Pekı Avo Metrfe Yanı ölçü Aletıyle Ampuller Korna Bıle Kısadevre Gosterıyo Bu Normalmı
Pekı Avo Metrfe Yanı ölçü Aletıyle Ampuller Korna Bıle Kısadevre Gosterıyo Bu Normalmı
Arkadaşlar aküyü şarj ederken çekilen akım ve voltaj zamanla değişir. Örneğin tam dolu 12V bir akünün vereceği voltaj 13.5 gibi bir rakamdır, boş 12V akü ise 11.2 verir (rakamlar tahmini). Dolayısıyla 12V 60Ah aküyle 12V 6Ah aküyü şarj etmek tam dolum sağlamaz, çok sağlıklı olmaz.
Kaynakımsı:
http://www.kaeelektronik.com/aku%20s...FQsdugodl2iKWQ...Tam şarjlı bir akünün elemen başına gerilimi 2.23 volttur.Örnek olarak 12 elemanlı 24 Volt'luk bir akü grubunun tam şarjlı olarak tutmak için 26.76Volt ile şarj etmek gerekir. Redresör geriliminin bu değerin 1-2v altında olması halinde aküler tam kapasitesine erişemiyecektir.
Bu sayfada da akünün nasıl şarj edilmesi gerektiğinin videolu anlatımı var.
Özetle bir aküyle diğerini şarj etme, git bir elektrikçiye, 1-2 lira vermemek için 30 liralık akünü bozma.
Pekı Avometreyle ölçtüm Ampuller Korna Gosterge Bıle Kısadevre Gosterıo Onları Takınca Akunun Baş Kabloları Kısadevre Gosterıo Bu Normalmı Korna Ampuller Kısa Devre Gosterıcek Kaar Kucuk Dırençlımıdır
Benım Kı 12 V Ama 7 V Gosterıo Ayaktanda Mark Almıo
Ben bu güne kadar bir akünün önüne amperi sınırlasın diye bir şey bağlandığını görmedim.
Devreye sigorta kaçak akım rölesi veya termik bağlanır ama bu cihaz arızalanır fazla akım çekerse yada devrede bir kısadevre olursa devreyi korusun diye varlardır.
Upslerdeki elektornik devreler tamamne farklıdır. onlar DC yi AC ye çevirip gerilim yükseltirler orada karışık devre ve alarm sistemleri bulunmaktadır.
Benim çalıştığım binada 350 akülü bir UPS sistemi var Aküler bağlı ve farklı amper grupları birbirine bağlı olarak güvenle çalışmaktadırlar.
Güç hesabı yapılırken Volt ile amperin çarpımından yola çıkılır. Volt 220 ile sabit olduğundan dediğim gibi amper değerleri de kullanılabiliri. Tek bir lamba sabit akım çeker ama 10 katlı apartmanda herk kattaki daire sahiplerine ait farklı lambalar yanıp sönerken yük sabit kalmaz. tabi otomatik makinaları ve diğer elektronik aletleri sayarsak yükün sabit olması imkansızdır.
Bir hesap çıkarıldığı kesin fakat yazdıklarınıa dikkat edersen akımı hesaplayan ve sistemden talep eden sensin...
BUrada ölçüm olayın bana yanlışmış gibi geliyor. Devrede eleman bağlı iken ölçüm yapmak yanlıştır. Sen ampulü çıkardıktan sonra canlı (+) uç ile şase arasında kısa devre ariyacaksın devrede bir ampul varsa o seni yanıltır.
Counter Strike'cilar buraya
www(dot)dostsunucu(dot)com
Kendi yazdığını kendin de tam anlamamışsın heralde. Evet bir tesisat hazırlanırken güç hesabı yapılır. Örneğin motosiklette marş motoru, lambalar, sinyaller, ateşleme sistemi gibi şeylerin tüketeceği toplam güç hesaplanır. Diyelimki 5 A güç çekecekleri bulundu bunların. Her elemanın çektiği güç miktarına göre kablolama yapılır ve bunların toplamına yetecek bir güç kaynağı konur örneğin 12 volt 7A lik akü gibi. Şimdi sistemdeki akü güç çeken bişey değil aksine güç kaynağı. 7A lik akü yerine 60 A lik akü koyarsan ne gibi bir sorun olabilirki. Olabilecek en büyük sorun şarj dinamosu bu aküyü şarj etmeye yetişemez. Arkadaş sadece sistemi geçici olarak çalıştırmak istiyor.
umutermiş arkadaşım sistemde kısa devre olup olmadığı şöyle ölçülür:
Akünün (+) kutbu takılı olacak (-) kutbunu sökeceksin.
Daha sonra kontak kapalı iken akünün (-) kutbu ile motosikletin şasisi arasındaki voltajı ölçeceksin. Eğer kontak kapalı iken aküden akım geçiyorsa kısadevre var demektir.
Arızana gelince senin öncelikle akün boşalmış. Ancak akün şarj olmadığı için mi boşalmış eskidiği için mi boşalıyor bunu bilemiyorum, belkide senin dediğin gibi kısa devere var. Önce akünü şarj ettir. Daha sonra konjektörün akü çıkışından şarj voltajını ölçtür. Bu voltaj 12-13 volt minimum olmalıdır. Eğer buradan doğru dürüst voltaj alamıyorsan ya konjektörün yada şarj dinamon arızalı.
Hiç birşey olmaz
Hesap ortada
V = I x R
V = voltaj değişmiyor ise = 12 Volt diyelim
R = kullanacağın elektrik sisteminin direnci ( toplamını elektrik sobası gibi düşün) değişmiyor( yeni ekipmanlar bağlarsan tesisat kaldırmayabilir kablolara olan olur)
Bir tek I değişken gibi gözükmekle birlikte her iki değer sabit olduğuna göre oda değişmez
Senin elde edeceğin Akım senin çekebildiğin kadardır , yani motor nekadar ihtiyaç duyarsa okadar çekersin akü boyu önemli değil.
Akü 10 A Saat ise , sen modifiye ile 20 A çekersen o akü yarı zaman dayanır 30 dk hiç doldurulmadan
Akü 20 A Saat ise sen 10 A çekersen 2 Saat dayanır mantık düzdür.
Güç = Watt= I2 x R = I x V dir .
hiç birşey değişmediğine göre sadece kazancın boştayken daha uzun süre dayanmak olur .
BUJİ LER FAZLA AKIM ÇEKMEZ , INDUKLENEN AKIM ANLIK BIR KUTUPTAN OTEKINE ATLAR BUDA ARK OLUR .
Fazla çekilen akım eğer sigortalar orjinal ise atarak sistemin kabloların zarar görmesini engeller . ( Sigrota sadece tesisatı korur kalanı yanarsa yanar)
İşim bu biliyoruzda yazıyoruz.
Saygılar Sevgiler
Şimdi rakamsal olarak durum nedir bilmiyorum,yalnız motoruma ( 600rr) uzun süre binmediğimde aküsü bitiyo ,iki kablo yardımı ile arabamdan ( peugeot206 ) takviye yapıyorum,şimdiye kadar bi sorun çıkmadı,doğrumu yapıyorum,yanlışmı bilmiyorum,bu konuda ustalar bişey söyleyeceklerdir,ama ben yapıyorum sorun olmuyo
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
İso'cum, aküyü değiştiriversene. Çok mu pahalı yani... Değer mi, takviye yapmaya... Alemsin..
Üç boyoz bir kola
eyvllah saolasın
abi akü bozuk değil anladığım kadarıyla,çünkü 1 hafta 2 hafta binmediğimde bile tek marşta çalışıyo,daha uzun sürelerde o göstergedeki yanıp sönen ışık aküyü bitiriyo diye tahmin ediyorum,takviye ile çalıştırdıktan sonra bi dha çalışmamazlık yapmıyo hemen şarz oluyo ,sence aküde bi problem varmıdır
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
Dostum kısacası şu. eski 9amper akü yerine 60 lık akü kullanabilirsin fakat 9 un yanına 60 lık paralel bağlaman uygun olmaz. 9 luk boşalmışsa yada azalmışsa şarz olur. senin motorun aküleri şarz eden dinamosunun kapasitesi 9 amp akü için uygun olduğundan onu şarz eder. 60 amperi şarz etmekte zorlandığı için dinamoya zarar verebilirsin ve dinamo sürekli yükte olduğundan ömrü kısa olur ve motorunun performansı biraz düşer. yani motorunun orjinal aküsü nekadar ise onun haricinde akü kullanma.
ismail kardeş senin 600 rr ın aküsü deişirse sorunun düzelir. sanırım akünün içindeki kurşun tabakaları zarar görmüş onun için tam kapasite çalışmıyor. 2. ihtimal ise sen kontağı açık bırakmışşın daha önceleri bü yüzden akün tam dolu deil. motorunun dinamosu akünü tam doldurmaya yetmez sadece harcananı karşılamaya yeter. onun için akün hep düşük kapasitede olduğundan büyük akü ile takviye alıyorsun. sen aküyü şarz makinasına tak olmassa yenisini al.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)