Abi gittikce acılır bence her motorda böyle oluyor. O güzellikle hızlı gidilmezki abi yavaş
git ki insanlar bakabilsin baktıkca efsaneye hayran kalabilsin
Abi gittikce acılır bence her motorda böyle oluyor. O güzellikle hızlı gidilmezki abi yavaş
git ki insanlar bakabilsin baktıkca efsaneye hayran kalabilsin
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
Hocam, motosikletinizi güle güle kullanın, gözümüzü açtığımız ve kendimizi bildiğimiz günlerde (65-75 li yıllar), motosiklet sevdamızın debreşmesine sebeb olan Jawa'lardı. Hele ekzos sesleri...!
Motosiklet'inizdeki olası problem;
*Yeni motor yapıldığından, ana ve kol yatağı ve sekmanlar henüz tam alışmadığından sıkıdır. Rodaj denen olay tamamlandığında; değişim olacaktır,
* Platinin bağlı olduğu tabladan yapılan, avans ayarında problem olabilir. Tahminimce Rötar'da kalmış, avans'ın arttırılması problemi çözebilir,
* Meksefenizin kapasitesi yetersiz kalabilir, kontrol edilmesinde fayda var,
* Platin açıklık ayarını kontrol ettirmeniz de gerekebilir,
* Benzine katılan yağ miktarı için orjinal değer ne ise, dışına çıkmanıza gerek yok, çünkü bu yağdan maksadın, krank, kol yatağı ve pimi ve sekmanları yağlama olduğunu biliyorsunuz, miktarın artırılmasının; duman atma ve ekzosun yağlanması ve pislenmesinden başka bir getirisi olmaz,
* 6 Volt sistemlerde Endüksiyon bobininden çıkan sekonder akım değeri düşüktür, 12 volt sistemlerde ise daha yüksek. Bu da daha iyi bir ateşlemenin olması ve performans anlamına gelir. İyi bir usta bulabilir de, 12 Volt'a tadil edebilirseniz, farkı fark edersiniz.
30 yıl öncesinde Jawa kullandığımız da; 2 kişi çok rahat 140 KM/H'ı görebilirdik, genç arkadaşlarımıza fikir verir herhalde
Sağlıcakla kalın.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------
Unutmadan; Platin yayı tansiyonunun zayıf olması, yüksek devirde "Yüzme" denen olaya sebeb olur. O an da Platin ne açıktır ne kapalı, orta bir yerde duruyor gibidir ve hızı ne yapsanız yükseltemezsiniz. Bir zamanlar... çift platin yayıyla (eski bir platinden çıkarılan yayın, diğerinin arkasına monte edilmesi)performans ve hıza yönelik bir şeyler yapardık, bu yapılan iş ile; yüzme'nin ulaştığı devri daha yukarı devirlere çekerdik, karşığını da alırdık.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
Şükür ya beni anlayacak yaşıtım çıktı Gençler yok 120 ne yapacan yok 140 ne yapacan varmı öyle şey ya bizim ruhumuz genç Hız yapmayacağıma bir inanabilsem kardeşimde R6 vardı onu sattırmazdım ama kusura bakmayın ya hız bende ayrı bir hastalık bunun ne aşısı var ne çaresi Boğaçhan dediklerinin hepsini tekrar gözden geçirecem çok tşk ederim
[QUOTE=Boğaçhan;1886813].
30 yıl öncesinde Jawa kullandığımız da; 2 kişi çok rahat 140 KM/H'ı görebilirdik, genç arkadaşlarımıza fikir verir herhalde
Sağlıcakla kalın.[COLOR="Silver"]
aradan ne geçti boğaçhan 140 yaptığımız yıllardada bu meret 6 volt değilmiydi ?
[QUOTE=mach1;1889687]benim bildiğim 350cc ler 160 yapıyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:57 ----------
[QUOTE=yalnlzkurt;1889960]abi benimde var aslında motorum ama benim bukonu hakkında bilgim yok ama şu elektironik ateşlemeyi denedinmi motorun normal deviri 4000 deyken elektironik ateşleme 7000 lere çıkartıyomuş ben de deneyeceğim
şu konuyu incele istersen
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...e-devresi.html
Arkadaşın birisi :
Jantı 17 yap 18 de yapabilirsin çamurluğa sürtmezse..arka dişliyi 42 tak belkide 42 dir üstündeki..önü 19 diş yap bulursan 21 tak..bu işlemleri yapınca motor gidecek sanma kalkış yavaşlar, uzun mesafede hızlanır vites araları uzar.
demiş sizce bunun faydası veya zararı olurmu?
Bence motorun seriliğini bozmadan nasıl hız arttırabilirim onu düşün abi, neden dersen bi yeri bozup diğer tarafı yaptıktan sonra ne anlamı var önemli olan 2 tarafında hızlı olması benim görüşüm.
Artık motorumu 12 volta çevirip manyetolu yapmaya karar verdim Masraf ne çıkar bu konuda bir bilgi verebilirmisiniz?
Motor daha yeni yapıldı demişsin,100km acak gitmiş ve 100kmh/s gitmiyor diyorsun..
Motosiklet zaten 2 zamanlı ve yeni yapılmış...sen garibanı daha hayata gözlerini açmadan öldürmeye başlamışsın be kardeşim
250cc bir motosiklet kaç km saat hız yapmalı ki? adam akıllı (500-1000km) dengeli devirlerde kullanılarak alıştırsan bile 110-115km/s hadi 120 diyelim geçmez ki...güzel bir motor narin kullan bence yoksa atölyeden çıkmazsın.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:54 ----------
12V yapmakla daha hızlı giymez ki..
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)