç.
    Herkesin dediginede kulak adayim deme...
    Gorubdugu gibi herkes usta yazicağim...
    Teşekkürler beklemedeyim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------

    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    550 kurus 5,5 tl eder. O kadar yakıyor mu bu motorlar ? yani 100 km gitsen 550 lira para mı veriyorsun ?
    Evet yanlış yazmışım 0,550 lira diyelim. o halde 62,5 tl eder kabaca.

  9. #9
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı Nsn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler beklemedeyim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------



    Evet yanlış yazmışım 0,550 lira diyelim. o halde 62,5 tl eder kabaca.
    matematik ağlıyor

    km de 55 kuruş yakan 100km de nasıl 62,5tl yaksın ??
    wolrath ve umurcan bunu beğendiler.

  10. #10
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Öncelikle kullanım 5.2LT-9LT arası değişir. Bu tamamen sizin kullanımınız ile alakalı.

    Motor ısınana kadar bir süre çiğ benzin atar. Bir çok usta böyle der... Bazı ustalar ise; Motora gerektiginden az hava (oksijen)giriyor, yakitin tamami yanmiyor demektir.
    Teknik olarak bilgi vermek gerekir ise(daha motorunuzun enjeksiyonlumu karbüratörlümü ne olduğunu bilmiyorsunuz..)
    Karbüratörlü motorlarda bu işi jikle (manuel veya otomatik) yapar. Enjektörlüler kendi kendine ayarlar.(Buna ecnebiler garip bişi diyorlar unuttum )
    Bu kadar bilgi yeter..

    Bazı motorlarda bunun nedeni bujidir. Buji tam ateşleme yapamadığı için benzin yanmaz (buji yağlanır) 3 silindir çalışabilir... Bazen farkına varabilirsiniz, bazen varamazsınız. Motordan motora değişir bu.
    İlk yapmanız gereken buji pipolarını ve bujileri kontrol etmek. 1.adım bu olmalı...

    MOBİLİM GERİ KALANIDA YAZICAM.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------

    Egzozdan pat pat sesler geliyorsa, çiğ benzin patlaması oluyorsa (Sürüş halinde). Tosunu alttan gıdıklayan bir titreşim oluyorsa yapılması gerekenler şunlar. Bu gsx-r600 motorlarda sık rastlanan durumlardır.

    Rectifier kontrolü.
    TSP kontrolü (Bu çok önemli) Egzozdan haddinden fazla benzin kokusu geliyorsa TPS sensörü yani; "gaz kolunun pozisyonuna göre motordaki kelebekleri açan sensör" özetle... Bu değiştirilmeli veya kontrol edilmeli.
    Genelde bu sorunlar sonrası şu parçada cortlar. "ex pozisyon" Krankın pozisyonunu ayarlayan sensör... Titreşim varsa nedeni budur. Depo tarafında ufaklığı hafiften gıdıklar ara hızlanmalarda. Oradan tespit edebilirsiniz

    Bu kontrollerden sonra buji ve başlıkları-filtreler ve yağ değişince al sana sıfır motor işte Gsx-r600 2008+ modelinde yaşanabilecek sorunlar bunlardır. Dediklerimi kağıda aktar ve servise gösterip bakmasını iste... Mümkünse bilgisayar olan bir servise sok motoru ve sensörlere baksınlar. Sorun sensörler veya bujide...
    teknoali bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr600
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    matematik ağlıyor

    km de 55 kuruş yakan 100km de nasıl 62,5tl yaksın ??
    Matematik belkide sandığımız kadar basit değildir. 0.55*100 çarpımının 62,5 olmadığı kesindir. O halde başka bişiyle çarpılmış olmalı değilmi? Yinede teşekkürler ilk düzeltme sayesinde yanlışlık ortadan kalktı.

    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kullanım 5.2LT-9LT arası değişir. Bu tamamen sizin kullanımınız ile alakalı.

    Motor ısınana kadar bir süre çiğ benzin atar. Bir çok usta böyle der... Bazı ustalar ise; Motora gerektiginden az hava (oksijen)giriyor, yakitin tamami yanmiyor demektir.
    Teknik olarak bilgi vermek gerekir ise(daha motorunuzun enjeksiyonlumu karbüratörlümü ne olduğunu bilmiyorsunuz..)
    Karbüratörlü motorlarda bu işi jikle (manuel veya otomatik) yapar. Enjektörlüler kendi kendine ayarlar.(Buna ecnebiler garip bişi diyorlar unuttum )
    Bu kadar bilgi yeter..

    Bazı motorlarda bunun nedeni bujidir. Buji tam ateşleme yapamadığı için benzin yanmaz (buji yağlanır) 3 silindir çalışabilir... Bazen farkına varabilirsiniz, bazen varamazsınız. Motordan motora değişir bu.
    İlk yapmanız gereken buji pipolarını ve bujileri kontrol etmek. 1.adım bu olmalı...

    MOBİLİM GERİ KALANIDA YAZICAM.
    Teşekkürler. Bu durumda bujileri kontrol ettirip, gerekliyse değiştiririz. Enjektörler ile ilgili yapılması gereken nedir pekala?
    Tekrar bir test yapıp buraya dönüş yaparım.

  12. #12
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Vay be zircahillikte sinir yok.... Suzuki duymasin valla japonlar intihar eder gsx r 600 2010 modelinde karburator oldugunu ) baska atan tutan var mi,acaba gunes enerjili olabilir mi bu makine?
    Hesaplama da ilginc!Euro uzerinden mi yoksa japon yeni mi acep? )
    Arkadasim en guzeli yetkili bir servise gotur,eger ist.daysan Altan motora mesela..Bakmadan yorum kor dogusune benzer..

  13. #13
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı Nsn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler. Bu durumda bujileri kontrol ettirip, gerekliyse değiştiririz. Enjektörler ile ilgili yapılması gereken nedir pekala?
    Tekrar bir test yapıp buraya dönüş yaparım.
    Dostum yukarı ekledim sensörlerin ismini, işinin kolaylaşması için... Tam olarak dediğim ile uyuşuyorsa motorunun karakteristik özellikleri sorun yazdıklarım gibidir. Gsx-r600 motorda bunlar olağan şeyler.

    Egzozdan pat pat sesler geliyorsa, çiğ benzin patlaması oluyorsa (Sürüş halinde). Tosunu alttan gıdıklayan bir titreşim oluyorsa yapılması gerekenler şunlar. Bu gsx-r600 motorlarda sık rastlanan durumlardır.

    Rectifier kontrolü.
    TSP kontrolü (Bu çok önemli) Egzozdan haddinden fazla benzin kokusu geliyorsa TPS sensörü yani; "gaz kolunun pozisyonuna göre motordaki kelebekleri açan sensör" özetle... Bu değiştirilmeli veya kontrol edilmeli.
    Genelde bu sorunlar sonrası şu parçada cortlar. "ex pozisyon" Krankın pozisyonunu ayarlayan sensör... Titreşim varsa nedeni budur. Depo tarafında ufaklığı hafiften gıdıklar ara hızlanmalarda. Oradan tespit edebilirsiniz

    Bu kontrollerden sonra buji ve başlıkları-filtreler ve yağ değişince al sana sıfır motor işte Gsx-r600 2008+ modelinde yaşanabilecek sorunlar bunlardır. Dediklerimi kağıda aktar ve servise gösterip bakmasını iste... Mümkünse bilgisayar olan bir servise sok motoru ve sensörlere baksınlar. Sorun sensörler veya bujide...

  14. #14
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum yukarı ekledim sensörlerin ismini, işinin kolaylaşması için... Tam olarak dediğim ile uyuşuyorsa motorunun karakteristik özellikleri sorun yazdıklarım gibidir. Gsx-r600 motorda bunlar olağan şeyler.
    O sensör TPS sensörümüydü oğuz ben yanlış hatırlıyor olabilirim belki ama

  15. #15

    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr600
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum yukarı ekledim sensörlerin ismini, işinin kolaylaşması için... Tam olarak dediğim ile uyuşuyorsa motorunun karakteristik özellikleri sorun yazdıklarım gibidir. Gsx-r600 motorda bunlar olağan şeyler.
    Yetkili servis 2 gün önce baktığında sensörlerden arıza ileti gelmediğini söyledi hazırda. Ancak dedğiniz gibi sensörün kendisi sorunlu olabilir. Bu dediklerinizi yazıp gideceğim.

    Alıntı Potenza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay be zircahillikte sinir yok.... Suzuki duymasin valla japonlar intihar eder gsx r 600 2010 modelinde karburator oldugunu ) baska atan tutan var mi,acaba gunes enerjili olabilir mi bu makine?
    Hesaplama da ilginc!Euro uzerinden mi yoksa japon yeni mi acep? )
    Arkadasim en guzeli yetkili bir servise gotur,eger ist.daysan Altan motora mesela..Bakmadan yorum kor dogusune benzer..
    Bahsettiğiniz servise daha önce hiç gitmedim. Tavsiyenize uyup yukarıdaki maddeleri ileteceğim.

    Teşekkürler yardımlarınız için.

  16. #16
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O sensör TPS sensörümüydü oğuz ben yanlış hatırlıyor olabilirim belki ama
    TPS hava sensörü-kelebek sensörü ahmet abim işte. Bazı motorlarda devri hareket ettiriyor kafasına göre. Bazı motorlarda ise yakıtın çok yakmasından anlaşılıyor sensörün cortladığı. Aynı zamanda öksürme-çiğ benzin-egzoz patlatması yapıyor bu nalet parça.
    Hyolar gibi genelde gsx-r600'deki sensörde cortluyor

    Alıntı Nsn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yetkili servis 2 gün önce baktığında sensörlerden arıza ileti gelmediğini söyledi hazırda. Ancak dedğiniz gibi sensörün kendisi sorunlu olabilir. Bu dediklerinizi yazıp gideceğim.
    Bilgisayara bağladılar mı? Bağlamadan üstün körü gaz açıp kontrol ettilerse yalan o iş Onu sizde-bende yaparım... Hatta söküp yağlar temizler tekrar takarım.... Önemli olan bilgisayara bağlayıp motorun ciğerine bakmak...
    Bu arada size bir çok soru yönelttim fakat cevap vermediniz. Öksürme-titreşim vs varmı dedim oralı olmadınız. Burada size yardımcı olmak için uğraşıyorum dikkat ettiyseniz Servise gittiğinizde şu arızalı-bu arızalı-bunuda değiştirelim diyip sizi keriz yerine koymalarını istiyorsanız eyvallah tabi....

  17. #17

    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr600
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TPS hava sensörü-kelebek sensörü ahmet abim işte. Bazı motorlarda devri hareket ettiriyor kafasına göre. Bazı motorlarda ise yakıtın çok yakmasından anlaşılıyor sensörün cortladığı. Aynı zamanda öksürme-çiğ benzin-egzoz patlatması yapıyor bu nalet parça.
    Hyolar gibi genelde gsx-r600'deki sensörde cortluyor



    Bilgisayara bağladılar mı? Bağlamadan üstün körü gaz açıp kontrol ettilerse yalan o iş Onu sizde-bende yaparım... Hatta söküp yağlar temizler tekrar takarım.... Önemli olan bilgisayara bağlayıp motorun ciğerine bakmak...
    Bu arada size bir çok soru yönelttim fakat cevap vermediniz. Öksürme-titreşim vs varmı dedim oralı olmadınız. Burada size yardımcı olmak için uğraşıyorum dikkat ettiyseniz Servise gittiğinizde şu arızalı-bu arızalı-bunuda değiştirelim diyip sizi keriz yerine koymalarını istiyorsanız eyvallah tabi....
    Bahsettiğiniz belirtilerden;
    İlk çalıştığında pat pat pat yapıyor bu bahsettiğiniz öksürme sanırım.
    Titreşim konusunu tam çözemedim ancak titreşimden kaynanlanan bir ses vardı ve ben anahtarlıktan diye düşünmüştüm. Detaylıca değerlendirip hissetmeye çalışacağım. Bilgisayara bağlanmıştı tabiki. Bu arada egzost yoshimura r55 ve egzost valfiyle iligili şüphelerim olmuştu. Bunun üzerine servise ısrarla sormamama rağmen sorun yok düzgün çalışıyor herşey yanıtını aldım.

  18. #18
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    #direnmatematik


    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    matematik ağlıyor

    km de 55 kuruş yakan 100km de nasıl 62,5tl yaksın ??
    initial-D bunu beğendi.

  19. #19
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı Nsn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz belirtilerden;
    İlk çalıştığında pat pat pat yapıyor bu bahsettiğiniz öksürme sanırım.
    Titreşim konusunu tam çözemedim ancak titreşimden kaynanlanan bir ses vardı ve ben anahtarlıktan diye düşünmüştüm. Detaylıca değerlendirip hissetmeye çalışacağım. Bilgisayara bağlanmıştı tabiki. Bu arada egzost yoshimura r55 ve egzost valfiyle iligili şüphelerim olmuştu. Bunun üzerine servise ısrarla sormamama rağmen sorun yok düzgün çalışıyor herşey yanıtını aldım.
    Egzoz tüpmü yoksa komple headers ile full boğazdanmı ? Egzozdanda şüphelenmeye başlayın işlem gördüyse

  20. #20

    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr600
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoz tüpmü yoksa komple headers ile full boğazdanmı ? Egzozdanda şüphelenmeye başlayın işlem gördüyse
    Egzost komple headerslarıda var alt tankıda var. Dediğim gibi içindeki valfte düzgün çalışıyormuş.
    Cumartesi günü sonuçları yazarım buraya.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)