Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

mondial 151rs tırmalama sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    motorum 6500 km de, servise bakıma götürdüğümde kayışın da değişmesi gerektiğini söylediler. kayışı değiştirdikten sonra motor bağırmaya başladı ve çekişi çok düştü. tekrar götürdüm sorun var bakalım dediler. varyatör balatasını değiştirmişler kayışı tekrar değiştirmişler.
    çekiş problemi devam ediyor ama eskisine nazaran daha iyi. ancak bu olaydan sonra motor 60 ı geçtikten sonra pancar motoru (lombardini diye de bilinir - eksantrik dönen bir parçanın sürekli bir kenarının bi yere sürterek bırakması gibi ) gibi çalışmaya başladı. sürekli kasıyor ve gelen titreşimi ayaklarımda dahi hissediyorum. düşük devirde (5000 rpm) daha sık, yüksek devirde de (6000-6500) daha fasılalı olarak tırmalama sesi geliyor.
    bu tırmalama sesi ve titreşimleri geldiğinde devir saatinde hafif ileri geri oynamalar oluyor. (motor bi yüke binip bi bırakıyormuş gibi).
    varyatör balatasını tekrar değiştirdim. kayışı tekrar değiştirdim. bir ihtimal egzostan olabilir diye onu da çıkarıp denedim. ne tırmalama sesi kesildi ne titreşimler. arka tekerlekte vibrasyon yapabilecek bozulmalar vardı. onu a değiştirdim. motoru 3 usta gördü. soruna çözüm bulamadı.

    sizin yorumlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Usta lar usta değilki kardeşim, ne hale gelmişsin çok üzücü..
    AKtarma organındaki parçalar belli, sen eğerki kayışı doğu ölçüde aaldıysan, varyatör balatası değil bu arada debriyaj balatasınıda orjinal aldıysan, bakılması gereken iki yer kalmış demektir titreşimli hareketle alakalı
    1.si; Debriyaj balatasının arkasındaki sabit ve hareketli aynalar
    2.si ise; Ki muhtemelen sorunun burdan çıkkıcan senin, varyatör aynasının içerisindeki varyatör misketleri.


    Yukarıda gördüğün varyatör misketidir, her motorunki birbirine benze ama uymaz, çapları ve ağırlıkları aynı olmalı. Bunlarda aşınma ezilme vs. var ise motor zılparda hoplarda gitmezde..
    GKN MOTORS

  3. #3
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Bağırması ve titreşim varyötörün ön kasnağından olur milde boşluk olursa titreşim bagalar biterse motor bağırır...
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  4. #4

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    abiler,
    varyatör elden geçti.
    debriyaj balatası değişti.
    ön kısımdaki misketler de değişti. milde de herhangi bi boşluk yok.
    arka tekerlek değişti dönüşünde herhangi bi dengesizlik de yok.
    usta artık bana dedi ki abi sen bununla yaşamayı öğrenecen..

    yorumları bekliyorum..

  5. #5
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Motoru görmeden birsey söylemek cok zor video koyabilrimisin?
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  6. #6

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    titreşimle ilgili video nasıl çekebilirim bilmiyorum ama en azından ses ile ilgili bişeler hazırlayıp atmaya çalışacağım..

  7. #7

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Dostum motorda gitmeme bağırma titreşim yüksek devirde düşük hız gibi sorunlar varsa varyatör bilyelerinin içine kurşun dök ağırlaşsın farkı göreceksin.

  8. #8

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    servisin değiştirdiği kayış sanırım orijinalinden biraz daha dardı. şimdi az daha geniş bi kayış taktık. motorun çekiş gücü ilk aldığımdaki gibi oldu. zaten istediğim çekişi şu anda veriyo.ancak sıkıntı şu;
    motor 5000 devirin üstüne çıktığında sanki motor arar ara kasılıyormuş gibi titreşim ve ses veriyo. bu titreşim darbeli matkapla beton delmek gibi. ayaklarımda ve elcikte hissediyorum.
    devir saati de sürat ibresi de titreşim anında geriliyo titreşim aralarında yükseliyo. varyatör kapağı açıkken motoru çalıştırıp gaz verdiğimde kayışın titreşim yapmaya başladığında kayışın arka aynalar üzerinde yukarı aşağı oynadığını gördüm.

    olayın artık varyatörden olmadığına emin gibiyim çünkü debriyaj balatası takım olarak değişti. varyatör kayışı 3 kez değişti, bilyeleri de değiştirdim. millerde herhangi bi boşluk da yok.
    sıkıntıyı halen bulamadık...

  9. #9

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    ÇANAKKALE
    Motosikleti
    151 RS
    poklem bagalarda olabilir yükek ihtimal veriyorum yada debriajda

  10. #10
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Şimdi öyle bi sorun yok arkadaşım, tüm aktarma sistemi orjinal olupta bu sıkıntıyı yapıyorsa, motor takozlarında sağlamsa, senin ustan ya işi bilmiyor, yada sana yaptım diyip yalan söylüyor.
    GKN MOTORS

  11. #11

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    tamamı orijinal. ustanın da yalan söylemesi zor çünkü servise bırakıp gitmiyorum. beraber bakıyoruz, parçaları beraber değiştiriyoruz. bi de tek bi usta değil yani 3 usta birden.

    ben motoru kullandıkça şööle bişe keşfettim.
    motor 5000 devirin üzerinde düz yolda sabit gazla gidiyosa belirli aralıklarla motor yüke biniyor ve bırakıyor. saniyede 2 kez gibi diyebilirim. bu yüke binme sırasında aşırı titreşim oluyo sesten belli oluyo ve devir saatinde de takometre ibresinde de yukarı aşağı hareketi görebiliyorum.
    4500 - 5000 devirde yokuş çıkarken sabit gaz kullanırsam tırmalama olayı sürekli oluyo yokuşun sonunda düz yola çıktığımda ise yine fasılalı olarak devam ediyor.

    bu tırmalama olayını da şöyle izah edebilirim, çoğumuz darbeli matkap kullanmışızdır. betonu delerken sürekli olarak bastırmayız da matkaba yüklenip bırakırız. bu yüklenme sırasında da matkaptaki titreşim artar ve bırakınca rahatlar. motordaki problem de aynen bu şekilde.

  12. #12
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Senin balata kaçırıyor büyük ihtimalle buda balata tasından olması onu zımparalayıp takımıyorlarmı ? kasnak hiç değiştimi balata spreyi sıkıyorlarmı peki bazı akıllı tamırcıler wd40 sıkıyor aynı sorunu yaşatıyor.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  13. #13

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    balata tası kontrol edildi. bir miktar yağlanma vardı. onu benzinle temizledik. yerine taktık. sprey vs. kullanılmadı.

  14. #14
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı madmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balata tası kontrol edildi. bir miktar yağlanma vardı. onu benzinle temizledik. yerine taktık. sprey vs. kullanılmadı.
    Balata yağdan dolayı bozulmuş olmalıdır balatanın üzerini zımparala tasında üzerini zımparala.Birde benzinde yağlıdır onun yerine gaz yağı ile silmeni öneririm
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  15. #15
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    madmaster, aynı sorun benim 125zn de de var. kayışı değiştirdim lakin düzelmedi.

    anlattıklarınla aynı problemler resmen. kayışın devrine bağlı bir fazı var tırmalamanın.

    scootercı arkadaşlar yardım ederler umarım. inanılmaz yabancıyım varyatörlü sistemlere.

  16. #16
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    madmaster, aynı sorun benim 125zn de de var. kayışı değiştirdim lakin düzelmedi.

    anlattıklarınla aynı problemler resmen. kayışın devrine bağlı bir fazı var tırmalamanın.

    scootercı arkadaşlar yardım ederler umarım. inanılmaz yabancıyım varyatörlü sistemlere.
    Balatanın kaçırdığının habercisi balata ile tası zımparalayarak takın
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  17. #17
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balatanın kaçırdığının habercisi balata ile tası zımparalayarak takın
    böyle kıllı sorunlara cevap veren az bulunuyor, teşekkür ediyorum.

    peki kaç km civarı değişiyor iş bu balatalar?

  18. #18
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Kullanıma göre bağlı benim motor 20.000 kmde son 5.000kmsinde 3 kere baga değiştirdim 1 kere varyatör komple değişti birde kontrol edin debriyaj tasında yağ olmasın yağ varsa defransiyelden yağ geliyor tası ıslatıyor.Ortalama ömürleri doğru kullanırsan çin malı olanlar 15bin km cıvarı bitiyor arkadaşta vespa var 45.000 oldu daha hala idare edecek kadar var
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  19. #19

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balata yağdan dolayı bozulmuş olmalıdır balatanın üzerini zımparala tasında üzerini zımparala.Birde benzinde yağlıdır onun yerine gaz yağı ile silmeni öneririm
    balata tasında yağ temizlendi ve o sırada balatayı da değiştirdim zaten. kayış 3 kez değişti. misketler değişti.
    çözüm bulunamadı.

  20. #20
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    sorun hala devam ediyor, aklına birşeyler gelen?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler