Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

soru cvp lütfen

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    Pekı Avo Metrfe Yanı ölçü Aletıyle Ampuller Korna Bıle Kısadevre Gosterıyo Bu Normalmı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Arkadaşlar aküyü şarj ederken çekilen akım ve voltaj zamanla değişir. Örneğin tam dolu 12V bir akünün vereceği voltaj 13.5 gibi bir rakamdır, boş 12V akü ise 11.2 verir (rakamlar tahmini). Dolayısıyla 12V 60Ah aküyle 12V 6Ah aküyü şarj etmek tam dolum sağlamaz, çok sağlıklı olmaz.


    Kaynakımsı:
    ...Tam şarjlı bir akünün elemen başına gerilimi 2.23 volttur.Örnek olarak 12 elemanlı 24 Volt'luk bir akü grubunun tam şarjlı olarak tutmak için 26.76Volt ile şarj etmek gerekir. Redresör geriliminin bu değerin 1-2v altında olması halinde aküler tam kapasitesine erişemiyecektir.
    http://www.kaeelektronik.com/aku%20s...FQsdugodl2iKWQ


    Bu sayfada da akünün nasıl şarj edilmesi gerektiğinin videolu anlatımı var.



    Özetle bir aküyle diğerini şarj etme, git bir elektrikçiye, 1-2 lira vermemek için 30 liralık akünü bozma.

  3. #23
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    Pekı Avometreyle ölçtüm Ampuller Korna Gosterge Bıle Kısadevre Gosterıo Onları Takınca Akunun Baş Kabloları Kısadevre Gosterıo Bu Normalmı Korna Ampuller Kısa Devre Gosterıcek Kaar Kucuk Dırençlımıdır

    Benım Kı 12 V Ama 7 V Gosterıo Ayaktanda Mark Almıo

  4. #24

    Üyelik
    01 Mayıs 2008
    Şehir
    Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yaya
    Ben bu güne kadar bir akünün önüne amperi sınırlasın diye bir şey bağlandığını görmedim.

    Devreye sigorta kaçak akım rölesi veya termik bağlanır ama bu cihaz arızalanır fazla akım çekerse yada devrede bir kısadevre olursa devreyi korusun diye varlardır.

    Upslerdeki elektornik devreler tamamne farklıdır. onlar DC yi AC ye çevirip gerilim yükseltirler orada karışık devre ve alarm sistemleri bulunmaktadır.

    Benim çalıştığım binada 350 akülü bir UPS sistemi var Aküler bağlı ve farklı amper grupları birbirine bağlı olarak güvenle çalışmaktadırlar.

    Güç hesabı yapılırken Volt ile amperin çarpımından yola çıkılır. Volt 220 ile sabit olduğundan dediğim gibi amper değerleri de kullanılabiliri. Tek bir lamba sabit akım çeker ama 10 katlı apartmanda herk kattaki daire sahiplerine ait farklı lambalar yanıp sönerken yük sabit kalmaz. tabi otomatik makinaları ve diğer elektronik aletleri sayarsak yükün sabit olması imkansızdır.


    Bir hesap çıkarıldığı kesin fakat yazdıklarınıa dikkat edersen akımı hesaplayan ve sistemden talep eden sensin...

    Alıntı umutermis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pekı Avometreyle ölçtüm Ampuller Korna Gosterge Bıle Kısadevre Gosterıo Onları Takınca Akunun Baş Kabloları Kısadevre Gosterıo Bu Normalmı Korna Ampuller Kısa Devre Gosterıcek Kaar Kucuk Dırençlımıdır

    Benım Kı 12 V Ama 7 V Gosterıo Ayaktanda Mark Almıo
    BUrada ölçüm olayın bana yanlışmış gibi geliyor. Devrede eleman bağlı iken ölçüm yapmak yanlıştır. Sen ampulü çıkardıktan sonra canlı (+) uç ile şase arasında kısa devre ariyacaksın devrede bir ampul varsa o seni yanıltır.
    Counter Strike'cilar buraya
    www(dot)dostsunucu(dot)com

  5. #25
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı CTRL_1975 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .................................................. ..................
    .................................................. ..................

    Bir hata var ama acaba hangimizde . Bir bina bir araba bir sistem yapılırken kullan cihazların çektiği güce göre ( w) güç hesabı yapılarak kablo, sigorta, pano ve trafo hesaplamaları yapılır ve buna göre imalata geçilir.

    Fakat parantez içerisindede belirtiğin gibi güç hesabı yapılan sistemlerdeki o güç hesabı ( W ) watt dediğimiz, o cihazların harcadığı enerji ( güç ) hesaplamasıdır. Bir devrede ( Özel bir lektriksel sistem değilse ) genellikle çekilen akım sabit olur ve akım değişimlerindede devreyi kesici koruma elemanları kullanılır. Tamam devredeki cihazların çektiği akım toplanır bir değer çıkartılır fakat bu değer koruma sigorta ve cihazlarının değerini belirlemek içindir . Yoksa akücüye gittiğimizde voltajı tutuyorsa sadece ilk çalışma anında aküyü kullanan sistemlerde her hangi bir aküyü takar işimizi görürüz. Hatta motorda yer varsa daha büyük bir akü takarız uzun zaman işimizi görürüz.Kesintisiz güç kaynaklarına gelirsek volt ve akımı ayarlayan elektronik devreler sayesinde sorunsuz aletleri çalıştıra bilirsin , yoksa dediğin gibi akımın zararı olmasa elektronik devreler olmazdı aleti tak ne kadar yüksek olursa olsun kendine yeteni çeksin sistemi olurdu. Bilemiyorum yani bu bildiklerim yanlışsa yanlış biliyorum demekki daha söyleyecek birşey bulamıyorum...
    Kendi yazdığını kendin de tam anlamamışsın heralde. Evet bir tesisat hazırlanırken güç hesabı yapılır. Örneğin motosiklette marş motoru, lambalar, sinyaller, ateşleme sistemi gibi şeylerin tüketeceği toplam güç hesaplanır. Diyelimki 5 A güç çekecekleri bulundu bunların. Her elemanın çektiği güç miktarına göre kablolama yapılır ve bunların toplamına yetecek bir güç kaynağı konur örneğin 12 volt 7A lik akü gibi. Şimdi sistemdeki akü güç çeken bişey değil aksine güç kaynağı. 7A lik akü yerine 60 A lik akü koyarsan ne gibi bir sorun olabilirki. Olabilecek en büyük sorun şarj dinamosu bu aküyü şarj etmeye yetişemez. Arkadaş sadece sistemi geçici olarak çalıştırmak istiyor.

    umutermiş arkadaşım sistemde kısa devre olup olmadığı şöyle ölçülür:
    Akünün (+) kutbu takılı olacak (-) kutbunu sökeceksin.
    Daha sonra kontak kapalı iken akünün (-) kutbu ile motosikletin şasisi arasındaki voltajı ölçeceksin. Eğer kontak kapalı iken aküden akım geçiyorsa kısadevre var demektir.
    Arızana gelince senin öncelikle akün boşalmış. Ancak akün şarj olmadığı için mi boşalmış eskidiği için mi boşalıyor bunu bilemiyorum, belkide senin dediğin gibi kısa devere var. Önce akünü şarj ettir. Daha sonra konjektörün akü çıkışından şarj voltajını ölçtür. Bu voltaj 12-13 volt minimum olmalıdır. Eğer buradan doğru dürüst voltaj alamıyorsan ya konjektörün yada şarj dinamon arızalı.

  6. #26
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    Hiç birşey olmaz
    Hesap ortada
    V = I x R
    V = voltaj değişmiyor ise = 12 Volt diyelim
    R = kullanacağın elektrik sisteminin direnci ( toplamını elektrik sobası gibi düşün) değişmiyor( yeni ekipmanlar bağlarsan tesisat kaldırmayabilir kablolara olan olur)
    Bir tek I değişken gibi gözükmekle birlikte her iki değer sabit olduğuna göre oda değişmez


    Senin elde edeceğin Akım senin çekebildiğin kadardır , yani motor nekadar ihtiyaç duyarsa okadar çekersin akü boyu önemli değil.

    Akü 10 A Saat ise , sen modifiye ile 20 A çekersen o akü yarı zaman dayanır 30 dk hiç doldurulmadan
    Akü 20 A Saat ise sen 10 A çekersen 2 Saat dayanır mantık düzdür.

    Güç = Watt= I2 x R = I x V dir .
    hiç birşey değişmediğine göre sadece kazancın boştayken daha uzun süre dayanmak olur .

    BUJİ LER FAZLA AKIM ÇEKMEZ , INDUKLENEN AKIM ANLIK BIR KUTUPTAN OTEKINE ATLAR BUDA ARK OLUR .

    Fazla çekilen akım eğer sigortalar orjinal ise atarak sistemin kabloların zarar görmesini engeller . ( Sigrota sadece tesisatı korur kalanı yanarsa yanar)

    İşim bu biliyoruzda yazıyoruz.

    Saygılar Sevgiler

  7. #27
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Şimdi rakamsal olarak durum nedir bilmiyorum,yalnız motoruma ( 600rr) uzun süre binmediğimde aküsü bitiyo ,iki kablo yardımı ile arabamdan ( peugeot206 ) takviye yapıyorum,şimdiye kadar bi sorun çıkmadı,doğrumu yapıyorum,yanlışmı bilmiyorum,bu konuda ustalar bişey söyleyeceklerdir,ama ben yapıyorum sorun olmuyo
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  8. #28

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBR 600 F di satıldı
    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi rakamsal olarak durum nedir bilmiyorum,yalnız motoruma ( 600rr) uzun süre binmediğimde aküsü bitiyo ,iki kablo yardımı ile arabamdan ( peugeot206 ) takviye yapıyorum,şimdiye kadar bi sorun çıkmadı,doğrumu yapıyorum,yanlışmı bilmiyorum,bu konuda ustalar bişey söyleyeceklerdir,ama ben yapıyorum sorun olmuyo
    dostum dikkat et beyni yakabilirsin
    ::tutkuy::

  9. #29
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    İso'cum, aküyü değiştiriversene. Çok mu pahalı yani... Değer mi, takviye yapmaya... Alemsin..
    Üç boyoz bir kola

  10. #30
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı muyi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum dikkat et beyni yakabilirsin
    eyvllah saolasın

    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İso'cum, aküyü değiştiriversene. Çok mu pahalı yani... Değer mi, takviye yapmaya... Alemsin..
    abi akü bozuk değil anladığım kadarıyla,çünkü 1 hafta 2 hafta binmediğimde bile tek marşta çalışıyo,daha uzun sürelerde o göstergedeki yanıp sönen ışık aküyü bitiriyo diye tahmin ediyorum,takviye ile çalıştırdıktan sonra bi dha çalışmamazlık yapmıyo hemen şarz oluyo ,sence aküde bi problem varmıdır
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  11. #31
    EA-Bolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2005
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    GSXR-1000
    Dostum kısacası şu. eski 9amper akü yerine 60 lık akü kullanabilirsin fakat 9 un yanına 60 lık paralel bağlaman uygun olmaz. 9 luk boşalmışsa yada azalmışsa şarz olur. senin motorun aküleri şarz eden dinamosunun kapasitesi 9 amp akü için uygun olduğundan onu şarz eder. 60 amperi şarz etmekte zorlandığı için dinamoya zarar verebilirsin ve dinamo sürekli yükte olduğundan ömrü kısa olur ve motorunun performansı biraz düşer. yani motorunun orjinal aküsü nekadar ise onun haricinde akü kullanma.

    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi rakamsal olarak durum nedir bilmiyorum,yalnız motoruma ( 600rr) uzun süre binmediğimde aküsü bitiyo ,iki kablo yardımı ile arabamdan ( peugeot206 ) takviye yapıyorum,şimdiye kadar bi sorun çıkmadı,doğrumu yapıyorum,yanlışmı bilmiyorum,bu konuda ustalar bişey söyleyeceklerdir,ama ben yapıyorum sorun olmuyo
    ismail kardeş senin 600 rr ın aküsü deişirse sorunun düzelir. sanırım akünün içindeki kurşun tabakaları zarar görmüş onun için tam kapasite çalışmıyor. 2. ihtimal ise sen kontağı açık bırakmışşın daha önceleri bü yüzden akün tam dolu deil. motorunun dinamosu akünü tam doldurmaya yetmez sadece harcananı karşılamaya yeter. onun için akün hep düşük kapasitede olduğundan büyük akü ile takviye alıyorsun. sen aküyü şarz makinasına tak olmassa yenisini al.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)