Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Bakalım ustalar neler önerecek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    .Mhmt. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Abi gittikce acılır bence her motorda böyle oluyor. O güzellikle hızlı gidilmezki abi yavaş

    git ki insanlar bakabilsin baktıkca efsaneye hayran kalabilsin
    Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Alıntı .Mhmt. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi gittikce acılır bence her motorda böyle oluyor. O güzellikle hızlı gidilmezki abi yavaş

    git ki insanlar bakabilsin baktıkca efsaneye hayran kalabilsin
    Önerin güzeldi bunuda dikkate alacağım Gerçektende geçerken insanlar sanki gıptayla bakıyorlar

  3. #83

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen yağ oranını 60 gr cıkar rodaj bittikten sonra 50 grma düşür ve 2 zamanlı yağı kullanEğer platinde veya meksefede sorun olsaydı tekleme ve yüksek devirlerde patırdama olurdu.Birde sen bula bilirsen süper benzin al opetlerde satılıyor
    tavsiyene uydum bu gün yağ oranını artırdım arkaya baktımmı çıkan eksoz gazı milleti boğuyor

  4. #84
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı yalnlzkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tavsiyene uydum bu gün yağ oranını artırdım arkaya baktımmı çıkan eksoz gazı milleti boğuyor
    sinek savar olmuş deseene senin motor..........
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  5. #85
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı yalnlzkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tavsiyene uydum bu gün yağ oranını artırdım arkaya baktımmı çıkan eksoz gazı milleti boğuyor
    Öle olacak zaten abi ahhhhh eski günler tön tön çalışan bi jawa ve iki zamanlı makinanın eksozundan çıkan beyaz mavi duman ve burnumuza gelen miss gibi yağlı benzin kokusu
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  6. #86

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Alıntı egelim 43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öle olacak zaten abi ahhhhh eski günler tön tön çalışan bi jawa ve iki zamanlı makinanın eksozundan çıkan beyaz mavi duman ve burnumuza gelen miss gibi yağlı benzin kokusu
    Ya bu gün EFSANE yine ilgi oadağıydı kornası takıldı ayaklık değişti Geziye çıktı bağlardan şehre kuş bakışı baktı

  7. #87
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC

    Eski göz ağrımız...

    Hocam, motosikletinizi güle güle kullanın, gözümüzü açtığımız ve kendimizi bildiğimiz günlerde (65-75 li yıllar), motosiklet sevdamızın debreşmesine sebeb olan Jawa'lardı. Hele ekzos sesleri...!
    Motosiklet'inizdeki olası problem;
    *Yeni motor yapıldığından, ana ve kol yatağı ve sekmanlar henüz tam alışmadığından sıkıdır. Rodaj denen olay tamamlandığında; değişim olacaktır,
    * Platinin bağlı olduğu tabladan yapılan, avans ayarında problem olabilir. Tahminimce Rötar'da kalmış, avans'ın arttırılması problemi çözebilir,
    * Meksefenizin kapasitesi yetersiz kalabilir, kontrol edilmesinde fayda var,
    * Platin açıklık ayarını kontrol ettirmeniz de gerekebilir,
    * Benzine katılan yağ miktarı için orjinal değer ne ise, dışına çıkmanıza gerek yok, çünkü bu yağdan maksadın, krank, kol yatağı ve pimi ve sekmanları yağlama olduğunu biliyorsunuz, miktarın artırılmasının; duman atma ve ekzosun yağlanması ve pislenmesinden başka bir getirisi olmaz,
    * 6 Volt sistemlerde Endüksiyon bobininden çıkan sekonder akım değeri düşüktür, 12 volt sistemlerde ise daha yüksek. Bu da daha iyi bir ateşlemenin olması ve performans anlamına gelir. İyi bir usta bulabilir de, 12 Volt'a tadil edebilirseniz, farkı fark edersiniz.
    30 yıl öncesinde Jawa kullandığımız da; 2 kişi çok rahat 140 KM/H'ı görebilirdik, genç arkadaşlarımıza fikir verir herhalde
    Sağlıcakla kalın.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------

    Unutmadan; Platin yayı tansiyonunun zayıf olması, yüksek devirde "Yüzme" denen olaya sebeb olur. O an da Platin ne açıktır ne kapalı, orta bir yerde duruyor gibidir ve hızı ne yapsanız yükseltemezsiniz. Bir zamanlar... çift platin yayıyla (eski bir platinden çıkarılan yayın, diğerinin arkasına monte edilmesi)performans ve hıza yönelik bir şeyler yapardık, bu yapılan iş ile; yüzme'nin ulaştığı devri daha yukarı devirlere çekerdik, karşığını da alırdık.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  8. #88

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Alıntı Boğaçhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, motosikletinizi güle güle kullanın, gözümüzü açtığımız ve kendimizi bildiğimiz günlerde (65-75 li yıllar), motosiklet sevdamızın debreşmesine sebeb olan Jawa'lardı. Hele ekzos sesleri...!
    Motosiklet'inizdeki olası problem;
    *Yeni motor yapıldığından, ana ve kol yatağı ve sekmanlar henüz tam alışmadığından sıkıdır. Rodaj denen olay tamamlandığında; değişim olacaktır,
    * Platinin bağlı olduğu tabladan yapılan, avans ayarında problem olabilir. Tahminimce Rötar'da kalmış, avans'ın arttırılması problemi çözebilir,
    * Meksefenizin kapasitesi yetersiz kalabilir, kontrol edilmesinde fayda var,
    * Platin açıklık ayarını kontrol ettirmeniz de gerekebilir,
    * Benzine katılan yağ miktarı için orjinal değer ne ise, dışına çıkmanıza gerek yok, çünkü bu yağdan maksadın, krank, kol yatağı ve pimi ve sekmanları yağlama olduğunu biliyorsunuz, miktarın artırılmasının; duman atma ve ekzosun yağlanması ve pislenmesinden başka bir getirisi olmaz,
    * 6 Volt sistemlerde Endüksiyon bobininden çıkan sekonder akım değeri düşüktür, 12 volt sistemlerde ise daha yüksek. Bu da daha iyi bir ateşlemenin olması ve performans anlamına gelir. İyi bir usta bulabilir de, 12 Volt'a tadil edebilirseniz, farkı fark edersiniz.
    30 yıl öncesinde Jawa kullandığımız da; 2 kişi çok rahat 140 KM/H'ı görebilirdik, genç arkadaşlarımıza fikir verir herhalde
    Sağlıcakla kalın.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------

    Unutmadan; Platin yayı tansiyonunun zayıf olması, yüksek devirde "Yüzme" denen olaya sebeb olur. O an da Platin ne açıktır ne kapalı, orta bir yerde duruyor gibidir ve hızı ne yapsanız yükseltemezsiniz. Bir zamanlar... çift platin yayıyla (eski bir platinden çıkarılan yayın, diğerinin arkasına monte edilmesi)performans ve hıza yönelik bir şeyler yapardık, bu yapılan iş ile; yüzme'nin ulaştığı devri daha yukarı devirlere çekerdik, karşığını da alırdık.
    Şükür ya beni anlayacak yaşıtım çıktı Gençler yok 120 ne yapacan yok 140 ne yapacan varmı öyle şey ya bizim ruhumuz genç Hız yapmayacağıma bir inanabilsem kardeşimde R6 vardı onu sattırmazdım ama kusura bakmayın ya hız bende ayrı bir hastalık bunun ne aşısı var ne çaresi Boğaçhan dediklerinin hepsini tekrar gözden geçirecem çok tşk ederim

  9. #89

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    [QUOTE=Boğaçhan;1886813].
    30 yıl öncesinde Jawa kullandığımız da; 2 kişi çok rahat 140 KM/H'ı görebilirdik, genç arkadaşlarımıza fikir verir herhalde
    Sağlıcakla kalın.[COLOR="Silver"]

    aradan ne geçti boğaçhan 140 yaptığımız yıllardada bu meret 6 volt değilmiydi ?

  10. #90
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    [QUOTE=yalnlzkurt;1888501]
    Alıntı Boğaçhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    30 yıl öncesinde Jawa kullandığımız da; 2 kişi çok rahat 140 KM/H'ı görebilirdik, genç arkadaşlarımıza fikir verir herhalde
    Sağlıcakla kalın.[COLOR="Silver"]

    aradan ne geçti boğaçhan 140 yaptığımız yıllardada bu meret 6 volt değilmiydi ?
    Yok onu 350cc ler yapıyor
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  11. #91

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    [QUOTE=mach1;1889687]
    Alıntı yalnlzkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yok onu 350cc ler yapıyor
    Bu iş beni yoracak aslında sitede jawa kullanan arkadaşlar vardır ama ne hikmetse sesleri çıkmıyor

  12. #92

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    [QUOTE=mach1;1889687]
    Alıntı yalnlzkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yok onu 350cc ler yapıyor
    benim bildiğim 350cc ler 160 yapıyor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:57 ----------

    [QUOTE=yalnlzkurt;1889960]
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu iş beni yoracak aslında sitede jawa kullanan arkadaşlar vardır ama ne hikmetse sesleri çıkmıyor
    abi benimde var aslında motorum ama benim bukonu hakkında bilgim yok ama şu elektironik ateşlemeyi denedinmi motorun normal deviri 4000 deyken elektironik ateşleme 7000 lere çıkartıyomuş ben de deneyeceğim

    şu konuyu incele istersen
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...e-devresi.html

  13. #93

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    [QUOTE=ucakteknik;1892970][QUOTE=mach1;1889687]

    benim bildiğim 350cc ler 160 yapıyor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:57 ----------

    Alıntı yalnlzkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    abi benimde var aslında motorum ama benim bukonu hakkında bilgim yok ama şu elektironik ateşlemeyi denedinmi motorun normal deviri 4000 deyken elektironik ateşleme 7000 lere çıkartıyomuş ben de deneyeceğim

    şu konuyu incele istersen
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...e-devresi.html
    Bu konuyu hemen öğrenecem gerekirse oygularım

  14. #94

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Arkadaşın birisi :

    Jantı 17 yap 18 de yapabilirsin çamurluğa sürtmezse..arka dişliyi 42 tak belkide 42 dir üstündeki..önü 19 diş yap bulursan 21 tak..bu işlemleri yapınca motor gidecek sanma kalkış yavaşlar, uzun mesafede hızlanır vites araları uzar.
    demiş sizce bunun faydası veya zararı olurmu?

  15. #95

    Üyelik
    12 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gv250
    Bence motorun seriliğini bozmadan nasıl hız arttırabilirim onu düşün abi, neden dersen bi yeri bozup diğer tarafı yaptıktan sonra ne anlamı var önemli olan 2 tarafında hızlı olması benim görüşüm.

  16. #96

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Alıntı DeJaVu_91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence motorun seriliğini bozmadan nasıl hız arttırabilirim onu düşün abi, neden dersen bi yeri bozup diğer tarafı yaptıktan sonra ne anlamı var önemli olan 2 tarafında hızlı olması benim görüşüm.
    Zaten beni endişelendirende o dişli sayısını artırınca sürat artacak ama motorun serili azalacak

  17. #97
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    [QUOTE=yalnlzkurt;1893161][QUOTE=ucakteknik;1892970]
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    benim bildiğim 350cc ler 160 yapıyor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:57 ----------



    Bu konuyu hemen öğrenecem gerekirse oygularım
    Onlar California motor dedikleri 160 basıyor ama nedense onları sevmiyorum(California motorlar kare biçimindedir ordan anlaşılıyor)
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  18. #98

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    [QUOTE=mach1;1893822][QUOTE=yalnlzkurt;1893161]
    Alıntı ucakteknik adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Onlar California motor dedikleri 160 basıyor ama nedense onları sevmiyorum(California motorlar kare biçimindedir ordan anlaşılıyor)
    Aynı fikirdeyim

  19. #99

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Artık motorumu 12 volta çevirip manyetolu yapmaya karar verdim Masraf ne çıkar bu konuda bir bilgi verebilirmisiniz?

  20. #100
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Motor daha yeni yapıldı demişsin,100km acak gitmiş ve 100kmh/s gitmiyor diyorsun..
    Motosiklet zaten 2 zamanlı ve yeni yapılmış...sen garibanı daha hayata gözlerini açmadan öldürmeye başlamışsın be kardeşim
    250cc bir motosiklet kaç km saat hız yapmalı ki? adam akıllı (500-1000km) dengeli devirlerde kullanılarak alıştırsan bile 110-115km/s hadi 120 diyelim geçmez ki...güzel bir motor narin kullan bence yoksa atölyeden çıkmazsın.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:54 ----------

    Alıntı yalnlzkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artık motorumu 12 volta çevirip manyetolu yapmaya karar verdim Masraf ne çıkar bu konuda bir bilgi verebilirmisiniz?
    12V yapmakla daha hızlı giymez ki..
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler