Motosiklet şasesi Jig imalati

Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
Jig'in tam turkce karsiligini bulamadim sozlukde, ancak sase kilavuzu diyebiliriz belki,
Jig olmadan sifirdan sase, hardtail yada sase uzerinde herhangi bir modifikasyon saglikli bir sekilde yapilamaz.
benimde bir sonraki projelerimde sase isi oldugundan bir jig yapmam gerekti.


asagidaki resimde kullanacagim parcalar bir arada.
universal olan bu jig'n birimleri kizakli olacagindan bircok degisik ebatta sase imal edebilmem mumkun olucak.
ana raylari 51mm x 51mm ve .45mm kalinliginda koseli tup celikden secdim
ana raylarin toplam uzunlugu 1778mm

ezg3tz.jpg


burada parcalari biraraya getirdim ve kaynak oncesi hazirliklarini yapdim
33w3x9x.jpg


tumunu tek parca ters cevirip ana raylari altan birbirne puntaladim
213m44g.jpg


2ik4in4.jpg


her uc tasiyicidan bir tanesini 8 noktadan ana raylara kaynattim boylelikle distorsiyonu mumkun oldugu kadar onlemis oldum.

burada 650cc lik bir triumph thunderbird sasesini jigin uzerinde yerlesimini kontrol ediyorum.
2lc690n.jpg


yarin jig'in detaylarini imal edicegim (on takim aci unitesi, arka aks yer belirliyicileri vs..)
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
jig bildigim kadarıyla profil borular için kullanılan bir terim
rad rod'ları yaparkende kullanıyorlar
yapımında görmüstüm
hazıra konmayıp(satın almayıp) calısmalara baslamıssın :)
artık yaratıcılıgını konusturabılırsın :cat:
 
Katılım
1 Ocak 2010
Mesajlar
773
Discovery Channel da seyrettiğimiz ''orange county choppers'' ı seyredermiş gibi yaptığın projeleri merakla ve ilgiyle okuyoruz.
Gurbet ellerde gönlümüz seninle, başarılar....
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Bu seferde eminim yaptıklarınız yapacaklarınıza referans olup çok iyi bir sonuç çıkacaktır.
Devamını sabırsızlıkla bekliyor olacakları unutmayın lütfen :)
Elinize emeğinize sağlık.
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
tesekurler arkadaslar, bildiginiz gibi cb projesi devam etmekde. birkac eksigim vardi onlar gelene kadar bir sonraki projenin ihtiyaclarini gidermeye calisiym dedim.

hazıra konmayıp(satın almayıp) calısmalara baslamıssın :)
artık yaratıcılıgını konusturabılırsın :cat:

Kendi jigini yapamayan ustanin yapacagi saseye nekadar guvenilebilir ki ;)
saka bir yana, hazirda alinabilirdi ancak cok pahalilar vede gerekli makinalar atolyemde mevcut oldugundan kendim yapmaya karar verdim.


tesekurler,
alp
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Gipta ve kiskançlikla izliyorum.::sefereee
 
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
637
Angel Spear senin olay giderek "Sungurtekin Custom Choppers" mevzusuna dönüşüyor...Yakında tamamen bu işlere girişeceksin sanırım:)....

Ayakta alkışlıyorum,harika çalışmalarında başarılar diliyorum...

Saygılar,sevgiler,selamlar
 
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
701
Show başlıyor.

Kurban olayım Türkiye'ye gelde şu bizim işleride halledelim.

Yeminle bıktık insan bu kadar maharetli olurmu yahu?
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kolay gelsin, jigin Türkçesi ne sahi.:)
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
coq,
fransadaydin sanirim, orda da cok begendigim fabrikasyon yapanlar var, ordaki bloglar takip ediyorum.

Show başlıyor.

Kurban olayım Türkiye'ye gelde şu bizim işleride halledelim.

Yeminle bıktık insan bu kadar maharetli olurmu yahu?

clemenze,
tesekurler
bobbercycle adli arkadasa danisabilirsin istanbulda birseyler yapmak istiyorsan,
Benim yapdiklarimi bu ise vakit ayiran ve seven herkez yapabilir. kendimi baskalarindan maharetli goremiyorum.


bu arada bugunku milli maclara daldik burda, gidip atolyede jig uzerinde devam etmem gerek :)
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Ellerinize sağlık.
İlgiyle izlemeye devam edeceğim.:cat:
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Tornacı, kalıpçı, makina imalatı vs sektörde halk dilinde ciks derler. Kalıp mastar anlamına gelebilir. Şöyle ki bir araba kapı saçı preste basıldı diyelim sonrasında bunun uygun noktalarının tam ölçüsünde olup olmadığı delik,bombe yada kıvrım noktalarının doruluğu veya işaretlenip delinmesi için oluşturulmuş kalıptır. 3 boyutlu olarak modelin mihenk noktalarını belirler ölçer sabitler.
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Başlıklarınızı takip etmekten çok zevk alıyorum. Yeteneğniz karşısında eğiliyorum valla ya.Heycanla bekliorum :cat::cat::cat:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Tornacı, kalıpçı, makina imalatı vs sektörde halk dilinde ciks derler. Kalıp mastar anlamına gelebilir. Şöyle ki bir araba kapı saçı preste basıldı diyelim sonrasında bunun uygun noktalarının tam ölçüsünde olup olmadığı delik,bombe yada kıvrım noktalarının doruluğu veya işaretlenip delinmesi için oluşturulmuş kalıptır. 3 boyutlu olarak modelin mihenk noktalarını belirler ölçer sabitler.

Ihtiyar,
senin ilgini çekmek için hep boyle kaynakli,perçinli, anahtarli konular mi açmak lazim?
Ugramaz oldun foruma dogru dürüst.
özletme yahu!!:wiinkk:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Ha gayret diyorum, o atolye ye kaucuk firini da alir isen , kendine lastik te imal edeceksin. :)
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
Hoca Jig nedir tam olarak açıklayabilir misin?Sabitlemek için mi kullanılır?

Kolay gelsin, jigin Türkçesi ne sahi.:)


İHTİYAR cok guzel sekilde tercume ve izah etmis, ozellikle son cumle olayi tamamliyor
"3 boyutlu olarak modelin mihenk noktalarını belirler ölçer sabitler"


Tornacı, kalıpçı, makina imalatı vs sektörde halk dilinde ciks derler. Kalıp mastar anlamına gelebilir. Şöyle ki bir araba kapı saçı preste basıldı diyelim sonrasında bunun uygun noktalarının tam ölçüsünde olup olmadığı delik,bombe yada kıvrım noktalarının doruluğu veya işaretlenip delinmesi için oluşturulmuş kalıptır. 3 boyutlu olarak modelin mihenk noktalarını belirler ölçer sabitler.

cok tesekur ederim,

alp
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst