Devir saati yapan varmı

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Şimdi çinli diye küçümsersiniz ama benim motorumun orjinalinden elektronik devir saati var, devir saatine tel girmiyor ateşlemeden aldığı bilgi ile deviri hesaplıyor, motorunuz karbüratörlüyse benzer bir mantıkla siz de analog devir saati takabilirsiniz. Led'li devir saati falan gösteriyorsunuz ama bence devir saatinin analog olanı makbul.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
Şimdi çinli diye küçümsersiniz ama benim motorumun orjinalinden elektronik devir saati var, devir saatine tel girmiyor ateşlemeden aldığı bilgi ile deviri hesaplıyor, motorunuz karbüratörlüyse benzer bir mantıkla siz de analog devir saati takabilirsiniz. Led'li devir saati falan gösteriyorsunuz ama bence devir saatinin analog olanı makbul.
haklısın ama bizim motorun km si led li olunca yine ledli uygun olur
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
ateşleme neye göre yapılıyor? voltaj artışına göre diye biliyorum:

bence buji kablosuna bir multimetre bağlanırsa dijital olarak devir saatimiz olur. dc ölçüme getirip ölçeriz. 3000 yazmaz belki ama kafamızda bir değer oluşur sonuçta.

tek tek ledli gösterge olur. mesela 1-2-3-4-5-6-7-8-9 numaralarının üzerine tek tek led koyup, deneye yanıla bulunulabilir. mesela motosiklet 4000 devirdeyken sekonder gerilimini ölçüp devre göre lambayı yakabilen bir şey geliştirilebilir.

kaynak:http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/atesleme_sistemi/atesleme_sis_rapor.htm
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Tetiklemeye göre, voltaj artışına göre değil. Çinli diye küçümsemek demişsiniz ama 4-5 parçacık elektronik malzeme ile yapmak o kadar basit ki. Günümüz motosikletlerinde yok ise yapmayanların ya bir bildiği var ya da ayıpları var :)
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
Tetiklemeye göre, voltaj artışına göre değil. Çinli diye küçümsemek demişsiniz ama 4-5 parçacık elektronik malzeme ile yapmak o kadar basit ki. Günümüz motosikletlerinde yok ise yapmayanların ya bir bildiği var ya da ayıpları var :)

haklısın tetiklemeye göre çalışmaktadır ancak devir göstergesi ledli veya displayli yapımını biliyorsanız bir şema filan verebilirseniz memnun olurum
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Çoğu SS motorda analog devir göstergesi var. Cruiser motorda da normal şartlar altında göstergeler analog olmalı, bunlar maliyetten kısmak için küçücük bir LCD ekran koymuş olmalılar. Analog devir göstergesinden çok daha memnun kalırsınız, hem yapmak da basitmiş.
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
702
hazırı varken niye kendim yapayım ki

bu görünen 2 inç 8000 rmp devir saati innovama takıcam nasipse 28 liraydı.


 
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
1,227
ya benim motorda yok ama olsun istiyorum+birde benzin göstergesi tabi nasıl yapılır bu
kendim yapamamda yani hangi marka alsam iyidir vs vs
bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursanız memnun kalırım
özellikle tropik sera lafım sana
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
702
valla benzin göstegesini adamlar şamandıra ve el ile yapıyor konuyla ilgili 1-2 topic açılmıştı ama bu devir saati hem küçük hemde iyi motorun kafa tarafına bağlattıracam, resimlerinide atarım olmazsa.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

pasha eklenir
bir adaet yakıt göstergesi
bir adet şamandıra iş tamam
hadi kolay gelsin
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Show Chromun var bende riser üzerine monte edilen analog model. Bir arkadaşta paylaşmıştı forumda daha önce, led olanlar çok ucuza mal edilir demişti. Ekran görüntüleri de vardı. OLD abimiz olabilir.
 
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
1,227
antalyadan almadım daha alıcam dur sana linkini atayım.
http://urun.gittigidiyor.com/garaj/devir-saati-2-inc-devir-r-p-m-52304351

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------

Buda güzel ama 5 inç :)
http://urun.gittigidiyor.com/garaj/7-renkli-devir-saati-karbon-desenli-52164906
sağolasın 1hafta 10 güne komple bakım ve bu devir saati meselesini halletcem inşallah
bide hararet göstergesi ekleniyomu yağın ısısından yola çıkarak mı olur artık nasıl olursa uzun yol yapasım varda maşallah benim raptorada hiç
bir şey koymamışlar
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
702
sağolasın 1hafta 10 güne komple bakım ve bu devir saati meselesini halletcem inşallah
bide hararet göstergesi ekleniyomu yağın ısısından yola çıkarak mı olur artık nasıl olursa uzun yol yapasım varda maşallah benim raptorada hiç
bir şey koymamışlar
ben 550 km hiç durmadan gittim bişe olmadı seninkinede bişi olmaz sanırım sende her 200 km ara verirsin motoru rahatlatırsın.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
sağolasın 1hafta 10 güne komple bakım ve bu devir saati meselesini halletcem inşallah
bide hararet göstergesi ekleniyomu yağın ısısından yola çıkarak mı olur artık nasıl olursa uzun yol yapasım varda maşallah benim raptorada hiç
bir şey koymamışlar

hocam cruiser ın özelliğidir o yahu :)
Hissedeceksin herşeyi. Devrini, hızını, hararetini, yakıtını...
Klasik oluşundandır yani göstergelerin olmayışı :)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
e-bay dan sipariş vermek lazım... Bunların hepsi çin malı, bari ucuza kapatalım. Benim de ihtiyacım var...
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
702
e-bay dan sipariş vermek lazım... Bunların hepsi çin malı, bari ucuza kapatalım. Benim de ihtiyacım var...

ucuz olsun diyon e-bay'dan sipariş verelim diyorsun.. sipariş edicen mal ucuz olursa kargo yada gümrük masrafları ne olacak ?
Varsın yoksun anolog olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst