9 ah lık motor akusunu 60 ah lık araba akusuyle takvıye yapabılrımıyım yada motoru 60 lık akuyü baglayıp denesem ne olur cvp lutfen sımdıden teşekkurler
9 ah lık motor akusunu 60 ah lık araba akusuyle takvıye yapabılrımıyım yada motoru 60 lık akuyü baglayıp denesem ne olur cvp lutfen sımdıden teşekkurler
BEN DERIMKI aLLH AKIL fıkır versın
::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]
60 Ah yani Amper saat lik aküyü 9 Amper saatlik akü yerine rahatlıkla kullanabilirsin.
Yeterki ihtiyacın olan 9Ah lik kapasitenin altında olan bir akü olmasın.
Amperin ince bir olayı vardır. akülerde yazan Amper saat değeri maksimüm değerdir.
Yani 60 Ah lik bir aküden bütün yüklerini bağlayıp 60 amper çekersen 1 saat dayanır manası çıkarılır.
Çünkü amper devreye verilmez, çalışan cihaz (ampul marş motoru vs) Amperi
devreden çeker. toplam amper yükün akünün değerinin altında olduğu sürece sorun yoktur. TAbi bu aynı değerdeki voltaj için geçerlidir...
Counter Strike'cilar buraya
www(dot)dostsunucu(dot)com
ben derımkı allah akıl fıkır versın sana
::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]
aga pekı bı arkadaş bujı yanar dedı olabılırmı
Bujinin teknik özelliklerini incelemek gerek. Eğer bujinin değerleri ile akü değerleri uyuşmazsa tabiki sorun çıkacaktır.
Counter Strike'cilar buraya
www(dot)dostsunucu(dot)com
Asıl sana. Adam ciddi, düzgün bir soru sormuş; ciddi, düzgün bir cevap bekliyor
60 Ah'lik aküyle takviye yapabilirsin, ancak voltajla ilgili problemler yüzünden çok sağlıklı olmayacaktır. Bir oto elektrikçide düzgün biçimde şarj ettirmen daha verimli olur.
kazurat
Nikli arkadaşımız birşeyler anlatıyor ama pek birşey anlamadım . 6 Yıl elektrik eğitimi aldım fakat hep bilgisayar üzerine çalıştığımdam olmalı bir an için kendimi rüyamda motorla bulutların arasında gezer gibi hissettim. Amperi farklı iki güç kaynağını aynı sistemde direk kullanıldığını ömrü hayatımda ilkkez burda duydum . Şöyle bir örnek vereyim elimizde 1,5 voltluk 1 amperlik 2 pil olsun bu pilleri uç uca ( seri ) bağladığımızda 3 voltluk pilimiz ve 1 amperlik akımımız olur . Bunları yan yana ( paralel ) bağladığımızda 1,5 voltluk pilimiz ve 2 amperlik akımımız olur. Yani amperin değişik olması devrede belirli akımlarla çalışan cihazlara zarar verir . Akım olayını bukadar basite almamalıyız. Değilki burda 9 nereee 60 nere . Elektrikte çarpılan bir insanı volt değil amper öldürür. Volt nekadar yüksek olursa olsun sürekli olmadıkça sadece sersemletir bayıltır. Bunun içindirki koruma için kullanılan elektrikli bayıltıcı aletleri 10.000 volt gibi değerlerde olmasına rağmen insanı öldürmez sadece sersemletir. Elektrik dersi gibi oldu ama neyse ....
mODİFİYE cANAVARI
Hocam şöyle anlatayım.
Elektrikteki kural şöyle: Voltaj deverey verilir, ama amper devreye verilmez devreden çekilir. Dolayısı ile akülerdeki amper değeri 1 saat süresince maksimum değerdir. Ah amper saat'tir. YAni 60 amperlik bir far bağladığımızı var sayarsak o akü 1 saat dayanır...
Elektronik cihazlara bakarsak kaç amper çektiği yazar, Bir bina bir araba bir sistem yapılırken kullan cihazların toplam amperine göre (yerine göre güç hesabı yapılarak) kablo, sigorta, pano ve trafo hesaplamaları yapılır ve buna göre imalata geçilir.
60 amper hep oradadır 1 amperlik bir lamba çalıştırmak istersen devreden 1 amper çekileceketir 60 amper lambaya hucum etmeyecektir.
birbirinden farklı pil veya aküleri rahatlıkla birbirine bağlayabilirsin zaten bağlayabildiğini kendin anlatmışsın. 1 amper 3 veya 5 amper olmuş pek fark yoktur.
Kesintisiz güç kaynakları buna iyi bir örnektir bir çok akü birbrine bağlanarak çalışmaktadırlar.
Counter Strike'cilar buraya
www(dot)dostsunucu(dot)com
Kazurat arkadaşımız doğruyu yazmış.CTRL_1975........Akü devreye paralel olarak bağlanıpta marşa basınca motorun marş dinamosu akü üzerinden ihtiyacı olduğu kadar akım çeker ve marş motoru döner ve motoru çalıştırır..Önemli olan akülerin ve motorun kaç volt olduğudur.. voltajlar eşit olmalıdır..
Kazurat bu konuda mükemmel bilgilere sahipsin..Helal olsun,,ben yapacaktım açıklamayaı siz daha güzel yapmışsınız..
saygılar üstadım. Teşekkür ederim
Counter Strike'cilar buraya
www(dot)dostsunucu(dot)com
anladım beyler pekı bujı yanarmı 60ahda
çok rahat yapabilirsin..
motorun aküden dolayı çalışmıyorsa geçici olarak işini görecektir.eğer akü sorunun var ve değişimi gerekiyorsa elektirk mağazalarında satılan 12 W 9 AH yada 7AH olan kuru tip şarjlı pillerden alıp kullanabilirsin. fiyatlarıda 15 ile 20 ytl arası olması gerek...ben 1,5 sene bunlardan kullanıp motoru satmıştım. muhtemelen alan şahıs hala kullanıyordur.
buji ilede hiç bir alakası yoktur .
Buji yanmaz,,bujide bir alıcıdır,ne kadar ampere ihtiyacı varsa o kadar akım çeker..
Sağolun
Pekı çalısırken Sarj Olmuyodu Aku Tersıne ıbre Azalıyordu Neden Acaba
.................................................. ..................
.................................................. ..................
Bir hata var ama acaba hangimizde . Bir bina bir araba bir sistem yapılırken kullan cihazların çektiği güce göre ( w) güç hesabı yapılarak kablo, sigorta, pano ve trafo hesaplamaları yapılır ve buna göre imalata geçilir.
Fakat parantez içerisindede belirtiğin gibi güç hesabı yapılan sistemlerdeki o güç hesabı ( W ) watt dediğimiz, o cihazların harcadığı enerji ( güç ) hesaplamasıdır. Bir devrede ( Özel bir lektriksel sistem değilse ) genellikle çekilen akım sabit olur ve akım değişimlerindede devreyi kesici koruma elemanları kullanılır. Tamam devredeki cihazların çektiği akım toplanır bir değer çıkartılır fakat bu değer koruma sigorta ve cihazlarının değerini belirlemek içindir . Yoksa akücüye gittiğimizde voltajı tutuyorsa sadece ilk çalışma anında aküyü kullanan sistemlerde her hangi bir aküyü takar işimizi görürüz. Hatta motorda yer varsa daha büyük bir akü takarız uzun zaman işimizi görürüz.Kesintisiz güç kaynaklarına gelirsek volt ve akımı ayarlayan elektronik devreler sayesinde sorunsuz aletleri çalıştıra bilirsin , yoksa dediğin gibi akımın zararı olmasa elektronik devreler olmazdı aleti tak ne kadar yüksek olursa olsun kendine yeteni çeksin sistemi olurdu. Bilemiyorum yani bu bildiklerim yanlışsa yanlış biliyorum demekki daha söyleyecek birşey bulamıyorum...
mODİFİYE cANAVARI
Onu bir oto elektrikçiye götürüp baktıracaksın.Motorlarda bir marş dinamosu birde şarj dinamosu vardır. Maraş motoru makinayı çalıştırmaya yarar...Şarj dinamosu ise motor çalışırken motorun elektrik ihtiyacını karşılar ve aküyü Şarj eder..Şayet akün şarj olmuyorsa şarj dinamosunda veyahutta onun devamı olan devrelerde bir arza olabilir..Bakmak lazım,,şarj dinamosu arzalıysa zaten aküdeki güç bittiği zamankaba tabirle akü boşalmış olur ve yeniden şarj ihtiyacı doğar..Şarj önemli bir olaydır ,,arzalıysa yaptırmalısın.
Pekı Alternator Sağlam Onu Duzelten Konjektor Amuyu Beslemıyo Bozulmus Olabılırmı
Akım kesinlikle sabit olmaz.Akım sürekli değişkendir..bu neye göre dersen sistemde kullanılan alıcılar sürekli sabit değildir ..Çamaşır makinası,,fırın,,buzdolabı çalışırken 10 amper çekiyorsa,,klimada devreye girince 20 amper çekilir..Önemli olan voltajdır..daha büyük akü koymaya gerek yoktur..gücü yeterli bir akü gereken işlemi yapacağı için daha masraflı ve yer kaplayan bir akü konmaz..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)