Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

2024 serisi, yamaha Tenere 700 Explore

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Motosikleti
    Tenere700
    Explorer dedikleri aksesuar paketi zaten, herhangi bir yenilik yok. Düz model alıp bunları kendimizde ekleyebiliyoruz. Belki tek tek almaktansa paket olarak alınca fiyat avantajı olabilir.

    Ben önceden 2022 model sahibiydim, şimdi 2023 model tft ekranlısı var. Donanımsal pek fark yok, sürüş hissiyatı olarak zaten fark yok. Süspansiyon farkı var ve yanlış hatırlamıyorsam arka çatalda biraz farklılıklar var.

    Benim gördüğüm eksikler:
    - 2022'nin 12v çıkışı vardı istersem aparatla usb'ye çevirebiliyordum o güzeldi, 2023 modele direk usb çıkış koymuşlar, lastik pompamı takamıyorum.
    - 2023 tft ekran ve abs modları güzel ama düğme geçiş yaptığınız menü düğmesi çok dandik, oyuncak gibi duruyor, rahat kontrol edilmiyor.
    - Mobile app bağlanıyor ama kararlı ve düzgün bir şekilde çalışmıyor, çok bir fonksiyonuda yok.

    Benim sürüş tarzıma daha uygun olduğu için T7 tercih ettim, zaten balkanlar'da yolların durum kötü, yol odaklı motorsiklet sürmek zor. Evimin önünden TET rotası geçiyor, bol bol sürüyorum oralarda.

    Daha konforlusunu kullanmadığım için nasıl fark var bilemiyorum ama uzun yolda olsa çok sıkıntı çekmedim, geçen yıl eşimle beraber Yunanistan turu yaptık, çok keyifliydi. Ekstradan rüzgar saptırıcı takmamında büyük faydası vardır sanıyorum.

    Transalp'i tipi sebebiyle sevemedim bir türlü, her ne kadar farklı sınıflar, farklı sürüş hissiyatları olsada, görünüş itibari ile NC750 Adv diye isimlendirseler çük otururdu.
    zihnigonen ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    camelon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2023
    800DE deki kavrama gazı çok kullanışlı, alet gaz vermeseniz bile kavramayı bıraktığınızda stop etmemek adına küçük küçük besliyor motoru.

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son bir kaç ayını bu araçları hatim etmeyle uğraşmış birisi olarak benim tercihim kullanım senaryosuna göre 800DE veya Tenere 700 yönünde olacaktır. Bu arkadaşlar varken Transalp almam için geçerli bir sebep bulamadım. Daha uzun yol fatihi olacaksam 800DE, daha toprak odaklı olacaksam Tenere.
    800DE kesinlikle daha fazla arazi odaklı ama 230kg. XL750 208kg. 800RE de gelsin fiyatı görelim. Benim kullanım beklentimde (jantların TT olması hariç) XL750 tokatlıyor 800DE'yi. (Gerçi 800DE de jantlar TT. Ayrıca, 800DE'de standart QS gelmesi zerre umurumda değil; 21" ön lastikli 230kg adventure motorda QS olsa ne olur, olmasa ne olur...)

  4. #24
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı voodevil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Explorer dedikleri aksesuar paketi zaten, herhangi bir yenilik yok. Düz model alıp bunları kendimizde ekleyebiliyoruz. Belki tek tek almaktansa paket olarak alınca fiyat avantajı olabilir.

    Ben önceden 2022 model sahibiydim, şimdi 2023 model tft ekranlısı var. Donanımsal pek fark yok, sürüş hissiyatı olarak zaten fark yok. Süspansiyon farkı var ve yanlış hatırlamıyorsam arka çatalda biraz farklılıklar var.

    Benim gördüğüm eksikler:
    - 2022'nin 12v çıkışı vardı istersem aparatla usb'ye çevirebiliyordum o güzeldi, 2023 modele direk usb çıkış koymuşlar, lastik pompamı takamıyorum.
    - 2023 tft ekran ve abs modları güzel ama düğme geçiş yaptığınız menü düğmesi çok dandik, oyuncak gibi duruyor, rahat kontrol edilmiyor.
    - Mobile app bağlanıyor ama kararlı ve düzgün bir şekilde çalışmıyor, çok bir fonksiyonuda yok.

    Benim sürüş tarzıma daha uygun olduğu için T7 tercih ettim, zaten balkanlar'da yolların durum kötü, yol odaklı motorsiklet sürmek zor. Evimin önünden TET rotası geçiyor, bol bol sürüyorum oralarda.

    Daha konforlusunu kullanmadığım için nasıl fark var bilemiyorum ama uzun yolda olsa çok sıkıntı çekmedim, geçen yıl eşimle beraber Yunanistan turu yaptık, çok keyifliydi. Ekstradan rüzgar saptırıcı takmamında büyük faydası vardır sanıyorum.

    Transalp'i tipi sebebiyle sevemedim bir türlü, her ne kadar farklı sınıflar, farklı sürüş hissiyatları olsada, görünüş itibari ile NC750 Adv diye isimlendirseler çük otururdu.
    Direkt USB çıkış kadar saçma bir şey yok. Elektronik şeyler kısa ömürlü, standartlar neredeyse her yıl değişiyor yenileri çıkıyor eski kalıyor, şimdi bu koydukları USB çıkışta hızlı şarj desteği belki vardır ama 2-3 yıla yeni standart bir şey çıksa eskimiş kalacak. Düz 12V çakmak soketi çıkışı koysalarda oraya ister USB şarj cihazı ister 12V soketten beslenen pompa her şeyi takabilirdiniz. Bende bu motordan olsaydı bir tane de 12V çıkış taktırırdım.
    Benim xmax'a da 12V çıkış taktırayım diyorum, kime gitsem düz çakmak soketi yerine ellerinde USB çıkış veren ne varsa onu satmaya çalışıyorlar, en sonunda kendim düz 12V soket alıp kendim takıcam, altı üstü 1 metre kablo bir de araya sigorta.
    Cyan ve voodevil bunu beğendiler.

  5. #25

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Motosikleti
    Tenere700
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direkt USB çıkış kadar saçma bir şey yok. Elektronik şeyler kısa ömürlü, standartlar neredeyse her yıl değişiyor yenileri çıkıyor eski kalıyor, şimdi bu koydukları USB çıkışta hızlı şarj desteği belki vardır ama 2-3 yıla yeni standart bir şey çıksa eskimiş kalacak. Düz 12V çakmak soketi çıkışı koysalarda oraya ister USB şarj cihazı ister 12V soketten beslenen pompa her şeyi takabilirdiniz. Bende bu motordan olsaydı bir tane de 12V çıkış taktırırdım.
    Benim xmax'a da 12V çıkış taktırayım diyorum, kime gitsem düz çakmak soketi yerine ellerinde USB çıkış veren ne varsa onu satmaya çalışıyorlar, en sonunda kendim düz 12V soket alıp kendim takıcam, altı üstü 1 metre kablo bir de araya sigorta.
    Evet bencede çok saçma, usb var 12v yok. Orjinal aksesuar oralar satıyorlar, öyle bir şey kullanacağım bende muhtemelen.
    espresso bunu beğendi.

  6. #26
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı voodevil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bencede çok saçma, usb var 12v yok. Orjinal aksesuar oralar satıyorlar, öyle bir şey kullanacağım bende muhtemelen.
    Bu arada yaz yaklaşırken Bulgaristan'da arabayla kamplı tatil planım var, Burgas - Varna arası kamp yerleri hakkında bilginiz varsa size de danışırım. Geçen yaz bir haftasonluğuna arabayla Burgas'a gitmiştik ama alışveriş amaçlı gitmiştik, Burgas ve Nesebar'ı gördük buralara uzun tatil için de gelinir güzelmiş dedik.

  7. #27

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Motosikleti
    Tenere700
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada yaz yaklaşırken Bulgaristan'da arabayla kamplı tatil planım var, Burgas - Varna arası kamp yerleri hakkında bilginiz varsa size de danışırım. Geçen yaz bir haftasonluğuna arabayla Burgas'a gitmiştik ama alışveriş amaçlı gitmiştik, Burgas ve Nesebar'ı gördük buralara uzun tatil için de gelinir güzelmiş dedik.
    Hiç ihtiyaç olmadığı için nerde iyisi vardır bilmiyorum ama Chernomorets ile Sozopol arasında bir koy var, anayoldan yan yola girince hepsi yan yana dizili olmak üzere bir sürü kamp alanı var, onlardan bir tanesine bakabilirsiniz.

    Aslında bende Türk köylerinden birinde birkaç dönüm yer aldım, bir kısmını moto-kamp olarak işletmeyi düşünüyorum ama bu sene yetişicek gibi değil. İlerleyen yıllarda planımı hayata geçirebilirsem burdanda paylaşımda bulunurum.

    Gelirseniz mutlaka haber verin, bir kahve falan içeriz.
    espresso bunu beğendi.

  8. #28
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı voodevil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç ihtiyaç olmadığı için nerde iyisi vardır bilmiyorum ama Chernomorets ile Sozopol arasında bir koy var, anayoldan yan yola girince hepsi yan yana dizili olmak üzere bir sürü kamp alanı var, onlardan bir tanesine bakabilirsiniz.

    Aslında bende Türk köylerinden birinde birkaç dönüm yer aldım, bir kısmını moto-kamp olarak işletmeyi düşünüyorum ama bu sene yetişicek gibi değil. İlerleyen yıllarda planımı hayata geçirebilirsem burdanda paylaşımda bulunurum.

    Gelirseniz mutlaka haber verin, bir kahve falan içeriz.
    Gelirsem önceden mutlaka haber veririm.
    Köfteci adresi tavsiyesi alırım sizden.
    voodevil bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    800DE kesinlikle daha fazla arazi odaklı ama 230kg. XL750 208kg. 800RE de gelsin fiyatı görelim. Benim kullanım beklentimde (jantların TT olması hariç) XL750 tokatlıyor 800DE'yi. (Gerçi 800DE de jantlar TT. Ayrıca, 800DE'de standart QS gelmesi zerre umurumda değil; 21" ön lastikli 230kg adventure motorda QS olsa ne olur, olmasa ne olur...)
    Ya elbette kullanım senaryosu kişiden kişiye değişen bir şey. Quickshifter her motorda iş gören bir şey ama deal-breaker değil yani, bileğimle aynı işi yapabiliyorum o yüzden bir motoru alma kararı veya almama kararı vermem :D Beri yandan yavaş taktik sürüşlerde debriyajsız tak diye küçültebilmenin güzel avantaj sağladığını söyleyen dayılar mevcut ama buna bir yorum yapacak kadar arazi sürüşüm yok.

    Dediğin gibi senin tercihlerinde Transalp daha mantıklı olabilir, böyle bir durumda da işte 800RE'ye yönleniyoruz. =)
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)