Devir saati yapan varmı

Katılım
26 Kas 2011
Mesajlar
1,365
arkadaşlar şöyle bir başlık buldum http://www.youtube.com/watch?v=U23b_yz4FPI&feature=related böyle bir şey yapabilen varmı display veya led lerle yapılabiliyor devir saati you tube de bir sürü var yapabilenler anlatabilirmi bizde yapalım
bunu yapabilmeniz için elektronik bilginiz olması lazım ve bu anlatmakla olmaz orada baskılı devre var ama arkadaş kendine göre çekmiş eğimli yani yeniden çizilmesi lazım ve malzemeler eski malzemeler şimdi SMD malzemeler var ve kutuyu daha da küçülte bilme olasılığı var ve böylece daha kibar olabilir böyle çok büyük olmuş bide devre şeması çok küçük büyütünce bulanıyor onuda net verebilseydi bu kadar uğraşı boşa gitmezdi detay yok .ama ben araştırıyorum daha iyi bir şema bulursam uygulamaya geçebilirim benimde hoşuma gitti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------

ateşleme neye göre yapılıyor? voltaj artışına göre diye biliyorum:

bence buji kablosuna bir multimetre bağlanırsa dijital olarak devir saatimiz olur. dc ölçüme getirip ölçeriz. 3000 yazmaz belki ama kafamızda bir değer oluşur sonuçta.

tek tek ledli gösterge olur. mesela 1-2-3-4-5-6-7-8-9 numaralarının üzerine tek tek led koyup, deneye yanıla bulunulabilir. mesela motosiklet 4000 devirdeyken sekonder gerilimini ölçüp devre göre lambayı yakabilen bir şey geliştirilebilir.

kaynak:http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/atesleme_sistemi/atesleme_sis_rapor.htm
maxi ciğim buji kablosunda ne kadar voltaj var sen biliyormusun bağlada dijital ölçü aleti anında pert olsun biraz araştırmacıolun o ölçü aletini bobinin giriş ayaklarına bağlayacaksın
 
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
1,227
hocam cruiser ın özelliğidir o yahu :)
Hissedeceksin herşeyi. Devrini, hızını, hararetini, yakıtını...
Klasik oluşundandır yani göstergelerin olmayışı :)

iyi hoşta ben bol bol uzun yol yapmak istiyorum yani alet küçük ama niyet büyük
biraz acemiyiz artık bana ekonomik bi yolculuk için uygun devir hararet kontrolü gibi extra durumlar lazım(yani bence lazım olur)
şehir içi eyvallah süreki dur kalk vites değişimi vs..vs.. çok şart diil gibi ama uzun yol şart gibi
ayrıca uzun yola motor sesi dinle ne kadar sağlıklı olur bielemiyorum birde hangi devirde motorun sesi nasıl kulak dolgunluğum olur
''bu devirde motordan şöyle ses gelmemeliydi'' filan şeklinde olası arızalara erken müdahale şansım olur
 
Katılım
20 Eyl 2009
Mesajlar
1,475
iyi hoşta ben bol bol uzun yol yapmak istiyorum yani alet küçük ama niyet büyük
biraz acemiyiz artık bana ekonomik bi yolculuk için uygun devir hararet kontrolü gibi extra durumlar lazım(yani bence lazım olur)
şehir içi eyvallah süreki dur kalk vites değişimi vs..vs.. çok şart diil gibi ama uzun yol şart gibi
ayrıca uzun yola motor sesi dinle ne kadar sağlıklı olur bielemiyorum birde hangi devirde motorun sesi nasıl kulak dolgunluğum olur
''bu devirde motordan şöyle ses gelmemeliydi'' filan şeklinde olası arızalara erken müdahale şansım olur

Devir göstergesi eksta saatler var 2. sayfada arkadaşın paylaştığı. Analog daha iyi hem masraf açısından hem de ibrenin artışını görmek ayrı bir zevk. Hararet göstergesi de civalı taktırabilirsin. Yağ kapağından ufak bi delik açıp hallediliyor. Bende taktırcam biraz elime para geçsin yazın çok şey yapmayı planlıyorum.
 
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
1,227
Devir göstergesi eksta saatler var 2. sayfada arkadaşın paylaştığı. Analog daha iyi hem masraf açısından hem de ibrenin artışını görmek ayrı bir zevk. Hararet göstergesi de civalı taktırabilirsin. Yağ kapağından ufak bi delik açıp hallediliyor. Bende taktırcam biraz elime para geçsin yazın çok şey yapmayı planlıyorum.

eyvallah kardeşim sağol paylaşım için
şu civa muhabbetini daha önce duymamıştım benim yağ kapağı-eğer yanlış kapağa bakmıyorsam-bit kadar bişey nasıl yapılır acep ustalara sorarım artık
analog gösterge bencede daha iyi hem benim motora başka model olmaz herhalde araştıracaz artık
sağlıcakla kal
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
ucuz olsun diyon e-bay'dan sipariş verelim diyorsun.. sipariş edicen mal ucuz olursa kargo yada gümrük masrafları ne olacak ?
Varsın yoksun anolog olsun.

Yahu analog dijital muhabbetine girmedim ki. Aynısını dedim, dışarıdan kesin daha ucuza buluruz dedim. Tam araştırma yapmadım daha, ama vardır diye düşünüyorum. Ayrıca bu fiyat (20~50TL) civarındaki ucuz ürünleri bir şekilde kargo ücretsiz gönderiyorlar. Daha geçen kask içi kulaklık aldım, 3.95$'a. Kargonun üzerinde "Honkong" yazıyordu, free-shipping :). TR de satılıyor aynısı, nette, 25 TL. Elden teslim olursa o da :)

Bu tarz ürünlere de bakmak lazım, araştırmak lazım netten. Sahibinden de satanlarda oradan getirtip daha pahalıya burada satıyorlar. 50TL lik devir saati alman yapımı olacak değil ya. TR de de üretilmediğine göre??
 
Katılım
20 Eyl 2009
Mesajlar
1,475
eyvallah kardeşim sağol paylaşım için
şu civa muhabbetini daha önce duymamıştım benim yağ kapağı-eğer yanlış kapağa bakmıyorsam-bit kadar bişey nasıl yapılır acep ustalara sorarım artık
analog gösterge bencede daha iyi hem benim motora başka model olmaz herhalde araştıracaz artık
sağlıcakla kal
Her türlü yaparlar onu sen merak etme hava soğutmalı olduğu için yağın sıcaklığından alıyorlar hararet göstergesine. Mesela benim motor su soğutmalı olduğu için radyatörden aldırmayı düşünüyorum. Çok basit bir sistem. Bana The İmam adlı üye abimiz yardımcı olcak. Yazın yanına gitcem. Kendisi mondialine takmış. İnşallah güzel olur istediğin gibi olur. Selamlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst