Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Difransiyel yağı ile ilgili bir soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Yamaha 2 zamanlı Neo's 100 için difransiyel yağ değişim ölçülerine baktım , uzun süredir bakımı yapılmadığı için değiştirmek farz gibi bir şey olmuştu..
    İnternetten servis kitapcığına baktığımda difransiyel yağı için 10w30 sae özelliğinde 0,10 lt yağ kullanın denmiş...

    Ama götürdüğüm ustalar veya motordan anlıyan kişiler illaki 90w yağ konur dierek iddia ediyor.. Neden sürekli 90w yağ diyorlar diye bir araştırdım , çok popüler olan 2 zamanlı bws için 90w yağ öneriyor difransiyel yağı için yamaha.
    İyide her motor bws ayarında veya onun standartlarında olmak zorundamı..
    Yamaha servisi bile kalkmış normal şanzıman yağı katıyoruz diyor ve ölçüsünü bile bilmiyor..

    Aşağıda benim motora ait (neo's 100) ve bws'ye ait difransiyel yağ bilgilerini veriyorum benmi bir hata yapıyorum anlamadım gitti..

    YAMAHA NEO'S 100




    ---------------------------------------

    YAMAHA BWS




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    genelde difransiyel yağını 80w veya 90w olarak kalın yağ biliyorum ama Neos un klavuzunda bahsedilen 10w/30 neden bu yağın seçildiğini anlamadım. Bence bu yağ difransiyeli koruyabilecek kadar kalın değil. Bu kitapçığın çıktısını alıp servise bi göster istersen.

  3. #3
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Motorunuzun servis kitapçığında ne yazıyorsa o doğrudur. 90W yağ 10W-30'a göre çok kalındır. Diferansiyel içinde yağın her iklim koşulunda daha rahat hareket etmesi gerekiyor ki bu nedenle 10W30 yağ önermişler. Kesinlikle 90W yağ kullanmayın. 10W-30 motor yağı rahatlıkla işinizi görecektir.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  4. #4

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    güngören
    difransiyel topiği görünce difransiyelli 2 veya 4 çeker makina üretildi sandım.

    transmission güç aktarma görevli parçalara verilen isim.
    difransiyel demesek olur mu?
    şanzıman desek daha iyi olur belkide. vites kutusu zaten yok.

    ayrıca bakım tablosunda ne yağ söyleniyorsa o kullanılmalı. aksi takdirde motor bakım tablosunun dışına çıkacaktır.
    teşekkürler.

  5. #5

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Bendeki x-max250 nin(YP250R) el kitabındaysa sadece 0.25 lt uygun şanzıman yağı konur diyor,yani sendeki gibi numara dahi belirtilmemiş ama ben mobilube 1 SHC 75W-90 tam sentetik yağ kullanıyorum.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL B.evler
    arkadaşım kitapta yazan doğru olandır, ayrıca bunu hazırlayan kişiler bu motosikleti yapan mühendisler, bu değerleri onlar hazırlıyor. servis işleten ve bakım onarımla uğraşan yetkili kişilerdeki eğitim eksikliğini açık ve net olarak görüyoruz.

  7. #7
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Bazı burgmanların kitapçıklarındada 15-40 yazıyordu hatta bu konu çok tartışıldı kitapçıkta yazan her zaman doğrudur
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  8. #8

    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Servis kitabında yazanın doğru olduğunu biliyorum , ama buna rağmen yamaha yetkili servisi bana 90w deyince çıldırıyorum..
    Bu kadar araştırmadan yoksun , bilgisiz servisler olamaz ya..
    Bujiyi bile bpr7hs takarız diyorlar benim motora ya diyorum bpr8hs olması lazım orjinali , türkiye'de br7hs daha iyi iklim şartları falan diyor bana.. Sanki bujiden değilde yağdan bahsediyor...

    Birde arkadaşlar tork tapasını sıkarken 18nm kadar sıkılaştırın demiş servis kitabında , bu 18 nm nedir yada nasıl sıkarız bu kadar Özel bir aletimi var nasıl oluyor..

  9. #9
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    tork anahtariyla SIKIlastirilmasi gerekli..
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  10. #10
    road - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    ASYA 200 GY-2
    Arkadaşım hatayı baştan yapıyorsun.Vermiş olduğun service manual bilgilerinde yamaha neo's 50 cc'nin değerleri var.Senin motorun 100 cc.anladığım kadarıyla.Bu yüzden BWS'in değerlerini baz alacaksın.
    Kullanman gereken yağ SAE 85W/140 olmalıdır.Miktar 0,13l.dir.
    Sakın 10.30 yağ koyayım deme traşlarsın dişlileri.
    Birde yağ tapasının sıkmak için verilen tork değerini fazla kafana takma.Tatlı bir şekilde sık.Fazla asılmadan yani.
    MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.

    İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...

  11. #11

    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Alıntı road adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım hatayı baştan yapıyorsun.Vermiş olduğun service manual bilgilerinde yamaha neo's 50 cc'nin değerleri var.Senin motorun 100 cc.anladığım kadarıyla.Bu yüzden BWS'in değerlerini baz alacaksın.
    Kullanman gereken yağ SAE 85W/140 olmalıdır.Miktar 0,13l.dir.
    Sakın 10.30 yağ koyayım deme traşlarsın dişlileri.
    Birde yağ tapasının sıkmak için verilen tork değerini fazla kafana takma.Tatlı bir şekilde sık.Fazla asılmadan yani.
    Yn50 modelinin servis manual'i olduğunu biliyorum , zaten neo's 100'ün manual'ini hiçbir yerde bulamadım..
    Ama yn50 ile aralarında hemen hemen bir fark yok , o yüzden zaten çekincem var 10w30 yağmı konuyor diye..

  12. #12
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    @road Nasıl traşlama oluyormuş merak ettim. 10W30 yağ motorun içinde de kullanılıyor. Motor içindeki hararet, basınç altında bu yağ nasıl çalışıyor o zaman? Benim motosikletimin vites kutusu motorun içinde çalışmakta ve kullandığım yağ 10W-50 o zaman benim motorumunda şu an traş olması lazım dediğine göre. Hatta piyasa da 10w-30 yağ kullanan tüm araçların motorlarının traş olması lazım. Bir şey söylüyorsanız bilerek söyleyin. Birçok scooter modelinde aktarma kutusunda veya diferansiyelinde motor yağı kullanılır. Hatta bu kitapçığında da belirtilir.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  13. #13
    road - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    ASYA 200 GY-2
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @road Nasıl traşlama oluyormuş merak ettim. 10W30 yağ motorun içinde de kullanılıyor. Motor içindeki hararet, basınç altında bu yağ nasıl çalışıyor o zaman? Benim motosikletimin vites kutusu motorun içinde çalışmakta ve kullandığım yağ 10W-50 o zaman benim motorumunda şu an traş olması lazım dediğine göre. Hatta piyasa da 10w-30 yağ kullanan tüm araçların motorlarının traş olması lazım. Bir şey söylüyorsanız bilerek söyleyin. Birçok scooter modelinde aktarma kutusunda veya diferansiyelinde motor yağı kullanılır. Hatta bu kitapçığında da belirtilir.
    Arkadaşın vermiş olduğu manual bilgilerini inceleyin lütfen.Arkadaşın motoru neo's 100. Fakat vermiş olduğu manual bilgisi neo's yn50 ye ait.Bu arada neo's 100 ve bws 100 makinaları aynıdır.Bu yüzden neo's 100 için bws 100'ün manual bilgilerini baz alması gerekiyor.Traşlamadan kasdettiğim şey diferansiyel dişlilerinde uzun zaman aralığında oluşacak aşırı aşınma durumudur.Böyle bir durum dişliler arasındaki boşluk miktarının artmasına,ötme ve/veya vuruntu seslerine sebebiyet verecektir.
    Son olarak arkadaşımızın vermiş olduğu her iki servis manual bilgilerini tekrar gözden geçirmeniz fayda var.sevgiler,saygılar...
    Birde bişey söylüyorsanız bilerek söyleyin demişsiniz.Ben 18 senedir otomotiv sektöründeyim.Genoto ve Doğuş grubunda yaklaşık 10 sene çalıştım.1996 senesinde Cadillac Northstar STS v8 32 valve ilk silindir kapak revüzyonu yapan kişilerden biriyim.Umarım sizce de yeterli bilgi ve tecrübeye sahibimdir.
    MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.

    İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...

  14. #14
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Sizin dediğiniz şekilde olsa diğer scooter firmaları neden 90w yağ kullanmıyor da motor yağı kullanıyor? Bunu bir açıklarmısınız?
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  15. #15
    road - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    ASYA 200 GY-2
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin dediğiniz şekilde olsa diğer scooter firmaları neden 90w yağ kullanmıyor da motor yağı kullanıyor? Bunu bir açıklarmısınız?
    Her aracın motoru,şanzumanı,diferansiyeli şalışma şartlarına göre farklılık gösterir.Lütfen dikkatle BWS 100 manual bilgilerine bakınız.
    Final gear oil
    Type:SAE 85 W 140
    Total amount:0,13 l.
    Yamaha BWS 100 diferansiyelinde bu yağı kullanmış.Muadil olarak 90 numara yağ kullanılabilir.
    Ya ben anlatamıyorum durumu ya da siz anlamak istemiyorsunuz.Arkadaşımızın NEO'S 100 ü BWS 100 ile aynı motora sahiptir.Arkadaşımızın kafasını karıştıran 10w30 yağı YAMAHA NEO'S 50 de kullanılmaktadır.
    Ben daha ne diyeyeyim yoruldum valla.
    MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.

    İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...

  16. #16
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Anlaşılmadık bir durum yok. Anlamayan sizsiniz. Dediğinize göre arkadaş motor yağı kullanırsa dişlileri aşınacakmış ve uzun vadede sorun çıkaracakmış ama dişli yağı kullanırsa çok uzun ömürlü olacakmış. Bende diyorum ki kaliteli motor yağı koyarsan 100cc'lik bir motorun torkunun, gücünün dişliye uyguladığı güçle o dişli 2-3 motor bitirir gene değişmeye uğramaz diyorum. Çünkü motosiklet yağları vites kutusu dişlileri ve kavramalarının zorlanmalarına dayanacak şekilde üretilmiştir. Sizin dediğiniz gibi olsaydı çoğu motorun vites kutusu, motor yenilemeye girmeden önce tamire gelmesi gerekirdi. Ama durum öyle değil. Bugün dünyada 100.000km yi deviripte sadece belli bakımları yapılmış, motoru açılmamış örneklere rastlayabiliyorsunuz.

    Son söz olarakda işin doğrusu motorun servis kitapçığında veya kullanıcı kitabında ne yazıyorsa onun harfiyen uygulanmasıdır diyor ve bitiriyorum.

    Saygılar.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  17. #17
    road - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    ASYA 200 GY-2
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlaşılmadık bir durum yok. Anlamayan sizsiniz. Dediğinize göre arkadaş motor yağı kullanırsa dişlileri aşınacakmış ve uzun vadede sorun çıkaracakmış ama dişli yağı kullanırsa çok uzun ömürlü olacakmış. Bende diyorum ki kaliteli motor yağı koyarsan 100cc'lik bir motorun torkunun, gücünün dişliye uyguladığı güçle o dişli 2-3 motor bitirir gene değişmeye uğramaz diyorum. Çünkü motosiklet yağları vites kutusu dişlileri ve kavramalarının zorlanmalarına dayanacak şekilde üretilmiştir. Sizin dediğiniz gibi olsaydı çoğu motorun vites kutusu, motor yenilemeye girmeden önce tamire gelmesi gerekirdi. Ama durum öyle değil. Bugün dünyada 100.000km yi deviripte sadece belli bakımları yapılmış, motoru açılmamış örneklere rastlayabiliyorsunuz.

    Son söz olarakda işin doğrusu motorun servis kitapçığında veya kullanıcı kitabında ne yazıyorsa onun harfiyen uygulanmasıdır diyor ve bitiriyorum.

    Saygılar.
    Öncelikle arkadaşımızın vermiş olduğu service manual bilgilerini okudunuz mu?Eğer okuduysanız ne anladığınızı merak ediyorum bana da bir anlatabilir misiniz?
    Suzuki dl 650 v strom kullanıyor sunuz sanırım.Peki dl 650 nizde diferansiyel olduğunu mu zannediyorsunuz? Diferansiyel dediğimiz dişli grubu motor ve şanzumandan bağımsız olan ayrı bir haznedir.Şanzuman priz direk çıkışından şaft yada kayış sistemiyle bağlantısı sağlanmış,tekerleklere hareket veren aks mili yada millerine son hareketi veren en son dişli grupları kutusudur.Siz bana kalkmış zincir aktarmalı motorlarda normal motor yağı kullanıldığından bahsediyorsunuz.İyi güzelde biz motor şanzuman grubundan bahsetmiyoruz.DİFERANSİYEL den bahsediyoruz.Ben artık başkada bişey demiyorum.Başarılar...
    MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.

    İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    arkadaşlar tartışmaya gerek yok
    Makine abimiz sadece 10-30 yazan yağın bws 100 ün manualında öyle yazıldığını zannederek
    kitapçıkta ne yazıorsa onu koyun demiş
    10-30 koysan da bi şey olmaz hakkaten
    sonuçta çoğu motorun diferansiyeli 10-30 la çalışıyor
    Road arkadaşımız da 90 numara yağ daha iyi olur demiş o da doğru dur Makine abimiz de 90 numara yağ konmaz dememiş zaten
    en sona da saygılar demiş

    10-30 da konur 90 da kimse farklı bi şey demiyo ki zaten
    tartışma yaratmayın lütfen ayrıca Moderatör saygılar demiş

  19. #19

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı road adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle arkadaşımızın vermiş olduğu service manual bilgilerini okudunuz mu?Eğer okuduysanız ne anladığınızı merak ediyorum bana da bir anlatabilir misiniz?
    Suzuki dl 650 v strom kullanıyor sunuz sanırım.Peki dl 650 nizde diferansiyel olduğunu mu zannediyorsunuz? Diferansiyel dediğimiz dişli grubu motor ve şanzumandan bağımsız olan ayrı bir haznedir.Şanzuman priz direk çıkışından şaft yada kayış sistemiyle bağlantısı sağlanmış,tekerleklere hareket veren aks mili yada millerine son hareketi veren en son dişli grupları kutusudur.Siz bana kalkmış zincir aktarmalı motorlarda normal motor yağı kullanıldığından bahsediyorsunuz.İyi güzelde biz motor şanzuman grubundan bahsetmiyoruz.DİFERANSİYEL den bahsediyoruz.Ben artık başkada bişey demiyorum.Başarılar...
    Teknik değeler belli neyi tartışma yapıyoruz, mal meydanda
    Yanlız 100cc 2 zamanlı ve Bw's ile aynı motoru takmışlar galiba

  20. #20
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merak etmeyin gayet bilgiliyim mekanik konusunda, arkadaşın verdiği kitapçığıda inceledim. Ayrıca diferansiyel de,vites kutusuda dişli grubundan oluşur. Birisi ayna mahruti diye tabir edilen dişli grubundan oluşurken diğerleri motosiklet modellerine göre değişmekle beraber helisel veya düz dişli grubundan oluşur. Temelde dişliler aynı mantık üzerinde çalışır. Gücü bir diğeri üzerine aktarır ve dişleri arasında bir basınç oluşur. Sizin anlamadığınız nokta burada. DL650 sadece motordan oluşmuyor. Bir grup dişlinin oluşturduğu, motorla birlikte aynı yapı içinde bulunan (araba motoruna benzemez), büyük yük altında çalışan bir vites kutusuna sahip ve bu vites kutusu 10W-50 motor yağı ile yağlanıyor. Bunu da aklınıza yazın.

    Bu gereksiz tartışmayı tarafımca sonlandırıyorum. Size de iş hayatınızda başarılar diliyorum.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)