Ucuz etin yahnisi... motor hurdaya doğru!
-
3 ay önce uygun fiyatlı bir Piaggio X9 250 aldım. 2000 model, Honda motorlu...
Benim ilk motorumdur...
satan adam türlü türlü muhabbetler yaptı. Ben de biraz anlayan bir arkadaşımı götürdüm ve moturu aldık.
Neyse; motorun krank mili tam oturmadığı için piston 1-2 milim daha fazla yukarı çıkıyormuş. Bu da pistonun bujiye çarpması demek oluyor.
Nihayetinde motor bozuldu ve 3000 tl gibi bir masraf söz konusu...
Tamirci usta "Eğer motoru yenilersek daha senelerce binersin diyor"
Şimdi; bu parayı verip motoru yenilemek mi daha iyi olur
yoksa motoru bir şekilde, yedek parça niyetine elden çıkarmak mı?
Daha ilk moturumda böyle bir şeyle karşılaşınca ne yapacağımı şaşırdım açıkçası...
Motoru hurdaya ayırmak ne demek! Nasıl olur?
Yedek parça olarak nasıl satılır?
Böyle tamir görmüş bir araca ne kadar güvenilir (özellikle uzun yolda)
Fikirlerinizi, tavsiyelerinizi bekliyorum
Reklamlar
-
-
üzerinde honda nın 250cc (fes foresing) motoru olması aslında senin daha şanslı olduğunu gösterir çünkü o motorun bütün parçaları honda tr de mevcut olması lazım ve lazım olan değişmesi gereken parçaları usta vasıtası ile göz kararı değilde kendin hondaya bir liste ile giderek fiyat çıkarttırman daha mantıklı olur bir honda fes in motor yenilemesi 3000tl tutacağını sanmıyorum istersen her hangi bir honda servisi ara bir fiyat sor
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
motora uzun süre binecekseniz bence yaptırmalısınız fakat 3000tl biraz fazla gibi geldi.ustanızın dediği gibi motor yapıldıktan sonra uzun yıllar sorun çıkarmaz tabi iyi bir usta yaptığı sürece.
-
honda parçalarını kontrol edin 3 binden daha fazla çıkar eminim kırank, silindir, piston, devir daim, vb gibi
-
Hiç deymez 2000 model motora 3000 tl masraf yapmaya... 3000 lira peşinat verip taksitle sıfır motor alabilirsin, 2 sene garantisi vardır başın ağrımaz. O motor artık ölmüş, defnedilmesi gerekiyor, yaptırırsan zombi olur.. Trafikçiye git hurdaya çıkarsın, parçaları da sahibinden.com da satışa çıkart veya 3 e 5 e bakmadan tamirciye filan komple sat.
-
Tüm yorumlar için şimdiden teşekkürler...
Usta tanıdık... Verdiği fiyat yaklaşık fiyatlar...
Maalesef parçaları piyasada yok...
-
nuhcan adlı üyeden alıntı
Tüm yorumlar için şimdiden teşekkürler...
Usta tanıdık... Verdiği fiyat yaklaşık fiyatlar...
Maalesef parçaları piyasada yok...
hondaya sordun yoksa, ozaman geçmiş olsun
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...36359979/detay
al bu motoru tak kullan çıkanıda sat yedekparça olarak o kadar para ver sonrada zararına elden çıkar alacahında kul yapısı 0 da olsa garanti bir yere kadar motorun sahibi ni tanımıyorum bakınırken gördüm
-
13 Aralık 2010, 12:04
#10
öncelikle geçmiş olsun. bende x9 250 kullandım parçaları ve ustalıkları çok pahalı. tanıdık dediğin usta mutlaka piaggio servisi olsun bu çok önemli. benim sana önereceğim ise kasımpaşara aks motor muhittin usta. benim aklımın almadığı piaggio motorda honda motoru olması bu bana inanılmaz geldi. çok geçmiş olsun hurdaya çıkarıp parça parça satmak mantıklı ama 2000 nodel için zor bir durum çünkü hersene bişeyleri değişiyor zor bir durum senin için.
İki şeyin değirini elden gitmeden takdir etmek zordur; sağlık ve gençlik.
-
13 Aralık 2010, 12:10
#11
tr100a adlı üyeden alıntı
Bu işi anlayamadım. Motoru yok, geri kalanı sağlam manasında mı?
-
13 Aralık 2010, 12:18
#12
motosikletin motor kısmı satılık komple tak kullan 250cc den 400 cc ye cıkacak 160 km garanti
-
13 Aralık 2010, 12:41
#13
tr100a adlı üyeden alıntı
motosikletin motor kısmı satılık komple tak kullan 250cc den 400 cc ye cıkacak 160 km garanti
iyi de nasıl oturacak ki!
Piaggio orjinal X9 250 motoru bile o bölgeye uymuyormuş.
Yoksa sıfır motor taktıracaktım,
-
13 Aralık 2010, 13:52
#14
ustanın tanıdık olmasının yanında baska bir yerede sor derim ben ustadan ustaya doktordan doktora fark vardır.o rakamlara es degerse zararın neresinden dönersen kardrı deyip parçalarını satabilirsin. geçmiş olsun
-
13 Aralık 2010, 13:59
#15
Scooterlarda başka bir marka-model den uydurma yapmak çok zor olduğu gibi bildiğim kadarıyla artık hurdadan motor alıp ruhsata işletilemiyor.Sıfır ve faturalı olması şartı aranıyor (yanlışsa düzeltiniz)
Başka bir ustadan fikir almakta fayda var.
Kazalı başka bir x9 bulmaya çalışmak ta mantıklı olabilir.Sonuçta parça parçada satmaya çalışmak çok uzun zaman alır. Bütün halinde parça niyetine satsanız bedava fiyatına gider.
Acele etmeden birkaç alternatif çıkarıp onlar üzerinde durmak daha yararlı olur kanaatindeyim.3000 tl hatrı sayılır bir rakam bir çırpıda karar vermemek gerekir.
Geçmiş olsun.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
13 Aralık 2010, 14:23
#16
Masrafı Bitmez Bence Bütçeni Zorlama 50 Tl Hurdaya Çıkar Trafikten Onuda Parça Olarak Sata Bilirsen Sat Mecbur Olmadıkça Scooter Alma Scooterler Adama Çok Çektirir.
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
-
13 Aralık 2010, 15:18
#17
Ne yaparsan yap acele etme iyi düşün.Krank kol segman vs. önemli parçalar olsa da motorunun kalanı epey para eder.Motoru piaggio toplayacak birine devret veya parça olarak sat.Hurdayı falan boşver uğraşma.
3000 lira çok para ve işin garantili değil.Onunla uğraşılmaz.Çok motor topladım sözüme güven.3000 lira üstüne motoru satarsan iyi bir bütçen olur iyi durumda bir motosiklet alırsın.
Piaggio ile uğraşan birkaç arkadaşa sorabilirim senin için istersen.
-
13 Aralık 2010, 15:32
#18
motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı
Ne yaparsan yap acele etme iyi düşün.Krank kol segman vs. önemli parçalar olsa da motorunun kalanı epey para eder.Motoru piaggio toplayacak birine devret veya parça olarak sat.Hurdayı falan boşver uğraşma.
3000 lira çok para ve işin garantili değil.Onunla uğraşılmaz.Çok motor topladım sözüme güven.3000 lira üstüne motoru satarsan iyi bir bütçen olur iyi durumda bir motosiklet alırsın.
Piaggio ile uğraşan birkaç arkadaşa sorabilirim senin için istersen.
çok memnun olurum... elimde net teklifler olursa, seçim yapmam çok daha kolay olur...
Sizden haber bekleyeceğim...
-
13 Aralık 2010, 15:43
#19
BEnim arkadaşım motorunu yaktığı şahinin motorunu 1500 tlye yaptırdı.. Fiyat biraz fazla gibi hani bi race olsa o fiyata çıkma motorlar var sahibindene bakabilirsin...
Counter Strike'cilar buraya
www(dot)dostsunucu(dot)com
-
13 Aralık 2010, 16:54
#20
kazurat adlı üyeden alıntı
BEnim arkadaşım motorunu yaktığı şahinin motorunu 1500 tlye yaptırdı.. Fiyat biraz fazla gibi hani bi race olsa o fiyata çıkma motorlar var sahibindene bakabilirsin...
araba işleri ile motorsiklet işleri kıyas kabul etmiyor maalesef...
Araba tamircisi de, parçası da bol...
Mesela; çıkma CLIO çamurluk araştırması yaptım geçenlerde, 50 TL'den sürüyle bulabiliyorsun...
Biz grenaj aramaya kalktığımız zaman, fiyatlar uçuyor...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)