Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

mondial hs 150 gömlek piston ve sübab degişimi nasıl yapılır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    arkadaslar hs 150 motorum var 8000 km geldi ve 2 ci gömlek piston ve sübab degişimi yapıyorum sürekli piston gömlegi asındırıyor ve sübablara kurum baglatıyor gömlek ve pistonu degistirdim sübabları ve zincirinide taktım fakat pistonun in yazan yeri asagıyamı yoksa yukarımı bakacak onu karıstırdım dogrusunu bilen arkadasım varmı? sübabların ve eksantirik mil ile zincirin baglanmasında nasıl bir ayar yapılır bilgisi olan arkadasım anlatabilirmi tesekürler















    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Pistondaki IN yazısı emme (INlet) subabı tarafına yani fotoğraftaki şekliyle yukarıya gelecek. Egzantrik mili yani sente ayarı da şu şekilde; volan üzerindeki pistonun üst ölü noktasının işareti vardır. Bu çizgi motor bloğunda da aynı hizaya geldiğinde piston üst ölü noktada demektir. Piston üst ölü noktadayken, egzantrik mili/dişlisi üzerindeki işaretler de motor bloğu hizasına geldiğinde egzantrik zincirini takacaksın.

  3. #3

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    ustam her iki taratada pistonun centik işaretleri vardı fakat in yazısı tek taraftaydı bende okunur olsun diye in yazısı gelen tarıfı asagıya taktım sübabı monte ederken piston en yukarıda taktım fakat sübap ve eksantırıkteki isaretleri göremedim gene birazdan tekrar bakayım ...

  4. #4

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    Arkadaslar cuma günü 2,5 saat ugrasıp sadece söktüm sübabları ve gömlegi
    cumartesi günü sırf takmaya ugrastım birtürlü beceremedim tam 4 saat
    pazar günü Allahın izniyle 3 saat süren calısmalarımda montajını yaptım gömlek ve sübapların sadece pistonun İN yazan yerini egzos sübabına hiza istikametledim yani yere dogru galiba burda yanlış yapmış olabilirim çünki araştırmalarımda İN yazan yer emiş sübabıyla karsılıklı olacaktı egzoz sübabıyla degil
    velhasıl deneme sürüslerini yaptım 70 km hızdan sonra hafif kasıntılı calsıyor yapistondan yada sübabları tam ayarlayamadıgımdan olabilir önümüzdeki haftasonu sübablara agırlık verecgim yardımlarınız için tesekürler ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

    arkadaslar çok ugrastım fakat calıstırdım hafif kasıntılı calısıyor fakat onuda ilerleyen zaman içersinde düzenleyecegim

    Hizliupload.com

    Hizliupload.com

    Hizliupload.com

    Hizliupload.com

    Hizliupload.com

    Hizliupload.com

  5. #5
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    çin malı ucuz olunca böle deneme yanılmaylada yapan arkadaşlar varmış demekki. ellerine sağlık sanatını geliştir dışarıdan ustalara muhtaç kalma böyle çok güzel.

  6. #6

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    Selamlar arkadaslarım motoru senteye aldım kırangın motor havalandırmasındaki T harfini centikli yere aldım piston en yukarda ölü noktasında siboplardada büyük delik ve küçük deliklerle birlikte aynı ayarına getirdim fakat maotor 90 km hızız geçmiyor nedendir 80 km hızda kasıntılı calısıyor 90 km hızızda kesinlikle geçmiyor arakadaslarım bu sorunu neden yapar bilgilerinize ihtiyacım var...

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Sübap ayarını doğru yaptın mı?

  8. #8

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    sübab ayarı emme 0,05 te egzoz 0,10 yaptım dogrumu ustam..

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı m_devrim35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sübab ayarı emme 0,05 te egzoz 0,10 yaptım dogrumu ustam..
    Doğru olması gerekir. Çoğu scooter kullanıcısı böyle ayarlıyor. Ama tam olması gerekeni kullanım kılavuzu ya da benzeri bir kaynaktan öğrenirsen daha iyi olur.

  10. #10

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    kullanım kılavuzunda sibop ayarı hakkında bir bilgi yazmıyor motor calısması tekseferde calısıyor fakat 80/90 km hızları geçmiyor ve bu hızlarda kasıntılı calısıyor düsük hızlarda ise problem yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------

    Ustam bu aksamda egzos 0,60 ve emme 0,20 olarak degiştirecegim sübabların ayarını bakalım 80/90 km hızı gececekmi okadar ugrasdur gömlegi pistonu degiştir senteye getir motoru çalıstır fakat bir 80/90 km hız sorununu çözemezssem çok üzülecegim ...

  11. #11

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    ARKASALARIM egzos 0,60 ve emme 0,20 Busekilde yapmayın sübaplar çok boşluk yaptı bu gün emme ve egzos sübap larının her ikisinine sentil ile 0,05 mm ayara getirecegim sonucu yazarım.

  12. #12

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    Yukleresim.com

    Yukleresim.com

    Yukleresim.com

    Arkadaslarım pistonun yönünü in emme sübabına dogru yaptım sekmanlarıda pistona Y cizecek sekilde birbiri arasıda 120 derecelik acıyla yerlestirdim artık motorum eskisi gibi 110 / 120 km hız yapmaya basladı açtım çakraları Allahın izniyle gidiyorum nirvanaya dogru, emegi ve yardımı gecen arkadaslarıma çok çok tesekürler ...

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı m_devrim35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslarım pistonun yönünü in emme sübabına dogru yaptım sekmanlarıda pistona Y cizecek sekilde birbiri arasıda 120 derecelik acıyla yerlestirdim artık motorum eskisi gibi 110 / 120 km hız yapmaya basladı açtım çakraları Allahın izniyle gidiyorum nirvanaya dogru, emegi ve yardımı gecen arkadaslarıma çok çok tesekürler ...
    Piston yönünü yazmıştım, düzelttiğini sanıyordum.
    Bu arada "Allahın izniyle gidiyorum nirvanaya doğru" lafı çok ilginç olmuş. Nirvana budist inancıdır.

  14. #14

    Üyelik
    14 Mart 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    kanuni deer 152
    hey maşallah yaa artık ustaya bağlamışlar motorcu arkadaşlarım . sizleri gördükçe gaza geliyorum bende . gerçekten tebrik ederim arkadaşım seni cesaret ister yaptıkların . 110 120 km/h yapıyorsan zaten sana diyecek birşey de kalmıyor açıkçası .

  15. #15

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    Slayer ustam kutsal damacana 2 filminden duymuştum güzel espiri olurdiye yazdım bu sebebten . kemalpasa bornova (izmir) gene eskisi gibi 15 dk de gidiyorum en sonunda piston ve gömlek degişimi yapmayı basardım ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------

    trooperx ustam daha önce ben motorda sorun yasamıstım piston gömlek ve üst kapak sübaplar degişimi yapıldıgını söyleyerek 250 tl paramı aldı tamirciler fakat 3000 km sonra gene iston gömlek arızasıyla karsılasınca kendim yapmaya karar verdim ve 35 tl gömlek piston bir arada satılıyormuş 5 tlde contalarını aldım masrafım 40 tl 210 tl yokyere para aldılar benden ondan çok hırs yaptım bu sebebten dolayı bu degişimi kendim yaptım ...

  16. #16
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    büyük ihtimalle 8 000-10 000 km sonra kasaplara para kaptırmamak için ben de bu yolu deneyeceğim. direk yer imlerine ekliyorum.

  17. #17

    Üyelik
    14 Mart 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    kanuni deer 152
    kanuni deer içinde benden 800 tl istiyor ustam . ne yapacağımı merak ediyorum . sanırım bir kereye mahsus bunu yaptıracağım . sağolsun baysamin nick li arkadaşım çok yardımcı oluyor bana . mesela karbüratörümü kendim takacağım ya da baysamin izmitten atlayıp gelecek misafirim olucak

  18. #18

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    maxi arkadasım tamirciye vereceksen motoru yapılıncaya kadar basında dur ve takılan parcaları kontrol et benim enbüyük hatam motor tamir olurken basında durmadım ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------

    Yukleresim.com
    trooperrx ustam senin motorda performans motoru güzel hız yapar ...

  19. #19
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    sübap ayarlarını en son kaça kaç yaptınız?benim eski mondial için bir ara bende yapmaya niyetliyimde
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  20. #20
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Ustacım; yağını daha kaliteli, yakıtını da iyi yerden al 8000 km'de 1 gömlek piston hobisi yapacaksan bu işi sonu gelmez. Ama yine de yaptıkların takdire şayan ellerine sağlık.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)