mondial hs 150 gömlek piston ve sübab degişimi nasıl yapılır
-
Reklamlar
-
Pistondaki IN yazısı emme (INlet) subabı tarafına yani fotoğraftaki şekliyle yukarıya gelecek. Egzantrik mili yani sente ayarı da şu şekilde; volan üzerindeki pistonun üst ölü noktasının işareti vardır. Bu çizgi motor bloğunda da aynı hizaya geldiğinde piston üst ölü noktada demektir. Piston üst ölü noktadayken, egzantrik mili/dişlisi üzerindeki işaretler de motor bloğu hizasına geldiğinde egzantrik zincirini takacaksın.
-
ustam her iki taratada pistonun centik işaretleri vardı fakat in yazısı tek taraftaydı bende okunur olsun diye in yazısı gelen tarıfı asagıya taktım sübabı monte ederken piston en yukarıda taktım fakat sübap ve eksantırıkteki isaretleri göremedim gene birazdan tekrar bakayım ...
-
-
çin malı ucuz olunca böle deneme yanılmaylada yapan arkadaşlar varmış demekki. ellerine sağlık sanatını geliştir dışarıdan ustalara muhtaç kalma böyle çok güzel.
-
Selamlar arkadaslarım motoru senteye aldım kırangın motor havalandırmasındaki T harfini centikli yere aldım piston en yukarda ölü noktasında siboplardada büyük delik ve küçük deliklerle birlikte aynı ayarına getirdim fakat maotor 90 km hızız geçmiyor nedendir 80 km hızda kasıntılı calısıyor 90 km hızızda kesinlikle geçmiyor arakadaslarım bu sorunu neden yapar bilgilerinize ihtiyacım var...
-
Sübap ayarını doğru yaptın mı?
-
sübab ayarı emme 0,05 te egzoz 0,10 yaptım dogrumu ustam..
-
m_devrim35 adlı üyeden alıntı
sübab ayarı emme 0,05 te egzoz 0,10 yaptım dogrumu ustam..
Doğru olması gerekir. Çoğu scooter kullanıcısı böyle ayarlıyor. Ama tam olması gerekeni kullanım kılavuzu ya da benzeri bir kaynaktan öğrenirsen daha iyi olur.
-
20 Temmuz 2011, 17:08
#10
kullanım kılavuzunda sibop ayarı hakkında bir bilgi yazmıyor motor calısması tekseferde calısıyor fakat 80/90 km hızları geçmiyor ve bu hızlarda kasıntılı calısıyor düsük hızlarda ise problem yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------
Ustam bu aksamda egzos 0,60 ve emme 0,20 olarak degiştirecegim sübabların ayarını bakalım 80/90 km hızı gececekmi okadar ugrasdur gömlegi pistonu degiştir senteye getir motoru çalıstır fakat bir 80/90 km hız sorununu çözemezssem çok üzülecegim ...
-
21 Temmuz 2011, 11:02
#11
ARKASALARIM egzos 0,60 ve emme 0,20 Busekilde yapmayın sübaplar çok boşluk yaptı bu gün emme ve egzos sübap larının her ikisinine sentil ile 0,05 mm ayara getirecegim sonucu yazarım.
-
23 Temmuz 2011, 16:48
#12
-
23 Temmuz 2011, 16:56
#13
m_devrim35 adlı üyeden alıntı
Arkadaslarım pistonun yönünü in emme sübabına dogru yaptım sekmanlarıda pistona Y cizecek sekilde birbiri arasıda 120 derecelik acıyla yerlestirdim artık motorum eskisi gibi 110 / 120 km hız yapmaya basladı açtım çakraları Allahın izniyle gidiyorum nirvanaya dogru, emegi ve yardımı gecen arkadaslarıma çok çok tesekürler ...
Piston yönünü yazmıştım, düzelttiğini sanıyordum.
Bu arada "Allahın izniyle gidiyorum nirvanaya doğru" lafı çok ilginç olmuş. Nirvana budist inancıdır.
-
23 Temmuz 2011, 16:58
#14
hey maşallah yaa artık ustaya bağlamışlar motorcu arkadaşlarım . sizleri gördükçe gaza geliyorum bende . gerçekten tebrik ederim arkadaşım seni cesaret ister yaptıkların . 110 120 km/h yapıyorsan zaten sana diyecek birşey de kalmıyor açıkçası .
-
23 Temmuz 2011, 17:11
#15
Slayer ustam kutsal damacana 2 filminden duymuştum güzel espiri olurdiye yazdım bu sebebten . kemalpasa bornova (izmir) gene eskisi gibi 15 dk de gidiyorum en sonunda piston ve gömlek degişimi yapmayı basardım ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------
trooperx ustam daha önce ben motorda sorun yasamıstım piston gömlek ve üst kapak sübaplar degişimi yapıldıgını söyleyerek 250 tl paramı aldı tamirciler fakat 3000 km sonra gene iston gömlek arızasıyla karsılasınca kendim yapmaya karar verdim ve 35 tl gömlek piston bir arada satılıyormuş 5 tlde contalarını aldım masrafım 40 tl 210 tl yokyere para aldılar benden ondan çok hırs yaptım bu sebebten dolayı bu degişimi kendim yaptım ...
-
23 Temmuz 2011, 17:14
#16
büyük ihtimalle 8 000-10 000 km sonra kasaplara para kaptırmamak için ben de bu yolu deneyeceğim. direk yer imlerine ekliyorum.
-
23 Temmuz 2011, 17:21
#17
kanuni deer içinde benden 800 tl istiyor ustam . ne yapacağımı merak ediyorum . sanırım bir kereye mahsus bunu yaptıracağım . sağolsun baysamin nick li arkadaşım çok yardımcı oluyor bana . mesela karbüratörümü kendim takacağım ya da baysamin izmitten atlayıp gelecek misafirim olucak
-
23 Temmuz 2011, 17:25
#18
maxi arkadasım tamirciye vereceksen motoru yapılıncaya kadar basında dur ve takılan parcaları kontrol et benim enbüyük hatam motor tamir olurken basında durmadım ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------
Yukleresim.com
trooperrx ustam senin motorda performans motoru güzel hız yapar ...
-
23 Temmuz 2011, 19:07
#19
sübap ayarlarını en son kaça kaç yaptınız?benim eski mondial için bir ara bende yapmaya niyetliyimde
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
-
23 Temmuz 2011, 20:17
#20
Ustacım; yağını daha kaliteli, yakıtını da iyi yerden al 8000 km'de 1 gömlek piston hobisi yapacaksan bu işi sonu gelmez. Ama yine de yaptıkların takdire şayan ellerine sağlık.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)