Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

soru cvp lütfen

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    9 ah lık motor akusunu 60 ah lık araba akusuyle takvıye yapabılrımıyım yada motoru 60 lık akuyü baglayıp denesem ne olur cvp lutfen sımdıden teşekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    BEN DERIMKI aLLH AKIL fıkır versın
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]

  3. #3

    Üyelik
    01 Mayıs 2008
    Şehir
    Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yaya
    Alıntı umutermis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9 ah lık motor akusunu 60 ah lık araba akusuyle takvıye yapabılrımıyım yada motoru 60 lık akuyü baglayıp denesem ne olur cvp lutfen sımdıden teşekkurler
    60 Ah yani Amper saat lik aküyü 9 Amper saatlik akü yerine rahatlıkla kullanabilirsin.

    Yeterki ihtiyacın olan 9Ah lik kapasitenin altında olan bir akü olmasın.

    Amperin ince bir olayı vardır. akülerde yazan Amper saat değeri maksimüm değerdir.

    Yani 60 Ah lik bir aküden bütün yüklerini bağlayıp 60 amper çekersen 1 saat dayanır manası çıkarılır.

    Çünkü amper devreye verilmez, çalışan cihaz (ampul marş motoru vs) Amperi
    devreden çeker. toplam amper yükün akünün değerinin altında olduğu sürece sorun yoktur. TAbi bu aynı değerdeki voltaj için geçerlidir...
    Counter Strike'cilar buraya
    www(dot)dostsunucu(dot)com

  4. #4

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    ben derımkı allah akıl fıkır versın sana
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]

  5. #5
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    aga pekı bı arkadaş bujı yanar dedı olabılırmı

  6. #6

    Üyelik
    01 Mayıs 2008
    Şehir
    Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yaya
    Bujinin teknik özelliklerini incelemek gerek. Eğer bujinin değerleri ile akü değerleri uyuşmazsa tabiki sorun çıkacaktır.
    Counter Strike'cilar buraya
    www(dot)dostsunucu(dot)com

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı ALİ DEMİR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BEN DERIMKI aLLH AKIL fıkır versın
    Alıntı ALİ DEMİR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben derımkı allah akıl fıkır versın sana
    Asıl sana. Adam ciddi, düzgün bir soru sormuş; ciddi, düzgün bir cevap bekliyor


    60 Ah'lik aküyle takviye yapabilirsin, ancak voltajla ilgili problemler yüzünden çok sağlıklı olmayacaktır. Bir oto elektrikçide düzgün biçimde şarj ettirmen daha verimli olur.

  8. #8
    CTRL_1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Modifiyeli KAISAR 200
    kazurat

    Nikli arkadaşımız birşeyler anlatıyor ama pek birşey anlamadım . 6 Yıl elektrik eğitimi aldım fakat hep bilgisayar üzerine çalıştığımdam olmalı bir an için kendimi rüyamda motorla bulutların arasında gezer gibi hissettim. Amperi farklı iki güç kaynağını aynı sistemde direk kullanıldığını ömrü hayatımda ilkkez burda duydum . Şöyle bir örnek vereyim elimizde 1,5 voltluk 1 amperlik 2 pil olsun bu pilleri uç uca ( seri ) bağladığımızda 3 voltluk pilimiz ve 1 amperlik akımımız olur . Bunları yan yana ( paralel ) bağladığımızda 1,5 voltluk pilimiz ve 2 amperlik akımımız olur. Yani amperin değişik olması devrede belirli akımlarla çalışan cihazlara zarar verir . Akım olayını bukadar basite almamalıyız. Değilki burda 9 nereee 60 nere . Elektrikte çarpılan bir insanı volt değil amper öldürür. Volt nekadar yüksek olursa olsun sürekli olmadıkça sadece sersemletir bayıltır. Bunun içindirki koruma için kullanılan elektrikli bayıltıcı aletleri 10.000 volt gibi değerlerde olmasına rağmen insanı öldürmez sadece sersemletir. Elektrik dersi gibi oldu ama neyse ....
    mODİFİYE cANAVARI

  9. #9

    Üyelik
    01 Mayıs 2008
    Şehir
    Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yaya
    Alıntı CTRL_1975 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kazurat

    Nikli arkadaşımız birşeyler anlatıyor ama pek birşey anlamadım . 6 Yıl elektrik eğitimi aldım fakat hep bilgisayar üzerine çalıştığımdam olmalı bir an için kendimi rüyamda motorla bulutların arasında gezer gibi hissettim. Amperi farklı iki güç kaynağını aynı sistemde direk kullanıldığını ömrü hayatımda ilkkez burda duydum . Şöyle bir örnek vereyim elimizde 1,5 voltluk 1 amperlik 2 pil olsun bu pilleri uç uca ( seri ) bağladığımızda 3 voltluk pilimiz ve 1 amperlik akımımız olur . Bunları yan yana ( paralel ) bağladığımızda 1,5 voltluk pilimiz ve 2 amperlik akımımız olur. Yani amperin değişik olması devrede belirli akımlarla çalışan cihazlara zarar verir . Akım olayını bukadar basite almamalıyız. Değilki burda 9 nereee 60 nere . Elektrikte çarpılan bir insanı volt değil amper öldürür. Volt nekadar yüksek olursa olsun sürekli olmadıkça sadece sersemletir bayıltır. Bunun içindirki koruma için kullanılan elektrikli bayıltıcı aletleri 10.000 volt gibi değerlerde olmasına rağmen insanı öldürmez sadece sersemletir. Elektrik dersi gibi oldu ama neyse ....
    Hocam şöyle anlatayım.

    Elektrikteki kural şöyle: Voltaj deverey verilir, ama amper devreye verilmez devreden çekilir. Dolayısı ile akülerdeki amper değeri 1 saat süresince maksimum değerdir. Ah amper saat'tir. YAni 60 amperlik bir far bağladığımızı var sayarsak o akü 1 saat dayanır...

    Elektronik cihazlara bakarsak kaç amper çektiği yazar, Bir bina bir araba bir sistem yapılırken kullan cihazların toplam amperine göre (yerine göre güç hesabı yapılarak) kablo, sigorta, pano ve trafo hesaplamaları yapılır ve buna göre imalata geçilir.

    60 amper hep oradadır 1 amperlik bir lamba çalıştırmak istersen devreden 1 amper çekileceketir 60 amper lambaya hucum etmeyecektir.

    birbirinden farklı pil veya aküleri rahatlıkla birbirine bağlayabilirsin zaten bağlayabildiğini kendin anlatmışsın. 1 amper 3 veya 5 amper olmuş pek fark yoktur.

    Kesintisiz güç kaynakları buna iyi bir örnektir bir çok akü birbrine bağlanarak çalışmaktadırlar.
    Counter Strike'cilar buraya
    www(dot)dostsunucu(dot)com

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Kazurat arkadaşımız doğruyu yazmış.CTRL_1975........Akü devreye paralel olarak bağlanıpta marşa basınca motorun marş dinamosu akü üzerinden ihtiyacı olduğu kadar akım çeker ve marş motoru döner ve motoru çalıştırır..Önemli olan akülerin ve motorun kaç volt olduğudur.. voltajlar eşit olmalıdır..

    Kazurat bu konuda mükemmel bilgilere sahipsin..Helal olsun,,ben yapacaktım açıklamayaı siz daha güzel yapmışsınız..

  11. #11

    Üyelik
    01 Mayıs 2008
    Şehir
    Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yaya
    saygılar üstadım. Teşekkür ederim
    Counter Strike'cilar buraya
    www(dot)dostsunucu(dot)com

  12. #12
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    anladım beyler pekı bujı yanarmı 60ahda

  13. #13
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı umutermis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9 ah lık motor akusunu 60 ah lık araba akusuyle takvıye yapabılrımıyım yada motoru 60 lık akuyü baglayıp denesem ne olur cvp lutfen sımdıden teşekkurler
    çok rahat yapabilirsin..
    motorun aküden dolayı çalışmıyorsa geçici olarak işini görecektir.eğer akü sorunun var ve değişimi gerekiyorsa elektirk mağazalarında satılan 12 W 9 AH yada 7AH olan kuru tip şarjlı pillerden alıp kullanabilirsin. fiyatlarıda 15 ile 20 ytl arası olması gerek...ben 1,5 sene bunlardan kullanıp motoru satmıştım. muhtemelen alan şahıs hala kullanıyordur.
    buji ilede hiç bir alakası yoktur .

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Buji yanmaz,,bujide bir alıcıdır,ne kadar ampere ihtiyacı varsa o kadar akım çeker..

  15. #15
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    Sağolun
    Pekı çalısırken Sarj Olmuyodu Aku Tersıne ıbre Azalıyordu Neden Acaba

  16. #16
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    Alıntı ALİ DEMİR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben derımkı allah akıl fıkır versın sana
    ayıp ama gerçekten ayıpadam soru soruyor.bilgin yoksa fikrinde olmasın.
    Orgazma Dudak Büktürür

  17. #17
    CTRL_1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Modifiyeli KAISAR 200
    Alıntı kazurat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam şöyle anlatayım.

    Elektrikteki kural şöyle: Voltaj deverey verilir, ama amper devreye verilmez devreden çekilir. Dolayısı ile akülerdeki amper değeri 1 saat süresince maksimum değerdir. Ah amper saat'tir. YAni 60 amperlik bir far bağladığımızı var sayarsak o akü 1 saat dayanır...

    Elektronik cihazlara bakarsak kaç amper çektiği yazar, Bir bina bir araba bir sistem yapılırken kullan cihazların toplam amperine göre (yerine göre güç hesabı yapılarak) kablo, sigorta, pano ve trafo hesaplamaları yapılır ve buna göre imalata geçilir.

    60 amper hep oradadır 1 amperlik bir lamba çalıştırmak istersen devreden 1 amper çekileceketir 60 amper lambaya hucum etmeyecektir.

    birbirinden farklı pil veya aküleri rahatlıkla birbirine bağlayabilirsin zaten bağlayabildiğini kendin anlatmışsın. 1 amper 3 veya 5 amper olmuş pek fark yoktur.

    Kesintisiz güç kaynakları buna iyi bir örnektir bir çok akü birbrine bağlanarak çalışmaktadırlar.
    .................................................. ..................
    .................................................. ..................

    Bir hata var ama acaba hangimizde . Bir bina bir araba bir sistem yapılırken kullan cihazların çektiği güce göre ( w) güç hesabı yapılarak kablo, sigorta, pano ve trafo hesaplamaları yapılır ve buna göre imalata geçilir.

    Fakat parantez içerisindede belirtiğin gibi güç hesabı yapılan sistemlerdeki o güç hesabı ( W ) watt dediğimiz, o cihazların harcadığı enerji ( güç ) hesaplamasıdır. Bir devrede ( Özel bir lektriksel sistem değilse ) genellikle çekilen akım sabit olur ve akım değişimlerindede devreyi kesici koruma elemanları kullanılır. Tamam devredeki cihazların çektiği akım toplanır bir değer çıkartılır fakat bu değer koruma sigorta ve cihazlarının değerini belirlemek içindir . Yoksa akücüye gittiğimizde voltajı tutuyorsa sadece ilk çalışma anında aküyü kullanan sistemlerde her hangi bir aküyü takar işimizi görürüz. Hatta motorda yer varsa daha büyük bir akü takarız uzun zaman işimizi görürüz.Kesintisiz güç kaynaklarına gelirsek volt ve akımı ayarlayan elektronik devreler sayesinde sorunsuz aletleri çalıştıra bilirsin , yoksa dediğin gibi akımın zararı olmasa elektronik devreler olmazdı aleti tak ne kadar yüksek olursa olsun kendine yeteni çeksin sistemi olurdu. Bilemiyorum yani bu bildiklerim yanlışsa yanlış biliyorum demekki daha söyleyecek birşey bulamıyorum...
    mODİFİYE cANAVARI

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Onu bir oto elektrikçiye götürüp baktıracaksın.Motorlarda bir marş dinamosu birde şarj dinamosu vardır. Maraş motoru makinayı çalıştırmaya yarar...Şarj dinamosu ise motor çalışırken motorun elektrik ihtiyacını karşılar ve aküyü Şarj eder..Şayet akün şarj olmuyorsa şarj dinamosunda veyahutta onun devamı olan devrelerde bir arza olabilir..Bakmak lazım,,şarj dinamosu arzalıysa zaten aküdeki güç bittiği zamankaba tabirle akü boşalmış olur ve yeniden şarj ihtiyacı doğar..Şarj önemli bir olaydır ,,arzalıysa yaptırmalısın.

  19. #19
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    Pekı Alternator Sağlam Onu Duzelten Konjektor Amuyu Beslemıyo Bozulmus Olabılırmı

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Akım kesinlikle sabit olmaz.Akım sürekli değişkendir..bu neye göre dersen sistemde kullanılan alıcılar sürekli sabit değildir ..Çamaşır makinası,,fırın,,buzdolabı çalışırken 10 amper çekiyorsa,,klimada devreye girince 20 amper çekilir..Önemli olan voltajdır..daha büyük akü koymaya gerek yoktur..gücü yeterli bir akü gereken işlemi yapacağı için daha masraflı ve yer kaplayan bir akü konmaz..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)