Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

aküsü bitenlere ucuz çözüm

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    işte bizlere böyle pratik işler lazım helal olsun vallahi
    Mustafa Kemal Atatürk


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    burak2003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2007
    Şehir
    l.burgaz
    Motosikleti
    motorsuz motorcu :)
    3-4 sene önce aynısını yapmıştım kullanmışım ama keşke yatığı sistemin aynısını yapsa ve diğerine pralel koysa oda 12v 8amper yapar daha iyi olur çünkü şarj 4 ampere fazla gelebilir gerçi konjektör devreden çıkarır ama genede daha verimli olurdu...
    basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....

  3. #23

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Daha ucuz çözümü var 7.5 Tl 'lik Ataba yavaş şarj adaptörü.(Şarj akımı 0,5A)

    Tamamen marşı bile çevirmeyen 8Ah lik 2 senelik aküye uyguladım 70 saat boyunca. (yavaş şarj için tavsiye edilen 60-100 saattir) Sonuç marş motorunu deli gibi çeviriyor,50 kere uzun uzun bastım barşa.(karbüratörün benzin girişini karıştırmışım)

    Şarj işleminde dikkat edilmesi gerekenler motorun üzerinde iken aküyü tamamen farları açarak bitiriyorsunuz.(Kuru-jel aküler için geçerli)
    Elektroliti asit olan akülerde saf su ilave etmelisiniz.
    Ve şarj esnasında gaz çıkışı için, sıvı elektrolit için su ilave edilen kapakların veya kuru aküde havalandırma lastik kapakları açılmalıdır.

    Yavaş şarj akü için en sağlıklı olanıdır,tek dezavantajı uzun sürer. Özellikle beklemiş ve plakaları sülfatlaşmış aküleri kalkındırmak ve ömrüne ömür katmak için kullanılır.

  4. #24

    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Bu akülerden nerden bulabiliriz. Benim ışıldağın aküsü öldüde yenilemek lazım fakat bir türlü bulamıyorum. Resimdeki aküler benim ışıldağın aküsüne benziyor.

  5. #25
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    karaköy de radyospor mağazasında, bankalar caddesinin karşınıda bulursunuz

    markasına göre ciddi fiyatlarda değişkenlik var dikkat
    let it be

  6. #26
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha ucuz çözümü var 7.5 Tl 'lik Ataba yavaş şarj adaptörü.(Şarj akımı 0,5A)

    Tamamen marşı bile çevirmeyen 8Ah lik 2 senelik aküye uyguladım 70 saat boyunca. (yavaş şarj için tavsiye edilen 60-100 saattir) Sonuç marş motorunu deli gibi çeviriyor,50 kere uzun uzun bastım barşa.(karbüratörün benzin girişini karıştırmışım)

    Şarj işleminde dikkat edilmesi gerekenler motorun üzerinde iken aküyü tamamen farları açarak bitiriyorsunuz.(Kuru-jel aküler için geçerli)
    Elektroliti asit olan akülerde saf su ilave etmelisiniz.
    Ve şarj esnasında gaz çıkışı için, sıvı elektrolit için su ilave edilen kapakların veya kuru aküde havalandırma lastik kapakları açılmalıdır.

    Yavaş şarj akü için en sağlıklı olanıdır,tek dezavantajı uzun sürer. Özellikle beklemiş ve plakaları sülfatlaşmış aküleri kalkındırmak ve ömrüne ömür katmak için kullanılır.
    şu aletten bende alıcam. gerçi geçen gün aküyü bitirmiştim marşa basa basa, evdeki 12v - 0,5amperlik adaptör ile yarım saat filan şarj ettim marş motorunu döndürebiliyodu, bi farkları varmıdır acaba ataba ile
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #27

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu aletten bende alıcam. gerçi geçen gün aküyü bitirmiştim marşa basa basa, evdeki 12v - 0,5amperlik adaptör ile yarım saat filan şarj ettim marş motorunu döndürebiliyodu, bi farkları varmıdır acaba ataba ile
    Ambalajında şarj adaptörü geçiyor,kutup başları için de kıskaçları mevcut, akımı sabit tutuyor olabilir, bence 7.5 lira için riske girilmez.

  8. #28
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    en son mz e takmıştım bu akülerden 6v leri birbirine baglamayla ugrasmaya gerek yok 12v7a ışıldak aküleri var 25lira küçük motorlara tak devam et
    Now the world is gone. Im just one.

  9. #29

    Üyelik
    17 Nisan 2008
    Şehir
    İST-maltepe
    Motosikleti
    suzuki an125
    ataba bende kullanıyorum ..şiddetle tavsiye ederim bende

  10. #30

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Bendede ataba hızlı sarj aleti var, kurşun asit aküler için. Bir kez lazım oldu, ama iyi iş gördü. Burada biraz pahalı almışımdır ;ama aküyü sök, sarja sanayiye götür bir gün sonra git al dan kurtulmuştum. Vede ek masraftan.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  11. #31
    hanedan12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha ucuz çözümü var 7.5 Tl 'lik Ataba yavaş şarj adaptörü.(Şarj akımı 0,5A)

    Tamamen marşı bile çevirmeyen 8Ah lik 2 senelik aküye uyguladım 70 saat boyunca. (yavaş şarj için tavsiye edilen 60-100 saattir) Sonuç marş motorunu deli gibi çeviriyor,50 kere uzun uzun bastım barşa.(karbüratörün benzin girişini karıştırmışım)

    Şarj işleminde dikkat edilmesi gerekenler motorun üzerinde iken aküyü tamamen farları açarak bitiriyorsunuz.(Kuru-jel aküler için geçerli)
    Elektroliti asit olan akülerde saf su ilave etmelisiniz.
    Ve şarj esnasında gaz çıkışı için, sıvı elektrolit için su ilave edilen kapakların veya kuru aküde havalandırma lastik kapakları açılmalıdır.

    Yavaş şarj akü için en sağlıklı olanıdır,tek dezavantajı uzun sürer. Özellikle beklemiş ve plakaları sülfatlaşmış aküleri kalkındırmak ve ömrüne ömür katmak için kullanılır.
    Nasıl bir aygıttır bu .... ???
    Kangren olmuş tüm kollara adanmıştır.
    Eğer bir yıl sonrasını düşünüyorsan, bir tohum ek. Eğer on yıl sonrasını düşünüyorsan, bir ağaç ek. Eğer yüz yıl sonrasını düşünüyorsan, insanları eğit.

  12. #32

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı hanedan12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasıl bir aygıttır bu .... ???
    http://urun.gittigidiyor.com/ATABA-A...QQidZZ24349528

  13. #33
    two-wheeler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    MOTO GUZZI BREVA 750İ

    aynı akülere devam.

    ömrü kısa olur demişlerdi ,ancak halen aynı aküleri kullanıyorum.haziran ayında 1 senelik olacaklar.selamlar

  14. #34
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Ömrü kısa olur demiştim doğru ama bu motosiklet modeline göre değişir.Senin tesisat demekki zayıf 4 amperlik bir tesisat demekki.9 amperlik bir güç gerekseydi o akülerin ömrü en fazla 6 ay olurdu.

  15. #35

    Üyelik
    27 Mart 2008
    Marş motoru çeviren aküler starter akülerdir. ani ve yüksek akım verebilirler.
    Işıldak aküleri ise stasyoner akülerdir ani ve yüksek akım çekilmesinde çabuk harap olurlar diye biliyorum.Stasyoner akülerin 12 V olanları da var.

  16. #36

    Üyelik
    25 Mart 2010
    Şehir
    Çivril/DENİZLİ
    Motosikleti
    Kanuni Tiger 250 cc + Kußa cg100 sport
    ucuz etin suyu kara olur ama yinede qüzel çözüm
    [B][COLOR="Purple"]{ HaYaT SLoW Ama ßu JoJuK SpeeDy }:queen:[/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler